برنامه ریزی جمع بندی کنکور 1403

برنامه ریزی جمع بندی کنکور 99
محتوای جدول

در رقابت آزمون سراسری در دوره های نیمسال اول و دوم و دوران طلایی نوروزی، برای جمع بندی و مرور درسها، داوطلبان برنامه ریزی می کنند.

در نهایت با توجه به این که جمع بندی یکی از مهم‌ترین مراحل آمادگی برای کنکور سراسری است و در خرداد و تیر ماه خواهد بود، تاثیر زیادی در نتیجه داوطلبان دارد.

پس باید این برنامه ریزی و جمع بندی به صورت درست و اصولی انجام شود.

ما در اینجا به نکته های مهم در برنامه ریزی جمع بندی کنکور 1403 می‌پردازیم.

سرفصل های مطالب این مقاله عبارتند از:

برنامه ریزی جمع بندی کنکور 99

برنامه ریزی جمع بندی کنکور 1403

بسیاری از داوطلبان به دلیل جمع بندی ضعیف علیرغم مطالعه چندین ماهه نمی توانند رتبه خوبی در کنکور به دست بیاورند.

بنابراین:

جمع‌بندی درست و اصولی فاکتور مهمی برای موفقیت در کنکور سراسری است در برنامه ریزی برای جمع بندی کنکور 1403 هر داوطلب باید بداند در زمان باقی مانده چه کارهایی انجام بدهد که بهترین نتیجه را به نحو احسن بگیرد.

چگونه باید برنامه ریزی کرد؟

برای شروع برنامه ریزی جمع بندی کنکور 1403 در نیمسال اول در دروس پایه، داوطلبان باید به این نکته توجه کنند که مباحثی ازنیمسال اول سال آخر، باقی نمانده باشد.

با توجه به عدم امتحان در این دوره برای فارغ التحصیلان نظام قدیم آنها فرصت بیشتری برای جمع بندی دروس نیمسال اول پیش دانشگاهی دارند در نیمسال دوم امتحانات نهایی برای دانش آموزان پایه دوازدهم، اواخر اردیبهشت، و اوایل خرداد برای فارغ التحصیل های نظام قدیم خواهد بود.

داوطلبان باید برنامه ریزی خود را با در نظر گرفتن امتحانات خود، انجام دهند.

توصیه های مهم در برنامه ریزی جمع بندی کنکور 1403

یک داوطلب آزمون سراسری برای گذشتن از این مسیر دشوار کنکور، به خصوص در روزهای پایانی باید آرامش خود را حفظ کند.

داوطلب باید از تمام توانایی های خود برای رسیدن به بهترین نتیجه استفاده کند و نباید مدام به نتیجه کنکور فکر کند، بلکه باید به راه‌های نجاتی که وجود دارد هم فکر کند.

مثلا:

داوطلب خود را محدود به قبول شدن در شهر خود نکند و یا به رشته خاصی فکر نکند و اگر در دانشگاه سراسری قبول نشد، به دانشگاه آزاد هم فکر کند و همچنین در روزهای پایانی نباید فکر خود را درگیر نتیجه کنکور کند که دچار استرس شود.

چه زمانی برنامه ریزی جمع بندی کنکور 1403 را شروع کنیم؟

مدت زمان جمع بندی بستگی به تشخیص شما و فشردگی برنامه‌های تان دارد.

حدوداً سه هفته برای جمع بندی اختصاص بدهید اما به یاد داشته باشید که در حین درس خواندن مطلب و یا مباحث جدیدی را مطالعه نکنید، فقط کتاب ها را ورق بزنید و بیشتر تیترها را مرور کنید تا مطمئن شوید که تمام مطالب را به یاد دارید.

دو روز قبل از کنکور هیچ مطالعه ای نداشته باشید فکر خود را آسوده کنید، به طبیعت بروید و در آرامش باشید.

واقعیت جمع بندی چیست؟

هدف جمع بندی این است که دانش آموز در یک درس مثلاً شیمی به تسلط عالی می رسد، همه مطالب را خوانده و حالا موقع جمع بندی است،حال سوال این است، جمع بندی برای چی؟

برای اینکه آن دانش آموز در درس شیمی که به تسلط رسیده و دروس را تمام کرده در همان سطح می ماند و سعی می کند که مهارت و سرعت تست زدنی خود را افزایش دهد و شرایط جلسه کنکور را برای خودش بوجود می آورد.

حال نکته اینجاست که:

اگر این جمع بندی دو ماهه باشد یعنی شخص دو ماه خودش را در همان سطح نگه میدارد، این ضربه شدیدی به داوطلب می زند چون زمان زیادی را از دست داده است و اگر این جمع بندی ۲۰ روزه باشد زمان کمتری نسبت به دوماه را از دست می دهد.

اگر بخواهید هر چه زودتر درس ها را تمام کنید تا به جمع‌بندی برسید، مطالب ناقص می ماند ولی اگر به جای شروع کردن به جمع بندی مطالب آنها را عمیق بخوانید تسلط کافی پیدا می کنید و دیگر سریع فراموش نمی‌کنید.

پس اول به مطالب تسلط پیدا کنید و بعد به سراغ جمع‌بندی بروید.

تکنیک سه روزه برای برنامه ریزی جمع بندی کنکور 1403

در این تکنیک در یک و نیم روز یک آزمون کنکور را برگزار کنید و در پنج نیم روز باقیمانده به بررسی و ارزیابی آن بپردازید و در این سه روز در واقع به مرور کتابهای درسی می پردازید.

هر قدر تعداد کنکور های آزمایشی بیشتر باشد، تعداد مرور کتاب های درسی هم بیشتر است، این آزمون را در شرایطی مشابه کنکور، برای خودتان برگزار کنید و تمام پاسخ ها را مورد ارزیابی قرار دهید.

در مورد تست هایی که بلد نیستید نمونه‌های مشابهی پیدا کنید و حل کنید و رفع اشکال کنید.

مزایای روش جمع بندی ۳ روزه

مرور همه مطالب

در یک کنکور استاندارد از همه مباحث، دست کم یک سوال وجود خواهد داشت پس این کار سبب می شود که اطلاعات شما در تمام قسمت های اختصاصی و عمومی سنجیده شود.

رفع اشکال عمده و عدم اتلاف وقت

در این روش هر بار که آزمون میدهید بخشی از اشکالات شما برطرف می شود و آمادگی شما هر دفعه در آزمون ها، بالاتر می رود.

 تمرین مهارت های آزمون دادن

تا زمانی که در شرایط آزمون های مشابه کنکور قرار نگرفته باشید متوجه نمی‌شوید که داشتن اطلاعات کافی، برای پاسخگویی به سوال کافی نیست.

با مهارت های آزمون دادن آشنا شوید و این مهارت فقط با تمرین و تجربه به دست می آید، در این روش این مهارت ها را در سه روز کسب خواهید کرد.

  مواردی که باید بدانید:

۱_ فهرست کاملی از مباحثی که می خواهید مرور کنید را تهیه کنید.

۲_ مرور های تان را اولویت بندی کنید.

۳_ زمان های لازم برای مرور دروس خود را تخمین بزنید و بدانید تقریبا چقدر زمان احتیاج دارید.

۴_ در زمان بندی دروس سعی کنید تعداد دروس، کمتر از سه درس نباشد.

۵_ اولین مبحث درسی که در یک روز مطالعه می‌کنید، مشکل ترین درس و یا مبحث در آن روز باشد.

 

 در صورتی که در مورد مطلب برنامه ریزی جمع بندی کنکور 1403 سوالاتی دارید و یا می خواهید اطلاعات کامل تری در این باره به دست بیاورید، از طریق شماره های زیر با روانشناسان ما در دپارتمان “الو سلام مشاور” تماس حاصل نمایید.

 

تماس با ما

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا