سامانه دانش آموزی نماد

سامانه دانش آموزی نماد
محتوای جدول

سامانه دانش آموزی نماد یا سامانه جامع نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان با نشانی اینترنتی namad.medu.it سامانه ای است که از سوی وزارت آموزش و پرورش برای کنترل و پیشگیری از آسیب های اجتماعی به دانش آموزان راه اندازی شده است.

از جمله عواملی که در رشد فکری و تحصیلی دانش آموزان تاثیرگذار است خانواده و محیط پیرامون است. طرح نماد دانش آموزی برای حل مشکلات دانش آموزان ایجاد شده است، که با مراجعه به این سامانه مشکلات خود را مطرح نمایند و راه حلی برای مشکلات آن ها اتخاذ شود.

اگر می خواهید با سامانه جامع نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان آشنا شوید، با الو سلام مشاور همراه باشید.

سامانه دانش آموزی نماد

سامانه نماد چیست؟

سامانه تحصیلی نماد با آدرس namad.medu.it برای رسیدگی به مشکلات اجتماعی دانش آموزان و تمام عواملی که در رشد و تحصیل آن ها تاثیر منفی داشته وبرای بهبود شرایط زندگی و تحصیلی آن ها ایجاد شده است.

بسیاری از عوامل ترک تحصیل، عدم علاقه به تحصیل و عدم موفقیت در تحصیل عواملی ناشی از پیرامون دانش آموز همچون مشکلات خانوادگی، مشکلات مالی، مشکلات رفتاری و … نشات می گیرد.

در صورتی که این مشکلات حل نشوند مشکلات وسیع روحی و حتی جسمی شامل حال دانش آموزان خواهد شد. طرح نماد دانش آموزی راه اندازی شده است تا با پیگیری این مشکلات در صدد رفع و پیشگیری آن ها بربیاد. ورود به سامانه تحصیلی نماد برای تمامی کاربران سایت همگام آزاد و مجاز است.

تمامی دانش آموزان می توانند با ارائه توضیحات و مطرح کردن مشکلات خود، راهنمایی و مشاوره های لازم در مورد مشکلات پیش آمده را دریافت کنند و در صورت نیاز تحت مراقبت، درمان و حمایت قرار بگیرند.

از آنجایی که امکان دارد بسیاری از دانش آموزان با سامانه تحصیلی نماد آشنایی نداشته باشند. به همین دلیل در ادامه امکانات و برنامه های سامانه نماد را به صورت مختصر توضیح خواهیم داد.

امکانات سایت نماد

کاربران می توانند برای دسترسی به سامانه دانش آموزی نماد، با مراجعه به سایت همگام به سایت نماد دسترسی پیدا کنند.

دانش آموزان و حتی والدین می توانند با مراجعه به بخش سایت نماد در سامانه همگام دانش آموزی سوالات و مشکلات خود را مطرح کرده و مشاوره و راهنمایی دریافت نمایند.

همچنین علاوه بر خدمات مشاوره، نسخه های مختلفی از نکات آموزشی سلامت روان و عدم آسیب پذیری های اجتماعی را برای آگاهی بیشتر و مطالعه جامع تر دریافت کنند.

در این راستا طرح های مداخله و ارائه خدمت، ابزارهای غربالگری، آموزش، سامانه الکترونیک ارجاع، در ارائه و اجرای طرح نماد مورد بررسی و اجرا قرار گرفته اند.

برنامه های سامانه نماد

طرح نماد دانش آموزی امکانی را برای دانش آموزان برای مطرح کردن مشکلات فردی و اجتماعی فراهم کرده است. تا بتوانند مشکلات خود را از طریق مشاورین و متخصصین مجرب آموزشی حل نمایند.

ابزار های ارائه شده در سامانه دانش آموزی نماد جهت کنترل و پیشگیری از درگیری با آسیب های اجتماعی و رفتارهای پر خطر برای دانش آموزان و حتی والدین آن ها به ترتیب موارد زیر در سایت نماد ارائه شده است:

  • آموزش: در این قسمت آموزش های لازم جهت برنامه های رشد مداری همانند جلوگیری از ترویج آسیب های اجتماعی و روانی را در اختیار والدین و معلمان قرار می دهند.
    این آموزش ها در قالب های مختلفی راهنمایی ها و انجام اقدامات لازم در جهت رشد و پرورش فکری دانش آموزان و خانواده های آن ها را تدوین می کند.
  • غربالگری و شناسایی: در این قسمت با انجام پرسش ها و آزمون های مختلف و تحقیقات، مشاورین و مسئولین مربوطه در مدارس به شناسایی دانش آموزان و یا والدین بیمار و آسیب پذیر می پردازند.
    آسیب های ذکر شده فقط شامل داشتن بیماری خاص و یا اختلالات ناشی از عدم سلامت روان نیست بلکه مشکلاتی از قبیل مسائل مالی و حقوقی … را نیز شامل می شود.
    به این ترتیب دانش آموزانی که از نظر مالی در تنگنا هستند و نیاز به کمک دارند را شناسایی و به سازمان ها و مراکز مربوطه جهت کمک رسانی معرفی می نمایند.
  • مداخلات وضعی و روانی: این قسمت شامل مواردی است که مشکلات و عوامل شناسایی شده در شرایط خاصی قرار می گیرند و نیازمند توجه و کمک رسانی ضروری هستند.
    در چنین شرایطی دانش آموزان یا والدینی که نیاز به کمک دارند، تحت آموزش و حمایت قرار می گیرند و اقدامات مورد نیاز در مورد آن ها انجام می شود.

جمع بندی

مشکلات دانش آموزان همیشه مربوط به محیط مدرسه نیست و بسیاری از عوامل دیگر می تواند سبب عدم رشد و تمرکز آن ها شده و موجبات بیماری های روحی و جسمی در دانش آموزان را فراهم نماید.

بنابراین سامانه ای به نام نماد جهت رسیدگی به چنین مشکلات و یاری خانواده ها و دانش آموزان در تمامی مشکلات و مراحل دشوار زندگی ایجاد شده است.

کاربران می توانند با مراجعه به سایت نماد از مشاوره ها و راهنمایی آن متخصصان برای حل مشکلات خود بهره مند شوند.

ما در این مقاله سعی کردیم سامانه دانش آموزی نماد را مورد بررسی قرار دهیم و اطلاعات مختصری را برای شما عزیزان شرح دهیم. در صورت هرگونه سوال و ابهام می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا