تحلیل کارنامه کنکور سراسری

تحلیل کارنامه کنکور سراسری
محتوای جدول

تحلیل کارنامه کنکور سراسری و آشنایی با قسمت های مختلف آن، می تواند کمک زیادی به سایر مراحل انتخاب رشته کند.

کارنامه کنکور سراسری شامل قسمت های مختلف و اطلاعات زیادی است که بررسی دقیق آنان وظیفه هر داوطلب پیش از انتخاب رشته است.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را پیرامون تحلیل کارنامه کنکور سراسری و نحوه استفاده از اطلاعات آن راهنمایی کنیم و موارد مختلف کارنامه را مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

تحلیل کارنامه کنکور سراسری

بخش های مختلف کارنامه کنکور سراسری

در کارنامه اولیه نتایج کنکور سراسری بخش های مختلفی وجود دارد که بررسی دقیق هر بخش و فهم درست از نتایج اولیه می تواند هر داوطلب را در ادامه مسیر انتخاب رشته و دستیابی به موفقیت های تحصیلی بسیار یاری کند.

کارنامه کنکور سراسری شامل بخش های مختلفی است که این بخش ها در سیزده قسمت کلی دسته بندی می شوند.

پاسخ به سوالاتی همچون کدام رتبه در کنکور مهم است؟ یا رتبه اصلی در کارنامه کنکور کدام است؟ نیازمند به شناخت دقیق این سه بخش است.

در ادامه بخش های مختلف کارنامه کنکور سراسری را به شما عزیزان معرفی می کنیم.

  1. تذکرات: در قسمت اول از کارنامه سراسری، هر داوطلب می تواند پس از بررسی کلیه اطلاعات اولیه با مشاهده کوچکترین مغایرتی، مراتب اعتراض خود نسبت به نتایج را از طریق سایت سازمان سنجش انجام دهد.
  2. دانشگاه های دیگر: پس از تایید و یا اعتراض نسبت به اطلاعات اولیه، داوطلبان می توانند دانشگاه های دیگری را که تمایل به امتحان شانس خود برای پذیرفته شدن در آن ها دارند، به لیست دانشگاه های مورد انتخاب خود اضافه کنند. این دانشگاه ها شامل دانشگاه های غیر انتفاعی و یا پیام نور هستند.
  3. اطلاعات شخصی: تمامی اطلاعات اولیه و شخصی در این قسمت می بایست مطابق کامل با مشخصات فردی هر داوطلب داشته باشد.
  4. اضافه کردن دانشگاه های دیگر: در صورتی که داوطلب تمایل به تحصیل در یکی از دانشگاه های پیام نور و یا غیر انتفاعی دارد می تواند با انتخاب این دانشگاه از این قسمت و پرداخت هزینه مورد نظر، محدوده مجاز خود برای انتخاب دانشگاه و رشته را افزایش دهد.
  5. شرایط مجاز بودن برای گروه های مختلف آزمایشی: ‌تمامی دانشگاه هایی که داوطلب بر اساس رتبه و نمره کسب شده می تواند برای ادامه تحصیل انتخاب نماید، در این قسمت شرح داده شده است. این دانشگاه ها شامل دانشگاه های سراسری روزانه وشبانه، دانشگاه فرهنگیان، پیام نور و غیر انتفاعی و دانشگاه آزاد است.
  6. شرایط مجاز بودن برای رشته های بدون کنکور: انتخاب رشته با استناد بر معدل و سوابق تحصیلی در این قسمت کارنامه امکان پذیر است.
  7. سوابق تحصیلی: شرایط تحصیلی قبلی و سوابق آن در این قسمت کارنامه درج شده است. مطابقت این اطلاعات با واقعیت می بایست به صورت دقیق و حساس انجام شود.
  8. پاسخنامه: درستی پاسخ سوالات در این قسمت به داوطلبان ارائه شده و هر داوطلب امکان مقایسه پاسخنامه خود با پاسخنامه اصلی را خواهد داشت.
  9. رتبه و نمره: اعلام نمره اصلی و رتبه کسب شده توسط داوطلب در این قسمت انجام می شود.
  10. نمرات خام: درصد ها و نمرات کسب شده به صورت تفکیکی در این قسمت به داوطلبان ارائه می شود.
  11. رتبه کل: تمامی اطلاعات مبتنی بر آخرین رتبه مجاز در سهمیه و نمره کل زیر گروه ها و همچنین رتبه کل در مقایسه با سهمیه ها، در این قسمت اعلام می شود.
  12. کدها: کد دسترسی به سایت دانشگاه آزاد در صورت انتخاب کردن آن در مراحل قبلی از این قسمت در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

 وضعیت مجاز بودن داوطلب برای انتخاب رشته

در صورتی که داوطلبان مجاز به انتخاب رشته برای هر دانشگاهی که قبلا آن را انتخاب کرده اند شده باشند، در قسمت وضعیت مجاز به انتخاب رشته بودن، اطلاعات آن را می توانند مشاهده کنند.

دانشگاه هایی که هر داوطلب بر اساس تمایل و انتخاب خود و بر اساس میزان رتبه و نمره نهایی خود حق انتخاب رشته از میان آنان را دارد به شرح زیر هستند:

  • دوره های روزانه و شبانه دانشگاه سراسری
  • دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی
  • دانشگاه های پردیس خودگردان و مازاد
  • دانشگاه بهیاران
  • دانشگاه پیام نور
  • دانشگاه غیر انتفاعی

تحلیل کارنامه کنکور سراسری

بررسی درصد های کسب شده در کارنامه

درصد هایی که در کارنامه کنکور سراسری هر فرد مشاهده می کند، شامل اطلاعاتی است که مستقیما به نتایج و نمرات کسب شده توسط هر داوطلب اشاره می کند.

از جمله این درصد ها و نمرات آزمون در کارنامه کنکور سراسری موارد زیر است:

  • تاثیر سوابق تحصیلی دیپلم
  • میزات تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی
  • رتبه کسب شده با سهمیه
  • رتبه کشوری بدون اعمال سهمیه
  • نمره تراز و نهایی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با نحوه درست تحلیل کارنامه کنکور سراسری و قسمت های مختلف آن آشنا کنیم و پیرامون سوالاتی همچون رتبه اصلی در کارنامه کنکور کدام است؟ و اخرین رتبه مجاز در سهمیه کنکور چیست؟ اطلاعات سودمندی را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که در مورد هر یک از موارد ذکر شده باز هم نیاز به راهنمایی های مرحله به مرحله و تخصصی تری دارید به شما پیشنهاد می کنیم با کارشناسان و مشاوران آگاه ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

داشتن اطلاعات کافی پیرامون نحوه خواندن کارنامه کنکور سراسری و انتخاب رشته بر اساس نمرات و رتبه کسب شده نهایی، نیازمند راهنمایی های تخصصی است که کارشناسان تحصیلی ما اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیارتان قرار خواهند داد.

الو سلام مشاور پایگاه یاری رسان و آگاهی است که شما را برای دستیابی به موفقیت های تحصیلی همراهی می کند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا