ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی
محتوای جدول

پذیرش دانشجویان در دانشگاه‌های غیرانتفاعی زیر نظر سازمان سنجش و بدون دخالت این دانشگاه‌ها انجام‌ می‌شود، لذا دانشجویان دارای شرایط لازم می‌توانند از طریق سایت سازمان سنجش اقدام به ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی کنند.

دانشگاه‌‌های غیرانتفاعی نیز مانند دانشگاه‌های دیگر کشور، به جز پیام نور، برای جذب بدون کنکور از میان متقاضیان کارشناسی ارشد، فقط از میان استعداد‌های درخشان اقدام به پذیرش می‌کنند.

در صورت تمایل برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی لازم است آگاهی کاملی از شرایط استعداد‌های درخشان داشته باشید که در ادامه به این شرایط اشاره خواهد شد.

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی

شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی

شرایط لازم برای داشتن سهمیه استعداد‌های درخشان از قرار زیر مصوب شده است:

  1. حداقل معدل اولین شرط این سهمیه است. معدل کل کارشناسی 17 برای رشته‌های انسانی و معدل کل 16 برای رشته‌های غیر انسانی برای بدون کنکور ارشد غیر انتفاعی لازم است.
  2. گذراندن حداقل 110 واحد در پایان ترم ششم کارشناسی، و دارا بودن معدل بالاتر از 85% از هم‌ رشته‌های هم ‌ورودی خود.
  3. حداکثر تعداد نیم‌سال‌های مجاز تحصیلی برای کارشناسی‌های پیوسته 8 نیم فصل است، مگر در شرایط خاص (مراجعه شود به بند 5)
  4. حداکثر تعداد نیم‌سال‌های مجاز تحصیلی برای کارشناسی‌های ناپیوسته 4 نیم فصل است. مگر در شرایط خاص (مراجعه شود به بند 5)
  5. اگر در شرایط و مشکلاتی خاص و در خارج از اختیارات دانشجو، مانند ازدواج، بیماری، زایمان، طلاق ماموریت والدین یا همسر و…، داوطلبی با حداکثر 2 نیم سال تحصیلی بیش از مدت تعیین شده، فارغ التحصیل شود، در صورت تائید کمیسیون موارد خاص دانشگاه، می‌تواند در ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه‌های غیر انتفاعی، شرکت نماید.
  6. دانشجو نباید دارای حتی یک ترم مشروطیت باشد. به علاوه اگر دارای دروس معادل‌سازی شده باشد نمی‌تواند از سهمیه استعداد‌های درخشان استفاده کند. (منظور از دروس معادل سازی شده، دروس مشترکی هستند که پس از تغییر رشته در مقطع کارشناسی معادل شده است)

اگر داوطلبی شرایط بالا را داشته باشد، می‌تواند برای ثبت نام بدون کنکور ارشد غیر انتفاعی، اقدام نماید. اما لازم است که به الزامات و شرایط زیر اشاره کنیم تا از آن‌ها نیز مطلع باشید:

نکات و شرایط لازم برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی

1- داوطلب واجد شرایط فوق، حق انتخاب از میان رشته‌های هم نام و متشابه با رشته خود در دوره کارشناسی را دارد.

2- ثبت‌نام بدون کنکور ارشد غیر انتفاعی، تنها برای دانشجویان دارای شرایطی ممکن است که مقطع کارشناسی خود را نیز در دانشگاه غیر انتفاعی طی کرده باشد.

3- دانشجویان فقط یک‌بار می‌توانند از سهمیه استعداد درخشان بهره ببرند. لذا پذیرش فارغ‌ التحصیلان واجد شرایط در هر سال فقط یک بار و تنها در همان سال میسر می‌باشد. پس اگر فارغ التحصیلان سال 97 یا قبل تر هستید، نمی‌توانید از ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه غیر انتفاعی استفاده نمایید.

4- اولویت پذیرش داوطلب در دانشگاه محل تحصیل وی در دوره کارشناسی خواهد بود و شانس بیش‌تری برای آن دانشگاه دارد.

5- برای واجدین شرایط 10% از ظرفیت‌های هر کد رشته محل اختصاص داده شده است.

6- داوطلبینی که در مرحله نهایی المپیاد‌های علمی- دانشجویی در بین رتبه‌های 1 تا 15 قرار گرفته باشند، می‌توانند با نظر دانشگاه مقصد، عضو استعداد‌های درخشان لحاظ شوند.

7- دانشجویان نمونه کشوری، که توسط امور دانشجویان انتخاب و تائید می‌شوند نیز دارای این سهمیه می‌باشند.

8-درخواست انتقال به دانشگاهی دیگر برای داوطلبینی که از طریق ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی و از طریق آیین نامه مربوط به فارغ التحصیلان استعداد درخشان پذیرش شده اند و در دانشگاه محل مقصد برای ارشد ثبت نام کرده‌‌اند، ممکن نمی‌باشد.

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی

زمان بندی‌های ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه‌های غیر انتفاعی

در صورتی که قصد ثبت نام به صورت بدون کنکور در دانشگاه غیرانتفاعی را در مقطع کارشناسی ارشد دارید، لازم است به آموزش محل تحصیل خود و یا بخش استعدادهای درخشان مراجعه کنید. توجه کنید که درخواست شما باید تا قبل از اتمام ترم 6 صورت بگیرد.

محدودیتی برای انتخاب دانشگاه مقطع بعدی خود ندارید، اما از آن‌جا که اختیاراتی توسط سازمان سنجش به این دانشگاه‌ها داده شده است تا شرایط خود را به شروط لازم اضافه کنند، بهتر است قبل از آن به بررسی شرایط دانشگاه انتخابی خود بپردازید.

رشته های بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی

تمامی دارندگان شرایط لازم و دارای سهمیه استعدادهای درخشان می‌توانند برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی، به شرط گذراندن مقطع کارشناسی خود در دانشگاه‌های غیرانتفاعی، اقدام نمایند.

لذا تمامی رشته‌های موجود در دانشگاه‌های غیر انتفاعی برای انتخاب این دانشجویان، در دسترس می‌باشد. توجه کنید که باید در رشته خودتان در مقطع بعدی ادامه تحصیل دهید.

لیست دانشگاه‌های غیر انتفاعی بدون کنکور در تهران

اسامی دانشگاه‌هایی که در سال‌های اخیر به صورت بدون کنکور در مقطع ارسد در تهران ثبت نام انجام داده‌اند را در زیر مشاهده می‌کنید:

  • دانشگاه غیرانتفاعی علم و فرهنگ
  • دانشگاه غیرانتفاعی ایوانکی
  • دانشگاه غیرانتفاعی سوره
  • دانشگاه مذاهب اسلامی
  • دانشکده غیرانتفاعی رفاه ویژه خواهران
  • موسسه غیرانتفاعی آل طه ویژه خواهران
  • دانشکده اصول الدین
  • موسسه غیرانتفاعی علوم شناختی
  • موسسه غیرانتفاعی صدرالمتألهین ویژه برادران
  • موسسه غیرانتفاعی ارشاد – دماوند
  • موسسه غیرانتفاعی علوم توسعه پایدار آریا – ایوانکی
  • موسسه غیرانتفاعی مجازی نور طوبی
  • موسسه غیرانتفاعی ابرار ویژه خواهران
  • موسسه غیرانتفاعی مجازی مهرالبرز
  • موسسه غیرانتفاعی مجازی فاران مهر دانش
  • موسسه غیرانتفاعی مجازی ایرانیان
  • موسسه غیرانتفاعی معماری و هنر پارس

جهت اطلاع از تمام شرایط برای ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد غیر انتفاعی، و بررسی ممکن بودن این انتخاب برای شما، با مشاوران مجموعه “الو سلام مشاور” تماس حاصل فرمایید تا از اطلاعات تکمیلی لازم مطلع شوید.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا