ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

محتوای جدول

دانشگاه آزاد از طریق سازمان سنجش هر ساله تعدادی از ظرفیت‌های خود را در رشته‌های مختلف کارشناسی ارشد، به دانشجویان کارشناسی خود اختصاص می‌دهد، که تنها برای دانشجویان واجد شرایط استعداد‌های درخشان ممکن می‌باشد.

هم‌چنین فراموش نکنید این امتیاز فقط برای دانشجویان استعداد درخشانی وجود دارد که مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه آزاد گذرانده باشد. از این رو داوطلبینی که قصد ادامه تحصیل به صورت بدون آزمون در این دانشگاه را دارند، می‌توانند با مطالعه ادامه مطلب، از شرایط لازم برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 مطلع شوند و از آن بهره ببرند.

در این مقاله علاوه بر شرایط لازم، زمان ونحوه ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور نیز به طور کامل برای شما توضیح داده می‌‌شود.

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

شرایط و نکات لازم ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

  1. حداقل معدل برای واجدین شرایط در ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 ، در رشته‌های علوم انسانی 17 و در سایر رشته‌ها 16 می‌باشد.
  2. پذیرش فارغ‌ التحصیلان واجد شرایط در هر سال فقط یک بار و تنها در همان سال میسر می‌باشد. پس اگر فارغ التحصیلان سال 97 یا قبل تر هستید، نمی‌توانید از ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 استفاده نمایید. هم‌چنین فقط یک‌بار می‌توان از سهمیه استعداد درخشان بهره برد.
  3. واجدین شرایط مستلزم هستند که رشته‌‌ محل‌های هم‌نام و متجانس با رشته تحصیلی کارشناسی خود که در آن فارغ التحصیل شده اند، را انتخاب نمایند.
  4. تعداد نیم‌ سال‌های تحصیلی (ترم) فارغ التحصیلان کارشناسی پیوسته از 8 نیم سال بیش‌تر نشود. مگر در شرایط خاص (مراجعه شود به بند 6)
  5. تعداد نیم‌ سال‌های تحصیلی (ترم) فارغ التحصیلان کارشناسی ناپیوسته از 4 نیم سال بیش‌تر نشود. مگر در شرایط خاص (مراجعه شود به بند 6)
  6. اگر در شرایط و مشکلاتی خاص و در خارج از اختیارات دانشجو، مانند بیماری، ازدواج، طلاق، زایمان، ماموریت والدین یا همسر و…، داوطلبی با حداکثر 2 نیم سال تحصیلی بیش از مدت تعیین شده، فارغ التحصیل شود، در صورت تائید کمیسیون موارد خاص دانشگاه، می‌تواند در ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 شرکت نماید.
  7. متقاضیان می بایست در پایان ترم 6 تحصیلی حداقل 75% از واحدهای درسی خود را با موفقیت گذرانیده باشند و از نظر معدل کل جزو 15%درصد برتر از میان دانشجویان هم رشته و هم ورودی خود باشند.
  8. برخی از رشته‌های خاص کارشناسی‌های ناپیوسته بر اساس سرفصل‌های مصوب آن رشته، مدت زمان تحصیل آن‌ها 5 نیم‌سال ذکر شده است. فارغ التحصیلان این رشته‌ها نیز مشکلی برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 نخواهند داشت.
  9. اگر دانشجو دارای دروس معادل سازی شده باشد و یا دارای یک ترم مشروطیت باشد، نمی‌تواند از پذیرش‌های بدون آزمون ویژه استعدادهای درخشان استفاده کند. (منظور از دروس معادل سازی شده، دروس مشترکی هستند که پس از تغییر رشته در مقطع کارشناسی معادل شده است)
  10. بار دیگر تاکید می‌کنیم ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 و سایر سال‌ها تنها برای دانشجویان فارغ التحصیل ممتاز و واجدین شرایط دانشگاه آزاد بوده و فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها نمی‌توانند از آن استفاده نمایند.
  11. اولویت پذیرش داوطلب ابتدا در دانشگاه محل کارشناسی وی خواهد بود و شانس بیش‌تری برای آن دانشگاه دارد.
  12. داوطلبینی که در مرحله نهایی المپیاد‌های دانشجویی در مقام‌های 1 تا 15 قرار گرفته باشند می‌توانند عضو استعداد‌های درخشان لحاظ شوند.
  13. دانشجویانی که توسط امور دانشجویان به عنوان دانشجوی نمونه کشوری انتخاب شده باشند نیز دارای سهمیه استعداد‌های درخشان خواهند بود.
  14. رتبه اول از بین دانشجویان هم رشته و هم ورودی کارشناسی پیوسته نیز دارای این سهمیه خواهد بود.

برای دارندگان این شرایط 10% از ظرفیت هر یک از کد رشته‌ محل‌های انتخابی اختصاص داده می‌شود.

در این 14 مورد، تلاش کرده‌ایم که اصلی‌ترین و مهم‌ترین شرایط برای ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 را برای شما ارائه دهیم.

برای اطلاعات تکمیلی و کامل‌تر در مورد رشته های کارشناسی ارشد بدون کنکور، می‌توانید به دفترچه انتخاب رشته کنکور دانشگاه آزاد مراجعه کنید و یا با مشاوران “الو سلام مشاور” در ارتباط باشید. هم‌چنین داوطلبین آقا حتما به بخش‌هایی مانند نظام وظیفه نیز مراجعه کنند تا اطلاعات لازم را جمع‌آوری کنند.

ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد

چند نکته در ارتباط با ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403

  • همان‌طور که اشاره شد، اولویت پذیرش ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 ابتدا با دانشجویانی است که در دوره کارشناسی در آن دانشگاه رشته محل تحصیل کرده‌اند و فارغ‌ التحصیل شده اند، و در صورت نبود ظرفیت و یا عواملی مانند دایر نبودن رشته، انتخا‌ب های صدگانه بعدی داوطلب مد نظر قرار می‌گیرد.
  • داوطلبین پذیرفته شده برای شرکت در مرحله کارشناسی ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد تنها مجاز به تحصیل در رشته محل دانشگاهی، خواهند بود که توسط مرکز پذیرش دانشگاه آزاد تعیین می شود.
  • داوطلبینی که از طریق ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 و از طریق آیین نامه مربوط به فارغ التحصیلان استعداد درخشان پذیرش شده اند و در دانشگاه محل قبولی ثبت نام کرده‌‌اند، نمی‌توانند درخواست انتقال به دانشگاه دیگر را داشته باشند.
  • هر دانشگاه در اطلاعیه‌ای جداگانه اقدام به ثبت نام بدون آزمون داوطلبین می‌نماید ، بنابراین دانشجویان علاوه بر داشتن شرایط فوق باید شرایط اعلامی توسط هر دانشگاه را به صورت جداگانه بررسی کنند و دارای آن‌‌ شرایط نیز باشند.
  • سهمیه‌های دیگر نظیر ایثارگران و بسیج فعال در این مرحله نیز برای دانشجو لحاظ می‌گردد.

زمان بندی‌های ثبت نام و اعلام نتایج بدون کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد

هر ساله دانشگاه آزاد برای دانشجویان فارغ التحصیل استعداد درخشان خود، تقریبا هم زمان با انتخاب رشته با کنکور دانشگاه آزاد انجام می‌شود و از طریق سایت رسمی دانشگاه آزاد www.azmoon.org ممکن می‌باشد.

شما تنها ملزم به پرداخت هزینه ثبت‌نام می‌باشید، لذا از پرداخت هزینه‌های اعلامی از سوی موسسه‌های دیگر برای ثبت‌نام بدون کنکور جدا خودداری نمائید.

هم‌چنین فراموش نکنید که:

هر دانشگاه در اطلاعیه‌ای جداگانه شرایط و زمان‌ ثبت‌نام را اعلام خواهد کرد.

می‌توان انتظار داشت که اعلام نتایج ثبت نام ارشد بدون کنکور دانشگاه آزاد 1403 نیز هم‌زمان با اعلام نتایج کنکور دانشگاه آزاد و در اواخر شهریور ماه اعلام شود،

ممکن است عوامل مختلفی باعث تاخیر در اعلام نتایج همانند سال گذشته، حتی تا اواسط مهر ماه شود.

لذا می‌توان گفت:

زمان‌بندی دقیق و تفکیک شده‌ای برای این نوع پذیرش در دانشگاه آزاد وجود ندارد و شما باید دائم به گوش باشید تا از هیچ اطلاعیه‌ای غافل نشوید.

مدارک ارشد بدون کنکور

هما‌نطور که اشاره شد هر دانشگاه به صورت جداگانه و طی اطلاعیه‌هایی از دانشجویان برای ثبت‌نام دعوت به عمل می‌آورد، پس دانشجو در وهله اول باید به دنبال اطلاعیه‌های منتشره در دانشگاه مدنظر باشد.

مدارک مورد نیاز در هر دانشگاه می‌تواند متفاوت باشد، در برخی از دانشگاه‌ها تحویل مدارک به صورت اینترنتی و از طریق سایت دانشگاه انجام‌ می‌شود و در برخی دیگر به صورت حضوری یا ارسالی از طریق پست این اتفاق می‌افتد.

جهت اطلاع از تمام شرایط برای ثبت نام کارشناسی ارشد بدون کنکور و بررسی ممکن بودن این انتخاب برای شما، با مشاوران مجموعه “الو سلام مشاور” تماس حاصل فرمایید تا از اطلاعات تکمیلی لازم مطلع شوید.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا