حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات

حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات

محتوای جدول

حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات برای افرادی که زیر نظر دانشگاه های این وزارت در حال تحصیل هستند، اهمیت بسزایی دارد.

اگر در دانشگاه هایی نظیر دانشگاه امام باقر تحصیل می کنید، لازم است تا از حقوق دانشجویان دانشگاه امام باقر و مزایایی که در اختیار دانشجویان دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی اطلاعات قرار می گیرد، اطلاعات کاملی به دست آورید.

از این رو ما در این مقاله می خواهیم مزایای دانشگاه وزارت اطلاعات و حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید. عزیزان در صورت داشتن هرگونه سوال و ابهام با تماس با مشاورین ما می توانند راهکارهای مناسب را دریافت کنند.

حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات

معرفی دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی زیر نظر وزارت اطلاعات با هدف تامین و تربیت بخشی از نیروی انسانی مورد نیاز وزارت اطلاعات با مبانی و ارزش های اسلامی در سال 1365 تاسیس شد.

هدف این دانشگاه ها تربیت افسرانی است که برای اشتغال در وزارت اطلاعات آماده شوند. دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی که به دانشگاه امام باقر نیز معروف است تا به امروز صدها افسر اطلاعاتی را تربیت کرده است.

نام این مرکز آموزش عالی در سال 95 از دانشکده اطلاعات به دانشکده اطلاعات و امنیت ملی تغییر کرد. هم اکنون این دانشکده نسبت به جذب دانشجو در رشته‌ های مختلف اقدام می کند.

لیست رشته ‌های ارائه شده در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی

دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی در مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد. در جدول زیر برخی از رشته هایی که در سه مقطع مورد نظر ارائه می شود، آورده ایم.

مقطع تحصیلی رشته های ارائه شده
کارشناسی امنیت بین‌الملل، امنیت نرم، امنیت اطلاعات، حفاظت اطلاعات، امنیت اقتصادی، ضد تروریسم، علوم فنی امنیت، مهندسی فناوری اطلاعات و ارتباط، پژوهشگری امنیت
کارشناسی ارشد مدیریت اطلاعات، حفاظت اطلاعات، مطالعات امنیتی ایران، پژوهشگری امنیت، امنیت اطلاعات، امنیت اقتصادی، امنیت بین‌الملل، بیوتروریسم، علوم جرم ‌شناسی امنیتی، مهندسی مخابرات امنیتی، مهندسی فناوری اطلاعات و امنیت
دکتری مدیرت اطلاعات

مزایای دانشگاه وزارت اطلاعات

مزایای دانشگاه وزارت اطلاعات شامل پذیرفته شدگان نهایی می شود. که برخی از آن مزایا به شرح زیر است.

  • یکی از مهم ترین مزایای دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی برای خدمت دوران سربازی است به صورتی که پذیرفته شدگان می توانند با اعلام تعهد خدمتدوران سربازی را در وزارت اطلاعات سپری نمایند.
  • دانشجویان در طی دوره تحصیل خود از کمک هزینه حقوقی برخوردار خواهند بود و در صورت حفظ صلاحیت های گزینشی، پس از فارغ التحصیلی در وزارت اطلاعات استخدام شده و به اشتغال می پردازند.
  • دانشگاه اطلاعات و امنيت ملی برای دانشجويانمجرد واجد شرايط ، خوابگاه تهيه می نمايد .
  • تحصيلدر دانشگاه های وزارت اطلاعات تمام وقت بوده، و به صورت شبانه روزی است .
  • دانشجویان در طول تحصیل ملزم به فراگیری یکی از زبان های زنده دنیا و امور فوق برنامه ای هستند.
  • دانشنامه تحقيقات و فناوری مورد تأييد وزارت علوم به فارغ التحصیلان دانشگاه پس از انجام تعهدات،  اعطاء می گردد .
  • در صورت انصراف پذیرفته شدگان از تحصیل، خسارت مالیناشی از گزينش و تحصيل  را باید پرداخت کنند.

دانشجویانی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند در صورت داشتن شرایط لازم استخدام وزارت خانه اطلاعات و امنیت ملی خواهند شد. 

حقوق دانشجویان دانشگاه امام باقر چقدر است؟

حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات و مزایای بسیار عالی آن بسیاری از افراد را ترغیب به تحصیل در دانشگاه های زیر نظر وزارت اطلاعات می کند.

دانشگاه امام باقر از جمله دانشگاه های زیر نظر وزارت اطلاعات است که به صورت نیمه متمرکز پذیرش داوطلبان را انجام می دهد. پذیرش نیمه متمرکز به این معنی است که مصاحبه حضوری یکی از مهم ترین مراحل پذیرش محسوب می شود.

اگرچه پذیرش در این دانشگاه ها کار چندان ساده ای نیست و با وجود مراحل متعددی که دارد، در صورت پذیرش داوطلبان مزایای متعددی در اختیار آن ها قرار می گیرد.

بحث حقوق یکی از مواردی است که بسیاری از پذیرفته شدگان چنین تصوری دارند که با پذیرش در دانشگاه امام باقر هر ماه مبلغی به عنوان حقوق به حساب آن ها واریز می شود.

در صورتی که این یک تصور اشتباه است و به هیچ عنوان چنین حقوقی با این روال به پذیرفته شدگان اعطا نمی شود. به این معنی حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات به صورت نقدی صفر است.

پذیرفته شدگان در این دانشگاه ها از مزایای بی شمار غیر نقدی مانند خوابگاه برای مجرد ها و متاهل ها برخوردار می شوند و به صورت نقدی حقوقی واریز نمی شود.

ارائه خوابگاه های مجهز، ارائه انواع دوره های آموزشی تخصصی و غیره تنها برخی از مواردی هستند که دانشجویان این مرکز به صورت رایگان می توانند از آن بهره مند شوند و جزء مزایای و حقوق دانشجویان دانشگاه وزارت اطلاعات محسوب می شود.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

جمع بندی

دانشجویان دانشگاه امام باقر (ع) از مزایای بی شماری برخوردار می شوند که همین امر موجب ایجاد ذهنیتی در خصوص دریافت حقوق نقدی است.

لذا با اینکه پذیرفته شدگان در این دانشگاه ها از حقوق نقدی برخوردار نیستند اما از حقوق و مزایای غیر نقدی زیادی بهره مند می شوند؛ که پس از تحصیل می توانند در وزارت اطلاعات به اشتغال بپردازند.

در این مقاله حقوق دانشجویان وزارت اطلاعات را مورد بررسی قرار دادیم و مزایای دانشگاه وزارت اطلاعات را شرح دادیم، درصورت داشتن هر گونه سوال در خصوص اطلاع از نحوه ثبت نام در دانشگاه اطلاعات و امنیت ملی امام باقر با شماره های مندرج تماس حاصل فرمایید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا