آزمون تافل سازمان سنجش

آزمون تافل سازمان سنجش
محتوای جدول

سالانه بیش از 1 میلیون دانشجو و دانش آموز برای شرکت در کالج و دانشگاه های امریکا اقدام می کنند که بخش عظیمی از آن ها دانشجوهای بین المللی هستند.

علاوه بر واجد شرایط بودن از نظر سطح تحصیلات، این دسته از افراد باید با شرکت در آزمون های زبان انگلیسی توانمندی شان را در این زمینه ثابت کنند.
در اکثر موارد، آزمونی که از سوی موسسه های آموزشی امریکا مورد تایید قرار می گیرد، آزمون تافل سازمان سنجش است.

اگر شما عزیزان نیز قصد ادامه تحصیل در امریکا و یا سایر کشورها را دارید، در این مقاله همراه ما باشید تا مهمترین نکات مانند منابع آزمون تافل و هزینه آزمون تافل را در اختیار شما قرار دهیم.

آزمون تافل سازمان سنجش

آزمون تافل سازمان سنجش

این آزمون از سال 1965 تا کنون توسط مرکز Educational Testing Service یا ETS برگزار می شود به گونه ای که تا کنون چیزی حدود 10 هزار موسسه آموزشی آن را به عنوان یکی از معیارهای پذیرش در دانشگاه قرار داده اند.
آزمون تافل سازمان سنجش دارای دو نوع مبتنی بر کاغذ و مبتنی بر کامپیوتر یا iBT است که تا کنون چیزی حدود 35 میلیون نفر در آن شرکت کرده اند. آزمون مبتنی بر کاغذ در کشورها و مراکزی برگزار می شود که دسترسی به اینترنت ندارند.

البته لازم به ذکر است که این آزمون تا سال 1998 تنها به فرم کاغذی برگزار می شد. بعد از آن در سال 2005 این آزمون به فرم جدید یعنی استفاده از اینترنت و کامپیوتر نیز برگزار شد.

جهت سنجش مهارت زبان انگلیسی، این آزمون دارای 4 بخش است. خواندن(reading)، گوش دادن(listening)، صحبت کردن(speaking) و نوشتن(writing).

منابع آزمون تافل سازمان سنجش

برای شرکت در این آزمون نه تنها می توانید از وب سایت های آموزش آنلاین مانند edx ، Magoosh و … استفاده کنید، بلکه می توانید از دو منبع زیر که برای شرکت در این آزمون بسیار معروف هستند نیز استفاده نمایید :

کتاب دلتا یا Delta’s Key to the Next Generation TOEFL

این کتاب جامع ترین کتابی است که برای شرکت در این آزمون می توانید از آن استفاده کنید. چرا که هر 4 مهارت را به خوبی پوشش داده است.

کتاب Barron’s How to Prepare for the TOEFL

استفاده از این کتاب برای افرادی توصیه می شود که تنها قصد تقویت مهارت شنیداری را دارند.

آزمون تافل سازمان سنجش

کتاب TOEFL Grammar In Use

برای تقویت گرامر زبان انگلیسی می توانید از این کتاب استفاده کنید.

تقویت لغت

(Essential Words for the Toefl ( Barron’s

400Must-Have Words For The TOEFL

تقویت مهارت نوشتن

Writing For The TOEFL iBT

Answers to all TOEFL Essay Questions

هزینه آزمون تافل سازمان سنجش چقدر است؟

هزینه شرکت در این آزمون به ازای هر نفر  140 دلار امریکا است!

نمره قبولی آزمون تافل سازمان سنجش چقدر است؟

برای این آزمون نمره قبولی خاصی وجود ندارد چرا که هر دانشگاهی بسته به سطح علمی که دارد، نمره ای متفاوت برای آن در نظر می گیرد. بنابراین هرچه که نمره شما در این آزمون بالاتر باشد، شانس شما برای گرفتن پذیرش در دانشگاه هایی با سطح علمی بالا نیز بیشتر می شود.

محل برگزاری آزمون تافل سازمان سنجش

فرقی نمی کند که در چه نوع آزمونی می خواهید شرکت کنید. برای شرکت در این آزمون باید در محل هایی که مورد تایید مرکز ETS هستند، شرکت کنید. برای آگاهی از مراکز برگزاری این آزمون می توانید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید.

همراهان عزیز با توجه به این که قیمت دلار روز به روز در حال افزایش است، بهتر است قبل از ثبت نام در آزمون تافل سازمان سنجش به اندازه کافی از آماده بودنتان اطمینان داشته باشید. اگر برای شرکت در این آزمون سوالی دارید، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران ما در ارتباط باشید.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا