تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1403-1404 زمان تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی

محتوای جدول

بسیاری از داوطلبین دارای مدرک کاردانی (فوق دیپلم) برای ادامه تحصیل و گرفتن مدرک خود، در آزمون کاردانی به کارشناسی شرکت کرده و رشته مد نظر خود را انتخاب می نمایند.

در این بین برخی از متقاضیان ممکن است نتوانند در انتخاب رشته موفق به پذیرش در رشته محل مدنظر شده باشند. لذا این شانس را خواهند داشت تا یک بار دیگر با ثبت نام در فرآیند تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1403-1404 شانس خود در رسیدن به این هدف را بسنجند.

در سال جاری نیز با انتشار اطلاعیه سازمان سنجش از آخرین مصوبه خود در خصوص این فرآیند، دانشجویان از وجود تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1403-1404، سراسری رشته های بدون کنکور، کارشناسی ارشد ناپیوسته، علمی کاربردی و فنی حرفه ای مطمئن شده اند و تا اطلاعیه بعدی این سازمان در خصوص زمان و نحوه دقیق ثبت نام در این فرآیندهای مذکور باید منتظر باشند.

برای شرکت در این مرحله لازم است تا داوطلبین دارای شرایط عمومی و اختصاصی مختلفی باشند تا در صورت داشتن شرایط علمی لازمه، بتوانند ثبت نام خود را قطعی نمایند.

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی

شرایط عمومی تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1403-1404

شرایط عمومی شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1403-1404 به شرح ذیل می باشد:

  • اعتقاد و التزام عملی به دین مبین اسلام و یا هر یک از دیگر ادیان مقدس ذکر گردیده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران
  • عدم محرز گردیدن دشمنی داوطلب با نظام جمهوری ایران و یا سابقه دشمنی با آن (در این صورت جهت ثبت نام باید تغییر نظر داوطلب محرز گردد)
  • عدم سابقه حضور در گروه ها و یا گروهک های معاند با نظام و اسلام
  • داشتن توانایی جسمی لازم متناسب با کد رشته انتخابی داوطلب
  • عدم اعتیاد به انواع مواد مخدر

شرایط اختصاصی تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی

  • متقاضیان مستلزم داشتن مدرک کاردانی مورد تایید وزارت علوم تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی می باشند.

* توجه: متقاضیان شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1403-1404 ، حداکثر باید تا 31 شهریور ماه یا برای ورودی بهمن ماه تا 30 بهمن از مقطع کاردانی فارغ التحصیل و موفق به اخذ مدرک خود شده باشند.

  • در صورتی که متقاضی انتخاب رشته محل هایی که در وهله اول پذیرش در آن ها با آزمون بوده است، باید در آزمون سال جاری شرکت کرده باشید.
  • متقاضیان ثبت نام در صورتی که در آزمون سال جاری شرکت کرده باشند نیاز به پرداخت هزینه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1403-1404 نخواهند داشت. در غیر این صورت، با مراجعه به سایت سازمان سنجش باید این هزینه را پرداخت نمایند.
  • گزینش در فرآیند تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1403-1404 در رشته های بدون آزمون، بر اساس معدل درج شده در مدرک کاردانی متقاضیان می باشد. در رشته های دارای آزمون اما بر اساس نمره کل اکتسابی در آزمون، داوطلبین برای هر رشته اولویت بندی و گزینش می شوند.
  • در این فرآیند هر داوطلب می تواند متقاضی یک رشته محل در یک موسسه باشد. مسلم است در صورت رعایت نکردن این موضوع، ثبت نام داوطلب ابطال می گردد و حتی در صورت پذیرش نیز از ثبت نام آن ها در دانشگاه جلوگیری به عمل می آید.

نکات قابل توجه تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی

  • وضعیت نظام وظیفه برای داوطلبین باید مشخص شده باشد و منع تحصیلی در این رابطه نداشته باشند.
  • داوطلبین نباید هیچ گونه منع آموزشی برای تحصیل در دانشگاه ها داشته باشند.
  • حتی بعد از ثبت نام در موسسه و یا دانشگاه پذیرفته شده، پذیرش افراد مشروط بوده است و تا به تایید نهایی آن مرکز نرسد، امکان ابطال آن وجود خواهد داشت.
  • اگر افراد پذیرفته شده در دور اول و از طریق انتخاب رشته در دانشگاه پذیرفته شده باشند و در فرآیند تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1403-1404 نیز موفق به اخذ پذیرش شوند، پذیرش اولیه آن ها به طور خودکار حذف شده و در رشته دوم می توانند ثبت نام و ادامه تحصیل دهند.

جمع بندی

متقاضیان واجد شرایط می توانند برای اطلاع دقیق از زمان شروع و نحوه نام نویسی در فرآیند تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی 1403-1404 ، همه روزه با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در تماس باشند و سوالات و ابهامات خود را در این خصوص با آن ها در میان بگذارند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا