روش های افزایش سرعت تست زنی

روش های افزایش سرعت تست زنی

محتوای جدول

برای اینکه در هر آزمونی موفقیت کسب کنیم جدا از اینکه مطالب درسی مربوطه را باید دقیق بدانیم، لازم است بعد از مطالعه هر مبحثی، تست های مربوط با آن مبحث که شامل نکته‌های مهم میباشد را بزنیم.

بنابراین باید روش های افزایش سرعت تست زنی را بدانیم. در این مقاله به هر آنچه در این باره نیاز است بدانید پرداخته ایم. پس با ما باشید.

روش های افزایش سرعت تست زنی

با استفاده از تکنیک های صحیح، می توانید راندمان کارتان را بالا ببرید و سرعت تست زنی خود را افزایش دهید، بنابراین، احتیاج به مدیریت زمان دارید.

برای حل یک تست، شما باید یک سوال را در کمتر از ۹۰ ثانیه مدیریت کنید. یعنی اول تشخیص دهید که می توانید به سوال جواب بدهید یا خیر؟

اگر می توانید، چه روشی برای پاسخ انتخاب می کنید و اگر نمی توانید پاسخ دهید، چه عکس العملی باید نشان بدهید و همچنین باید تشخیص بدهید که در زمانی که برای حل این تست به شما داده شده است، آیا به جواب می رسید یا نه!

در نهایت باید باید داده ها را در فرمول های لازم جایگذاری کنید. پس برای مدیریت زمان، نیاز به تمرین کردن و کسب مهارت دارید تا با تمرکز، دقت و سرعت به تست ها پاسخ بدهید.

روش های تست زنی

در مرحله اول، تست زنی صرفا برای افزایش تسلط بر روی مطلب می باشد، در این روش بعد از مطالعه مبحث می توان تست های آن را یک به یک کارکرد و پاسخ های تشریحی نیز خط به خط خوانده شود، تست های مهم علامت گذاری شود که در مرور بعدی، شما را به قسمت های مهم درس راهنمایی خواهد کرد.

در این مرحله، زمان مهم نیست، ذهن خود را درگیر سوال کنید و سعی کنید مسئله را خودتان حل کنید.

در مرحله دوم برای تست زدن، زمان را مد نظر داشته باشید، که افزایش سرعت عمل و بهبود تنظیم وقت، باید کار شود.

بعد از خواندن هر درس تست های مربوط به آن را با در نظر گرفتن زمان، کار کنید تا بتوانید با شرایط آزمون، خودتان را وقف دهید و در هنگام تست زدن کمتر از زمان استاندارد به سوالات اختصاص دهید که در پایان آن بتوانید به مرور سوالات شک دار و دشوار بپردازید.

یاد گیری روش های تست زنی از هر جهت میتواند به داوطلبان کمک کند.

راهکارها و روش های افزایش سرعت تست زنی

 تحت کنترل قرار دادن زمان

اگر در منزل تست‌ها را به صورت زماندار حل کنید، می توانید سرعت تست زنی خود را افزایش دهید و مدیریت بهتری در جلسه آزمون داشته باشید.

 بررسی و تحلیل سوالات

به نکات آموزشی سوالات توجه کنید و صرفاً فقط به صحیح و غلط بودن تست هایی که زده اید اکتفا نکنید، چرا که هدف از تمرین تست زنی در منزل، یادگیری است.

 به این نکته دقت کنید که قبل از اتمام تست زنی، به سراغ جواب آزمون نروید چون این کار باعث می شود نتیجه کارتان واقعی باشد. خود را عادت ندهید که مدام به پاسخ نامه مراجعه کنید.

 یکی از روش های افزایش سرعت تست زنی، این است که قبل از شروع به تست زنی مطالعه کافی داشته باشید تا نکات درسی به طور منظم در ذهن جای بگیرد.

 از چک نویس های کوچک برای پاسخ به سوالات استفاده کنید و به ترتیب از یک سمت بنویسید، چون مراجعه به پاسخ ها بعدا، آسان خواهد بود و دیگر اینکه تنظیم کنید تا بتوانید مرتب و در جای کم سوالات را حل کنید.

 سعی کنید موارد اشتباه محاسباتی خود را کامل مکتوب کنید و روی رفع آنها تمرکز کنید.

تکنیک های افزایش سرعت تست زنی

استفاده از تکنیک دو خودکار

تست های در نظر گرفته شده را اول با خودکار آبی و با در نظر گرفتن زمان بزنید، بعد تست های نزده را با خودکار قرمز جواب بدهید، سپس به محاسبه درصد تست های هر دو خودکار بپردازید.

با این روش، میزان دانش خود را بررسی و سرعت عمل خود را در تست زنی افزایش دهید.

تکنیک علامت گذاری

 سوالاتی که وقت گیر هستند کنارشان علامت (×) بگذارید و سوالاتی که بلد نیستید علامت (_) بگذارید و بعد از پاسخ دادن به سوالات دیگر، اول به سراغ سوالاتی که علامت ضربدر گذاشته اید بروید و بعد به سراغ سوالاتی که علامت منفی گذاشته اید بروید.

مهمترین مسئله در کنکور مدیریت زمان است.

تکنیک سوال های شک دار

 جلوی سوالهای شک دار علامت (ش) بگذارید و وقتی در درسی _مثلاً فارسی_ می بینید که به این سوالات شک دار، اکثراً جواب غلط داده‌اید، دیگر جواب ندهید.

تکنیک زمان های نقصانی

 سعی کنید زمانی که برای تست در نظر گرفته‌اید زمان اضافه داشته باشید که این زمان اضافه را، صرف زدن سوال هایی کنید که با ضربدر، مشخص کرده‌اید.

تکنیک تست خوانی

خواندن صورت تست ها به شما کمک می کند تا سطح دشواری سوالات را شناسایی کنید و زمان خود را مدیریت کنید.

 شبیه سازی کنکور

 یکی از روش های افزایش سرعت تست زنی این است که در دو هفته پایانی مانده به آزمون سراسری، قبل از ظهر شرایط کامل شبیه سازی را انجام دهید، مثلا لباس بپوشید، پشت میز بنشینید و زمان را در نظر بگیرید و از خود آزمون بگیرید.

بعد به مرور و جمع بندی آن بپردازید و برنامه مطالعه روزهای آینده را طبق آن انجام دهید.

  درس های با انحراف معیار منفی بالا

 درس هایی که خیلی از داوطلبان از آنها بیزارند، می‌توانند برای شما شانس بزرگی باشند.

مثلا:

در گروه آزمایشی علوم انسانی، تست های ریاضی برای داوطلبان ناخوشایند است و از تست های ریاضی بیزارند.

شما با توجه کردن به این تستها، می توانید وضعیت خود را نسبت به سایر داوطلبان بهتر کنید.

  بی دقتی های شایع

 از مشکلات بسیار شایعی که داوطلبان در تست زنی دارند بی دقتی است که می توانید با کمی تمرین آن را برطرف کنید.

این بی‌دقتی می‌تواند شامل:

عدم تمرکز کافی، نخواندن تمام گزینه ها، اشتباه در محاسبات ساده ریاضی مثل منها، جمع، ضرب و تقسیم، تطبیق ندادن شماره پرسشنامه با دفترچه سوالات و از این قبیل باشد.

 نکته مهم در توجه به روش های افزایش سرعت تست زنی

  میزان اعتماد به نفس می تواند در پاسخ دهی به تست ها موثر باشد کسانی که اعتماد به نفس بالایی دارند احتمال بیشتری دارد که به تست هایی که در جواب آنها دچار شک هستند بیشتر پاسخ درست بدهند و یا در مرور پاسخ‌ها به درستی آنها شک کنند.

سعی کنید در آرامش و بدون اضطراب به تست ها پاسخ دهید.

 چند تذکر مهم

هرگز پاسخ سوالات را در کتاب آموزشی علامت نزنید تا بعداً بتوانید از آن استفاده کنید.

تست های مهم را علامت گذاری کنید.

تست های مهم و نکته دار را دوباره کار کنید.

  در صورتی که در مورد مطلب روش های افزایش سرعت تست زنی سوالاتی دارید و یا می خواهید اطلاعات کاملتری در این باره به دست بیاورید، از طریق شماره های زیر با روانشناسان ما در دپارتمان “الو سلام مشاور” تماس حاصل نمایید.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا