رتبه قبولی حسابداری از رشته تجربی

رتبه قبولی حسابداری از رشته تجربی
محتوای جدول

با نزدیک شدن زمان کنکور سراسری دانستن رتبه قبولی حسابداری از رشته تجربی برای داوطلبان اهمیت ویژه ای پیدا می کند.

حسابداری یکی از رتبه های پرطرفدار کنکور سراسری است که سالانه داوطلبان زیادی برای قبولی در رشته محل های مختلف با هم رقابت می کنند.

متقاضیان رشته حسابداری با اطلاع از رتبه قبولی حسابداری از تجربی می توانند با مطالعه برنامه ریزی شده، خود را برای قبولی در رشته محل های مورد نظر خود آماده کنند.

ما در این مقاله می خواهیم رتبه قبولی حسابداری از رشته تجربی را معرفی کنیم و آینده شغلی رشته حسابداری را مورد بررسی قرار دهیم.

اگر می خواهید بدانید برای قبولی در رشته حسابداری چه درس هایی مهم است، با الو سلام مشاور همراه باشید تا اطلاعات جامعی از این رشته به دست آورید.

رتبه قبولی حسابداری از رشته تجربی

رتبه قبولی حسابداری از رشته تجربی

داوطلبانی که علاقمند به تحصیل در رشته حسابداری از تجربی هستند، به منظور برنامه ریزی برای کنکور 1402 و تکمیل فرم انتخاب رشته خود می توانند از آخرین رتبه قبولی حسابداری از تجربی سال های گذشته اطلاع پیدا کنند و با آگاهی بیشتری با توجه به رتبه کسب شده رشته محل مورد نظر خود را انتخاب کنند.

دفترچه ثبت نام کنکور سراسری 1402 هر ساله توسط سازمان سنجش منتشر می شود و داوطلبان می توانند با اطلاع  زیر گروه و ضرایب آن ها برنامه ریزی مطالعه خود را تنظیم کنند.

داوطلبان رشته تجربی که می خواهند در کنکور، حسابداری را به عنوان رشته اصلی خود انتخاب کنند، با اطلاع از سرفصل های دروس امتحانی این رشته می توانند منابع مناسبی را انتخاب کرده و با برنامه ریزی اصولی خود را برای قبولی در این رشته آماده نمایند.

کارنامه قبولی سال های قبل

داوطلبانی که در کنکور سراسری تجربی شرکت کرده اند و قصد پذیرفته شدن در رشته حسابداری را دارند، به منظور اولویت بندی رشته محل های مورد علاقه خود می بایست کارنامه اولیه کنکور سراسری پذیرفته شدگان سال گذشته در این رشته را مورد بررسی قرار داده و بر اساس رتبه و تراز اکتسابی خود فرم اینترنتی را در سایت سنجش تکمیل نمایند.

به صورت کلی یکی از مهم ترین مواردی که برای انتخاب رشته کنکور سراسری اهمیت بسزایی برای علاقه مندان رشته حسابداری دارد، بررسی آخرین رتبه قبولی حسابداری از رشته تجربی متقاضیان سال های گذشته است.

کارنامه دانشجویان سال های گذشته به دلیل اینکه رتبه و تراز واقعی آن ها را نشان می دهد، می تواند محدوده تخمینی شانس قبولی داوطلبان را به آن ها نشان دهد.

اگرچه موارد مختلفی بر رتبه قبولی دانشجویان تاثیر گذار است و نمی توان استناد کاملی به رتبه ها قبولی سال های گذشته برای تطابق به قبولی حسابداری از تجربی 1402 کرد. اما می توان به عنوان یک تخمین کلی از محل قبولی رشته محل های مورد نظر آن را در نظر گرفت.

رتبه قبولی سال های قبل رشته حسابداری

در ادامه این مقاله آخرین رتبه قبولی حسابداری از تجربی سال های گذشته را برای علاقمندان به تحصیل در این رشته قرار داده ایم.

دانشگاه دوره رتبه در منطقه 1 رتبه در منطقه 2 رتبه در منطقه 3
دانشگاه تهران روزانه 7841 6844
دانشگاه پیام نور گیلان  – مرکز رشت پیام نور 28612
دانشگاه علامه طباطبایی  – تهران روزانه 8348 8265
دانشگاه علامه طباطبایی  – تهران شبانه 9254
دانشگاه غیرانتفاعی دانش پژوهان پیشرو –اصفهان غیرانتفاعی 49599 59594 91350
دانشگاه پیام نور كرمانشاه  – مرکز كرمانشاه روزانه 38079
دانشگاه شهید باهنر – كرمان روزانه 19179 26236
دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی  – مرکز ارومیه پیام نور 12633 55150
دانشگاه صنعت نفت (محل تحصیل تهران) روزانه 5379 5879
دانشگاه پیام نور فارس  – مرکز شیراز پیام نور 15884 59512 53055
دانشگاه شهید چمران اهواز روزانه 29053 22016
دانشگاه شهید چمران اهواز شبانه 32764
دانشگاه پیام نور تهران – تهران غرب پیام نور 11006
دانشگاه پیام نور اردبیل –  مرکز اردبیل پیام نور 32783
دانشگاه پیام نور آذربایجان غربی  – مرکز خوی پیام نور 33484 66508
دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی  – مرکز تبریز پیام نور 7055 31124
دانشگاه شیراز روزانه 8725 23509 11617
دانشگاه غیرانتفاعی جهاددانشگاهی – خوزستان غیرانتفاعی 58989 6955
دانشگاه خوارزمی تهران روزانه 6508 10426
دانشگاه پیام نور زنجان –  مرکز زنجان پیام نور 26989

آیا رشته حسابداری سخت است؟

این سوالی است که علاقه مندان به رشته حسابداری هنگام انتخاب رشته می پرسند. حسابداری یکی از رشته های شیرین و جذابی است که از بازار کار بسیار خوبی برخوردار است.

در این رشته کلیه اطلاعات مالی و حسابداری شرکت ها و سازمان ها توسط حسابدار نگهداری و پردازش می شود. در صورتی که بتوانید فوت و فن این رشته را به خوبی یاد بگیرید و در محاسبات و مسائل مالی دقیق باشید و امین شرکت و سازمان باشید، آینده شغلی خوبی منتظر شما خواهد بود.

نمی توان پاسخی برای سختی یا آسانی رشته حسابداری داد زیرا براساس توانایی افراد این موضوع متفاوت است اما به طور کلی این رشته مباحث ریاضی و مالی را پوشش می دهد و افرادی که می خواهند وارد این رشته شوند باید پایه ریاضی قوی داشته باشند.

سوال بسیاری افراد این است که برای قبولی در رشته حسابداری چه درس هایی مهم است؟ بر اساس قوانین جدید زیرگروه های درسی حذف شده و ضرایب دروس برای همه رشته ها در هر گروه یکسان در نظر گرفته می شود. همچنین تاثیر سوابق تحصیلی به صورت مستقیم لحاظ می شود. برای کنکور تمرکز افراد باید برای دروس تخصصی باشد. بر اساس قوانین جدید دروس عمومی به صورت سوابق تحصیلی در نمره قبولی فرد تاثیر دارد. 

ویژگی لازم برای تحصیل در رشته حسابداری

علاقه به تحصیل در این رشته اولین حرف را می زند، اینکه پس از برخورد با فرمول های ریاضی متنوع روحیه خود را نباخته و با اشتیاق در پی حل آن باشید بسیار مهم است.

داوطلبان این رشته می بایست قادر به تجزیه‌ و تحلیل اطلاعات مالی باشند. این رشته یک فن و مهارت است و نیاز به گذراندن آموزش یا تحصیلات آکادمیک دارد.

از جمله ویژگی هایی که برخورداری از آن برای تبدیل شدن به یک حسابدار اهمیت زیادی را می توان در نکات زیر خلاصه کرد.

  • صبور بودن در این رشته حرف اول را می زند. برای تحصیل در این رشته باید صبور و با حوصله باشید تا بتوانید با اعداد و ارقام ریاضی سروکار داشته باشید.
  • مسئولیت پذیری و معتمد بودن برای انجام مسائل مالی ارگان های مختلف از ویژگی های مهم یک حسابدار و مدیر امور مالی است.
  • موفقیت در این رشته به قدرت و استعداد در مسائل اقتصادی نیاز دارد.
  • برای تصمیم ‌گیری صحیح در کوتاه ‌ترین زمان باید دارای حافظه قوی و استدلال بالا باشید.
  • آشنایی با زبان انگلیسی و نرم افزار های حسابداری برای موفقیت در این رشته لازم و ضروری است.

آینده شغلی رشته حسابداری

فرصت های شغلی زیادی با توجه به نیاز جامعه برای فارغ التحصیلان رشته حسابداری وجود دارد که براساس مهارت های افراد از پایین ترین سطح تا بالاترین سطح تقسیم بندی می شوند.

کلیه افرادی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند امکان بیکار ماندن آن ها بسیار کم است زیرا از شرکت های کوچک تا بزرگ و کلیه مشاغل به فردی که بتواند مسائل مالی آن ها را مدیریت کند، نیاز دارند.

رشته حسابداری از جمله رشته های شناور است که با گسترش شرکت ها و موسسات، احساس نیاز به کسانی به وجود آمده است که امورات مالی این شرکت ها را بررسی کنند. به طوری که در نهایت حضور این افراد از بروز ضرر و تفاوت ورودی و خروجی مالی شرکت ها جلوگیری می نمایند.

توجه داشته باشید:

منظور از خوب بودن شرایط کار رشته حسابداری این نیست که تنها بتوانید با داشتن یک مدرک وارد بازار بهترین مشاغل شوید. برای ورود به بازار کار در هر مشاغلی نیاز به مهارت و تخصص است تا بتوان شایستگی انجام کار های مربوط به آن را به خوبی نشان داد.

ویژگی های فردی برای ورود به رشته حسابدری از تجربی

افراد برای ورود به بازار کار می بایست دارای ویژگی های زیر باشند:

  • فنون ارتباطی
  • قدرت محاسباتی خوب
  • گذراندن کارآموزی و کسب تجربه
  • تجزیه و تحلیل داده ها
  • آشنایی با قوانین مالی
  • توانایی کار گروهی
  • دقت بالا
  • آشنایی و تسلط به نرم افزارهای حسابداری وICDL

گرایش های رشته حسابداری

افرادی که در رشته حسابداری فارغ التحصیل می شوند، می ‌توانند در سطوح مختلف و شاخه ‌های متفاوت انجام امور مالی را بر عهده بگیرند و در مؤسسات و واحد های تجاری، اعم از دولتی یا خصوصی به عنوان حسابدار در شاخه ‌های زیر مشغول کار شوند.هر چقدر که از نظر زبان و کامپیوتر توانایی بیشتری  داشته باشید، رده ی شغلی بالاتری را به دست خواهید آورد.

  • حسابداری مالی: در کلیه شرکت ‌ها و مؤسسات تجاری و غیرانتفاعی.
  • حسابداری صنعتی: در کلیه واحد های صنعتی و شرکت ‌های تولیدی.
  • حسابداری دولتی: در کلیه سازمان ‌ها و ادارات دولتی به عنوان حسابدار یا عامل ذی‌حساب.
  • حسابداری مالیاتی: در ادارات دارایی.
  • حسابداری بیمه: در مؤسسات بیمه.
  • حسابداری بانک ‌ها : در شعبه ‌ها و سرپرستی بانک ‌ها.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

جمع بندی

دانشجویان زیادی علاقه مند به تحصیل در رشته حسابداری هستند. این رشته شناور در کنکور برای داوطلبان رشته تجربی یک انتخاب بسیار خوب می باشد که می توانند با تحصیل در آن به شغل خوبی دست پیدا کنند.

لازمه موفقیت در رشته حسابداری شناخت منابع درست، برنامه ریزی صحیح برای مطالعه و انتخاب رشته محل های درستی است که بتوان در یک دانشگاه خوب و معتبر پذیرفته شد و نکات خوبی را آموزش دید. اطلاع از رتبه و تراز داوطلبان سال های گذشته برای انتخاب صحیح رشته محل هنگام انتخاب رشته می تواند موثر واقع شود.

ما در این مقاله سعی کردیم رتبه قبولی حسابداری از رشته تجربی را معرفی کنیم و بازار کار این رشته را مورد بررسی قرار دهیم.

درصورت هر گونه سوال در خصوص نحوه مطالعه و برنامه ریزی برای کنکور رشته حسابداری و یا انتخاب رشته در آن با شماره های مندرج تماس حاصل فرمایید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا