ثبت نام هنرستان های سمپاد

ثبت نام هنرستان های سمپاد
محتوای جدول

هنرستان های سمپاد برای اولین بار در رشته های مهارتی به مدارس استعداد های درخشان اضافه شده است. از این رو افراد می توانند در انتخاب مدرسه برای ادامه تحصیل به گزینه ثبت نام هنرستان های سمپاد نیز فکر کنند.

برای ایجاد فرصت برابر جهت انتخاب رشته های مختلف، هنرستان های تیزهوشان برای دانش آموزان فنی و حرفه ای فراهم شده است.

مدارس سمپاد در رشته ‌های برق، مکاترونیک، کامپیوتر، فتوگرافیک، گرافیک و خیاطی و چهر‌ه سازی “ویژه دختران” جذب دانش‌آموز می کند و دانش آموزانی که علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند می توانند در هر کدام از رشته مهارتی دلخواه اقدام به تحصیل نمایند.

ما در این مقاله می خواهیم شرایط ثبت نام در هنرستان های ثبت نام و تراز و درصد لازم برای قبولی در مدارس تیزهوشان را معرفی کنیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

ثبت نام هنرستان های سمپاد

ثبت نام هنرستان های سمپاد

جذب دانش آموز در هنرستان های سمپاد سال تحصیلی 1402-1403 در رشته های مختلفی نظیر خیاطی، چهره سازی و … انجام می شود.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش ‌پژوهان جذب دانش آموزان در هنرستان های سمپاد را اعلام کرده است و خاطر نشان کرد داوطلبان هنرستان سمپاد در 7 استان کشور پذیرش می شوند، که شامل 260 دانش‌ آموز برای رشته های مهارتی شامل رشته برق، کامپیوتر، رشته خیاطی و چهره‌ سازی می باشد.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان برای آزمون ورودی مدارس تیزهوشان اعلام کرد؛ که برای جذب دانش آموزان پایه نهم به صورت بومی انجام خواهد شد.

بنابراین ظرفیت مدارس سمپاد در سال تحصیلی 1402-1403 بومی خواهد بود. برخلاف گذشته که تعداد دانش آموزان مدارس استعداد های درخشان را وزارت آموزش و پرورش تعیین می کرد، شرایط تغییر کرده و اختیار پذیرش دانش آموزان به استان ها واگذار شده است و استان ها می توانند براساس اقلیم و ظرفیت ‌های موجود اقدام به جذب دانش ‌آموز نمایند.

شرایط ثبت نام مدارس سمپاد 1402-1403

دانش آموزانی که خواستار تحصیل در مدارس با سطح علمی و امکانات رفاهی بالایی هستند، می بایست از شرایط ثبت نام هنرستان تیزهوشان اطلاع پیدا کنند.

مدارس سمپاد به مدارسی گفته می شود که سطح آموزشی و پرورشی تمام برنامه ‌های آنان با مدارس عادی متفاوت است. در این مدارس دانش آموزان از طریق آزمون پذیرش شده و تنها کسانی به این مدارس راه پیدا می کنند که بتوانند در آزمون مورد نظر سطح نمره قبولی را دریافت کنند.

آزمون استعداد های درخشان هر سال در کل کشور و بصورت هماهنگ کشوری برگزار می ‌شود. در مدارس تیزهوشان سهمیه ها تاثیری ندارند و معیار سنجش تنها توانایی افراد می باشد که از جمله ویژگی های مدارس تیزهوشان است که این مدارس را خاص و ممتاز می کند.

دانش آموزان و والدین آن ها پیش از ثبت نام هنرستان های سمپاد باید از شرایط این مدارس اطلاع پیدا کرده و دفترچه ثبت نام مدارس تیزهوشان را مطالعه نمایند.

شرایط ثبت نام در مدارس سمپاد برای هر پایه متفاوت است. به عنوان مثال شرایط ثبت نام برای دانش آموزان ششم به هفتم به گونه ای است که معدل نیمه دوم آن ها در همه دروس خیلی خوب و یا در یک درس خوب و مابقی خیلی خوب باشد و تابعیت ایرانی داشته باشند.

برای دانش آموزان پایه نهم به دهم نیز باید معدل آن ها برای ثبت نام در آزمون تیزهوشان باید بالای 19 باشد. به این ترتیب براساس بهره هوشی و دانش علمی دانش آموزان در پاسخ به سوالات آزمون، افرادی که دارای سطح بالاتری باشند گزینش می شوند.

سوالات آزمون استعداد های درخشان دارای 2 بخش استعداد تحصیلی و استعداد تحلیلی است که از این طریق بهره هوشی و ذهنی داوطلبان مورد ارزیابی قرار می گیرد.

ثبت نام هنرستان های سمپاد

زمان ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 1403

جذب دانش آموز در هنرستان های سمپاد در هر دو مقطع به صورت همزمان انجام می شود و تاریخ انجام آن از طریق سامانه های اختصاصی هر پایه اطلاع رسانی می شود.

براساس اعلام سازمان ملی پرورش استعداد های درخشان در دفترچه ثبت نام آزمون تیزهوشان، ثبت نام آزمون سمپاد ششم و نهم 1402 – 1403 از 11 الی 25 فروردین 1402 در بازه زمانی 15 روزه انجام شد.

برای سال تحصیلی جدید درصورت اعلام رسمی از طریق همین مقاله اطلاع رسانی خواهد شد. 

توجه داشته باشید دانش آموزان در صورت فراموشی رمز ورود همگام خود می توانند از طریق مراجعه به مدرسه رمز ورود خود را دریافت نمایند.

نحوه ثبت نام آزمون تیزهوشان 1402 – 1403

دانش آموزانی که شرایط ثبت نام در هنرستان های سمپاد را دارند، در زمان تعیین شده می توانند به سامانه ثبت نام آزمون مدارس تیزهوشان مراجعه کرده و مطابق با راهنمای زیر اقدام به ثبت نام در آزمون مدارس استعداد های درخشان نمایند.

  • ابتدا به سامانه medu.ir مراجعه کرده و پایه دانش آموز سمپاد مورد نظر را انتخاب کنید. (لازم به ذکر است دانش آموزان پایه ششم می توانند به طور مستقیم از طریق سایت hoosh.medu.ir برای اقدام به ثبت نام کنند.)
  • اطلاعات خواسته شده اعم از نام کاربری، رمز عبور که کد ملی به همراه رمز ورود همگام است را در کادر های مربوطه وارد نمایید و بر روی گزینه ورود کلیک کنید.
  • به صفحه ای منتقل خواهید شد که از شرایط و ضوابط را نشان می دهد در صورت مطالعه و تایید روی گزینه ذخیره و بعدی کلیک کنید.
  • مشخصات خواسته شده را وارد کنید و اگر خواهر و یا برادر دو قلو و همزاد دارید که خواستار شرکت در آزمون سمپاد است، کد ملی او را نیز وارد نمایید.
  • در مراحل بعدی پس از تایید صحت اطلاعات وارد شده عکس دانش آموز را در ابعاد خواسته شده باید آپلود کنید که به این منظور می توانید از نرم افزار های مربوطه استفاده کنید.
  • به این نکته توجه داشته باشید، در صورتی که معدل دانش آموز پایین تر از حد تعیین شده باشد، اجازه ثبت نام نخواهید داشت.
  • پس از تایید کلیه موارد فوق، اطلاعات به سازمان استعداد های درخشان ارسال خواهد شد و پس از پرداخت هزینه و دریافت شماره پیگیری امکان ویرایش اطلاعات برای دانش آموز وجود نخواهد داشت.

جمع بندی

هنرستان های سمپاد به منظور برابری رشته های فنی با رشته های نظری به وجود آمده اند تا دانش آموزان رشته های فنی که علاقه مند به تحصیل در مدارس تیزهوشان هستند این امکان را برای درخشش استعداد های خود پیدا کنند.

شرایط و نحوه ثبت نام در هنرستان های سمپادی مانند دبیرستان به یک صورت است که به طور کامل شرح داده شد. دانش آموزان در زمان تعیین می بایست در سامانه پایه مربوط در صورت دارا بودن شرایط ثبت نام اقدام به نام نویسی کرده و خود را برای آزمون تیزهوشان آماده کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم ثبت نام هنرستان های سمپاد را مورد بررسی قرار دهیم. درصورت هر گونه سوال در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای آزمون تیزهوشان با شماره های مندرج تماس حاصل فرمایید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
هراتی خو
2 سال قبل

برای این که یه بچه با استعداد بتونه در اینده رشته انیمیشن رو بخونه باید به رشته هنر استعداد درخشان بره؟
من خودم رشته تجربی سمپاد همدان خوندم ولی خواهر کوچکم بسیار در زمینه انیمیشن مستعد و علاقه منده
میتونه از هنرستان این رشته ررو شروع کنه؟ و این که ه رشته ای باید توی هنرستان انتخاب کنه؟
مدرسه ما که فقط رشتع ریاضی و تجربی داشت امیدم به این بود که تو تهران رشته هنر هم باشه….. هست؟

پیمایش به بالا