رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور

رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور
محتوای جدول

شروع پیشرفت‌های اقتصادی در تمام مجموعه‌ها، چه در یک مجموعه کوچک مانند شرکت‌ها و چه در یک مجموعه بزرگ مانند یک کشور، در گروی استفاده مناسب از مدیران لایق در منصب مناسب است. لذا رشته مدیریت بازرگانی برای تربیت نیروهای متخصص در این زمینه خلق شده است. سرآغاز این رشته به کشور فرانسه، در بحبوحه رنسانس اقتصادی اروپا باز می‌گردد.

افراد برای تحصیل در این رشته علاوه بر کنکور سراسری در دانشگاه های مطرح می توانند از طریق گزینه های بدون کنکور نیز وارد این رشته شوند. شرایط پذیرش این رشته برای دانشگاه های مختلف متفاوت است. همچنین زمان ثبت نام و میزان شهریه از دیگر مواردی است که مورد توجه افرادی است که گزینه مدیریت بازرگانی بدون کنکور را برای تحصیل انتخاب می کنند. در واقع افراد باید با شناخت کافی نسبت به شرایط پذیرش اقدام کنند تا بهترین انتخاب را داشته باشند.

لذا در این مقاله شرایط تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور شرح داده می شود. شرایط ثبت نام و افزایش شانس قبولی نیز به صورت مفصل توضیح داده می شود. عزیزان در صورت داشتن سوال یا اقدام با مشاورین با تجربه ما در تماس باشند تا بهترین راه کار و پاسخ را دریافت کنند. 

رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور

معرفی رشته مدیریت بازرگانی

هدف تحصیل در این رشته  کسب مهارت در زمینه کنترل سود، هزینه، سرمایه و نحوه استفاده صحیح و بهینه از امکانات موجود متمرکز شده است. تأمین نیاز‌های فنی، درمانی، تفریحی و خدماتی جامعه بدون حضور و استفاده از مدیران مناسب امکان پذیر نمی‌باشد.

 رشته مدیریت بازرگانی از شاخه‌های قدیمی و با قدمت رشته مدیریت است که در ایران از سال 1333 و با عقد قراردادی بین دانشگاه تهران و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی، شروع به کار کرده است. امروزه این رشته به تمام دانشگاه‌های کشور، اعم از دانشگاه‌های آزاد، سراسری و پیام نور، نفوذ کرده است.

یکی از زیر شاخه‌های محبوب در رشته مدیریت‌ بازرگانی را می‌توان بازاریابی دانست که امروزه حضور کارشناسان آن برای هر تولیدی‌ و شرکتی بسیار مهم است و در سراسر دنیا یک علم کامل شناخته می‌شود.بازاریاب هایی که با داشتن علم و تخصص وارد بازار کار می شوند از موفقیت بیشتری برخوردار می شوند.

از آن‌جا که از رشته مدیریت بازرگانی به عنوان کلید مشکلات سازمان‌های هر جامعه یاد می‌شود، در سال‌های اخیر بسیار مهم و نزد داوطلبین محبوب شده است. لذا رقابت در این زمینه دشوار و پذیرش در دانشگاه‌های سراسری و دانشگاه‌های با کنکور سخت تر از قبل شده است.

لذا همین موضوع باعث گسترش رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور در دانشگاه‌های مختلف شده است. ثبت نام بدون کنکور رشته مدیریت بازرگانی در اکثر دانشگاه‌های سراسر کشور اعم از دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه‌های سراسری و داشگاه‌‌های پیام نور صورت می‌پذیرد. برای گرفتن مشاوره انتخاب رشته انسانی نیز میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

دروس رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور

دروس رشته های بدون کنکور با رشته‌هایی که پذیرش در آن‌ها از طریق آزمون سراسری صورت می‌گیرد تفاوتی ندارد. که در ادامه این دروس شرح داده می شود.

دروس پایه رشته مدیریت بازرگانی

  • اصول حسابداری
  • کامپیوتر و کاربرد‌ها
  • اقتصاد خرد
  • اقتصاد کلان
  • ریاضیات و کاربردها
  • و …

دروس اصلی و تخصصی

  • مدیریت استراتژیک
  • حسابرسی
  • مدیریت تولید
  • حقوق بازرگانی
  • مدیریت مالی
  • اقتصاد و برنامه ریزی و ….

ویژگی‌ها و مزایا تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور

با توجه به بازارکار گسترده و نسبتا تضمین شده برای فارغ التحصیلان در این رشته، میزان تقاضا برای ادامه تحصیل در این رشته بسیار زیاد گشته است. به همین علت دانشگا‌ه‌ها نیز از این فرصت بهره برده و هر ساله برای جذب میزان بیش‌تری از داوطلبین به رشته‌های بدون کنکور، ویژگی‌های خاصی اختصاص می‌دهند.

از برخی از این ویژگی‌ها می‌توان به افزایش ظرفیت‌های تعلق گرفته برای رشته‌های بدون کنکور، یکسان بودن کلاس‌های درس برای هر دو گروه بدون کنکور و با کنکور، عدم درج نحوه پذیرش در دانشگاه در مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها، صدور مدرک آنی در هنگام فراغت از تحصیل و . . . اشاره کرد.

در مدرک صادر شده برای افرادی که بدون کنکور وارد این رشته می شوند عبارت بدون کنکور درج نمی شود.

دانشگاه‌های ارائه دهنده رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور

این رشته در اکثر واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی به صورت بدون کنکور به جذب دانشجو اقدام می‌کند. واحدهای محبوب این دانشگاه در رشته مدیریت بازرگانی دانشگاه آزاد عبارتند از:

  • تهران شمال
  • تهران مرکز
  • تهران جنوب
  • کرج
  • قزوین
  • تبریز
  • و …

دانشگاه‌های پیام نور نیز در همین راستا اقدام به جذب می‌کنند که پیام نور تهران شمال، تهران غرب، تهران مرکز و تهران جنوب از پر ظرفیت‌ترین‌های این رشته هستند. 

دانشگاه های غیر انتفاعی ارائه دهنده رشته مدیریت بازرگانی:

  • دانشگاه غیرانتفاعی علم و هنر يزد
  •  دانشگاه غیرانتفاعی شهيد اشرفي اصفهاني
  • دانشگاه غیرانتفاعی شيخ بهايي
  • دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا(ع)
  • دانشگاه غیرانتفاعی خيام
  • دانشگاه غیرانتفاعی ايوانكي
  • دانشگاه غیرانتفاعی بين المللي چابهار
  • دانشگاه غیرانتفاعی دانش البرز
  • دانشگاه غيرانتفاعی رجاء
  • دانشگاه غیرانتفاعی غياث الدين جمشيد كاشاني
  • دانشگاه غیرانتفاعی شهاب دانش
  • دانشگاه غیرانتفاعی شمال
  • دانشگاه غیرانتفاعی علامه محدث نوری

رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور

ثبت نام بدون کنکور رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه آزاد

برای ثبت نام در رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور در دانشگاه آزاد، مانند تمام رشته‌های بدون کنکور دیگر می‌توانید برای تحصیل در ترم بهمن ماه 1402، معمولا زمان ثبت نام از اواسط آذرماه شروع می شود و افراد باید در بازه زمانی اقدام به ثبت نام کنند. 

برای ثبت نام، با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد و خرید کارت اعتباری، می‌توانید برای انتخاب رشته اقدام کنید. به کمک هر کارت اعتباری خریداری شده حق انتخاب 20 کد رشته محل در یک زیر گروه آزمایشی را دارا خواهید بود.

اگر قصد ثبت نام بدون کنکور رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه آزاد را دارید، لازم است بدانید تحصیل در این دانشگاه همراه با پرداخت هزینه بوده است. برای رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌ آزاد، در رشته مدیریت بازرگانی، شهریه دریافتی حدود 5 میلیون تومان است که شامل شهریه ثابت و متغیر خواهد بود. 

در سال 1402 برای ثبت نام در دانشگاه آزاد برای دوره‌های بدون کنکور، دیگر نیازی به مراجعه حضوری در دانشگاه مدنظر نخواهید داشت و تنها بعد از پذیرش و برای تکمیل مدارک و مراحل ثبت نام نهایی، این اتفاق می‌افتد.

ثبت نام بدون کنکور رشته مدیریت بازرگانی در دانشگاه پیام نور

اگر قصد ادامه تحصیل در دانشگاه‌های پیام نور را دارید، خوب است که بدانید این دانشگاه به هر دو صورت با کنکور و بدون کنکور هر ساله اقدام به جذب دانشجو می‌نماید. به علاوه در هر دو دوره مذکور، حضور در کلاس‌های درس اجباری نیست و عموما کلاس‌ها با هدف پرسش و پاسخ و رفع اشکال تشکیل می‌شود.

این دانشگاه زیر مجموعه سازمان سنجش عمل می‌کند و هر ساله طی دو مرحله قبل از شروع ترم‌های مهر ماه و بهمن ماه با انتشار لیستی از رشته‌های بدون کنکور از متقاضیان دعوت به ثبت نام می‌کند. به همین منظور در بازه‌ی زمانی 29 دی ماه لغایت 10 بهمن ماه می‌توانید برای ترم بهمن ماه و در از تاریخ 20 اسفند لغایت 6 شهریور برای ترم مهر ماه اقدام نمائید.

حدود 85 درصد ظرفیت کل رشته ‌ها در دانشگاه پیام نور به ثبت ‌نام‌های بدون کنکور تعلق دارد که رقم بسیار قابل توجه‌ای است.

نحوه ثبت نام رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور دانشگاه پیام نور 1402

برای ثبت نام در این بخش می‌توانید با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه پیام نور و یا سایت سازمان سنجش، وارد بخش ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی شوید.

در این بخش با خرید هر کارت اعتباری می‌توانید نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های بدون کنکور اقدام نمائید. نتایج انتخاب رشته هر داوطلب بعد از بررسی در شورای آموزش عالی ، از طریق سایت سازمان سنجش به داوطلبین اعلام خواهد شد.

ثبت نام رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور در دانشگاه‌ سراسری

دانشگاه‌های سراسری نیز در برخی از واحدها و تعدادی از رشته‌ها هر ساله اقدام به جذب دانشجو بدون کنکور می‌کنند. اما به دلیل ثابت نبودن روال پذیرش در رشته‌ای خاص، باید تا انتشار دفترچه راهنمای انتخاب رشته 1402 برای پی بردن به وجود یا عدم وجود رشته مدیریت بازرگانی در پذیرش های بدون کنکور منتظر ماند.

توجه کنید که برای ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه‌های سراسری داوطلب حتما باید در کنکور سراسری شرکت کند، بعد از اعلام نتایج و انتشار دفترچه ها، در مرحله انتخاب رشته، بدون توجه به رتبه خود و بر پایه معدل کتبی دیپلم خود می‌تواند در رشته‌های پذیرش بدون کنکور، جهت ثبت نام اقدام نماید.‌

رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور

ثبت نام رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور در دانشگاه علمی کاربردی

تحصیل در رشته مدیریت بازرگانی را حتی اکثر کسانی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند نیز برای ارتقای مدرک خود ادامه می‌دهند. لذا برای شاغلین و افرادی که وقت آزاد کم‌تری دارند دانشگاه‌های علمی کاربردی یکی از بهترین گزینه‌هاست. برای ثبت نام در این دانشگاه از دو طریق حضوری و اینترنتی می‌توانید اقدام نمائید.

ثبت نام حضوری

برای این منظور بعد از مطالعه شرایط دانشگاه دلخواه خود و در صورت داشتن شرایط، با در دست داشتن مدارک لازم می‌توانید به واحد مدنظر خود مراجعه و اقدام به ثبت نام کنید.

ثبت نام اینترنتی

برای ثبت نام اینترنتی داوطلب با مراجعه به سایت سازمان سنجش و بعد از خرید کارت اعتباری ثبت نام، می‌تواند به قسمت ثبت نام صرفا بر اساس سوابق تحصیلی رفته و با انتخاب کد رشته محل‌های خود اقدام به ثبت نام نماید.

توجه کنید که اگر از سهمیه اشتغال استفاده می‌کنید، حتما باید رشته‌های مربوط به کد اشتغال خود در لیست انتخاب رشته وارد نمایید، در غیر این صورت ثبت نام شما باطل خواهد شد.

برای اطلاع از تمام شرایط لازم جهت ثبت نام رشته مدیریت بازرگانی بدون کنکور، دانشگاه‌های دارای این نوع پذیرش در این رشته و تمام مسائل جانبی آن از قبیل شهریه‌ها و … می‌توانید با مشاوران مجرب مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشید.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
احسان
5 ماه قبل

سلام من نهمم میخوام شغل اینده ام با مورک تحصیلی ام یکی باشه من خیلی دوست دارم ماعمله گری رو مثلا دوست دارم ی ماشینو بخرم برا ی مشتری یا بفروشم بیشتر ماشین سنگین استعدادم خیلی خوبه ۲ تا ماشین تا الان فروختم یا مثلا واردات صادرات رو دوست دارم یکچیزی وارد کنم یک چیزی خارج کنم یا بهتر بگم تجارت کنم میشه بگی بهم باید تو چه رشته ای برم و در اون رشته باید چ دروسی قوی باشه
لطفا جواب بدید

پیمایش به بالا