دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی

دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی

محتوای جدول

دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی از سری دوره هایی است که افراد علاقمند به فعالیت در حیطه تعمیراتی و نصب اسپلیت و کولر گازی می توانند با ثبت نام در آن از تخصص کافی و بالایی بهره مند شوند.

زمانی که فراگیران این دوره‌ها وارد بازار کار می شوند به دلیل برخورداری از دانش بالا و تسلط کافی بر موضوعات این حیطه، تجربه خوشایندتری به نسبت سایر افراد خواهند داشت و درآمد بیشتری را نیز برای خود رقم می زنند.

حال که با لزوم شرکت در دوره آموزش نصب و تعمرات کولر گازی آشنا شدیم، این سوال ایجاد می شود که چه مرکزی می تواند بهترین مجری و ارائه دهنده این دوره در میان مراکز متعدد آموزشی باشد؟

برای پاسخ به این سوال، کارشناسان ما در مرکز الو سلام مشاور، بهترین مقایسه ها را مطابق با نیاز و زمانبندی آزاد شما میان این مراکز آموزشی انجام داده اند.

شما عزیزان می توانید برای اطلاع از جزئیات این دوره ها، با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید و بر اساس موقعیت مکانی خود و میزان زمان های آزادی که دارید و همچنین نوع انتظارتان از شرکت در این دوره بر اساس نظر کارشناس مربوطه بهترین دوره را انتخاب نمایید.

همچنین در این مقاله نیز به صورت کلی اقدام به معرفی این دوره برای شما علاقمندان کرده ایم. با موضوعات زیر، همراه ما باشید:

دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی

ثبت نام دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی

همواره ثبت نام دوره های کوتاه مدت آموزشی یا دوره های بلند مدتی که آموزش های تخصصی و یا مقدماتی پیرامون نحوه نصب و راه اندازی انواع کولرهای گازی و اسپلیت را به فراگیران خود می آموزند، نیاز به تحقیق و جستجوی زیادی دارد.

دوره تعمیرات کولر گازی و نصب آن معمولا به آموزش روش های راه اندازی و اجرای کولر گازی و همچنین روش های عیب یابی و رفع آن می پردازد. این حیطه فعالیتی دارای درآمد نسبتا بالا در میان سایر رشته های مرتبط است.

در برخی از مراکز، به دلیل گستردگی و شمول زیادی که بر روی منابع و سرفصل های دوره نصب و تعمیر کولر گازی وجود دارد، این دوره ها به صورت مقدماتی و پیشرفته برگزار می شود.

اما برخی دیگر از مراکز نیز به دلیل مختصر کردن دوره و ایجاز و اختصاری که در آن ایجاد می کنند، آن را تنها در یک دوره معمولی برگزار می کنند.

برای اطلاع از شرایط این دوره ها در مراکز مختلف می توانید با مشاورین ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

معرفی دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی

بهترین دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی می بایست به آموزش اصول و بنیان های اسپلیت و اینورترها بپردازد و تسلط کافی را برای فراگیران در انتهای دوره، پیرامون نصب و اجرای انواع کولرهای گازی و اسپلیت ها ایجاد کند.

از دیگر ویژگی هایی که باید این دوره ها داشته باشند، معرفی انواع ارور های دستگاه در هنگام نصب و یا کارکرد آن است.

داشتن اطلاعات کافی پیرامون خطاهای احتمالی که در زمان نصب این تجهیزات سرمایشی و گرمایشی نوین، ایجاد می شود و نحوه رفع آن ها، از مهمترین مواردی است که در این دوره به آن پرداخته می شود.

تمامی این موضوعات و سرفصل ها به دلیل ماهیت عملی که دارند، بهتر است به صورت ادغام کلاس های تئوری و عملی، در محیط کارگاه برگزار شود تا هر فراگیر، از نزدیک با این دستگاه ها آشنا شده و نحوه نصب و رفع عیب و تعمیر آن ها را به صورت عینی و با دخالت خود فرا گیرد.

از دیگر ویژگی های دوره نصب و تعمیرات کولر گازی، موارد زیر است:

  • بهترین مراکز آموزش دوره نصب و تعمیرات کولر گازی و اسپلیت، از اساتید و متخصصان با تجربه برای تدریس استفاده می کنند.
  • ثبت نام در مرکزی که بیشتری میزان از ساعات دوره خود را در کارگاه های عملی، برگزار می کند، تاثیر گذاری بیشتری در امر یادگیری برای فراگیران خواهد داشت.
  • مراکز معتبر امتیاز معرفی به کار را برای فراگیران ممتاز در پایان دوره در نظر می گیرند و امکان اشتغال آنان را در مراکز مجاز خصوصی و دولتی فراهم می کنند.
  • ارائه بهترین و معتبرترین مدرک متناسب با نوع تسلط هر فراگیر، در پایان دوره نیز بر عهده یک مرکز معتبر است.

موضوعات آموزشی دوره نصب و تعمیرات کولر گازی

همانطور که به آن اشاره کردیم، در دوره نصب و تعمیرات کولر گازی، هر فرد می بایست توانمندی لازم برای شناخت انواع دستگاه های اسپلیت و کولرهای گازی بدست آورد و مطابق با نوع و کاربری هر کدام، اقدام به نصب و یا تعمیر آن کند.

در این دوره مانور های گسترده ای بر روی باز و بسته کردن کولر گازی و اسپلیت می شود و از فرد انتظار می رود تا علاوه بر یادگیری روش های نصب این دستگاه ها، با نحوه رفع عیب و عیب یابی آنان نیز آشنایی داشته باشد.

از دیگر موضوعات آموزشی دوره نصب و تعمیرات کولر گازی، موارد زیر است:

  • آشنایی با انواع دستگاه ها اعم از کولرهای گازی قدیمی و جدید
  • روش باز و بسته کردن کولرها و اسپلیت ها
  • عیب یابی و فهم درست منطقه ای که سبب اختلال در عملکرد دستگاه شده است
  • رفع عیب ایجاد شده بواسطه تعمیر و یا تعویض قطعه یا قطعات
  • نحوه شارژ کردن کولر گازی و اینورتر

دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی

سرفصل های آموزشی دوره نصب و تعمیرات کولر گازی

انتظار می رود در دوره آموزش نصب و تعمیر کولر گازی تمامی موضوعاتی که برای کار در این حیطه مورد نیاز یک فراگیر است به صورت جامع و تضمینی به او آموزش داده شود.

در بسیاری از مراکز بر اساس فراوانی مواد درسی و موضوعاتی که مورد نیاز تعمیرکاران و تازه واردان به این حیطه است، سرفصل ها و موضوعات آموزشی تعیین و تدوین می شوند.

یکی از خصوصیات بهترین مرکز ارائه دهنده دوره تعمیرات کولرهای گازی این است که تمامی مواردی که ممکن است فرد در جریان ورود به این شغل مورد نیاز برای یادگیری داشته باشد را، در دوره خود و در قالب سرفصل های اصلی آن بگنجاند.

در زیر می توانید مهمترین و رایج ترین سرفصل های آموزشی دوره نصب و تعمیرات کولر گازی را مشاهده فرمایید:

  • آشنایی کامل با انواع دستگاه های سرمایشی و گرمایشی برقی با سیستم اینورتر
  • شناخت درست از ماهیت دستگاه و تسلط کافی بر نصب و اجرای کولر گازی
  • تسلط کافی بر عیب یابی و یافتن ایرادات کولر گازی و اسپلیت
  • رفع عیب دستگاه کولر گازی با تعمیر قطعات و یا تعویض آن ها
  • نحوه شارژ کولر گازی
  • نحوه شارژ اینورتر
  • رعایت استاندارد در تمامی مراحل شارژ دستگاه
  • آشنایی با انواع روش های جوشکاری لوله های مسی
  • آشنایی با نحوه تعویض شیر های کولر اعم از برقی یا گازی
  • آشنایی با نحوه ایجاد برودت توسط کولر گازی و اسپلیت
  • آموزش کار با کلمپی و فشار کندانسور
  • آموزش مونتاژ و یا اسمبل کردن قطعات دستگاه
  • آشنایی با موتور دستگاه اعم از موتور فن اواپراتور و کندانسور

مزایای دوره های آموزشی نصب و تعمیرات کولر گازی

هر مرکز آموزشی متناسب با نوع فعالیت خود و سابقه و دیرینه ای که در برگزاری دوره های آموزشی تعمیرات و نصب کولر گازی دارد، مزایایی را در اختیار فراگیران خود قرار می دهد. این مزایا به طور معمول در بیشتر این مراکز مشترک است.

استفاده از اساتید برتر آموزشی و گنجاندن مواد درسی مطابق با آخرین متد و تغییرات منبعی در دنیا، از جمله این ویژگی های مشترک است.

در لیست رشته های فنی حرفه ای و جهاد دانشگاهی، رشته نصب و تعمیرات کولر گازی از جمله پر طرفدارترین رشته های فنی است که هر مرکزی با ارائه مزایای زیر در جریان برگزاری این دوره ها، فراگیران بیشتری را به خود جذب می کنند:

  • ارائه مواد درسی در قالب ساعات عملی و کارگاهی
  • اختصار در مطالب و ساعات تئوری و تمرکز بر اجرای کارهای عملی
  • اختصاص سرفصل های مهم و پر کاربرد به دوره
  • استفاده از کارگاه های مجهز برای برگزاری ساعات عملی
  • استفاده از آخرین روش های تدریس روز دنیا و بهره مندی از اساتید برتر آموزشی

هزینه آموزش دوره نصب و تعمیرات کولر گازی

از آن جایی که شرایط برگزاری و ماهیت هر دوره نصب و تعمیرات اسپلیت در هر مرکزی متفاوت است، ممکن است شهریه دوره نصب و تعمیرات کولر گازی در یک مرکز با دیگر مراکز متفاوت باشد.

بر این اساس داشتن اطلاعات کافی پیرامون هزینه آموزش دوره تعمیرات کولر و اسپلیت در مراکز مختلف، متناسب با نوع سرفصل ها و ماهیت اجرای مرکز، امری لازم و ضروری است که پیش از ثبت نام می بایست مد نظر علاقمندان قرار گیرد.

به طور کلی پارامترهای مختلفی بر روی این هزینه ها تاثیر گذارند که می توان از رایج ترین این عوامل به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوع دوره اعم از آنلاین بودن و یا برگزاری به صورت حضوری
  • تعداد فراگیران شرکت کننده در دوره
  • خصوصی و یا عمومی بودن دوره
  • تکمیلی یا مقدماتی بودن دوره
  • اعطای نوع مدرک پایان دوره اعم از بین المللی یا معمولی
  • میزان پشتیبانی از دوره برای برگزاری کلاس های جبرانی

دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی

راهنمایی برای ثبت نام در دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی

برای انجام ثبت نام در دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی، هر فرد می بایست از نحوه این اقدام اطلاع کامل داشته باشد.

بعضی از مراکز به دلیل سیاستگذاری های خاص مرکزی خود، مراجعه حضوری برای ثبت نام به شعبه را الزامی می دانند.

همچنین برخی دیگر با در نظر گرفتن سامانه های آنلاین و سایت های اختصاصی، امکان ثبت نام غیر حضوری را برای علاقمندان ایجاد کرده است.

اصولا ثبت نام دوره های جهاد دانشگاهی یا مجتمع فنی تهران و یا حتی مرکز آموزشی فنی و حرفه ای، قوانین سازمانی خاص خود را برای ثبت نام در دوره نصب و تعمیرات کولر گازی دارند.

برای شروع فرآیند ثبت نام در دوره تعمیرات کولر گازی، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم با مشاوران ما در مرکز الو سلام مشاور تماس بگیرید و متناسب با نوع مرکزی که مطابقت بیشتری با انتظارات شما برای شرکت در این دوره ها دارد، ثبت نام خاصتان را در دوره انجام دهید. برخی از مراکز شرایط خاصی را برای افرادی که امکان حضور در کلاس ها به صورت حضوری ندارند را برای ثبت نام آنلاین و یا از راه دور در نظر گرفته اند.

نوع مدرک نصب و تعمیرات کولر گازی

ممکن است شما به مدرک معتبر مرکزی برای مهاجرت نیاز داشته باشید و هدفتان از شرکت و ثبت نام در دوره تعمیرات کولر گازی در آینده مهاجرت و استفاده از مدرک برای استخدام در مراکز غیر وطنی باشد.

بنابراین لازم است تا بهترین مرکز ارائه دهنده مدرک بین المللی را از میان سایر مراکز انتخاب کرده تا اطمینان کافی از حصول مدرک بین المللی آن داشته باشید.

معمولا مراکز نو بنیاد و بسیار معتبر مدارک بین المللی دوره تعمیرات اسپلیت و کولر گازی را به فراگیرانی که موفق به کسب نمره نهایی مورد انتظار سازمان دارند، اعطا می کنند.

در صورتی هم که نیاز به مدارک بین المللی ندارید و تنها به دنبال شروع حیطه کاری در این زمینه هستید و یا به دنبال بهترین آموزش ها در این زمینه اید، توصیه می کنیم معتبرترین و قدیمی ترین مرکز را برای ثبت نام در دوره تعمیرات اسپلیت انتخاب کنید.

دوره آموزش نصب و تعمیرات کولر گازی

میزان اعتبار مدرک نصب و تعمیرات کولر گازی

طبیعتا اعتبار مدرک فنی و حرفه ای و مراکز مجتمع فنی تهران و یا جهاد دانشگاهی متناسب با قدمت و سابقه درخشانی که در این زمینه دارند، بیشتر از مراکز دیگر است.

اما مراکزی هم هستند که به دلیل شمول و پوشش دهی بسیار بالا پیرامون سرفصل های تخصصی دوره تعمیرات و نصب کولر گازی، اعتبار مدرک پایان دوره خوبی دارند.

بدیهی است که دریافت مدرک پایان دوره تعمیرات کولر و اسپلیت و اینورتر به صورت بین المللی، نیاز به تلاش بیشتری در دوره از سوی فراگیر دارد.

فراگیری اصطلاحات انگلیسی و تسلط بر نحوه برقراری با مخاطبان نیز از سری نیازهایی است که برای تعلق گرفتن مدرک بین المللی مد نظر سازمان قرار می گیرد.

مدارک مراکز معتبر و قدیمی نیز مورد تایید بسیاری از مراکز معتبر و نمایندگی های تعمیر و نصب کولر گازی است.

به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم پیش از استخدام در هر مرکزی از نیاز مرکز و نمایندگی متناسب با نوع مدرک سازمان های خاص مطلع شده و سپس اقدام به ثبت نام در مرکز مد نظر کنید.

معرفی بازار کار نصب و تعمیرات کولر گازی

روی آوردن مردم به استفاده از تجهیزات مدرن و به روز سرمایشی و گرمایشی و جایگزین کردن کولرهای گازی با کولرهای آبی و سیستم های گرمایشی قدیمی، علت اصلی رونق گرفتن بازار کار تعمیرات و نصب کولر گازی و اینورتر شده است.

به جرات می توان ادعا کرد که می توان با داشتن تسلط کافی و دانش مطلوب در این زمینه، به راحتی اقدام به کسب درآمد مطلوب کرد و حتی با اقدام به خرید و فروش این تجهیزات در کنار نصب و تعمیر آن ها درآمد بسیار بیشتری کسب کرد.

درآمد نصاب و تعمیرکار کولر گازی

همانطور که به آن اشاره کردیم، درآمد نصاب و تعمیرکار کولر گازی متناسب با نوع کار و ساعاتی که به کار اختصاص می دهد، متفاوت است.

داشتن سابقه و تسلط کافی پیرامون عیب یابی و نصب و ارائه خدمات پس از فروش کولر گازی، سبب بیشتر شدن درآمد فرد می شود.

همچنین مانور بیشتر بر روی موضوعاتی همچون تهیه قطعات و ارائه آن ها به صورت شخصی در هنگام تعمیر کولر گازی نیز سبب کسب درآمد بیشتر برای تعمیرکار کولر گازی می شود.

می توان ادعا کرد میانگین حقوق ۲۰ تا ۵۰ میلیون تومان در ماه، نصیب تعمیرکاران ماهر و نیمه ماهر در این حیطه شغلی خواهد شد.

فرم پیش ثبت نام دوره های آموزشی

  • Date Format: YYYY slash MM slash DD

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا