برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

محتوای جدول

رسیدن به یک جایگاه شغلی یا تحصیلی یا انجام امور خانه و روزانه یا هرکار دیگری که قصد انجام آن را داریم به انگیزه و دلیل نیاز دارد یادگیری زبان انگلیسی هم از این امر مستثنا نیست.

بنابراین اولین قدمی که در راستای برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی باید برداریم این است که بتونیم یک هدف برای خودمون تعیین کنیم واقعا هدف شما از یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

اگر به طور دقیق و واضح به این سوال پاسخ دهید می تونید مسیر خودتون رو طراحی کنید وبه آسانی مسیر را طی کرده، موانع راه رو بردارید و دچار فرسایش، خستگی و ناامیدی نشوید. هر وقت هم که ناامید شدید، با یادآوری هدفتان انگیزه خود را دوباره به دست می آورید.

پس پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا دفتری بردارید و در آن هدف و دلیل خود از یادگیری زبان انگلیسی را بنویسید اگر می خواهید مهاجرت کنید بنویسید برای مهاجرت باید زبان انگلیسی را یاد بگیرم اگر می خواهید در شغلی یا حرفه ای مشغول به کار شوید باید این هدف را نیز با جزئیات شغل مورد نظر بنویسید. اگر می خواهید دایره ارتباطات خود را بین المللی کنید و با افرادی که خارج از کشور هستند ارتباط برقرار کرده و با فرهنگ و منش آنها آشنا شوید می توانید این را هدف خود قرار دهید که البته این هدف می تواند خیلی هم جذاب باشد.

بعد از اینکه هدف خود را مشخص کردید برای رسیدن به این هدف باید برنامه ریزی داشته باشیم و بدون برنامه ریزی دقیق منطقی و منسجم نمی توانیم این مسیر را طی کنیم در این مقاله سعی شده است شما را با نکاتی که برای یک برنامه ریزی خوب مورد نیاز است، آشنا کنیم و روش های یادگیری زبان انگلیسی را هم بیاموزیم مقاله زیر به موضوعات زیر می پردازد:

-نکات مهم برنامه ریزی روزانه

-شیوه یادگیری زبان انگلیسی

برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

نکات مهم برنامه ریزی روزانه

شاید این سوال اکثر شما باشد که برای یادگیری زبان چه کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید در روز ساعاتی را به مطالعه زبان انگلیسی اختصاص دهید اگر این ساعات مشخص و معین باشد کمک بهتری به شما خواهد کرد بدین معنا که اگر کل ساعات روز را در اختیار دارید و شاغل یا محصل نیستید یک پارت زمانی مشخص را برای این کار کنار بگذارید.

مثلا اگر قصد دارید در روز 3 ساعت برای یادگیری در نظر بگیرید ساعت ۹ تا ۱۲ صبح را برای زبان انگلیسی اختصاص دهید و اگر شاغل یا محصل هستید می توانید این پارت زمانی را به بعد از ظهر موکول کنید و هر روز آن را تکرار کنید تا ذهن شما برای این ساعت آماده و شرطی شود این شیوه برنامه ریزی به شما کمک می کند که این راه را بدون خستگی تا پایان ادامه دهید.

در نتیجه در طراحی برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی باید از برنامه هایی که تمام روز شما را درگیر می کند، بپرهیزید که باعث خستگی می شود و اگر برای هدف خود نیاز به زمان بیشتری در روز دارید حجم ساعات مطالعاتی خود را به یکباره افزایش ندهید که این در کوتاه مدت باعث می شود شما دچار فرسایش شده و از ادامه مسیر منصرف شوید.
بنابراین برای دانستن بهترین روش یادگیری زبان انگلیسی قبل از هرکاری باید یک برنامه ریزی دقیق و منطقی داشته باشیم که در اینجا یکسری نکات و تکنیک هایی را به طور خلاصه و موردی در اختیار شما قرار می دهیم البته وجود یک مشاور متخصص و آگاه در کنار شما ضروریست که بتواند در این مسیر چراغ راه شما باشد.

  • ساعت مطالعاتی هر روز شما باید با توجه به توانایی های فعلی شما باشد اگر تا امروز دو ساعت درس می خواندید نباید به یکباره ۶ یا ۸ ساعت مطالعه در برنامه خود قرار دهید اما می توانید در طول زمان ساعت مطالعاتی خود را افزایش دهید این کار را با کمک یک مشاور متخصص می توانید انجام دهید که به مرور زمان و بدون اینکه آسیب به شما وارد شود ساعت مطالعاتی شما را در صورت لزوم افزایش می دهد.

به این نکته توجه کنید که برنامه ریزی یک علم است مانند سایر علوم و نیاز به آموختن دارد که توسط یک مشاور آگاه می توانید شیوه طراحی آن را بیاموزید.

  • در طراحی برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی همیشه یک زمانی را برای خود خالی کنید که اگر نتوانستید برنامه خود را اجرا کنید توسط زمان تعیین شده آن را جبران کنید.

به طور مثال سعی کنید در هفته یک روز را برای فورس ماژورها (حوادثی که از اراده ما خارج هستند) قرار دهید مثلاً روز سه شنبه می تواند برای جبران مناسب باشد چرا که هم خستگی شما را پس از سه روز مطالعه از بین می برد و یک استراحت کوتاه محسوب می شود و هم اینکه اگر در این سه روز مطلبی را جا گذاشتید و یا نرسیدید که بخوانید در روز سه شنبه جبران کنید.

  • روز جمعه روز تعطیل می باشد در این روز سعی کنید مطالعه نداشته باشید این روز را به تفریح بگذرانید و سعی کنید انرژی هدر رفته خود را بازیابی کنید تا در اول هفته و شروع مطالعه با انرژی بالاتری مطالعه خود را آغاز کنید.
  • سعی کنید برنامه آموزشی خود را به صورت یکنواخت قرار ندهید یعنی در بین آن از برنامه‌های متنوع و مفرح کمک بگیرید که مانع خستگی شما در این مسیر شود.

برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

  • هر شب عملکرد روزانه ی خود را بررسی کنید و برنامه فردای خود را مرور کرده و مطمئن شوید که فردا چه مواردی را می خواهید مطالعه کنید.
  • ساعات پایانی روز جمعه را نیز به ارزیابی مواردی که در 6 روز گذشته مطالعه کرده اید بپردازید و پایبندی خود را به برنامه خود بررسی کنید.

همچنین برنامه هفته جدید خود را مرور کرده و مطمئن شوید که چه اهدافی را در این هفته می خواهید انجام دهید بدین منظور از صبح تا بعدازظهر روز جمعه را به تفریحات خود بپردازید و شب را به بررسی و برنامه ریزی برای هفته بعد در نظر بگیرید.

  • تعهد و پایبندی یکی از عناصری است که باعث اجرایی شدن برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی می شود که اگر این خصوصیت را نداشته باشیم نمی توانیم برنامه خود را به سرانجام برسانیم بنابراین باید از سیستم مجازات و پاداش استفاده کنیم شب ها که عملکرد روز خود را بررسی می کنید، اگر به برنامه خود پایبند بودید یک پاداش برای خود کنار بگذارید اما اگر تنبلی کرده و تعهد به برنامه خود نداشتید یک مجازات برای خود قرار دهید.

این سیستم مجازات و پاداش بسته به هر فردی متفاوت است برای اجرای این سیستم برگه ای را بردارید و در سمت راست برگه پاداش و در سمت چپ آن مجازات را بنویسید بعد از آن در قسمت پاداش اموری باید نوشته شود که شما دوست دارید و به آن علاقه دارید این امور می‌تواند خیلی ساده و کوچک باشد مانند خوردن یک بستنی شکلاتی که شما آن را دوست دارید یا خوراکی های دیگر که برای شما لذیذ هستند هم چنین این کار می تواند صحبت کردن با یک دوست باشد یا گوش کردن به یک موزیک مورد علاقه یا رفتن به مکانی که شما را خوشحال می کند یا هر آنچه که شما به آن علاقه دارید را می تواند در بربگیرد.

در قسمت سمت چپ که با توجه به امور سمت راست مشخص می شود باید خود را از انجام کارهایی که علاقه دارید منع کنید و یا روز سه شنبه (که برای استراحت یا جبران شما در نظر گرفته شده بود) را به مطالعه بگذرانید تا بتوانید ساعاتی را که کاهلی کرده و درس نخوانده اید را جبران کنید حتی می توانید قرار ملاقات با دوست خود در روز جمعه را کنسل کنید یا حتی خود را از گردش آخر هفته با خانواده محروم کنید که این می‌تواند مجازات خوبی برایتان باشد.

نظارت بر سیستم پاداش و مجازات بر عهده خودتان است بنابراین برای اینکه بتوانید برنامه خود را خوب پیش ببرید باید سیستم پاداش و مجازات را در نظر گرفته و به اجرای آن نیز پایبند باشید.

اگر شما به خواندن زبان انگلیسی می‌پردازید یا اینکه در کنار یادگیری این زبان دروس دیگری هم برای مطالعه دارید حتما باید برای خود یک برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی در خانه داشته باشید که ساعات مطالعاتی مشخص و معین داشته باشد و طبق آن بتوانید مطالعه خود را انجام دهید برای این منظور ما پکیجی را برای شما فراهم کرده ایم که شامل بیش از ۲۵ جدول و قالب برنامه ریزی است که با توجه به سلیقه مطالعاتی خود یکی از این جداول را انتخاب کرده و برنامه خود را پیش می برید.

این پکیج که با در نظر گرفتن روانشناسی ذهن انسان تهیه شده است یک برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی نیز محسوب می شود که در این مسیر می تواند بسیار کمک ‌کننده باشد.

یادتان نرود اگر برنامه ای منسجم و دقیق و منطقی نداشته باشید حتماً در ادامه راه دچار مشکل خواهید شد و یا حتی مسیر را رها کرده و از ادامه راه منصرف می شوید.

بنابراین داشتن یک برنامه ریزی درست و مناسب از ضروریات یک هدف است ضمن اینکه این پکیج شامل نکات بسیار مهمی است که برای یادگیری، مطالعه و برنامه ریزی کمکتان خواهد کرد همچنین شیوه درست مطالعه را نیز به شما آموزش خواهد داد علاوه بر این مشاوری متخصص در کنار شما خواهد بود که از راهنمایی های او در این راه بهره مند شوید.

برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

شیوه یادگیری زبان انگلیسی

برای اینکه بدانیم چگونه زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ باید بدانیم زبان انگلیسی دارای چهار مهارت می باشد و برای یادگیری آن باید هر چهار مهارت را تقویت کنیم بعضی ها صرفا به یک مهارت می پردازند و فقط آن را تقویت می کنند.

در واقع علل ضعف دانش آموزان در زبان انگلیسی این است که فقط یک مهارت آنها رشد می کند و مهارت های دیگر ضعیف می مانند این چهار مهارت عبارتند از:

  • Reading
  • Listening
  • Speaking
  • Writing

بنابراین توجه داشته باشید که تمام این مهارت ها را در برنامه خود گنجانده و آن را تقویت کنید و برای یادگیری هر کدام از آنها شیوه ها و راه های متنوعی را انتخاب کنید.

در ادامه نکاتی را در جهت طراحی یک برنامه ریزی برای یادگیری زبان انگلیسی در منزل در اختیارتان قرار می دهیم.

  1. برای تقویت هر یک از مهارت های چهارگانه زبان انگلیسی راه های متنوعی را انجام دهید که این تنوع هم مانع خستگی شما می‌شود هم مسیر را برای شما جذاب کرده و انگیزه شما برای ادامه راه بیشتر می کند.
    به طور مثال:
    برای مهارت گوش کردن که یک مهارت دریافتی است و از طریق قوه شنوایی پیام را دریافت می کند بهتر است علاوه بر گوش کردن به فایل های صوتی و پادکست ها به شنیدن اخبار انگلیسی، فیلم ها، موسیقی و شعر هم بپردازید همین طور در مورد سایر مهارتها این روش را به کار ببندید.
  2. برای داشتن یک برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی نیازی نیست هر چهار مهارت را در یک روز تمرین کنید بلکه می توانید هر روز را برای تقویت یک مهارت اختصاص دهید.
    به طور مثال:
    هفته ای یکبار داستان کوتاه بخوانید که برای تقویت مهارت خواندن موثر است و یا هفته ای یکبار برای تقویت مهارت نوشتن، خاطرات خود را به زبان انگلیسی بنویسید یا برنامه خود را به زبان انگلیسی تنظیم کنید یا هر هفته یکبار با دوستان خود جمع شوید و به تمرین مکالمه و صحبت کردن به زبان انگلیسی بپردازید.
    در گروه ها و کانال های انگلیسی زبان عضو شوید و هر چند روز یکبار با دوستان خود به زبان انگلیسی چت کنید که هم مهارت نوشتن خود را تقویت کرده هم با اصطلاحات آنان آشنا شوید.
  3. سعی کنید هر روز در برنامه روزانه خود تعدادی لغات جدید بیاموزید و لغات قبلی که آموخته اید را مرور کنید همچنین هر روز مهارت گوش کردن را تقویت کنید چرا که این موارد از سریع ترین روش حفظ لغات انگلیسی است که در روند پیشرفت زبان انگلیسی شما بسیار موثرند.
    نیازی نیست در روز تعداد بیشماری لغات یاد بگیرید در حد یک لغت هم اگر بیاموزید بهتر از اینه که در روز هیچ لغتی را یاد نگیرید. برای تقویت مهارت گوش کردن نیازی نیست ساعت ها اخبار انگلیسی گوش کنید یا فیلم های طولانی ببینید در حد ۱۵ دقیقه هم اگر بتوانید هر روز به گوش کردن بپردازید بسیار موثر است.
    شاید برایتان این سوال پیش آید که چگونه لغات زبان را حفظ کنیم؟ ما پکیجی تهیه کرده ایم که علاوه بر برنامه ریزی برای شما، شیوه حفظ لغات مهم وضروری زبان انگلیسی را هم به شما می آموزد برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.
  4. برای یادگیری لذت بخش و داشتن یک برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی، امور روزمره خود را با زبان انگلیسی ترکیب کنید و این را به یک عادت تبدیل کنید.
    به طور مثال: اگر روزانه استوری و پست در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود می گذارید، سعی کنید پست های خود به زبان انگلیسی باشد یا اگر به خرید می روید سعی کنید لیست خرید خود را به زبان انگلیسی تهیه کنید.
    هم چنین برای مکالمه با اعضای خانواده یا دوستان خود سعی کنید از کلمات و جملات کوتاه انگلیسی استفاده کنید حتی اگر این جملات کوتاه شامل سلام و خداحافظی و پرسیدن حال دوستتان ختم شود و به مرور زمان جملات و کلمات جدیدی بیاموزید و آنها را در کلام تان به کار ببرید.
  5. سعی کنید نام اشیایی که در اطرافتان می بینید را به زبان انگلیسی بنویسید مثلاً هر زمان که به اتاق خود وارد می شوید اولین وسیله ای که می بینید آن را یادداشت کرده و لغت انگلیسی آن را پیدا کنید و در روز بعد نیز به سراغ اشیای دیگر بروید و همینطور متوجه می شوید که تمام اشیای داخل اتاق خود را به زبان انگلیسی آموخته اید.
    این کار را می توانید در مورد اعضای بدن خود نیز انجام دهید همچنین می توانید نوشته های روی تابلوها و علائم که در خیابان ها می بینید را یادداشت کرده و معنای آن را پیدا کنید این کار می تواند به شما کمک کند که دایره لغات خود را افزایش دهید ضمن اینکه چون با قوه بینایی همراه شده است و شما برای پیدا کردن معنای انگلیسی یا فارسی آن تلاش کردید و تحقیق کرده یا به دیکشنری مراجعه کرده اید باعث می شود که آن را فراموش نکنید. این روش یادگیری لغات بسیار موثرتر از این هست که به سراغ دیکشنری بروید و از اول تا آخر لغات را بیاموزید.

برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی

سعی کنید برای آموختن با ذهن خود کلنجار رفته و زمانی را صرف تحقیق و کنکاش کنید این روش ماندگاری آموزه ها را در ذهن شما پایدار تر خواهد کرد.

پکیج برنامه ریزی که برای شما فراهم کرده ایم برای هر شخصی منحصر به فرد است که هم شامل یک برنامه ریزی روزانه برای یادگیری زبان انگلیسی می باشد و هم شیوه سریع حفظ لغات ضروری انگلیسی در آن گنجانده شده است علاوه براین نکات مهم برنامه ریزی و شیوه مطالعه در آن توضیح داده شده است.

همچنین شامل جداول و قالب هایی است که با توجه به شرایط و سلیقه مطالعاتی خود می توانید یکی را انتخاب کنید و برنامه خود را برای رسیدن به هدف اجرایی کنید. هم چنین مشاورین متخصص ما در این مجموعه برای راهنمایی شما در کنارتان خواهند بود.

” الو سلام مشاور ” با سال ها تجربه و مشاورین متخصص و آگاه در کنار شماست.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا