ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی 1403 | دانشگاه بدون کنکور

محتوای جدول

متقاضیان ادامه تحصیل در دانشگاه های علمی کاربردی که در مرحله اول ثبت نام در رشته محل های مختلف این دانشگاه موفق به قبولی نشده اند و یا به هر دلیل دیگری قصد دارند تا در رشته و یا محل دیگری به ادامه تحصیل خود بپردازند، یک بار دیگر برای انتخاب رشته و محل خود این شانس را خواهند داشت تا با شرکت در فرآیند تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 1403 ، به هدف خود برسند.

مطابق اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش در تاریخ 8 آبان 1403 در آخرین مصوبه این سازمان قرار بر برگزاری فرآیند تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 1403 در کنار چهار گروه دیگر مذکور در زیر شده است :

  • آزمون کاردانی به کارشناسی
  • تکمیل ظرفیت فنی حرفه ای 1403
  • آزمون سراسری (فقط برای رشته محل های بدون کنکور یا صرفاً براساس سوابق تحصیلی)
  • آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته

این دانشگاه در مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته، دارای رشته های مختلفی است که پذیرش در آنها به  شکل صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ( بدون کنکور ) بوده که در فرآیند تکمیل ظرفیت نیز به همین شکل دنبال می شود. پذیرفته شدگان در این مرحله در شروع ترم بهمن وارد دانشگاه خواهند شد.

برای این منظور متقاضیان مستلزم داشتن برخی شرایط خواهند بود که در ادامه به تعدادی از آن ها که در سال های پیش مقرر گردیده است، اشاره شده است؛ اما لازم به ذکر است که اطلاعیه فوق الذکر تنها برای شفاف سازی داوطلبان جهت اطمینان از برگزاری فرآیند تکمیل ظرفیت در مقاطع درج شده می باشد و زمان ثبت نام و شرایط قطعی هر مقطع در سال جاری به طور کامل در اطلاعیه های تکمیلی متعاقبا اعلام خوهد شد.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 1403 

همان طور که اشاره شد، پذیرش در این دانشگاه به صورت صرفا بر اساس سوابق تحصیلی ( بدون آزمون ) صورت می پذیرد، لذا در کد رشته های دارای ظرفیت منتشر شده در دفترچه راهنمای این فرآیند نیز رشته های با آزمون مختص داوطلبانی است که در آزمون مربوطه شرکت نموده باشند و در دیگر رشته ها، تمامی متقاضیان واجد شرایط می توانند نام نویسی نمایند. لازم به اشاره است که همواره دفترچه رشته محل های دارای ظرفیت مقاطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته به صورت جداگانه منتشر و در دسترس داوطلبان قرار می گیرد.

 داوطلبان برای ثبت نام در فرآیند تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 1403 ، باید با مراجعه به سایت رسمی سازمان سنجش و مطالعه دفترچه راهنما، کدهای دارای ظرفیت رشته محل خود را بررسی نمایند و با مراجعه به واحد دانشگاه مد نظر خود جهت ثبت نام اقدام نمایند.

ملاک پذیرش در این دانشگاه در رشته های بدون آزمون معدل کتبی دیپلم داوطلبان خواهد بود، لذا هر گونه تخلف سهوی و یا عمدی در درجا معدل کتبی دیپلم متقاضی و معدل وارد شده در فرم ثبت نام، پذیرش آن ها را ابطال نموده و حق هر گونه اعتراض را نیز از آن ها سلب می نماید. اما عملا در این دانشگاه اولویت پذیرش در این رشته ها با افرادی است که زود تر به دانشگاه مراجعه نموده و به تکمیل ثبت نام خود اقدام نموده باشند.

شرایط تکمیلی جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت دانشگاه علمی کاربردی

داوطلبان برای شرکت در فرآیند تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 1403 باید شرایط تحصیلی و فردی زیر را نیز داشته باشند:

  • داشتن یکی از مدارک دیپلم سه ساله نظام جدید و یا دیپلم 4 ساله نظام قدیم
  • دیپلم فنی کار و دانش و یا حرفه ای
  • تنها داوطلبانی که دارای مدرک فوق دیپلم ( مدرک کاردانی ) و یا پیش دانشگاهی ( نظام قدیم ) می باشند، می توانند در در رشته های رشته محل های مقطع کاردانی به کارشناسی ناپیوسته اقدام به نام نویسی نمایند.
  • داوطلبان تنها می توانند در رشته محل های متجانس با مدرک دیپلم خود در فرآیند تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 1403 انتخاب رشته نمایند.
  • هر داوطلب تنها مجاز به انتخاب یک کد رشته محل و یک گروه آزمایشی می باشد و در صورت تخطی از این موضوع ثبت نام وی به طور کل، کان لم یکن تلقی خواهد شد.
  • داوطلبانی که در رشته های دارای سهمیه شاغلین نام نویسی می نمایند باید گواهی معتبر اشتغال به کار خود را همراه با حکم کارگزینی و فیش حقوقی نیز ، در اختیار داشته باشند.
  • در صورت دانشجو بودن داوطلب در این دانشگاه و اخذ پذیرش در فرآیند تکمیل ظرفیت، پذیرش مرحله اول وی باطل و پذیرش آن در تکمیل ظرفیت برای وی درج می گردد.
  • متقاضیان هیچ گونه منع تحصیلی برای ادامه تحصیل نداشته باشند
  • متقاضیان مرد ممنوعیتی از لحاظ وضعیت نظام وظیفه نداشته باشند.

برخی از رشته های بدون آزمون ارائه شده در این دانشگاه به شرح زیر می باشند :

کاردانی :

کاردانی حرفه ای عملیات مرزبانی کاردانی فنی ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) کاردانی فنی اویونیک هواپیما کاردانی حرفه ای هنرهای نمایشی کاردانی فنی کنترل کیفیت خودرو
کاردانی حرفه ای امور بانکی کاردانی حرفه ای حقوق کاردانی حرفه ای موسیقی کاردانی فنی صنایع چاپ – ماشین آلات
کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار کاردانی حرفه ای اصلاح و تربیت کاردانی حرفه ای سینما کاردانی فنی تعمیر و نگهداری هواپیما
کاردانی حرفه ای تربیت بدنی کاردانی حرفه ای خدمات سلامت کاردانی حرفه ای هنرهای تجسمی کاردانی فنی تجهیزات و ماشین آلات بنادر
کاردانی حرفه ای تبلیغات کاردانی حرفه ای حفاظت اطلاعات سیاسی و نظامی کاردانی فنی نگهداری و تعمیرات کاردانی فنی ابزار دقیق
کاردانی حرفه ای روابط عمومی کاردانی فنی کنترل کاردانی فنی نگهداری و تعمیر بالگرد کاردانی فنی متالورژی
کاردانی حرفه ای خبرنگاری کاردانی فنی برق کاردانی فنی شبکه های کامپیوتری کاردانی فنی طلا و جواهر – ورقکاری
کاردانی حرفه ای مترجمی زبان انگلیسی کاردانی فنی مکانیک مترو کاردانی فنی مخابرات کاردانی فنی مخابرات
کاردانی حرفه ای مترجمی زبان فرانسوی کاردانی حرفه ای مدیریت کسب و کار کاردانی فنی کنترل کیفیت قطعات مکانیکی کاردانی فنی مکانیک
کاردانی حرفه ای بهداشت یاری دامپزشکی کاردانی حرفه ای بهداشت آبزیان کاردانی حرفه ای علوم آزمایشگاهی دامپزشکی کاردانی فنی کنترل کیفیت مواد غذایی
کاردانی فنی گیاه پزشکی کاردانی فنی دامپروری کاردانی فنی امور زراعی – تولیدات زراعی کاردانی فنی صنایع چوب – تولید مبلمان
کاردانی فنی شیمی آزمایشگاهی – غذایی کاردانی حرفه ای امور تعاون کاردانی فنی منابع طبیعی – جنگلداری کاردانی فنی صنایع نساجی

* برای اطلاع از لیست کامل رشته های ارائه شده هر ساله در این دانشگاه ها در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی ناپیوسته می توانید با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشید.

به علاوه داوطلبان برای اطلاع از زمان و نحوه دقیق تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 1403 و بررسی شرایط خود می توانند با مشاوران این مرکز در ارتباط باشند و از تازه ترین اطلاعیه های در این خصوص مطلع گردند.

مدارک لازم برای ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی 1403

  • شش قطعه عكس 4×3
  • کپی شناسنامه و اصل آن
  • کپی کارت ملی و اصل آن
  • اصل مدرک دیپلم و یا گواهی آن با مهر و امضای رئیس آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل به همراه یک کپی از آن
    (برای داوطلبان نظام قدیم)
  • اصل مدرک دیپلم یا گواهی پایان دوره سه ساله نظام جدید با مهر و امضای رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه محل تحصیل به همراه یک کپی از آن
    (برای داوطلبان نظام جدید)
  • اصل فرم تأییدیه معدل جهت داوطلبان فارغ التحصیلی كه تا الان گواهینامه پایان تحصیلات برای آنان صادر نشده است
  • پذیرفته شدگان مشغول به کار باید گواهی اشتغال به كار با امضا و مهر بالاترین مقام مسؤل، آخرین فیش حقوقی و آخرین حكم كارگزینی یا قرارداد معتبر انجام كار را بیاورند
  • مدركی كه وضعیت نظام وظیفه داوطلبان مرد را مشخص نماید (رجوع به دفترچه)

علاوه بر فرصتی که در تکمیل ظرفیت برای شما فراهم می‌شود، می توانید برای نیمسال دوم تحصیلی هم از طریق ثبت نام بدون کنکور علمی کاربردی بهمن 1403 اقدام کنید.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

کلیه سوالات شما درباره علمی کاربردی بدون کنکور و نحوه ثبت نام آن را پاسخگو هستیم.
با مشاوران سامانه “الو سلام مشاور” تماس بگیرید.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا