تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه

تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه

محتوای جدول

اطلاع از تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه برای بسیاری از دانشجویان حائز اهمیت می باشد.

برخی از دانشجویان پس از قبولی در رشته مورد نظر و تحصیل در دانشگاه به دلایل مختلفی تصمیم به انصراف از دانشگاه می گیرند. اما اگر برای بار دوم بخواهند از دانشگاه انصراف بدهند سوالاتی از قبیل تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه برایشان به وجود می آید که چندین مرتبه می توان از دانشگاه انصراف داد و چه عواقبی خواهد داشت؟

ما در این مقاله می خواهیم تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه را مورد بررسی قرار دهیم. شما عزیزان در صورت داشتن هرگونه سوال یا داشتن ابهام می توانید با تماس با مشاورین با تجربه الو سلام بهترین پاسخ را دریافت کنید.

تعداد دفعات مجاز برای انصراف از دانشگاه

متقاضیان زیادی در کنکور سراسری شرکت می کنند که همانند سال های گذشته، این ماراتن علمی افراد زیادی را از شهرهای مختلف پذیرا می باشد.

افرادی که برای بار دوم و یا چندم می خواهند در کنکور سراسری شرکت کنند، با توجه به اینکه شرکت در کنکور سراسری سالانه با تغییرات جزئی همراه است، بزرگترین نگرانی داوطلبانی که می خواهند برای بار دوم و یا سوم در کنکور شرکت کنند، نگرانی از محرومیت کنکور سراسری است.

بر اساس قوانین جدید دانشجویانی که در دوره روزانه مشغول به تحصیل هستند نیازی به انصراف قبل از اعلام نتایج ندارند. این افراد در صورت قبولی نهایی باید از دانشگاه انصراف دهند.

محرومیت عدم شرکت دانشجویان دوره روزانه در کنکور سال بعد نیز لغو شده است. لذا در صورت قبولی در دوره روزانه افراد از شرکت مجدد در کنکور سال بعد محروم نمی شوند.

شرایط معافیت سربازی برای آقایان

 دانشجویان پسر که کارت پایان خدمت ندارند در دوران تحصیل خود از دیپلم تا دکتری تنها یک مرتبه مجاز به انصراف از دانشگاه و شرکت مجدد در کنکور سراسری همان مقطع هستند.

توجه داشته باشید:

اگر دانشجو آقا در دوره کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل باشد و از دانشگاه انصراف دهد و بخواهید در مقطع لیسانس دوره روزانه تحصیل کنید، این امکان برای شما وجود ندارد. همچنین دانشجویانی که از دانشگاه اخراج شده باشند تا زمان دریافت کارت پایان خدمت یا معافیت دائم مجاز به تحصیل مجدد و دریافت معافیت تحصیلی نخواهند بود. 

از آن جایی که موعد کنکور سراسری 1403 نزدیک است ما در ادامه علل محرومیت از کنکور سراسری 1403 به همراه شرایط دوبار انصراف از دانشگاه را شرح دهیم تا داوطلبانی که از ثبت نام کنکور محروم هستند با شرایط رفع محرومیت آشنا شوند.

شرایط دوبار انصراف از دانشگاه

رفع محرومیت از کنکور برای داوطلبانی که دوبار در مقطع روزانه پذیرفته شده اند:

طبق قانون مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری، افرادی که دوبار انصراف داده باشند در هر حالت از شرکت در کنکور سراسری به قصد قبولی در دانشگاه های سراسری محروم خواهند بود.

اما مطابق با آخرین رای دیوان عدالت اداری که منجر به ابطال بند “ج” دفترچه ثبت نام کنکور سراسری شد، اجازه شرکت در آزمون را خواهید داشت.

این قاانون مطابق با رای دیوان عدالت اداری کشور در سال جدید نیز قابل اجرا است مگر اینکه شورای عالی انقلاب مصوبه جدید صادر کند.

رفع محرومیت از دانشجویان روزانه

مطابق با قانون مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1400 داوطلبان روزانه کلیه مقاطع تحصیلی تنها به شرطی می توانستند در کنکور ثبت نام کنند که تا پایان اسفند سال قبل حداکثر تا تاریخ 25/12/99 فرم انصراف از تحصیل خود را پر کرده و به دانشگاه تحویل  می دادند.

در کنکور 1402 محرومیت دانشجویان روزانه برداشته شده است و افراد در صورت قبولی نهایی مانند سایر دوره ها باید از دانشگاه انصراف دهند.

در صورت قطعیت انصرافی از سمت دانشگاه اجازه شرکت در کنکور سراسری را کسب خواهند کرد.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

جمع بندی

تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه برای دانشجویان پسر که کارت پایان خدمت ندارند و دو بار از دانشگاه انصراف داده اند، حائز اهمیت است. بسیاری از دانشجویان می خواهند بدانند که چه شرایطی در انتظار آن هاست در حالی که دو بار شانس خود برای تحصیل را رد کرده اند.

با این وجود این چنین که معلوم است آموزش کشور اجازه شرکت در کنکور سراسری را براساس شرایط و قوانین مخصوص را به این افراد  می دهد.

ما در این مقاله تعداد دفعات مجاز انصراف از دانشگاه را مورد بررسی قرار دادیم و شرایط دوبار انصراف از دانشگاه را تشریح کردیم، درصورت داشتن هر گونه سوال در این خصوص با شماره های مندرج تماس حاصل فرمایید.

کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

اشتراک در
اطلاع از
656 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی
2 ماه قبل

سلام کسی که دوبار انصراف داده و شامل محرومیت میشه آیا میتونه به سربازی بره و کنکور بده و بعد از قبولی، ایست خدمت بزنه؟

مدیر
2 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام خیر نمی توانید.

علی
2 ماه قبل

سلام بنده در مقطع کاردانی روزانه ثبت نام و پس از گذراندن سه ترم انصراف دادم سپس در دانشگاه پیام نور ثبت نام کردم سوال: اگر از دانشگاه پیام نور انصراف دادم از شرکت در کنکور و تحصیل مجدد محروم میشم؟

مدیر
2 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام
در صورتی که کارت پایان خدمت یا معافیت دائم نداشته باشید بله

امین
2 ماه قبل

سلام و عرض ادب ، برای مثال اگر بدون انصراف از دانشگاه اول به دانشگاه دیگری برویم به طوری که به دانشگاه اول هیچگونه مدرک اصل نداده باشیم،فقط موقت را داده باشیم ، و نیازی نباشد که انصراف بدیم تا مدارک را پس بگیریم ، و بدون انصراف در دانشگاه جدید مشغول به تحصیل شویم ، از کجا متوجه این تخلف خواهند شد؟ (کارت پایان خدمت هم داشته باشیم)

یاسین
2 ماه قبل

سلام خسته نباشید،میخواستم ببینم من الان از رشته زیست سلولی انصراف دادم رفتم میکروبیولوژی،بعد میخواستم ببینم اگ‌کنکور قبول شدم باز میتونم از میکرو انصراف بدم؟؟معافیت تحصیلی هم دارم و دانشگامم آزاده.

مدیر
2 ماه قبل
پاسخ به  یاسین

سلام سلامت باشید.
محدودیت ها برای آقایان که خدمت سربازی نرفته اند یا معافیت ندارند در نظر گرفته شده است.

لادن
2 ماه قبل

سلام. من سال 87 از دانشگاه سراسری شبانه. و سال 91 از دانشگاه پیام نور انصراف دادم. امسال روزانه میتونم قبول شم؟ خواهرم تا الان دوبار روزانه ارشد انصراف داده دوباره میتونه کنکور ارشد بده؟

مدیر
2 ماه قبل
پاسخ به  لادن

سلام
بله می توانید

علی
2 ماه قبل

سلام من یکبار سال ۹۸ انصراف دادم یه سال موندم بعدش رفتم یه رشته دیگه الان میخوام فوق دیپلممو‌بگیرم دیگع ادامه ندم من الام فوق دیپلم رو بگیرم بازم یه سال وقت دارم برم خدمت یا نه فوق رو که‌گرفتم باید درجا برم خدمت؟؟

مدیر
2 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام
بله شما یکسال مهلت معرفی دارید.

علی
2 ماه قبل

سلام. این قضیه فقط یکبار انصراف خیلی بی عدالتی هست. مگه من پسر با یک دختر چه فرقی از لحاظ تحصیلی دارم؟ به نظرتون شکایت به دیوان عدالت اداری اثری داره؟

مدیر
2 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام می توانیداز طریق دیوان اقدام کنید.

نازنین
3 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من مهر ماه از رشته کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد انصراف دادم تا بهمن ماه رشته ای که میخوامو بردارم ولی متاسفانه دانشگاه خودم اون رشترو ارائه نداد و مجبور شدم یه دانشگاه دیگه ثبت نام کنم که عقب نیفتم تا بعدا انتقالی بگیرم به دانشگاه خودم ولی بعد از ثبت نام توجه شدم به رشته بدون آزمون انتقالی نمیدن ، الان من اگه بخوام از این رشته دوباره انصراف بدم و ترم بعد تو دانشگاه قبلی خودم همین رشترو ثبت نام کنم نمیشه ؟
چون دوبار انصراف میشه

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط نازنین
مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  نازنین

سلام وقت بخیر
در صورتی که پذیرش بدون کنکور داشته باشد می توانید.

hamidreza
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید من دانشجوی آزاد هستم و قبلا از دانشگاه پیام نور انصراف دادم میخواستم بدونم میتونم در کنکور 1403 شرکت کنم و اگر دولتی قبول شدم دوباره انصراف بدم ؟

آخرین ویرایش 3 ماه قبل توسط hamidreza
مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  hamidreza

سلام
اقایانی که خدمت سربازی انجام نداده اند یکبار مجاز به انصراف و تحصیل مجدد خواهند بود.

مهدی.
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید
ببخشید من همون اول ترم اول از دانشگاه دولتی انصراف دادم و بعد گفتند تا سه ماه موقته و میتونی برگردی
و من برگشتم ترم یک رو برام مرخصی رد کردند الان از ترم دوم دارم میخونم
الان میتونم انصراف بدم کنکور بدم برا دانشگاهای دولتی یانه؟

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  مهدی.

سلام سلامت باشید.
در صورتیکه برای نظام وظیفه انصراف صادر نشده باشد بله می توانید.

محمد
3 ماه قبل

سلام برادر خوب هستید من فارغ التحصیل ۴۰۱ هستم اون سال هوشبری دراومدم ولی کد ۱۱ فرهنگیان (ذخیره) خوردم و فرهنگیان قبول شدم یه ماه بعد از هوشبری انصراف دادم و به فرهنگیان رفتم الان میخوام دوباره واسه کنکور بخونم اگه امسال رشته مدنظرم قبول شدم میتونم انصراف بدم از فرهنگیان و برم رشته مدنظرم ؟ ممنون میشم کمکم بکنید

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  محمد

سلا م در صورت نداشتن کارت پایان خدمت یا معافیت دائم یکبار بیشتر مجاز به انصراف و تحصیل مجدد نخواهید بود

زهرا
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر ، ببخشید من امسال آذرماه از دانشگاه روزانه انصراف دادم و الان میخام بهمن ماه یه رشته ای غیرانتفاعی برم ، میخواستم بدونم میتونم سال دیگه کنکور فرهنگیان شرکت کنم و در صورت قبولی دوباره از دانشگاه انصراف بدم و روزانه برم ؟؟

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

سلام وقت بخیر
بله می توانید.

Amirhosseyn
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر، من مهرماه امسال از دانشگاه آراد انصراف دادم، چون از کنکور روزانه دولتی قبول شدم. دو روز پیش نتایج تکمیل ظرفیت فرهنگیان اومد که قبول شدم. اگه از روزانه الان هستم انصراف بدم، میشه دوتا انصراف. چطوری فرهنگیان ثبت نام کنم؟ راهنمایی کنید

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  Amirhosseyn

سلام وقت بخیر
شما برای دریافت معافیت تحصیلی یکبار مجاز به انصراف و تحصیل مجدد هستید.

عباس حسینی
3 ماه قبل
پاسخ به  رها بهرامی

یعنی فقط یکبار میتونیم انصراف بدیم ؟؟
حالا از هر دانشگاه

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  عباس حسینی

بله

هیمن
3 ماه قبل
پاسخ به  Amirhosseyn

سلام
من هم همین مشکل رو دارم الان میتونم برم فرهنگیان؟ یا راه ی داره؟

علی
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر
من سال ۹۸ ورودی دانشگاه عیر انتفاعی سوره تهران بودم که انصراف دادم و سال بعد باز کنکور دادم دانشگاه تهران قبول شدم و الان هنوز موفق به دریافت لیسانس نشدم و تعداد واحد هایی که پاس کردم تا فوق دیپلم هست میخواستم بدونم امکانش هست باز انصراف بدم و از فوق دیپلم به لیسانسم رو در شیراز که شهر خودم هست در یک دانشگاه آزاد یا غیر انتفاعی یا هر چی به غیر از دولتی بگذرونم و این بین مشمول به سربازی میشم یا نمیشم
ممنون میشم راهنمایی کنید
ممنون از سایت خوبتون❤️

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلام وقت بخیر
شما از دیپلم تا دکتری یکبار مجاز به انصراف و تحصیل مجدد خواهید بود.

مریم
3 ماه قبل

سلام ببخشید من یکبار از دانشگاه روزانه مقطع کارشناسی انصراف دادم و الان ترم بهمن دوباره می‌خوام یه رشته روزانه برم ، میخواستم بدونم میتونم سال بعد فرهنگیان شرکت کنم و در صورت قبولی دوباره از دانشگاه انصراف بدم ؟ یا محدودیت داره و نمیشه

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  مریم

سلام
شمایکبار بار بیشتر مجاز به انصراف و تحصیل مجدد نخواهید بود.

علی
3 ماه قبل

خسته نباشید ممنون میشم از نگرانی و سردرگمی درم بیارید بنده بار اول در دانشگاه آزاد از کاردانی پیوسته انصراف دادم الان میخوام برای بار دوم از ارشد همون ترم اولش انصراف بدم و برم خدمت سربازی نمیخوام ارشد رو بخونم آیا بعد از اتمام خدمت سربازی میتونم دانشگاه های دولتی و روزانه رو شرکت کنم با توجه به اینکه دو انصراف قبلیم از دانشگاه آزاد بوده و روزانه نبوده و همون ترم اول انصراف ها انجام گرفتن ممنون میشم جوابمو بدید

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  علی

سلامت باشید
بله می توانید.

الهام
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر ، من آذر ماه از دانشگاه روزانه انصراف دادم و الان میخوام تکمیل ظرفیت بهمن دانشگاه پیام نور برم ، میخواستم بدونم میتونم سال دیگه کنکور شرکت کنم و فرهنگیان قبول بشم ؟ یعنی میتونم دوباره انصراف بدم و در دانشگاه فرهنگیان تحصیل کنم با توجه به اینکه دوبار انصراف دادم ؟؟ دخترم و مشکل سربازی ندارم

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  الهام

سلام وقت بخیر
بله می توانید

امیرحسین
3 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر
من یکبار از پیام نور انصراف دادم و پردیس ثبت نام کردم و الان ترم 5 هستم.
شرایطی پیش اومده که دیگه توانایی هزینه زندگی تو تهران و شهریه دانشگاه دادن برام سخت شده. امکان شرکت مجدد تو کنکور و قبولی در همین رشته اما روزانه و ادامه تحصیل وجود داره؟؟
طبق قانون فقط یکبار میشه انصراف داد سوالم اینه که برا روزانه و غیر روزانه هست این قانون؟
و اینکه اگه در هیچ صورتی نمیشه انصراف داد آیا امکان تغییر دادن از پردیس به روزانه برا دانشگاه بدون در نظر گرفتن معافیت تحصیلی جدید امکان پذیره؟

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  امیرحسین

سلام وقت شما هم بخیر
برای نظام وظیفه این قانون در نظر گرفته شده است. در صورتی که کارت پایان خدمت نداشته باشید یکبار مجاز به انصراف و تحصیل مجدد خواهید بود.

فاطمه
3 ماه قبل

سلام من شرکت کننده خانم هستم ، من امسال ترم اول در دانشگاه آزاد با سوابق تحصیلی و بدون کنکور یه رشته مهندسی ثبت نام کردم اما بنا به دلایلی مرخصی گرفتم که ترم بهمن یعنی الان تغییر رشته بدم به حقوق ، در دانشگاه آزاد هم اگر بخوام تغییر رشته بدم باید از رشته قبلی انصراف بدم ، از طرفی هم در کنکور ثبت نام کردم ، الان سوالم اینه که من اگر از این رشته مهندسی آزاد تغییر رشته بدم به حقوق آزاد ( یعنی انصراف بدم ) و بعد در کنکور رشته مورد نظرم رو در روزانه قبول شم دیگه نمیتونم از حقوق آزاد انصراف بدم تا رشته مورد علاقم رو بخونم ؟؟ برای شرایط من هم حق انصراف فقط یکبار هست ؟

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

برای خانم ها و افرادی که مشکل نظام وظیفه ندارند محدودیتی در نظر گرفته نشده است.

رحیمی
3 ماه قبل

سلام وقت بخیر من امسال دانشگاه روزانه قبول شدم ولی دردانشگاه ثبت نام نه کردم آیا انصرافی حساب می شود ؟

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  رحیمی

سلام وقت بخیر
خیر

پیمایش به بالا