اعتبار مدرک پردیس خودگردان

اعتبار مدرک پردیس خودگردان
محتوای جدول

اعتبار مدرک پردیس خودگردان و این که شرایط تحصیل در آن به چه صورتی است، یکی از دغدغه های داوطلبانی است که در زمان کنکور سراسری برای انتخاب این دانشگاه بوجود می آید.

دانشگاه پردیس خودگردان دانشگاهی است که با هدف جلوگیری از مهاجرت دانشجویان برای تحصیل در برخی از رشته های مورد علاقه خود ایجاد شده و امکان تحصیل در این سری از رشته ها را با اخذ شهریه در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

بررسی میزان اعتبار مدرک پردیس خودگردان و نحوه پذیرش در این دانشگاه موضوعی است که در این مقاله قصد داریم پیرامون آن اطلاعات مفیدی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

در ادامه با مطالب زیر با ما همراه باشید:

اعتبار مدرک پردیس خودگردان

معرفی دانشگاه پردیس خودگردان

دانشگاه پردیس خودگردان از دانشگاه های مطرح داخلی است که به سبب در اختیار گذاشتن امکانات و موقعیت های مد نظر دانشجویان، مورد استقبال زیادی قرار گرفته است.

در این دانشگاه داوطلبانی که قصد تحصیل در برخی از رشته های خاص را دارند با پرداخت شهریه می توانند از خدمات ادامه تحصیل در رشته های مورد نظر خود بهره مند شوند.

از خصوصیات این دانشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این دانشگاه زیر مجموعه دانشگاه دولتی است و اعتبار مدرک آن معادل با مدرک دانشگاه سراسری دوره روزانه می باشد.
  • تنها تفاوتی که از لحاظ مدرک این دانشگاه با دانشگاه دولتی وجود دارد، وجود دوره پردیس خودگردان در کنار رشته فارغ التحصیلی هر دانشجو است.
  • پذیرفته شدن در دانشگاه پردیس خودگردان از دو روش امکان پذیر است. در روش اول دانشجویان از طریق کنکور سراسری و انتخاب رشته های این دانشگاه در زمان انتخاب رشته اقدام برای جذب در این دانشگاه می کنند و در روش دوم داوطلبان با شرکت در آزمون های اختصاصی ورودی این دانشگاه شانس خود را برای پذیرش در آن امتحان می کنند.
  • آزمون ورودی این دانشگاه مطابق با مقررات و آیین نامه های دانشگاه تعیین می شود و تمامی شرایط پذیرش دانشجو در این دانشگاه زیر نظر سازمان سنجش و آموزش کشور است.
  • داشتن تسلط کافی به زبان انگلیسی برای پذیرفته شدن در این دانشگاه امتیاز محسوب می شود.
  • قبولی در دانشگاه پردیس خودگردان تک مرحله ای است.
  • تحصیل در این دانشگاه در برخی از رشته ها بدون آزمون است و در مهر و بهمن انجام می شود.
  • داوطلبان می بایست در زمان پذیرش در مصاحبه ای که دانشگاه انجام م یدهد شرکت کنند.

شرایط پذیرش در دانشگاه های پردیس خودگردان

همانطور که به آن اشاره کردیم، شرط پذیرش دانشجو در دانشگاه های پردیس خودگردان به دو صورت است. داوطلبانی که از طریق کنکور سراسری وارد این دانشگاه می شوند از انجام مصاحبه ها بی نیاز می شوند.

اما در صورت ورود به دانشگاه بدون کنکور و آزمون ورودی انجام مصاحبه ضروری است. دانشجویانی که در ظرفیت های مازاد قبول می شوند، امکان پذیرفته شدن در این دانشگاه پس از مصاحبه را خواهند داشت.

دانشجویان این دانشگاه می توانند در دو ترم مهر و بهمن ماه نسبت به ثبت نام و انجام اقدامات لازم وارد عمل شوند.

بررسی اعتبار مدرک پردیس خودگردان

حال که با شرایط و ماهیت دانشگاه پردیس خودگردان آشنا شدید، شاید این سوال در ذهن شما ایجاد شود که اعتبار مدرک پردیس خودگردان در مقایسه با سایر دانشگاه ها چیست؟

برای پاسخ به این سوال می توان گفت با ایجاد شرایط مناسب برای اعطای مدرک دانشگاه دولتی دوره های پردیس خودگردان که توسط مدیر کل برنامه ریزی آموزشی وزارت علوم تعیین می شود، فارغ التحصیلان این دانشگاه مدرکی معادل دانشگاه روزانه دریافت می کنند.

دانشگاه پردیس خودگردان از دانشگاه های دولتی محسوب می شود که مدرک آن تفاوتی با دانشگاه دولتی ندارد و تنها نام دوره در کنار مدرک دانشگاه ذکر می شود.

درج شدن دوره پردیس خودگردان در مدرک فارغ التحصیلی تنها تفاوتی است که میان مدرک این دانشگاه با دانشگاه دولتی است. از شرایط اعتبار مدرک پردیس خودگردان و تحصیل در این دانشگاه می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • کیفیت تحصیلی در دوره های پردیس خودگردان نسبت به سایر دانشگاه ها بالاتر و برتر است.
  • اعضای هیئت علمی این دانشگاه از میان تیم دانشگاه های روزانه انتخاب می شوند.
  • هدایت و مدیریت این دوره ها نیز بر عهده عوامل اجرایی دانشگاه دولتی است.
  • اعتبار مدرک پردیس خودگران همانند اعتبار مدرک دانشگاه دولتی است و ارزش بالایی دارد.
  • مدرک این دانشگاه از سوی وزارت علوم و تحقیقات ممهور به مهر رسمی است.

هزینه تحصیل در دانشگاه پردیس بین الملل

دانشگاه پردیس بین الملل از جمله دانشگاه هایی است که در ازای قرار دادن شرایط مورد نیاز دانشجویان برای ادامه تحصیل در رشته های مورد نظرشان هزینه های بالایی دریافت می کند.

شهریه های سنگین و بالا در ازای تحصیل در رشته های تاپ و برتر از ویژگی های هزینه ای در این دانشگاه است.

هر ساله سقف شهریه ثابت و متغیر بر اساس سیاست های مالی دانشگاه تعیین می شود و در همان سال تحصیلی برای دانشجویان اعمال خواهد شد.

شرایط انصراف از تحصیل در دانشگاه پردیس خودگردان

در حین تحصیل در این دانشگاه امکان انصراف و صرف نظر از تحصیل برای دانشجویان نیز ممکن است اتفاق بیفتد. در چنین شرایطی دانستن قوانین مبنی بر انصراف از تحصیل از دانشگاه پردیس خودگردان می تواند شرایط بهتری برای تصمیم گیری ایجاد کند.

دانشجویان انصرافی در این دانشگاه می بایست پس از گرفتن تصمیم قطعی مبنی بر ترک دوره مورد تحصیل خود در دانشگاه مبلغ تعیین شده به عنوان جریمه را به امور مالی دانشگاه بپردازد. این مبلغ نیز متناسب با ترم دانشجو و رشته آن تعیین می شود.

اعتبار مدرک پردیس خودگردان

شرایط ادامه تحصیل با مدرک پردیس خودگردان

پذیرش دانشجو در دانشگاه پردیس خودگردان از میان رشته های پنج گانه ریاضی، تجربی، انسانی، زبان های خارجی و هنر انجام می شود.

دانشجویان این دانشگاه پس از پذیرفته شدن در رشته مورد نظر خود تا پایان دوره از خدمات تحصیلی برخوردار می شوند و نهایتا پس از فراغت از تحصیل مدرک این دوره را دریافت خواهند کرد.

همچنین با دریافت این مدرک هر فارغ التحصیل امکان ارتقاء به سطح بالاتری از تحصیل را در رشته های مرتبط و در دانشگاه های دیگر خواهد داشت.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با دانشگاه پردیس خودگردان آشنا کنیم و پیرامون چگونگی پذیرش و نحوه اعتبار مدرک پردیس خودگردان اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که علی رغم مطالب بالا باز هم سوال و یا ابهامی دارید می توانید با مشاوران و کارشناسان تحصیلی ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

کارشناسان ما آماده راهنمایی های مرحله به مرحله شما عزیزان برای دستیابی به موفقیت های تحصیلی در رشته های مختلف و در دانشگاه های مطرح داخلی و خارجی هستند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
вы фильмы
2 سال قبل

سایت خیلی خوبی دارید
امیدوارم موفق باشید

پیمایش به بالا