رشته علوم اجتماعی بدون کنکور 1403

رشته علوم اجتماعی بدون کنکور
محتوای جدول

 پیش از پرداختن به رشته علوم اجتماعی بدون کنکور 1403 که مانند هر ساله اقدام به جذب متقاضیان می‌کند، لازم است تا ابتدا با ماهیت این رشته آشنا شوید.

جمعیت جهان روزانه در حال افزایش است و این موضوع سبب شده که تمام کشور‌های دنیا علی الخصوص کشورهای در حال توسعه، روزانه بیش تر با معضلات و مشکلات اجتماعی در شهر و روستاهای خود درگیر باشند.

معضلاتی هم چون افزایش تقاضا برای تمام امکانات رفاهی از قبیل آموزشی، درمانی، بهداشتی، اشتغال، مسکن و به طور خلاصه هر آن چه رفاه اجتماعی نامیده می‌شود.

از این رو این رشته در دانشگاه ها جایگاه ویژه ای دارد و بسیاری نیز به دنبال پذیرش در رشته علوم اجتماعی بدون شرکت در کنکور هستند. ما در این مطلب به هر آنچه نیاز است در رابطه با این موضوع بدانید پرداخته ایم، پس با ما باشید.

رشته علوم اجتماعی بدون کنکور

معرفی رشته علوم اجتماعی و گرایش‌های آن

به همین دلیل است که وجود متخصصانی که با پژوهش بر روی این معضلات و با برنامه ریزی علمی و دقیق بتوانند برای این مشکلات اجتماعی راه حل و پیشنهادی ارائه دهند، الزامی می‌نماید.

به دلیل گستردگی اجتماع و به تبع آن گستردگی تنوع مسائل رشته علوم اجتماعی، این شاخه از علوم انسانی به چند زیر شاخه تقسیم شده است که شامل موارد زیر می‌باشد:

  • پژوهشگری اجتماعی
  • برنامه ریزی اجتماعی
  • رفاه و تعاون اجتماعی
  • خدمات و رفاه اجتماعی
  • مددکاری اجتماعی
  • مردم شناسی

همان طور که از نام این زیر شاخه‌ها بر می‌آید، تا حدودی حوزه فعالیت کارشناسان و متخصصان هر یک مشخص است.

دروس این گرایش‌ها چه در رشته علوم اجتماعی بدون ازمون و چه در دوره با آزمون عینا مشابه هم ارائه و تدریس می‌شوند، که یکی از مزایای انتخاب رشته علوم اجتماعی بدون ازمون نیز همین مسئله است.

اما هدف کلی مهم در رشته علوم اجتماعی را می‌توان به ایجاد ارتباط بین اجتماع‌های انسانی دانست. چرا که انسان‌ها تنها در کنار هم هستند که می‌توانند مشکلات و بحران‌های خود را رفع کنند.

این رشته بخشی از زیر بنای اصلی برنامه ریزی‌های کشوری برای هر فرد در جامعه می‌باشد.

همین مسئله سبب شده است که:

نهاد‌‌های مختلفی نظیر شهرداری‌ها، فرهنگسراها، انجمن‌های خصوصی و دولتی، وزارت‌خانه‌های ارشاد، اقتصاد و دارایی، گمرک و بازار بورس، کمیته امداد، سازمان بهزیستی، وزارت بهداشت و … و تمام زیر مجموعه‌های این وزارت‌خانه ها در دولت، از متخصصان رشته علوم اجتماعی بهره ببرند.

توانایی های لازم برای انتخاب رشته علوم اجتماعی بدون کنکور 1403

اگر به دنبال ثبت نام بدون کنکور رشته علوم اجتماعی در دانشگاه‌های مختلف هستید لازم است از توانایی‌های لازم برای موفقیت در این رشته نیز مطلع باشید:

  • پایه قوی در درس ریاضی جهت محاسبات لازم در واحدهای علوم اقتصادی و دروس پایه، نظیر جامعه شناسی، امور مالی و حسابداری
  • روحیه همکاری و همیاری با دیگران
  • سلامت فیزیکی و جسمانی (هر چند ناتوانی در ناحیه پا برای این رشته بی‌تأثیر است)

بازار کار و آینده شغلی در رشته علوم اجتماعی

اگر شما هم در زمره داوطلبین علاقه مند به ثبت نام در رشته علوم اجتماعی بدون کنکور 1403 هستید، مسلما نیاز دارید تا از آینده کاری این رشته نیز مطلع شوید.

فارغ التحصیلان این رشته دید وسیعی به مسائل روستایی و شهری، حمل و نقل، برنامه‌ ریزی اجتماعی- اقتصادی و مسائل جامعه پیدا می‌کنند، لذا می‌توانند در بخش‌های دولتی، خصوصی و عمومی مشغول به فعالیت شوند.

در بخش‌های دولتی در سازمان‌های برنامه و بودجه، وزارت کشور، فرمانداری‌ها و در اکثر ادارات دولتی می‌توانند فعالیت کنند.

بخش‌های عمومی نیز مراکز مهمی نظیر شهرداری‌ها، بنیاد شهدا، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، سازمان بهزیستی و موسسه‌های رفاهی همواره از مراکز جذب فارغ التحصیلان این رشته به حساب می‌آیند.

در بخش خصوصی چه به شکل مشارکتی و چه به شکل ایجاد شغل و اشتغال زایی در بخش‌هایی نظیر مشاوره و خدمات اجتماعی نیز می‌توانند مشغول به کار شوند.

به علاوه:

فارغ التحصیلان این رشته می‌توانند به صورت کارشناسان مستقل در زمینه‌های تحقیقات شهری، منطقه‌ای و روستایی فعالیت مجزا  انجام دهند.

رشته علوم اجتماعی بدون کنکور

پذیرش رشته علوم اجتماعی بدون کنکور 1403 در دانشگاه‌ها

دانشگاه‌های مختلفی هر ساله اقدام به پذیرش در رشته علوم اجتماعی بدون آزمون می‌کنند.

اگر چه ممکن است در برخی از دانشگاه‌ها فقط یک یا چند شاخه از رشته علوم اجتماعی بدون ازمون پذیرش شود، اما تقریبا در تمام دانشگاه‌ها در این رشته ثبت نام به عمل می‌آید.

برای مثال:

پذیرش رشته علوم اجتماعی بدون کنکور 1403 مطابق اعلامیه‌های منتشر شده در دانشگاه‌های سراسری دوره روزانه در شاخه مردم شناسی در برخی از واحدهای این دانشگاه‌ها ارائه خواهد شد.

این در حالی است که:

پذیرش رشته علوم اجتماعی بدون کنکور 1403 تقریبا در تمام گرایش‌های آن در دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز ارائه می‌شود که از محبوب ترین مراکز جذب در این رشته نیز به حساب می‌آید.

البته فراموش نکنید که:

برای ثبت نام بدون کنکور رشته علوم اجتماعی در دانشگاه‌های سراسری دوره روزانه و یا نوبت دوم، لازم است متقاضی در آزمون سراسری شرکت کرده و بعد از انتشار کارنامه اولیه و بدون در نظر گرفتن رتبه خود، با توجه به معدل کتبی دیپلم خود برای ثبت نام رشته‌های بدون آزمون کد رشته محل‌های 100گانه دلخواه خود را وارد نماید.

برای اطلاعات بیشتر می توانید از خدمات مشاوره انتخاب رشته کنکور انسانی تلفنی و حضوری در مرکز الو سلام مشاور بهره مند شوید.

نحوه ثبت نام رشته علوم اجتماعی بدون کنکور 1403

برای ثبت نام در هر یک از دانشگاه‌های ارائه دهنده این رشته نظیر دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی، بر خلاف روش ثبت نام در دانشگاه‌های سراسری، تنها کافیست تا با مراجعه به سایت رسمی هر یک از دانشگاه های دلخواه خود، اقدام به خرید کارت اعتباری نمایید.

به کمک شناسه درج شده بر کارت اعتباری، وارد بخش ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی شوید، با وارد کردن اطلاعات شخصی و معدل کتبی خود می‌توانید لیست انتخاب‌های خود را وارد نمایید.

بعد از انتخاب رشته در صورت پذیرش در همان سایت متعاقبا به داوطلب اطلاع داده خواهد شد و از وی برای تکمیل مدارک و قطعی کردن ثبت نام دعوت به عمل خواهد آمد.

در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهام در خصوص رشته علوم اجتماعی بدون کنکور 1403 در دانشگاه‌های مختلف و گرایش‌های آن می‌توانید با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشید.

تماس با ما

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا