سامانه مدرسه هوشمند چیست و چه امکاناتی دارد؟

سامانه مدرسه هوشمند
محتوای جدول

سامانه مدرسه هوشمند به مدارسی گفته می شود که برپایه تکنولوژی و فناوری اطلاعات، کنترل و مدیریت شوند. هوشمند سازی مدارس و استفاده از تکنولوژی های جدید می تواند به فرایند یادگیری و بهبود مدیریت مدارس کمک کند.

یکی از بهترین مزایای این نوع مدارس عدم محدودیت زمانی کلاس های درسی است. به این معنی که فرآیند یادگیری به مدت زمان معینی محدود نیست و دانش آموزان می توانند در هر زمان از روز در کلاس های درسی شرکت کرده یا سوالات و راهنمایی های لازم را از معلمان خود دریافت کنند.

ما در این مقاله می خواهیم سامانه مدرسه هوشمند را مورد بررسی قرار دهیم و نحوه ورود، ثبت نام و امکانات آن را توضیح دهیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

سامانه مدرسه هوشمند

سامانه مدرسه هوشمند چیست؟

امروزه با پیشرفت تکنولوژی روش های سنتی جای خود را به روش های نوین می دهند. این پیشرفت به مدارس نیز ورود کرده است و با امکانات و تاثیرات مثبتی که دارد مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است.

اگر شما هم از جمله افرادی هستید که می خواهید فقط نقش یک دانش آموز شنونده نداشته باشید و با استفاده از امکاناتی که در اختیار شما قرار می گیرد علاوه بر سر فصل های درسی مباحث فراتر از آن را نیز یاد بگیرید بنابراین حتما با قابلیت های سامانه مدارس هوشمند آشنا شوید.

با توجه به اینکه مدارس به روش سنتی محدود به زمان خاصی هستند و دانش آموز فقط در یک زمان مشخص می تواند از معلم خود راهنمایی های مورد نیاز را دریافت کند، اما در این نوع مدارس دانش آموز هر زمان از شبانه روز امکان مشارکت در کلاس های درسی و دریافت راهنمایی ها و پاسخ سوالات از معلمان را دارد. مدارس هوشمند براساس فناوری کنترل می شوند و سیستم ارزیابی آن ها نیز هوشمند است. به صورت کلی مفهوم مدارس هوشمند در سال 1984 توسط دیوید پرکینز در دانشگاه هاروارد مطرح شد.

نحوه آموزش در این مدارس به صورت دیداری – شنیداری از طریق رایانه، فیلم، انیمیشن و ابزار های چند رسانه ای (بصری، شنیداری، کلامی و عملی) است. در این صورت با استفاده از ابزار های متنوع زمینه رشد همه جانبه استعداد های دانش آموزان به وجود می آید.

اگر شما فکر می کنید این مدارس مانند کلاس های مجازی هستند باید بگوییم سخت در اشتباه هستید. این مدارس از لحاظ شکل فضای فیزیکی کاملا شبیه به مدارس معمولی هستند. کلاس های آموزشی نیز در یک فضای فیزیکی تشکیل می شوند. اما کنترل، آموزش و مدیریت این نوع مدارس توسط فناوری اطلاعات انجام می شود.

مدارس هوشمند چه ویژگی هایی دارند؟

یادگیری بدون محدودیت زمانی

همانطور که قبلا هم بیان شد از جمله مزایای مدارس هوشمند فرایند یادگیری بدون محدودیت است.

به عبارت دیگر:

دانش آموزان برای یادگیری به زمان خاصی محدود نیستند و می توانند از طریق اینترنت و ابزار های ارتباطی در کلاس های آموزی خود شرکت کرده و به یادگیری مطالب درسی خود بپردازند.

استفاده از ابزارهای هوشمند به جای جزوه و کتاب

استفاده از ابزار های سنتی مانند دفتر، جزوه و کتاب جای خود را به ابزار های هوشمند مانند تبلت، کامپیوتر و … می دهند.

این موضوع موجب می شود دانش آموزان به جای حمل کتاب های سنگین فقط با کامپیوترهای کیفی هر آنچه نیاز دارند را حمل کنند و در دسترس داشته باشند.

برگزاری آزمون های ارزیابی دانش آموزان به صورت آنلاین

ارزیابی های دانش آموزان در مدارس هوشمند به صورت آنلاین و بلادرنگ است.

این موضوع باعث می شود دانش آموزان در همه حال برای آزمون های مختلف آمادگی داشته باشند.

همچنین تصحیح مقدار زیادی اوراق امتحانی و برگه که کار بسیار دشواری برای معلمان است دیگر جای خود را به ارزیابی آنلاین و کاملا دقیق می دهد.

 استفاده از شیوع های نوین برای استعلام حضور و غیاب دانش آموزان

در این مدارس شیوه حضور و غیاب بسیار دقیق و جدید است. دانش آموزان با استفاده از کارت های که در اختیار آن ها قرار می گیرد، حضور خود در مدرسه هوشمند و کلاس خود را ثبت می کنند.

بنابراین:

زمان ورود و خروج دانش آموزان در کلاس به صورت دقیق ثبت می شود. این امر نگرانی های خانواده ها را در خصوص حضور فرزندان در کلاس های درسی و رسیدن آن ها به مدارس را کاهش دهد.

ورود به سامانه مدرسه هوشمند

کلیه دانش آموزان و والدین آن ها برای دسترسی به محتوای آموزشی و امکانات مدارس هوشمند می توانند به سامانه مدرسه هوشمند با آدرس myschool.ir مراجعه کنند.

تمامی دانش آموزان می توانند با ثبت نام سامانه مدرسه هوشمند از امکانات متنوع آن بهره مند شوند. پس از ثبت نام در این سامانه دانش آموزن می توانند به بخش های مختلف مدرسه هوشمند دسترسی داشته باشند.

توجه داشته باشید:

بدون ثبت نام دسترسی به بخش های مربوط به کلاس های مجازی و سایت امکان پذیر نخواهد بود.

برای راهنمایی بهتر والدین و دانش آموزان در این قسمت مراحل ورود و عضویت در سامانه مدرسه هوشمند را به صورت ساده شرح می دهیم:

  • برای شروع آدرس سامانه مدرسه هوشمند را در آدرس مرورگر خود جستجو کنید؛
  • پس از تایید شما وارد صفحه اصلی سامانه خواهید شد؛
  • در این مرحله نام کاربری و رمز عبور دریافتی از مدرسه غیرانتفاعی که شامل امکانات هوشمند است را وارد کنید؛
  • با اطمینان از صحیح بودن اطلاع گزینه ورود را بزنید تا وارد صفحه مورد نظر شوید؛
  • پس از ورود با قسمت ها و بخش های مختلف روبه رو می شوید.

امکانات سامانه مدرسه هوشمند

با ورد به سامانه مدرسه هوشمند با گزینه های مختلفی رو به رو می شوید که در برگیرنده موارد بسیار مهمی است که به یادگیری بهتر مطالب آموزشی و درسی برای دانش آموزان کمک زیادی می کند.

امکانات و گزینه های ایجاد شده در سامانه مدرسه هوشمند بر اساس نیاز های آموزشی دانش آموزان و معلملن تعریف شده است. امکانات موجود در سامانه مدارس خوشمند قابل استفاده از هر زمان برای معلمان، دانش آموزان و حتی والدین می باشد.

برای آشنایی بهتر کاربران سامانه مدرسه هوشمند با قسمت های مختلف این سامانه در این بخش امکانات موجود در سایت مدرسه هوشمند بررسی می کنیم:

  • بخش ورودی: بعد از درج اطلاعات نام کاربری و رمز عبور در قسمت ورود، صفحه ای با عنوان بخش آغازین به صورت طراحی گرافیکی به دانش آموزان نمایش داده می شود. با کلیک بر روی گزینه شروع ورود می توانید وارد صفحه اصلی شوید.
  • صفحه اصلی: بعد از ورود به سامانه وارد صفحه اصلی می شوید که شامل گزینه های مختلفی می باشد. صفحه اصلی دو بخش کلی دارد.
  • جستجو: برای دسترسی سریع و راحت تر به امکانات سامانه می توانید از جستجو استفاده کنید. برای دانش آموزانی که از محل دقیق امکانات اطلاعی ندارند مناسب می باشد.
  • دنیای تصاویر: در این بخش تصویر و عکس های بسیاری از موضوعات مختلف هنری و آموزشی در دسترس دانش آموزان قرار می گیرد.
  • مدرسه هوشمند: این قسمت مهم ترین بخش سامانه به شمار می رود و کلیه مباحث مرتبط آموزشی از جمله، کلاس های درسی، امتحانات، تکالیف، حسابداری و … در این بخش برای کاربران قابل دسترس است.
  • تولید محتوا: این بخش برای معلمان، دانش آموزان و حتی والدینی است که قصد تولید محتوای تحصیلی و کمک درسی دارند و قصد اشتراک آن ها با سایر کاربران را دارند.
  • کتابخانه من: در این قسمت کتب درسی و کم آموزشی قرار می گیرد که شامل قسمت های مختلفی اعم از: کتاب های درسی ورق زن ، فروشگاه کتاب ، پایه تحصیلی ، دانلود سریع ، وبلاگ و تماس می باشد.
  • قلم هوشمند: برای راحتی دسترسی دانش آموزان به تکالیف و موارد نوشتاری تعیین شده در سامانه مدسه هوشمند این گزینه تعبیه شده است.
  • آموزش آسان: این بخش برای معرفی روش های مناسب آموزش غیر حضوری و آنلاین است. دانش آموزان با ورود به این بخش می توانند از امکانات آن بهره مند شوند.
  • مجله دنیای مجازی: دانش آموزان می توانند از جدیدترین و آخرین اخبار علمی، آموزشی و خبرهای مرتبط با مدارس و آموزش کشور مطلع گردند.
  • فروشگاه اینترنتی: در این قسمت محصولات متنوع آموزشی ارائه می شود که دانش آموزان با والدین آن ها می توانند سفارش و خریداری نمایند.
  • دنیای بازی: این بخش شامل بازی های مهیج فکری و استاندارد است که برای اوقات فراغت کلیه دانش آموزان تهیه شده است.
  • دنیای موسیقی: این بخش برای دسترسی کاربران به موزیک ها و آهنگ های مناسب و لذت بخش طراحی شده است.
  • خدمات الکترونیک: برای دسترسی به خدمات و تراکنش های الکترونیک و قابل پرداخت با کارت های بانکی عضو شتاب می توانید وارد این بخش از سامانه شده و تراکنش مورد نیاز خود را انجام دهید.

جمع بندی

مدارس هوشمند برای آموزش بهتر و ایجاد محیط مدرسه به جایی برای راحتی دانش آموزان ایجاد شده اند. در این مدارس با توجه به امکانات استفاده شده دانش آموزان ترغیب به انجام تکالیف درسی و یادگیری می شوند.

در واقع هدف این مدارس فراتر از آموزش مطالب درسی بلکه آموزش مباحث کاربردی و  تربیت افرادی است که بتوانند ایده های خود را به واقعیت تبدیل کنند.

ما در این مقاله سعی کردیم هر آنچه مربوط به سامانه مدرسه هوشمند بود را به صورت مختصر شرح دهیم. در صورت هرگونه سوال برای ثبت نام، ورود و تحصیل در این مدارس دارید می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشد.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا