شرایط ادامه تحصیل از حوزه به دکتری

شرایط ادامه تحصیل از حوزه به دکتری
محتوای جدول

بسیاری از افراد به اشتباه تصور می کنند که تحصیل در حوزه با تحصیل در دانشگاه تفاوت های بسیاری دارد. در حالی که می توان گفت این دو مکان آموزشی شاید تنها در موارد محدودی با یک دیگر فرق داشته باشند و در کلیت مشابه با هم باشند.

در این مقاله به بررسی شرایط ادامه تحصیل از حوزه به دکتری می پردازیم. پس همراه ما باشید تا پاسخ سوالاتتان را در رابطه با تحصیل در حوزه بگیرید.

شرایط ادامه تحصیل از حوزه به دکتری

تحصیل در دانشگاه را می توان به 4 مقطع تقسیم کرد: کاردانی، کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری. در حالی که تحصیل در حوزه را می توان به 4 سطح تقسیم کرد.

  • سطح اول : مدرک فوق دیپلم در حوزه
  • سطح دوم : مدرک کارشناسی در حوزه
  • سطح سوم : مدرک کارشناسی ارشد در حوزه
  • سطح چهارم : مدرک دکتری در حوزه

شرایط ادامه تحصیل از حوزه به دکتری

بنابراین هر مدرکی که از دانشگاه دریافت می شود، معادل یکی از انواع سطح تحصیل در حوزه است. بنابراین کسانی که به دنبال شرایط ادامه تحصیل از حوزه به دکتری هستند، باید بدانند که برای تحصیل در سطح چهارم (معادل دکتری دانشگاه)، باید 3 سطح قبلی گذارنده شود. برای ورود به این مقطع تحصیلی محدودیت سنی وجود ندارد.
در حالی که حداقل سن برای ورود به سطح اول 17 سال و برای ورود به سطح سوم یعنی کارشناسی ارشد حداقل 30 سال است. برای فارغ التحصیل شدن از این مقطع، فرد باید یک دوره حداقل 6 ساله را با ارائه 8 مصاحبه علمی و رساله دکتری طی کند.
سطح چهارم، آخرین سطح تحصیلات حوزوی نیست. چرا که فرد اگر قصد کسب درجه اجتهاد را داشته باشد، باید در کلاس های متنوع شرکت کرده و به تحقیق و پژوهش بپردازد.

مهمترین نکاتی که در رابطه با تحصیل در حوزه باید بدانید

  • شرایطی که برای سایر فارغ التحصیلان وجود دارد، برای افرادی که تحصیلاتشان را در حوزه به پایان می رسانند، یکی است. به این معنا که استخدام این افراد در صورت نیاز مراکز مختلف انجام می گیرد.
  • افرادی که در حوزه تحصیل می کنند، در هر مقطعی باشند معاف از سربازی به دلیل ادامه تحصیل هستند. به این معنا که بعد از دوره تحصیلات باید به خدمت سربازی بروند.
  • به طور کلی تحصیل در حوزه کمی از تحصیل در دانشگاه ها طولانی تر است.

همراهان عزیز اگر در رابطه با شرایط ادامه تحصیل از حوزه به دکتری سوال بیشتری دارید، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران ما در ارتباط باشید.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا