المپیاد زمین شناسی دانش آموزی

المپیاد زمین شناسی دانش آموزی

محتوای جدول

المپیاد زمین شناسی دانش آموزی برای داوطلبان رشته های ریاضی، فیزیک و علوم تجربی قابل نام نویسی است.

علاقه مندانی که در زمان تعیین شده اقدام به ثبت نام در المپیاد علوم زمین کرده اند، می توانند با مطالعه منابع المپیاد زمین شناسی خود را برای شرکت در آزمون و رقابت با سایر دانش آموزان آماده کنند.

المپیاد علوم زمین از جمله رشته المپیادی های علمی دانش آموزی است که برای رقابت در آن دانش آموزان باید با شناخت منابع و مطالعه صحیح آن ها آمادگی کاملی برای رقابت با سایر استعداد های درخشان پیدا کنند.

هدف از برگزاری چنین المپیاد هایی افزایش سطح آگاهی و علاقه دانش آموازن در حوزه علوم زمین است. برای آشنایی با منابع المپیاد زمین شناسی و مزایای المپیاد زمین شناسی با الو سلام مشاور همراه باشید.

المپیاد زمین شناسی دانش آموزی

المپیاد زمین شناسی دانش آموزی

برای انتخاب و تشویق دانش آموزان نخبه و ایجاد تکاپوی آموزشی در سطح کشور سالانه آزمونی تحت عنوان المپیاد دانش آموزی برگزار می شود که المپیاد زمین شناسی یکی از مهم ترین رشته های آن می باشد.

همچنین المپیاد های دانش آموزی شامل رشته های ادبی، جغرافیا، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم و اختر شناسی، علوم زمین، سلول های بنیادی و بازساختی، تفکر و کار آفرینی، اقتصاد و مدیریت و پژوهشی در سراسر کشور و حوزه های خارج از کشور است و برای کلیه دانش آموزان پایه دهم و یازدهم برگزار می شود.

مراحل المپیاد زمین شناسی شامل 5 مرحله “مرحله اول، مرحله دوم، دوره آموزشی تابستان و دوره آموزشی طلای کشور، دوره جهانی” می باشد که هر چهار بخش زمان، نحوه ثبت نام، سایت، شرایط، منابع و سایر جزئیات ثبت نام آزمون المپیاد زمین شناسی دانش آموزی را شرح خواهیم داد.

زمان ثبت نام آزمون المپیاد علمی دانش آموزی علوم زمین

داوطلبانی که قصد شرکت در المپیاد دانش آموزی زمین شناسی را دارند می بایست ابتدا در زمان تعیین شده در آزمون مرحله اول ثبت نام کنند. زمان ثبت نام المپیاد دانش آموزی علوم زمین به زودی اعلام خواهد شد.

دانش آموزانی که در مرحله اول پذیرفته شوند در مرحله دوم المپیاد می توانند شرکت کنند و نیازی به ثبت نام دوباره نخواهند داشت .زمان ثبت نام مراحل المپیاد دانش آموزی سال 1401– 1402 به صورت تقریبی اعلام شده است.

به محض اعلام دقیق زمان ثبت نام این مقاله به روز رسانی شده و زمان ثبت نام اعلام خواهد شد.

مراحل زمان ثبت نام
مرحله اول آذر 1401
مرحله دوم اردیبهشت 1402
دوره آموزشی تابستان شهریور 1402
مرحله / دوره تاریخ شروع آزمون / دوره تاریخ اعلام نتایج اعلام نتایج اعتراضات
مرحله اول از اواخر بهمن  دهه اول اسفند   دهه دوم اسفند  
مرحله دوم اردیبهشت   تیرماه   تیرماه  
دوره آموزشی تابستان شهریور   شهریور   شهریور  
دوره آموزشی طلای کشور دهه اول آذر ماه   دهه دوم اسفند   دهه دوم اسفند  

نحوه ثبت نام آزمون المپیاد دانش آموزی زمین شناسی

راهنمای ثبت نام المپیاد دانش آموزی علوم زمین برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با نحوه ثبت نام به صورت مختصر قرار داده شده است که به شرح زیر است:

  • آدرس سایت oly.medu.ir را در مرورگر خود سرچ کرده و وارد سامانه شوید.
  • در قسمت مشخص شده کد ملی و رمز عبور همگام خود را وارد کنید.
  • نقش سازمانی و نام مدرسه در حال تحصیل خود را انتخاب نمایید.
  • رشته المپیاد که قصد دارید در آزمون آن شرکت کنید را از این قسمت انتخاب کرده و روی علامت مداد در قسمت مدیریت کلیک کنید.
  • اطلاعات خواسته شده در فرم ثبت نام را وارد کرده و در صورت صحت اطلاعات گزینه ذخیره را انتخاب نمایید .
  • در آخر با استفاده از کارت های بانکی عضو شتاب مراحل پرداخت الکترونیکی هزینه ثبت نام را تکمیل کرده و پس ازتایید مراحل دریافت کد پیگیری ثبت نام را دریافت کنید .

شرایط ثبت نام در المپیاد دانش آموزی زمین شناسی

  • شرکت در المپیاد دانش آموزی علوم زمین تنها برای دانش آموزان رشته های علوم تجربی، ریاضی و فیزیک امکان پذیر است.
  • براساس مندرجات دفترچه راهنمای ثبت نام، افرادی که موفق به کسب رتبه و مقام در المپیاد دانش آموزی شوند جوایز نقدی به آن ها اهدا خواهد شد و از سایر تسهیلات بهره مند می شوند.
  • دانش آموزان تحصیل در پایه های دهم و یازدهم مجاز به ثبت نام در المپیاد زمین شناسی دانش آموزی خواهند بود.
  • دانش آموزانی که واجد شرایط برای هرکدام از رشته ها باشند می توانند در المپیاد دانش آموزی بیش از یک آزمون را انتخاب کنند.
  • دانش آموزان پایه دهم در آزمون رشته های ادبی و فیزیک تنها به صورت آزمایشی برای سنجش میزان اطلاعات خود می توانند شرکت کنند و امکان ورود به دوره آموزشی تابستان را نخواهند داشت.
  • دانش آموزانی که در آزمون المپیاد پایه دهم شرکت کرده باشند و مدال برنز رشته کامپیوتر و یا نقره و برنز سایر رشته ها را داشته باشند، برای شرکت مجدد در آزمون المپیاد سال جاری باید دوباره ثبت نام کنند. این دسته از دانش آموزان تنها زمانی که بتوانند آزمون را با موفقیت سپری کنند، می توانند به مرحله بعدی صعود نمایند.

المپیاد زمین شناسی دانش آموزی

مدارک ثبت نام المپیاد دانش آموزی علوم زمین

  • مبلغ ثبت نام: حداکثر تا زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون اعلام و از طریق درگاه الکترونیکی سامانه ثبت نام، دریافت خواهد شد.
  • فایل عکس 300*400 یا 200*300 پیکسل در قالب JPG/با زمینه سفید/مربوط به سال جاری/حجم فایل از 70 کیلو بایت بیشتر نباشد.

منابع آزمون مرحله اول المپیاد علوم زمین

کلیه دانش آموزان رشته های علوم تجربی، ریاضی، فیزیک و فنی و حرفه ای که شرایط ثبت نام المپیاد دانش آموزی را دارند می توانند از مزایای المپیاد زمین شناسی بهره مند شده و اقدام به ثبت نام نمایند.

کلیه المپیاد های دانش آموزی در 4 مرحله برگزار می شود که نهایتا پذیرفته گان به مسابقات جهانی اعزام شوند.

منابع المپیاد زمین شناسی همزمان با ثبت نام آن توسط مرکز ملی پرورش استعداد های درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان برای المپیاد علوم زمین معرفی می شود که شامل کتب درسی از جمله:

  • کتاب علوم تجربی پایه های هفتم، هشتم و نهم (دوره اول متوسطه)
  • کتاب آزمایشگاه های علوم تجربی پایه های دهم و یازدهم (قسمت زمین شناسی)
  • کتاب زمین شناسی پایه یازدهم
  • کتاب انسان و محیط زیست پایه یازدهم

دانش آموزان پایه دهم و یازدهم با ثبت نام در زمان تعیین شده و مطالعه هدفمند منابع می توانند آمادگی کاملی جهت موفقیت در آزمون المپیاد دانش آموزی علوم زمین را پیدا کنند.

توجه داشته باشید جهت شرکت در آزمون المپیاد دانش آموزی زمین شناسی الزاما می بایست کارت ورود به جلسه المپیاد دانش آموزی خود را از طریق حساب کاربری خود در سامانه ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی دریافت نمایید.

در صورت عدم دریافت کارت ورود به جلسه اجازه شرکت در آزمون را نخواهید داشت.

مزایای المپیاد دانش آموزی علوم زمین

کسب امتیازات و تسهیلات ورود به دانشگاه ها از جمله عواملی است که بسیاری از دانش آموزان را ترغیب به شرکت و موفقیت در المپیاد های دانش آموزی می کند.

المپیاد دانش آموزی علوم زمین نیز با برخورداری از بسیاری از مزایایی که در ادامه معرفی می شود یکی از بهترین گزینه برای شرکت در آزمون و کسب امتیازات مورد نظر است.

  • عضویت بنیاد ملی نخبگان
    افرادی که در المپیاد های دانش آموزی موفق به کسب مقام شوند به عضویت بنیاد ملی نخبگان در می آیند و از مزایایی نظیر وام های خرید مسکن، جذب در دستگاه های دولتی، کسری خدمت وظیفه سربازی برای آقایان، حمایت از اعضای بنیاد جهت پذیرش به عنوان هیئت علمی دانشگاه ها و مراکز علمی مختلف و غیره بهره مند می شوند.
  • راه یابی به المپیاد جهانی

جمع بندی

المپیاد زمین شناسی دانش آموزی برای داوطلبانی که علاقه مند به کسب جوایز و امتیازات ویژه و سنجش و افزایش اطلاعات خود هستند بسیار مناسب می باشد.

المپیاد های علمی یکی از بهترین آزمون های رقابتی برای دانش آموزان نخبه و علاقه مند به کسب علم و دانش است. دانش آموزان می توانند با مطالعه صحیح و هدفمند کسب موفقیت در المپیاد زمین شناسی دانش آموزی را سهولت بخشند.

ما در این مقاله سعی کردیم مزایای المپیاد زمین شناسی دانش آموزی را معرفی کنیم و نحوه ثبت نام المپیاد علمی دانش آموزی را مورد بررسی قرار دهیم.

درصورت هر گونه سوال در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای شرکت در المپیاد علوم زمین دانش آموزی با شماره های مندرج تماس حاصل فرمایید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پارسا
1 سال قبل

سلام وقت شما بخیر
آیا این المپیاد کسر خدمت سربازی داره
چون یه جا میگن تسهیلات بنیاد ملی نخبگان داره یه جا میگن نداره

رها بهرامی
1 سال قبل
پاسخ به  پارسا

سلام داشتن رتبه قبولی در المپیاد های دانش اموزی برای عضویت بنیاد نخبگان و بهرمندی از شرایط کسی خدمت امتیاز دارد.

ستایش
1 سال قبل

به نظرتون المپیاد زمین شناسی آسونه؟
برای این المپیاد دقیقا باید چیارو بخونیم

رها بهرامی
1 سال قبل
پاسخ به  ستایش

المپیاد سطح آزمونی بالایی دارد و آسون نیست.

پیمایش به بالا