رتبه لازم برای رشته میکروبیولوژی

رتبه لازم برای رشته میکروبیولوژی
محتوای جدول

داوطبان با اطلاع از رتبه لازم برای رشته میکروبیولوژی می توانند اولویت بندی کد رشته محل های مورد نظر خود را با اگاهی بیشتری انتخاب کنند.

از آن جایی که رشته میکروبیولوژی یکی از گرایش های رشته زیست شناسی و مولکولی است، متقاضیان زیادی علاقه مند به تحصیل در این رشته هستند. از این رو اطلاع از رتبه قبولی رشته میکروبیولوژی داوطلبان سال های گذشته می تواند راه انتخاب رشته و قبولی در دانشگاه را هموار تر کند.

ما در این مقاله می خواهیم رتبه لازم برای رشته میکروبیولوژی را معرفی کنیم و نگاهی به حداقل درصد دروس و ضرایب دانشجویان سال های گذشته بیندازیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

رتبه لازم برای رشته میکروبیولوژی

رتبه لازم برای رشته میکروبیولوژی

رشته میکروبیولوژی یکی از پرطرفدارترین رشته های مجموعه تجربی است که داوطلبان برای قبولی در این رشته می بایست انتخاب های خود را با آگاهی بیشتری انجام دهند.

این رشته، پایه و اساس بسیاری از رشته های علوم پزشکی و آزمایشگاهی است که به بررسی و شناسایی میکروارگانیسم ها و تاثیرات آن ها در محیط زیست می پردازد.

همانگونه که همه شما می دانید کنکور سراسری در دو مرحله؛ مرحله اول اعلام نتایح و مرحله دوم تعیین مجاز بودن داوطلبان و انتخاب کد رشته محل، دانشگاه مورد نظر انجام می شود.

در صورتی که اولویت بندی انتخاب کد رشته محل را به درستی انتخاب نکنید، کلیه زحمات شما به هدر رفته و در دانشگاه مورد علاقه خود پذیرفته نخواهید شد.

لذا با توجه به حساسیت این رشته که متقاضیان زیادی برای آن تلاش می کنند با بررسی رتبه و ضرایب داوطلبان سال های گذشته می توانید یک بینش کلی و تخمین تقریبی از محل قبولی خود داشته باشید.

هر چند قبولی در یک رشته محل به موارد مختلفی از جمله  دانشگاه مورد نظر، معدل، جامعه آماری شرکت کننده در آزمون و ظرفیت رشته محل ها و … بستگی دارد اما با هم می توان به عنوان یک تخمین کلی از آن استفاده کرد.

رتبه لازم برای رشته میکروبیولوژی

معرفی رشته میکروبیولوژی

میکروبیولوژی جز رشته های علوم پایه و گرایش های مجموعه زیست شناسی سلولی و مولکولی است. هدف این رشته تعلیم و تربیت نیروی متخصص در زمینه های پزشکی؛ ژنتیک؛ بیوشیمی، شیلات، دام، اصلاح نباتات و بیوتکنولوژی است.

RNA , DNA  و پروتئین ها از جمله مهم ترین مولکول های موثر در حیات سلول هستند که در این رشته مورد بررسی قرار می گیرند. دی ان ای مرکز ذخیره‌ اطلاعات‌ و صدور فرمان ‌های‌ سلول‌، آر ان ای وظیفه‌ انتقال‌ این‌ فرمان ‌ها و پروتئین‌ مسئولیت اجرای‌ این‌ فرمان‌ ها را بر عهده‌ دارند.

در علم زیست شناسی مولکولی، چگونگی فعالیت ها را مورد بررسی قرار می گیرد. میکروبیولوژی میکروارگانیسم‌ها (باکتری ‌ها، ویروس ‌ها، قارچ ‌های میکروسکوپی و ژرتوزوئر ها)، ارتباط آنها با خودشان و با موجودات عالی مانند انسان را بررسی می کند.

 رشته میکروبیولوژی شامل گرایش هایی چون میکروبیولوژی پزشکی، میکروبیولوژی غذایی، میکروبیولوژی صنعتی است که به صورت خلاصه در جدول زیر شرحی از آن ها قرار داده شده است.

گرایش های رشته میکروبیولوژی
میکروبیولوژی پزشکی
بررسی میکروب های بیماری زا برای انسان در حوزه مربوط به این گرایش است.
میکروبیولوژی غذایی
تولید مواد غذایی به کمک میکروب ها در حوزه مربوط به این گرایش است.
میکروبیولوژی صنعتی
استفاده از میکروب های مفید در تولید مواد صنعتی مانند اسید ها، کود ها، در رفع آلودگی های محیط زیست، در شناسایی آفات گیاهی و راه های مقابله با آن ها، در استخراج فلزات سنگین، در تصفیه نفت و … در حوزه مربوط به این گرایش است.

کارنامه و رتبه قبولی کنکور سراسری میکروبیولوژی 

نام دانشگاه دانشگاه تهران دانشگاه شهید بهشتی دانشگاه اصفهان دانشگاه ملایر-نوبت‌دوم دانشگاه ملایر دانشگاه الزهرای تهران دانشگاه مازندران-بابلسر دانشگاه مازندران – بابلسر -نوبت دوم
ظرفیت رشته 15 20 20 10 35 40 60 20
آخرین رتبه قبولی منطقه یک 2745 14062 13335 4962 14715 10885
آخرین رتبه قبولی منطقه دو 8328 9617 22173 11945 25003 35185
آخرین رتبه قبولی منطقه سه 3818 7397 9320 23764 15111 10675 18456

رتبه لازم برای رشته میکروبیولوژی

جمع بندی

هرچند بررسی نمونه کارنامه های داوطلبان سال های گذشته تاثیر بسزایی در انتخاب رشته داوطلبان رشته میکروبیولوژی دارد اما نمی توان آن را تضمینی برای قبولی صد در صد به شمار آورد و براساس آن اطمینان داشت که حتما با رتبه کسب شده مانند رتبه سال های پیشین شما هم می توانید در دانشگاه مورد نظر پذیرفته شوید.

اطلاعات قبولی دانشجویان باتوجه به عواملی نظیر معدل، جامعه آماری شرکت کننده در آزمون و ظرفیت رشته محل ها متفاوت است و سالانه دستخوش تغییراتی می شود. اما بررسی رتبه قبولی رشته میکروبیولوژی سال های گذشته را می توان یک روش تخمین مناسبی برای تخمین تقریبی رشته محل های دلخواه در نظر گرفت.

ما در این مقاله سعی کردیم نمونه هایی از رتبه لازم برای رشته میکروبیولوژی و تراز کسب شده از داوطلبان سال های گذشته برای آشنایی بیشتر به شما عزیزان ارائه دهیم در صورت هرگونه سوال درباره این رشته محل ها و یا برنامه ریزی تحصیلی کارشناسان الو سلام مشاور آماده کمک و راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا