شرایط ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور

شرایط ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور
محتوای جدول

اگر فکر می‌کنید که نتوانستید عملکرد مناسبی در آزمون سراسری داشته باشید و  یا نمی‌خواهید با دردسر‌های مراحل کنکور سراسری دست و پنجه نرم کنید، نیازی نیست نگران باشید، چرا که هر ساله واحد‌ها و دانشگاه‌های زیادی به جرگه پذیرندگان بدون کنکور داوطلبین و متقاضیان رشته‌های گوناگون افزوده می‌شوند.

رشته مهندسی پزشکی و گرایش های آن هم از این قاعده مستثنی نیست و در واحد‌های گوناگونی بدون آزمون پذیرش می‌شود، لذا جهت آشنایی با شرایط ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور در سال 1402-1403 در دانشگاه‌‌های مختلف، این مطلب را مطالعه بفرمائید.

شرایط ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور

معرفی رشته مهندسی پزشکی

این رشته یکی از اصلی ترین رابط‌های کاربردی در میان علوم مهندسی و رشته‌های پزشکی می‌باشد، که به کمک این ارتباط می‌توان از فواید و کاربرد‌های علم روز فنی در نیاز‌های پزشکی جامعه بشریت، بهره برد که عموما در مسائلی مانند ساخت و طراحی به کمک این رشته می‌آیند.

مهندسی پزشکی دارای 4 شاخه است که به شکل زیر تقسیم بندی می شود :

  • بیو الکتریک
  • بیو مکانیک
  • بیو متریال
  • بالینی

مهندسی پزشکی بدون کنکور

شاید اولین سوال داوطلبین ثبت نام بدون کنکور در رشته مهندسی پزشکی و یا هر رشته بدون کنکور دیگر، این باشد که آیا مدرک فارغ‌ التحصیلان این رشته‌ها با هم‌نوعان خود که با کنکور مشغول به تحصیل هستند، تفاوت دارد؟

در پاسخ باید گفت، هر ساله دانشگاه‌ها با دادن امکانات مناسب و آسان نمودن شرایط پذیرش، به دنبال جذب بیش‌تر داوطلبین هستند که یکی از همین امکانات و ویژگی‌های مهم، عدم تفاوت مدرک فارغ التحصیلان است. در واقع برای ورود به این رشته با هر عنوان دیپلم می توان اقدام کرد. نکته قابل توجه پذیرش بر اساس معدل کتبی دیپلم یا معدل کل است و برای رشته های ریاضی و تجربی 100 درصد معدل در نظر گرفته شده و برای سایر رشته معدل در نظر گرفته شده با ضریب کمتر از 100 درصد اعمال می شود. به عنوان مثال افرادی که با دیپلم فنی قصد ثبت نام در این رشته را داشته باشند باضریب معدل 51/4 با بقیه افراد رقابت خواهند کرد. 

شرایط ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور در سال 1402-1403

پذیرش بدون کنکور در اکثر دانشگاه‌ها در حال انجام است، لذا برای راحتی انتخاب شما، این دانشگاه‌ها و شرایط آن‌ها را از هم جدا کرده‌ایم:

مهندسی پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد

رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی به صورت بدون آزمون، اقدام به ثبت نام می‌کند.

لذا برای ثبت نام نیاز به حداقل به یکی از مدارک زیر دارید:

1- دیپلم نظام قدیم چهار ساله

2- مدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی – واحدی)

3-  مدرک دیپلم نظام جدید 3 – 3 – 6

4- دارا بودن مدرک کاردانی پیوسته (برای فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای و کاردانش)

5- دارندگان مدرک لیسانس و یا بالاتر    

همان طور که مطلع هستید، رشته مهندسی پزشکی از رشته‌های گروه ریاضی و فیزیک می‌باشد و در ثبت نام رشته‌های بدون کنکور که ملاک انتخاب صرفاً سوابق تحصیلی داوطلب می‌باشد، که شامل معدل کتبی دیپلم و معدل کل می‌باشد.

برای داوطلبین تجربی که علاقه مند به ثبت نام در این رشته هستند، معدل کتبی و کل آن‌ها با ضریب تصحیح مربوط به آن‌ها محاسبه می‌شود.  لذا برای داوطلبین گروه تجربی نیز، مانعی در ثبت‌ نام اولیه وجود نخواهد داشت. اما توصیه ما این است که برای قبولی در رشته مهندسی پزشکی از رشته تجربی حتما از یک راهنمای انتخاب رشته کنکور تجربی بهره ببرید.

دانشگاه آزاد حتی برای داوطلبین رشته انسانی مانعی در ثبت نام ایجاد نکرده است، اما معدل آن‌ ها با ضریب کم‌تری نسبت به ریاضی و یا تجربی محاسبه می‌شود که شانس آن‌ها را به 50% کاهش می دهد.

شرایط ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور

لیست ارائه دهندگان مهندسی پزشکی بدون کنکور دانشگاه آزاد در سال 1402-1403

تهران: تنها واحدی که در تهران در سال جاری اقدام به پذیرش بدون کنکور این رشته خواهد کرد، واحد تهران شرق دانشگاه آزاد خواهد بود.

مراکز استان‌ها: با توجه به موقعیت مکانی و شرایط خود می‌توانید در دانشگاه‌ آزاد در واحد‌های ارومیه، اردبیل، شهرکرد ، تبریز،  زنجان، مشهد ،  سمنان ، قم ، قزوین ، کرمان ، یزد و رشت اقدام به ثبت نام بدون کنکور نمائید.

زمان ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور در سال تحصیلی 1402-1403 دانشگاه آزاد

ثبت نام بدون کنکور در سال 1402-1403 برای ورودی مهر معمولا از اواخر بهار اغاز می شود و تا اواسط شهریور امکان ثبت نام وجود دارد. برای وردی بهمن ماه نیز ثبت نام از اواسط آذرماه شروع شده و تا اواسط بهمن ماه امکان ثبت نام وجود دارد. 

برای اطلاع از شرایط و دریافت راهنمایی لازم با مشاورین ما در تماس باشید.

نحوه ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور در سال 1402-1403 دانشگاه آزاد

برای ثبت نام بعد از مراجعه به سایت رسمی این دانشگاه موسوم به www.Azmoon.org و مطالعه تمام شرایط در این بخش، میتوانید اقدام به خرید کارت اعنباری نمائید.

بعد از وارد کردن مشخصات خود و اتمام ثبت نام از دریافت کدرهگیری خود مطمئن شوید. در صورت پذیرفتن شما و دارا بودن شرایط لازم، شما در دو نیم سال مهر و بهمن  1402-1403 می‌توانید به عنوان دانشجو در این دانشگاه‌ها مشغول به تحصیل شوید.

مهندسی پزشکی بدون کنکور دانشگاه پیام نور

شرایط اولیه پذیرش در این دانشگاه‌ها نیز مانند دانشگاه آزاد، داشتن حداقل یکی از مدارک 5 گانه زیر می‌باشد:

1- دیپلم نظام قدیم چهار ساله

2- مدرک پیش دانشگاهی (نظام سالی – واحدی)

3-  مدرک دیپلم نظام جدید 3 – 3 – 6

4-  مدرک کاردانی پیوسته (برای فارغ التحصیلان فنی و حرفه ای و کاردانش)

5- مدرک لیسانس و یا بالاتر     

هم‌چنین در این دانشگاه‌ها نیز محدودیتی از لحاظ نوع دیپلم وجود نخواهد داشت.

لیست ارائه دهندگان مهندسی پزشکی بدون کنکور دانشگاه پیام نور در سال 1402-1403

لیست دانشگاه های مهندسی پزشکی بدون کنکور پیام نور تهران و شهرستان‌ها

1- پیام نور تهران شمال

2- پیام نور تبریز

3-  پیام نور اصفهان

4- پیام نور شیراز

5- پیام نور اردبیل

و دیگر مراکز مهم استان‌ها نیز اقدام به ثبت‌نام در این زمینه می‌کنند.

زمان ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور در سال 1402-1403

زمان ثب نام در دانشگاه پیام نور نیز همانند آن چه در دانشگاه آزاد گفته شد، از اواخر بهار آغاز شده و تا پایان تابستان 1402 ادامه خواهد داشت. برای ورودی بهمن ماه نیز از اواسط آذرماه امکان ثبت نام وجود دارد. 

ثبت نام از طریق سایت سازمان سنجش صورت می پذیرد. بعد از خواندن دقیق تمام شرایط و نحوه پذیرش، اقدام به خرید کارت اعتباری و وارد کردن مشخصات خود نمائید.

رشته مهندسی پزشکی در دانشگاه علمی کاربردی

لازم به ذکر است، دانشگاه‌های علمی کاربردی به صورت گرایشی در این رشته پذیرش دارد. کارداني فني تجهيزات پزشكي – تجهيزات آزمايشگاه تشخيص پزشكي، كارداني فني تجهيزات پزشكي – تجهيزات كنترل عفوني و استريليزاسيون، كارداني فني تجهيزات پزشكي اتاق عمل، كارداني فني تجهيزات تصويربرداري پزشكي – راديوگرافي، كارداني فني تجهيزات دندانپزشكي، كارداني فني صنايع دارويي – توليد دارو، كارداني فني صنايع دارويي – كنترل كيفيت از جمله رشته های مرتبط با مهندسی پزشکی است که در این دانشگاه ارائه می شود.

برای اطلاع از تمامی شرایط ثبت نام مهندسی پزشکی بدون کنکور در سال 1402-1403 و بررسی احتمال قبولی خود با توجه به معدل و نوع دیپلم خود، با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در تماس باشید.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا