بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت

محتوای جدول

رشته های گروه انسانی در سال های اخیر به یکی از پربحث ترین و مورد توجه ترین رشته های در میان داوطلبان شرت در کنکور سراسری و حتی مسئولین در رده های مختلف قرار گرفته است و سبب شده است تا تعداد متقاضیان شرکت در آزمون این گروه افزایش چشم گیری داشته باشد.

این افزایش در متقاضیان این گروه منجر به رشد چشمگیر مهاجرت های تحصیلی و کاری در زمینه های مختلفی در این رشته گردیده است که روند اخذ پذیرش در سال های اخیر را دشوار تر نموده است.

لذا دانش آموزان به منظور انتخاب بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت جهت داشتن شانس بالاتری در فرآیند مهاجرت، لازم است در ادامه به رشته های اشاره شده توجه داشته باشند.

بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت

مسلما تعداد بالایی از دانشجویان در حال تحصیل در هر یک رشته‌های حوزه علوم انسانی اعم از زبان‌شناسی، فلسفه، ادبیات، الهیات، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، اقتصاد و … در هر سطحی و هر دانشگاهی اعم از دولتی، آزاد، پیام نور و غیرانتفاعی می باشند، به نوعی نیم نگاهی به مهاجرت به دیگر کشورها خواهند داشت.

یکی از عمده معضلاتی که برای دانشجویان این رشته ها وجود دارد، نیاز نداشتن کشورهای جهان اول به زمینه های مربوطه به دانشجویان و نیروهای بین الملل است.

کشورهای جهان اول اکثرا در تلاش هستند تا از نیروی کار و نیروی تحصیل کرده کشور خودشان برای سپردن وظایف و موقعیت های شغلی استفاده کنند، همین امر سبب می گردد تا اطلاع از بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت اهمیت ویژه ای برای این گروه داشته باشد.

پیش از بررسی و ارائه لیست بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت، لازم است ابتدا با برخی مشکلات پیش روی شما برای این امر آشنا گردید تا بر اساس آن ها لیست مربوط به خود را انتخاب و مرتب نمایید.

مشکلات مهاجرت دانشجویان رشته های علوم انسانی

برخی از دلایل و مشکلاتی در سر راه متقاضیان مهاجرت از طریق رشته های انسانی وجود دارد که در ادامه به آن ها اشاره گردیده است:

  • اصلی ترین مشکل رشته های گروه انسانی وابستگی شدید به زبان و فرهنگ می باشد. لذا عموما در کشورهای سطح بالا، چه برای ادامه تحصیل و چه برای اخذ فرصت های کاری عموما مهاجران هیچ مزیت ملموسی نسبت به شهروندان اصلی نخواهند داشت.
  • مشغله های نه چندان سنگین و عدم نیاز به فعالیت های دشوار فیزیکی، سبب گردیده است در تمام کشورها، متقاضیان زیادی به سمت این رشته ها کشیده شوند، چرا که در هر صورت یک متخصص جامعه شناسی از یک مهندس نفت دشواری پیش روی خود خواهد داشت. لذا این حجم زیاد متقاضی در داخل کشورهای خارجی، سد راه مستحکمی برای مهاجران این رشته ها شده است.
  • دلیل اصلی دیگری که سبب گردیده است راه برای مهاجران تنگ تر و تنگ تر گردد، محدودیت های لازمه برای نیروی کار است. به طور مثال در کشورهای جهان اول که عموما کشورهای صنعتی می باشند، کارخانجات با نسبت یک به هزار به استخدام نیروی کار رشته انسانی در مقابل نیروی فنی اقدام می کنند.
  • و دلایل متعدد دیگر که سبب شده است تا متقاضیان با دقت بیشتری نسبت به انتخاب بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت اقدام نمایند. لذا در ادامه به بری راهکارها اشاره خواهیم نمود.

راهکارهایی برای داشتن شانس مهاجرت موفق و لیست رشته ها

اگر دانشجوی یکی از رشته های گروه علوم انسانی می باشید و به هر طریقی عزم خود را برای مهاجرت جزم نموده اید، به علاقه خود به رشته خود توجه جدی نمایید.

اگر علاقه شما به رشتتان زیاد است و قصد تغییر آن را ندارید، بهتر است تمام موقعیت های مناسب برای آن را در کشورهای مختلف جستجو نمایید.

آمار مهاجرت های افرادی با وضعیت مشابه خود را از طریق سامانه های مربوط به رشته خود جستجو نمایید و مطابق با آن ها شرایط خود را پیش ببرید.

اگر علاقه چندانی به رشته خود ندارید می توانید هر چه سریع تر با بررسی و انتخاب از لیست بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت شانس خود را برای این منظور بیش تر نمایید.

رشته های پرتقاضایی که جنبه بین الملل داشته باشند می توانند تا حدودی معضلات و مشکلات ذکر شده در بخش قبل را جبران نموده و سبب گردد تا شما با ارائه یک رزومه مناسب بتوانید برتری مشهودی نسبت به متقاضیان داخلی کشور مقصد داشته باشید.

برخی از این رشته و یا حوزه های کاری عبارتند از:

  • روزنامه نگاری (به ویژه بخش های سیاسی و یا اقتصادی که با روابط بین الملل گره خورده اند)
  • وکالت
  • نویسندگی و پژوهش
  • روابط بین الملل
  • ادبیات تخصصی کشور مقصد (به ویژه کشورهای مهاجر پذیری که قصد گسترش فرهنگ و زبان خود داشته باشند، آلمان ، ایتالیا و …)
  • مدیریت (در بیشتر کارخانجات مدیران بین المللی به چشم می خورند)
  • مدیر منابع انسانی
  • بازاریابی (به ویژه محصولات کارخانجاتی با فروش ها حجم زیاد در سطح بین الملل)
  • روان شناسی (کشور های بزرگ مهاجر پذیر هم چون کانادا و استرالیا همواره دارای اقشار با فرهنگ ها و زبان های متعددی می باشند، لذا شما نیز غرصت های کاری و تحصیلی مناسبی به عنوان یک روانشناس در این کشورها خواهید داشت.)

لذا متقاضیان لازم است در هر مرحله ای هستند، به ویژگی داوطلبان کنکور سراسری، در صورتی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، با دقت در لیست بهترین رشته های انسانی برای مهاجرت چه در زمینه های کاری و جه در زمینه های تحصیلی، به انتخاب دقیق و درست دست یابند.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

برای این منظور می توانید همه روزه با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در تماس بوده و شرایط و خواسته های خود را با آن ها در میان بگذارید تا این مراحل را به کمک آن ها هر چه سریع تر و راحت تر طی نمایید.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا