سامانه همگام مدارس

محتوای جدول

سامانه همگام مدارس کامل ترین پورتال آموزشی ملی کشور است که، در راستانی ارتقای سطح دسترسی به تجهیزات و فناوری های نوین آموزشی و تربیتی برای یکپارچه سازی سازمان ها و ایجاد تغییر و تحول بنیادین در ساختار آموزش و پرورش ایجاد شده است.

هدف سامانه همگام مدارس فراهم کردن زمینه ای برای ایجاد تغییر مبتنی بر فناوری اطلاعات در برنامه های آموزشی و پرورشی است.

این سازمان می خواهد عدالت آموزشی حاکم شود و فرآیندهای موجود آموزشی و اداری آسان تر شوند.

از آن جا که دنیا به سوی تکنولوژی میل می کند و آموزش های سنتی جای خود را به آموزش های مجازی و الکترونیکی می دهند این سازمان برای ارائه برنامه های آموزشی و دوره های تحصیلی به صورت الکترونیکی ایجاد شده است.

به دلیل اهمیت زیادی که سامانه همگام مدارس به عنوان یک سامانه یکپارچه سازی و برنامه ریزی آموزشی دارد ما در این مقاله سعی داریم به مطالبی از قبیل سامانه چگونه در سایت همگام آزمون دهیم؟ و نحوه ورود و ثبت نام در آن چگونه است بپردازیم همچنین به صورت کامل این پورتال آموزشی را نقد و بررسی کنیم پس برای آشنایی بیشتر با این حوزه با الو سلام مشاور همراه باشید.

  • سامانه همگام مدارس چیست؟
  • نحوه ثبت نام و ورود به سایت همگام
  • هدایت تحصیلی سامانه همگام
  • آزمون مشاوره ای سایت همگام
  • معرفی سایر امکانات سامانه همگام

سامانه همگام مدارس

سامانه همگام مدارس چیست؟

به دلیل اینکه این سامانه به تازگی و طی سال های اخیر راه اندازی شده و قدمت زیادی ندارد سوال بسیاری از مردم است که چگونه در سایت همگام آزمون دهیم؟ افراد باید با این سامانه آشنا شوند زیرا اگر دانش آموز مدرسه ای داشته باشید دریافت اطلاع سانی ها و اخبار مدارس فرزندانتان در این سامانه کار شما را آسان خواهد کرد.

از مزایای مهم این سامانه می توان به اطلاع رسانی از اطلاعیه ها و آگهی های وزارت آموزش پرورش در خصوص تعطیلی مدارس، باز شدن مدارس و تغییرات زمانی برگذاری امتحانات نهایی مدارس اشاره کرد.

این سامانه الکترونیکی است یعنی دیگر نیازی نیست در روز های بارانی و برفی یا آلودگی هوا فرزندانتان و یا خودتان برای اطلاع از برگزاری کلاس ها به مدرسه مراجعه کنید. کافی است در خانه بنشینید و اخبار و اطلاعیه های سامانه همگام مدارس را در خانه دنبال کنید.

این سامانه تمام مواردی را که برای آگاهی خانواده ها نیاز است پوشش می دهد و چون الکترونیکی است می توانید در زمان خود نسبت به مراجعه به مدارس و اطلاع از وضعیت های مختلف دروس صرفه جویی کنید.

اتباع سایر کشور ها که در ایران زندگی می کنند نیز از طریق این پورتال آموزشی می توانند اطلاعیه های جدید آموزشی مربوط به خود را دیده و از شرایط اعمال شده در خصوص برنامه آموزشی خود مطلع شوند.

از ویژگی ها و امکانات فوق العاده این سامانه می توان به دریافت و تکمیل نمونه برگ های هدایت تحصیلی، اعلام نتایج امتحانات نهایی و درج کارنامه تحصیلی در سایت همچنین ثبت نام در آزمون های علمی و پژوهشی از دیگر مزایای این سامانه آموزشی است.

برای ورود با سایت سامانه همگام می توانید به سایت hamgam.medu.ir مراجعه فرمایید و یا در مرورگر خود سامانه همگام مدارس را جستجو کنید و در اولین لینک نمایش داده شده وارد شوید. ما در ادامه نحوه ورود و ثبت نام در این پورتال آموزشی را بیشتر توضیح خواهیم داد.

سامانه همگام مدارس یکی از ارزشمند ترین وب سایت ها در زمینه اطلاع رسانی اخبار مدارس است. به دلیل اینکه تمام مدارس در این پورتال آموزشی یکپارچه می شوند و با توجه به پایگاه داده بزرگی که این سامانه دارد اطلاعات تمام مدارس در آن ثبت شده و در صورت هرگونه عملیات از جمله ارائه هدایت تحصیلی، ارائه کارنامه، ارائه برنامه های آموزشی و دوره های تحصیلی در این سامانه صورت می گیرد که اهمیت بالای آن را در حوزه آموزشی نشان می دهد.

نحوه ثبت نام و ورود به سایت همگام

سامانه همگام مدارس همان گونه که بیان شد یک پورتال آموزشی است که علاوه بر اطلاع از آگهی ها و اطلاعیه های آموزش و پرورش در خصوص مدارس می توان از آزمون ها و امتحانات رقابتی که بین مدارس و مراکز آموزشی برگزار می شود مطلع شد و در صورت تمایل در آن ها نام نویسی کرد.

باتوجه به اهمیت آشنایی و یادگیری استفاده از سامانه آموزشی همگام ما نحوه ورود به سامانه ، آموزش تصویری ورود به پورتال آموزشی همگام و نحوه شرکت در آزمون های مشاوره ای سامانه همگام مدارس را ارائه میدهیم .

نحوه ورود به سامانه همگام مدارس

برای ورود به سایت پورتال آموزشی ابتدا آدرس اینترنتی آن را به نشانی hamgam.medu.ir در مرورگر خود وارد کرده و سپس جستجو را بزنید.

از قسمت نوار وظیفه در قست بالا “ورود” را انتخاب کرده و سپس توسط کد ملی خود را در قسمت نام کاربری و رمز عبوری که از مدرسه دریافت شده است را در قسمت رمز عبور وارد کنید.

بعد از ثبت اگر اطلاعات شما صحیح باشد و تایید شود شما به سامانه همگام وارد می شوید.

نکته:

رمز عبور وارد شده هنگام ورود باید به مدرسه محل مورد نظر مراجعه کرده و رمز مورد نظر را دریافت کنید. رمز ارائه شده با نام رمز همگام نیز گفته می شود که همان رمز عبور است.

نکته:

برای ورود معلمان و کارمندان مدارس و آموزش پرورش باید رمز عبور خود را که به کد تاییدی معروف است از کارشناس فناوری آموزش پرورش منطقه و یا استان، دریافت کنند و در پنل کاربری خود با توجه به سمت شغلی خود وارد شوند.

سامانه همگام مدارس

هدایت تحصیلی سامانه همگام

تکمیل فرم هدایت تحصیلی برای دانش آموزان پایه نهم الزامی است و آن ها باید برای مجاز شدن برای انتخاب رشته این فرم را پر کنند.

با توجه به اینکه مشاوران مدرسه با توجه به فرم های پرشده در هدایت تحصیلی و سایر مشاوره های در مدرسه اولویت بندی انتخاب رشته را برای دانش آموزان مشخص می کنند و از آنجایی که انتخاب رشته یکی از مهم ترین فرایندهای پیش روی تمام دانش آموزان است، یادگیری نحوه انجام فرایند هدایت تحصیلی سامانه همگام و انجام آن به صورت صحیح در انتخاب اولویت رشته های دانش آموزان نقش موثری خواهد داشت.

این فرم با توجه به علایق و سلایق دانش آموز پر می شود اما با توجه به عدم آشنایی اکثر دانش آموزان با این سامانه، اضطراب تکمیل نادرست و اشتباه آن در همه ی دانش آموزان وجود دارد بنابراین ما آموزش مختصری را از این فرایند مهم ارائه می دهیم.

اولین مرحله برای ورود به سامانه در دست داشتن اطلاعات کاربری است که مدارس در اختیار دانش آموزان یا اولیا قرار می دهند طبق روش ورودی که در مرحله قبل بیان کردیم با وارد کردن رمز و کلمه عبور خود وارد پنل کاربریتان شوید.

از قسمت داشبورد گزینه هدایت تحصیلی را انتخاب نمایید. در قسمت بعدی باز شده گزینه تکمیل فرم اولویت بندی را ملاحظه می کنید.

با کلیک بر روی این گزینه در سایت سامانه همگام مدارس وارد فرم هدایت تحصیلی خواهید شد.

توجه داشته باشید که:

انتخاب رشته شما براساس اولویت بندی و چیدمان نمایش داده شده در این بخش مشخص می شود بنابراین رشته های مورد علاقه خود را براساس سلیقه شخصی خود انتخاب کرده و سپس گزینه ذخیره چیدمان را در قسمت زیر به رنگ سبز نمایش داده شده بزنید.

توجه داشته باشید که:

زمانی شما می توانید آزمون هدایت تحصیلی را انجام دهید که آزمون مشاوره ای که در سایت سامانه همگان صورت می گیرد را انجام داده باشید. ما آموزش نحوه انجام آزمون مشاوره ای را بیان کردیم. دقت داشته باشید آزمون مشاوره ای همانند این آزمون بسیار مهم بوده و در فرایند انتخاب رشته تاثیر خواهد گذاشت.

 آزمون مشاوره ای سایت همگام

تست های ارائه شده در آزمون های مشاوره ای پورتال آموزشی همگام در جهت استعداد یابی و شناخت علایق دانش آموزان برای تکمیل مراحل هدایت تحصیلی دانش آموزان می باشد.

توجه داشته باشید که:

این سوالات کاملا شخصی و برای تشخیص علایق شما می باشند. متاسفانه افرادی این سوالات را جدی نمیگیرند و یا برای پاسخ به آن از افراد دیگری کمک میگیرند که در هدایت تحصیلی آن ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

تصور کنید شما سوالات این شماوره را با بی اعتنایی جواب دهید یا به جای شما شخص دیگری به آن پاسخ دهد در این صورت رشته اولویت بندی شده در راستای علایق شخص دیگری صورت می گیرد و در ادامه نباید معترض به ترتیب اولویت بندی رشته های ارائه شده باشید.

برای انجام آزمون مشاوره ای بعد از ورود به سایت همگام مدارس در قسمت داشبور گرینه آزمون مشاوره ای را انتخاب کنید. در قسمت بعدی کافی است گزینه خود آزمایی نمایش داده شده را انتخاب کنید تا وارد مرحله گزینش سوالات شوید.

در این قسمت شما باید سوالات آزمون خود ارزیابی و یا رغبت تحصیلی را با دقت پاسخ دهید تاکید می کنیم نتیجه این قسمت در هدایت تحصیلی تاثبر به سزایی خواهد داشت. بعد از پاسخ به سوالات گرینه تایید نهایی را بزنید و کار شما در این بخش به پایان می رسد.

معرفی سایر امکانات سامانه همگام

  • المپیاد دانش آموزی: زمانی که المپیاد های دانش آموزی برگزار می شود. دانش آموزان می بایست برای شرکت در این المپیاد ها از این قسمت اقدام به ثبت نام نمایند. این گزینه معمولا غیرفعال است و هنگام برگزاری المپیاد های دانش آموزی فعال می شود.
  • آزمون استعداد درخشان: دانش آموزان مقطع ششم به هفتم و مقطع نهم به دهم در صورت تمایل به تحصیل در مدارس تیزهوشان می توانند در این قسمت وارد شوند وثبت نام کنند. ت.جه داشته باشید که دانش آموزان باید شرایط ثبت نام را داشته باشند و در مواقع اعلام ثبت نام مدارس تیزهوشان در موعد مقرر اقدام به ثبت نام نمایند. توجه داشته باشید آزمون نمونه دولتی و تیزهوشان در پایه نهم به پایه دهم با این قسمت ادغام شده است و برای ثبت نام مدارس نمونه دولتی نیز از این قسمت در زمان مشخص شده باید اقدام کنید.
  • کارنامه: ریز نمرات و کارنامه هفتگی دانش آموزان در این قسمت درج می شود و دانش آموزان یا اولیا می توانند با مراجعه به این قسمت از روند نمرات خود آگاه شوند و کارنامه نهایی خود را نیز مشاهده نمایند.
  • آزمون آنلاین: اگر معلمان آزمون های انلاین در نظر گرفته باشند دانش آموزان با مراجعه به این قسمت طبق زمان تعیین شده توسط معلم مربوط آزمون خود را انجام دهند.
  • انضباط و تشویقی: نتیجه حضور غیاب دانش آموزان و همچنین تخلفات آن ها در این بخش ذکر می شود که می توانید با انتخاب این گزینه نتایج آن را مشاهده نمایید.
  • برنامه کلاسی دانش آموز: برنامه کلاسی دانش آموز که توسط مدیر مدرسه برنامه ریزی می شود برای آگاهی دانش آموز از زمان برگزاری کلاس ها در این بخش ارائه می شود.

جمع بندی

اگر ابهامی در ذهن شما مبنی براینکه چگونه در سایت همگام آزمون دهیم؟ وجود داشته است با خواندن این مطلب برای همیشه یقینا رفع خواهد شد. زیرا شناخت بسترهای آموزشی خصوصا سامانه همگام مدارس که نقش تعیین کننده ای را برای دانش آموزان دارد بسیار مهم است و نباید نادیده گرفته شود.

این سامانه از امکانات متعددی برخوردار است که اصلی ترین هدف آن سهولت فضای آموزشی برای مدارس و دانش آموزان از طریق محیط الکترونیکی مبنتی بر تکنولوژی است که روز به روز زندگی انسان را متحول می کند.

ما در این مقاله سعی کردیم هر آنچه که مرتبط با سامانه همگام مدارس بود را ارائه دهیم. در صورت وجود سوال یا ابهام در این خصوص شما می توانید با الو سلام مشاور تماس بگیرید. مشاوران ما آماده راهنمایی و ارائه کمک به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا