بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت

محتوای جدول

یکی از ملاک های اصلی در انتخاب رشته در سال های اخیر، وجود مزایا و برجستگی هایی در کد رشته های تحصیلی جهت ادامه تحصیل و یا پیدا کردن فرصت های شغلی مناسب در خارج از کشور و به قصد مهاجرت می باشد.

شاید این موضوع در رشته های گروه تجربی باید با وسواس و دقت بیشتری بررسی گردد چرا در این گروه رشته ها، مهاجرت نسبت به رشته های گروه های دیگر کمتر اتفاق می افتد. لذا تلاش شده است در این مطلب بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت را بررسی و گردآوری نماییم.

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت

در وهله اول به منظور شروع فرآیند تحصیل با هدف مهاجرت به کشورهای دیگر، باید در انتخاب رشته به موارد متعددی توجه گردد.

مواردی مانند علایق شخصی، درآمد، میزان تقاضای رشته مدنظر در بازار کار کشور مقصد مورد نظر داوطلب، آینده ترسیم شده برای داوطلب از مهاجرت و موارد مشابه دیگر که در انتخاب بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت تاثیرگذار خواهد بود.

بر خلاف تصور عموم، رشته های گروه تجربی، پتانسیل بالایی برای ادامه تحصیل و یا کسب فرصت شغلی برای مهاجرت به خارج از کشور می باشد.

علت این امر می تواند وجود بازار کار دائم و بودجه های مناسب تخصیص یافته در دانشگاه های مختلف سراسر جهان به منظور جذب نیروهای متخصص و تحصیل کرده می باشد..

رشته های گروه پزشکی و پیراپزشکی در صدر لیست بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت قرار دارند. مطابق آمار جمع آوری شده این دو رشته از پر تقاضاترین رشته در کشورهای مختلف می باشد که بودجه مناسبی را هم برای جذب نیروهای متخصص تخصیص داده است.

به طور کل می توان با توجه به آمارهای گردآوری شده از میزان مهاجرت داوطلبان، بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت را به ترتیب به شرح زیر معرفی نمود:

1- پزشکی

2- پیراپزشکی

3- پرستاری

4- دندان پزشکی

5- دندان سازی

6- متخصص بیهوشی

رشته های مذکور در سال های اخیر بیشترین میزان جذب در کشور های مختلف را داشته اند که در ادامه به پراکندگی آن ها پرداخته شده است.

بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت

بهترین رشته ها و کشورها برای اپلای

در قسمت قبل لیستی از بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت ارائه گردید که در کشور های مختلف هر یک ویژگی های ممتازی داشته اند که سبب جلب توجه افراد متقاضی به اخذ پذیرش از آن ها شده است.

رشته های پزشکی در کشور های اروپایی و کشور کانادا برای ادامه تحصیل گزینه مناسب می باشد. کشورهایی مانند آلمان و اتریش که تحصیل عمدتا رایگان (با بورسیه) را برای متقاضیان در نظر گرفته اند.

 کشور کانادا نیز با توجه به رشد جمعیتی سالانه به دلیل بدل شدن به یکی از قطب های مهاجرتی جهان، نیاز روزافزونی به جامعه پزشکی دارد.

رشته های پیراپزشکی، پرستاری، بیهوشی نیز از موقعیت های شغلی بسیار مناسب برخوردار می باشند که سبب گردیده توجه دانشجویان زیادی را برای ادامه تحصیل و مهاجزت جلب نماید.

کشور استرالیا با توجه به قدرت پزشکی بالای خود، نیاز روزافزونی به نیروی کار جدید و جایگزین های مناسب برای موقعیت های شغلی بیمارستانی خود دارد.

عموما پرستاران در کشور استرالیا و کانادا از درآمد های مناسب و فرصت های کاری خوبی برخوردار می باشند که همین مزایا این رشته ها را در صدر بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت قرار داده است.

رشته دندان پزشکی در آمریکا وکشورهای اسکاندیناوی توجه بخش زیادی از دانشجویان را به خود جلب نموده اند. حقوق های بسیار بالا، نسبت جمعیت به تعداد متخصیین این زمینه، هزینه های ادامه تحصیل و موارد مشابه دیگر، سبب شده است تا این رشته و کشور ها نیز به موقعیت مناسبی برای شروع فرایند مهاجرت بدل شوند.

عموما هزینه های زندگی و ادامه تحصیل در این رشته ها، در حد معقول و مقرون به صرفه ای بوده و به ویژه در کشور کانادا که تنها با تکیه بر بورس های دولتی و دانشگاهی، متقاضی قادر به داشتن زندگی مطلوبی می باشد، گزینه مناسبی برای مهاجرت خواهند بود.

به طور کلی متقاضیان برای انتخاب از میان بهترین رشته های تجربی برای مهاجرت و بررسی شرایط مختلف در کشورهای متفاوت، می توانند با مشاوران و متخصصان حوزه مهاجرت های تحصیلی و کاری در مرکز الو سلام مشاور در ارتباط بوده و سوالات و مشکلات خود را با آن ها در میان بگذارند.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا