زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان

زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان
محتوای جدول

زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان و شرایط مورد نیاز آن موضوعات اصلی است که در این مقاله سعی داریم تمامی جوانب آن را مورد بررسی قرار دهیم.

همواره برخی از افراد به علل مختلفی از ادامه تحصیل در زمان مناسب و مشخص محروم می شوند.

همین اتفاق سبب آن می شود تا در دراز مدت بواسطه نداشتن مدرک معتبر تحصیلی و پایین بودن سطح علمی افراد دچار عدم اعتماد به نفس و مشکلاتی از این دست شوند.

به همین منظور فراهم شدن شرایطی که افراد جا مانده از تحصیل بتوانند در آن ادامه تحصیل دهند بسیار لازم و مفید است. لذا در این مقاله نحوه ثبت نام و شرایط پذیرش این مدارس شرح داده می شود. عزیزان در صورت داشتن هرگونه ابهام می توانند با تماس با مشاورین ما راهکارهای مناسب را دریافت کنند.  

زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان

لزوم وجود مدارس بزرگسالان در جامعه

بی سوادی و کم سوادی موضوعاتی است که کل ماهیت و سیستم یک کشور را به اشکال مختلفی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

عدم توانایی در شناخت امکانات و نداشتن تسلط بر روی علوم پایه می‌تواند تاثیرات مخربی بر زندگی افراد و طبیعتا خدشه دار شدن وضعیت جامعه و کشور داشته باشد.

به همین منظور:

در نظر گرفتن شرایطی که در آن همه بتوانند به صورت هماهنگ با وضعیت زندگی و شرایط شخصی‌شان دسترسی آسانی به تحصیل و دوره‌های متفاوت آن داشته باشند امری مهم و حیاتی است.

تعیین شیوه‌های تحصیل از راه دور  و تحصیل مجدد حضوری برای بزرگسالان پاسخی است به نیاز این گروه از افراد که به هر دلیلی از ادامه تحصیل به روش عادی و مرسوم جا مانده‌اند.

همچنین در نظر گرفتن مدارسی برای تحصیل بزرگسالان بازمانده از تحصیل که شامل دو گروه کلی افراد لازم التعلیم و بزرگسالان می‌شوند، یکی از این تدابیر در جهت کاهش میزان شهروندان بی سواد در هر آرمان شهری است.

زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان

زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان هر ساله در ماه مهر می باشد. کسانی که موفق به ثبت نام در مهر ماه نباشند می توانند با پیگیری اخبار منتشر شده در زمان دیگری که با تمدید تعیین شده فرآیند ثبت نام خود را انجام دهند. (در این سایت نیز اعلام خواهد شد.)

آموزش و پرورش برای بزرگسالان جا مانده از تحصیل تمهیداتی را اندیشیده است تا این گروه از افراد بتوانند به راحتی ثبت نام خود را انجام دهند و در مدارس بزرگسالان به صورت حضوری یا غیر حضوری مشغول به تحصیل شوند.

معمولا زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان تا آبان ماه نیز تمدید می شود.

شما مخاطبان گرامی می توانید جهت اطلاع از زمان دقیق و جزییات ثبت نام در این مدارس با مشاوران و کارشناسان تحصیلی ما در الو سلام مشاور تماس گرفته و مراحل ثبت نام را تحت نظر یک مشاور با تجربه به راحتی انجام دهید.

نحوه ثبت نام مدارس بزرگسالان و مدارک مورد نیاز

یافتن نزدیک ترین مدرسه به محل زندگی تان یکی از اقداماتی است که در ابتدای ثبت نام باید انجام دهید. فهرست کلیه مدارس بزرگسالان را می توانید در سایت آموزش از راه دور آموزش و پرورش به آدرس (dei.medu.ir) مشاهده کنید.

هنگامی که نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت خود را در این سایت یافتید به صورت حضوری به مدرسه مراجعه کرده و سایر مراحل مورد نیاز را با ارائه مدارک مورد نظر انجام دهید.

مدارک ثبت نام مدارس بزرگسالان

از جمله مدارک مورد نیاز برای ثبت نام مدارس بزرگسالان که هر ساله از سوی آموزش و پرورش اعلام می شود موارد زیر است:

  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • عکس ۳*۴ شش عدد
  • کل مدارک و اطلاعات سال های گذشته تحصیلی
  • گواهی سال آخر دوره تحصیلی
  • کارنامه سالهای قبل از اول تا سوم راهنمایی

زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان

ساعت کار مدارس بزرگسالان

به طور کلی ساعات کار مدارس بزرگسالان در نوبت دوم و از ساعت ۱۳ به بعد است. این زمان برای دانش آموزان دختر مشغول به تحصیل در مدارس بزرگسالان از ۱۳:۳۰ است. همچنین ساعت کار مراکز پسرانه بزرگسالان از ساعت ۱۴ آغاز می شود.

تعیین زمانی بعد از ظهر برای مدارس بزرگسالان به سبب فراغت دانش آموزان از امور روزمره و فعالیت های دیگرشان است.

طبق شرایط تعیین شده این زمان برای کسانی که به صورت غیر حضوری ثبت نام می کنند نیز از تنوع گسترده تری برخوردار خواهد بود.

شرایط ثبت نام مدارس بزرگسالان

آموزش و پرورش با در نظر گرفتن سه موقعیت تحصیلی برای بزرگسالان جا مانده از تحصیل سعی بر جذب این سری افراد به ادامه تحصیل دارد.

در برخی از پایه ها نیز با فراهم کردن امکان تحصیل از راه دور و به صورت مجازی تمامی شرایط افراد مبنی بر محدودیت زمانی و مکانی سنجیده شده است.

از جمله موقعیت های مختلفی که آموزش و پرورش برای افراد جا مانده از تحصیل در نظر گرفته موارد زیر است:

  • امکان تحصیل برای کسانی که کاملا بی سواد هستند: این سری از افراد با مراجعه به مدارس مربوطه امکان تحصیل از همان ابتدا را خواهند داشت.
  • امکان تحصیل برای کسانی که کم سواد هستند: کسانی که تنها قادر به خواندن و نوشتن هستند و تسلط کافی بر روی مواد درسی سالهای بالاتر ندارند قرار دارند.
  • امکان تحصیل برای کسانی که باید تحصیل در آن ها حفظ شود: در این دوره برای کسانی که پس از با سواد شدن، در پایه های بالاتری از تحصیل جا مانده اند امکانات تحصیلی به صورت مدارس شبانه و بزرگسالان در نظر گرفته می شود.

شرایط سنی افراد بزرگسال برای ثبت نام در دوره ابتدایی

شرایط سنی افراد بزرگسالی که می خواهند در دوره ابتدایی اقدام به ادامه تحصیل کنند در هر پایه متفاوت است. این شرایط سنی باید مطابق با شرایط در نظر گرفته شده از سوی سیستم آموزش و پرورش باشد و در غیر این صورت فرد از تحصیل در این مدارس محروم خواهد شد.

از جمله این شرایط سنی و ضوابط آن برای ثبت نام در دوره ابتدایی موارد زیر است:

  • فرد باید ۱۱ سال داشته باشد
  • کسانی که اصلا سواد ندارند باید به مدارس نهضت سواد آموزی مراجعه کنند.
  • اگر سواد خواندن و نوشتن توسط فرد وجود دارد باید به صورت داوطلب آزاد در مدارس بزرگسالان ثبت نام کند.
  • کسانی که پایه ششم را با موفقیت به صورت داوطلب آزاد بگذرانند، سال بعد می توانند از امکانات آموزش از راه دور استفاده کنند.

شرایط سنی افراد بزرگسال برای ثبت نام در دوره متوسطه اول

افرادی که تمایل دارند در دوره متوسطه اول ادامه تحصیل دهند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • باید حتما مدرک ششم ابتدایی را داشته باشید و سپس از طریق مدارس شبانه و از راه دور کل دوران متوسطه اول را ظرف مدت ۳ سال طی کنید.
  • اگر ۱۶ سال دارید و سال سوم راهنمایی را رد شده اید این امکان وجود دارد که دروس رد شده را به صورت مجدد امتحان دهید.
  • کسانی که ۱۸ سال دارند و مدرک پنجم ابتدایی خود را دریافت نموده اند می توانند در امتحانات طرح جامع سوم راهنمایی شانس خود را برای قبولی بدون نیاز به گذراندن سالهای تحصیلی بعدی امتحان کنند.

شرایط سنی افراد بزرگسال برای ثبت نام در دوره متوسطه دوم

در این دسته از آموزش، کسانی وجود دارند که به سبب برخی از مشکلات مانند نداشتن سلامت جسمی و یا نداشتن فرصت کافی از تحصیل جا مانده‌اند. این سری از افراد با نام گروه لازم التعلیم شناخته می‌شوند.

شرایط سنی افراد بزرگسال در این دسته باید حتما ۱۸ سال باشد و می توانند به صورت مجازی و غیر حضوری در سایر پایه های مورد نظر خود در دوره متوسطه دوم ادامه تحصیل دهند.

تحصیل در مدارس آموزش از راه دور

علاوه بر مدارس بزرگسالان امکان تحصیل افراد در مدارس غیرحضوری نیز امکان پذیر است. تحصیل در این مدارس به صورت خودخوان انجام می شود و دانش آموزان دروس را به صورت غیر حضوری مطالعه کرده و تنها در امتحانات پایان ترم شرکت می کنند. امکان تحصیل در این مدارس در سه ترم مهرماه، بهمن ماه و تابستان وجود دارد. این مدارس برای افرادی که شرایط حضور در کلاس ندارند بهترین گزینه می باشد.

جمع بندی

امیدواریم با مطالعه مطالب ارائه شده توانسته باشیم سهمی کوچک در ترغیب شما مخاطبان گرامی برای ادامه تحصیل داشته باشیم.

در صورتی که نیاز به اطلاعات بیشتری مانند بازه دقیق زمان ثبت نام مدارس بزرگسالان و شرایط اختصاصی خود دارید می توانید با کارشناسان با تجربه و حمایت گر ما در الو سلام مشاور تماس گرفته و پاسخ تمامی سوالات خود را دریافت نمایید. همواره به خاطر داشته باشید داشتن اطلاعات و دانش کافی می تواند مسیر آینده زندگیتان را روشن تر کرده و شانس شما را برای موفقیت در تمامی مراحل زندگی بالاتر ببرد.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
24 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مائده
4 ماه قبل

سلام من متولد ۸۵ هستم پارسال دهم رو خوندم اما دوتا امتحان نهایی محروم شدم نتونستم ثبت نام کنم میتونم مدارس از راه دور ثبت نام کنم؟

حدیث
6 ماه قبل

سلام
اطلاع دارید مهلت ثبت نام مدارس بزرگسال برای امتحانات تا کی هست؟

mohammadreza mohsenian
6 ماه قبل

سلام ارادت من سید محمدرضا هستم تو مراحل نهایی نیم نمره ندادن بم آیا راهی هست که بتونم از این یک دونه درس عبور کنم تموم بشه ؟؟
و ساعت کلاس هاتون‌ از ساعت ۱۳ تا کیه ؟

Saharnaz
8 ماه قبل

سلام وقت بخیر من یازدهم تجربی هستم توی مراحل نهایی گیر افتادم و قبول نمیشم آیا راه حلی هست ک از این مرحله رد بشم یا باید تغییر رشته بدم!

محمدرضا
10 ماه قبل

سلام خسته نباشید ببخشید هنرستان بزرگسالان فقط برای رشته های کارو دانشه ؟ منظورم اینه برای رشته های فنی حرفه ای مدرسه بزرگسالان نداریم؟

رها بهرامی
10 ماه قبل
پاسخ به  محمدرضا

سلام سلامت باشید. رشته های فنی ارائه می شود.

سهام حزباویان
1 سال قبل

باسلام من 36سالمه خانه دار هستم و تا کلاس چهارم ابتدایی درس خواندم والان دوست دارم ادامه تحصیل بدم

نرگس
1 سال قبل

سلام من ۲۱ سالمه مهر ماه نتونستم ثبت نام کنم الان تاچندم آذر ثبت نام انجام میشه دوره دوم متوسطه کلاس یازدهم باید امتحان بدم

شادکام
1 سال قبل

سلام من 16 سالمه و کلا مدرسه نرفتم و فقط سواد خوندن دارم، امکانش هست بتونم درس بخونم؟ و اینکه چجوری درس میدن مثل مدرسه معمولی یا متفاوته

رها بهرامی
1 سال قبل
پاسخ به  شادکام

سلام شما می توانید در مدارس بزرگسالان یا مدارس اموزش از راه دور مدرک دریافت کنید.

n
1 سال قبل

سلام من 21 سالمه و هنوز دیپلم نتونستم بگیرم چون چند تا از واحدا رو پاس نکردم . مدرسه شما کمکی میتونه کنه

رها بهرامی
1 سال قبل
پاسخ به  n

سلام با تماس با مشاورین اطلاعات لازم در اختیار شما قرار داده می شود.

تمنا
1 سال قبل

سلام وقتتون بخیر من ۲۷ سال دارم و از اول نتونستم برای تخصیل ادامه بدم برای دورهای ابتدایی ب نهضت رفتم ولی بازم نتونستم ادامه بدم الان میخوام از ابتدایی شرو ب ادامه تخصیل کنم ایا با شرایط سنم میتونم در مدارس بزرگسالان
ادامه بدم شرایطی برای سن بنده هست منون میشم راهنمایی کنید

رها بهرامی
1 سال قبل
پاسخ به  تمنا

سلام وقت شما هم بخیر
بله می توانید در مدارس بزرگسالان یا مدارس اموزش از راه دور شرکت کنید.

سهیل معصومی
1 سال قبل

سلام خوبید ببخشید توبزرگسال تغلب میشه

حدیثه
1 سال قبل

سلام من رشته علوم انسانی دارم میخوام مدرک رشته تجربیرابگیرم چند واحد درس تخصصی و این مدرک من به نظام قدیم یا جدید؟

رها بهرامی
1 سال قبل
پاسخ به  حدیثه

سلام
باید با بررسی دقیق تر واحد های پاس شده نظر داد. معمولا شما باید حداقل دو ترم معمولی و دو ترم تابستان واحد پاس کنید .

طاهره علیزاده
2 سال قبل

سلام من ۲۴سالمه و در ۱۷سالگی دیپلم گرفتم و نظام قدیم هستمبنا به شرایطی پیش دانشگاهی نرفتم.ولی الان میخوام پیش بخونم برم کنکور بدم .ایا میشه؟؟!

رها بهرامی
2 سال قبل

سلام
بله .

امید
2 سال قبل

سلام من کلاس هفتم رو خوندم و ترک تحصیل کردم و ۲۱ سالمه الان باید چیکار کنم

محمد ‌وصال
2 سال قبل

س.من دیپلم انسانی دارم .واس تغییر رشته چه مراحلی لازم است پیش دانشگاهی هم خونددم متولد۱۳۶۲ هستم لطفاً دقیق راهنمایی بفرمایید

ویرایشگر
پاسخ به  محمد ‌وصال

اگر قصد دارید دیپلم رشته ای دیگر را دریافت کنید، می بایست دروس آن رشته را بگذرانید. اگر میخواهید در کنکور رشته ای دیگر شرکت کنید، دروس خاصی هستند که نیاز به گذراندن دارید و پس از آن می تواندی در کنکور مورد نظر قبت نام کنید. (برای رشته های خاص و نه هر رشته ای)

سهیمه
2 سال قبل

خیلی عالی هست که این شرایط فراهم میشه

حسینی
2 سال قبل

سلام سربازس برای لازم التعلیم نیاز هست

پیمایش به بالا