دوران جمع بندی نوروز

دوران جمع بندی نوروز
محتوای جدول

در دوران کنکور بیشتر از اینکه سختی و حجم درسها به افراد فشار وارد کند، فشار روحی و روانی که اطرافیان معمولا باعثش می شوند، بیشتر است. از دوران کنکور خودم خاطره ای دارم که همیشه به یادم است.

بعد از ایام عاشورا و تاسوعا معلم شیمی مان، امتحان در نظر داشت که نسبتا برای سنجش آمادگی ما قبل از کنکور بود. در بین چانه زنی هایی بچه ها، معلممان جمله ای گفت که همیشه در ذهن من مانده است.

گفت: “کاری نکنید که نتیجه کنکورتون عاشورا تاسوعای خودتون بشه!” بنابراین در این مقاله می خواهیم شما را از اهمیت دوران جمع بندی نوروز آشنا کنیم. تا خوشی این دوران تبدیل به خاطره بد برای شما نشود.

دوران جمع بندی نوروز

اهمیت دوران جمع بندی نوروز در چیست؟

نزدیکی این دوران به کنکور، مهمترین دلیلی است که باید از دوران نوروز به بهترین شکل استفاده کنید.

از طرف دیگر، در این تعطیلات بهترین فرصت در اختیار شما قرار داده می شود، تا آنچه که تا کنون برای موفقیت در کنکور انجام داده اید را به چالش بکشید.

روش مطالعه نوروز

برای برنامه ریزی در این دوران، قبل از هرچیز به بررسی آنچه که تا کنون انجام شده است بپردازید.

برای انجام این کار بهتر است که از یک مشاوره تحصیلی کمک بگیرد و شرایط تحصیلی و میزان آمادگیتان در مباحث مختلف را برای وی توضیح دهید. با انجام این کار شما در یکی از 3 دسته زیر قرار می گیرید:

آمادگی کم

افرادی که در این دسته قرار داده می شوند، کسانی هستد که بخش عظمیی از مباحث پایه های مختلف را مطالعه نکرده اند و نتیجه خوبی از آزمون های سنجش کسب نکرده اند.

معمولا مشاوره برای دوران جمع بندی نوروز این دسته از افراد به آنها پیشنهاد می دهد که تنها روی مباحث خاصی تمرکز کرده و خودشان را در آنها تقویت کنند.

آمادگی متوسط

افرادی که در این دسته قرار می گیرند، معمولا از برنامه ریزی مدونی استفاده کرده اند اما نتیجه خوبی در آزمون ها کسب نکرده اند.

بنابراین به این دسته افراد در دوران جمع بندی نوروز پیشنهاد می شود که ابتدا یک آزمون جامع از خود بگیرند و سپس با بررسی نتیجه، نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنند.

در این مدت بهتر است که تنها روی تست های پرتکرار و ستاره دار تمرکز کرده و تسلطشان را بر این سبک سوالات بیشتر کنند. علاوه بر این می توانید در مباحثی که ضعیف هستید، با مطالعه جزوات درسی تان شرایط را بهتر کنید.

آمادگی خوب

اگر شما در این دسته قرار دارید، می توانید خوشحال باشید بدون این که به خودتان مغرور شوید. شما در دوران جمع بندی نوروز باید روی مطالبی که در نیم سال اول خوانده اید متمرکز شده و آنها را تکرار کنید.

با مطالعه خلاصه هایی که تا کنون جمع آوری کرده اید، توانایی تان را در زدن تست های متنوع بیشتر کنید.

دوران جمع بندی نوروز

چگونه در دوران نوروز جمع بندی کنیم؟

همان طور که گفته شد شما می توانید به کمک یک مشاوره تحصیلی، برآوردی از عملکردتان تا قبل از عید انجام داده و سپس هدف را بهبود شرایط قرار دهید.

البته باید توجه داشته باشید که برنامه درسیتان باید انعطاف پذیر و بدون هیچ گونه فشردگی باشد. همچنین در این برنامه، مرور درس های عمومی باید در اولویت باشد. چرا که معمولا به نسبت سایر درسها بیشتر فرار هستند.

اصلا خودتان را تحت فشار قرا ندهید و تمرکزتان را ابتدا روی نقاط قوتتان قرار دهید تا روحیه تان حفظ شده و ناامید نشوید.

فراموش نکنید که دوران نوروز به دلیل حال و هوایی که دارد معمولا برای مطالعه عمقی توصیه نمی شود. بنابراین بهتر است که به تکرار و تمرین و تقویت پایه درسی تان بسنده کنید.

برای کسب اطلاعات کاملتر درباره برنامه ریزی برای کنکور | ویژگی های یک برنامه ریزی درسی مناسب با مشاوران متخصص ما در این زمینه تماس بگیرید.

  • در دوران نوروز چند ساعت باید مطالعه کرد؟
  •  در دوران نوروز چند ساعت باید استراحت کرد؟
  • در صورتی که بعد از عید همچنان باید به مدرسه رفت، شرایط جمع بندی چگونه خواهد بود؟

همراهان عزیز شما می توانید پاسخ این دست سوالات و سایر سوالاتتان را از طریق شماره های موجود در سایت در رابطه با دوران جمع بندی نوروز از مشاوران ما بپرسید.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
5 سال قبل

امتیاز بینندگان:5 ستاره

پیمایش به بالا