شرایط دریافت دیپلم المثنی – صدور دیپلم المثنی در صورت مفقود شدن دیپلم

شرایط دریافت دیپلم المثنی

محتوای جدول

دریافت دیپلم المثنی در هنگام مفقود شدن مدرک دیپلم یک دغدغه بزرگ برای همه است.

با توجه به عدم آگاهی افراد در نحوه دریافت مدرک گمشده خود، زمان زیادی برای طی مراحل و مراجعه به مکان های مختلف صرف می کنند.

مدرک دیپلم یکی از مدارکی است که برای ثبت نام دانشگاه در مقاطع مختلف حتما مود نیاز است و همچنین برای افرادی که می خواهند برای موارد مختلفی آن را به سازمان یا نهادی ارائه دهند ضروری می باشد.

در صورتی که به تازگی شما مدرک دیپلم (مدرک دوران متوسطه) خود را گم کرده اید، و نیاز به صدور مدرک دیپلم المثنی دارید و به دنبال کسب اطلاعاتی درباره اقدامات لازم برای دریافت آن هستید، این مطلب می تواند به شما کمک کند. 

خوشبختانه با تصویب آموزش پرورش این امکان فراهم شده است که در صورت مفقود شدن مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی دریافت نسخه المثنی آن ممکن باشد. البته در صورتی می توان درخواست صدور دیپلم المثنی را به آموزش پرورش ارائه داد که دلیل موجهی برای گمشدن آن داشته باشید.

رئیس سازمان آموزش و پرورش اعلام کرده است درصورتی که به دلایل موجه گواهینامه دیپلم که برای تایید اتمام دوره دبیرستان و هنرستان ها ارائه میشود، مفقود شود با توجه به یک سری شرایط خاص، به درخواست کتبی متقاضیان توسط ادارات محل تحصیل مربوطه رسیدگی و گواهینامه المثنی صادر شود.

با تیم الو سلام مشاور برای آگاهی بیشتر در این زمینه همراه باشید.

شرایط دریافت دیپلم المثنی

شرایط دریافت دیپلم المثنی

برای همه پیش می آید که مدرک خود را گم کنند. گواهینامه دیپلم یکی از مدارکی می باشد که بسیار حائز اهمیت است به دلیل جعل و سو استفاده هایی که در طول سال های گذشته انجام می شد با گم شدن مدرک دیپلم بزرگترین نگرانی برای افراد به وقوع می پیوست و باید برای هرکار اداری یا درسی یک برگه تعهد و یا نمونه برگ تایید دریافت میکردند که با توجه به طی مراحل اداری کند در کشورمان موجب آزردگی و صرف زمان زیاد در افراد می شد.

طبق آیین نامه ساماندهی صدور و تایید مدارک تحصیلی، به منظور ساماندهی و افزایش اعتبار صدور و تایید مدارک تحصیلی دانش آموزان، شورای عالی آموزش و پرورش برطبق مصوب جلسه 917 دیپلم پایان تحصیلات دوره متوسطه را با اعمال بیش از 6 آیتم که دارای استاندارد های امنیتی برای جلوگیری از جعل و سو استفاده از آن می باشد تصویب کرد.

حال اینکه باید دلیل موجهی برای دریافت مدرک المثنی داشته باشید در غیر اینصورت با مشکلاتی روبه رو خواهید شد. بسیاری از افراد می پرسند در صورت مفقود شدن مدرک تحصیلی چه باید کرد؟

اگر دیپلم خود را گم کرده باشید باید با در دست داشتن مدارک خود به اداره آموزش و پرورش مراجعه کنید. برای موافقت با درخواست صدور مدرک المثنی باید دلیل موجهی را داشته باشید و درخواست کتبی خود را که برای دریافت مدرک الزامی است را ارائه دهید. سپس باید منتظر بمانید تا مراحل اداری طی شود و مدرک المثنی شما صادر شود.

مراحل دریافت دیپلم المثنی

همیشه افراد بعد از فارغ التحصیلی مدرک دیپلم خود را از دانشگاه دریافت نمیکنند و گمان می کنند که مدرک خود را گم کرده اند همچنین مواقعی ممکن است که دانشگاه مورد نظر در اثر سهل انگار مدرک مورد نظر را گم کند که در این صورت نیز خود شخص برای دریافت مدرک المثنی دیپلم خود اقدام کند.

اگربه نوشته های مدرک دیپلم خود با دقت توجه کرده باشید متوجه خواهی شد که برو روی آن درج شده است که المثنی ندارد این موضوع به آن دلیل است که اهمیت حفظ و نگهداری آن را بدانید زیرا مراحل دریافت المثنی آن که به تازگی قابل دریافت شده هر چند ساده به نظر می رسد اما برای تایید توسط آموزش پرورش زمان بر خواهد بود.

لازم به ذکر است که:

به مراتب کم پیش می آید که آموزش پرورش توجیه افراد را برای صدور مدرک رد کند و سعی کنید دلیل قانع کننده ای را برای مفقود شدن مدرک خود ارائه دهید.

دقت داشته باشید که:

حتی اداره آموزش و پرورش نیز به شما برای عدم صدور مدرک المثنی به شما تاکید کنند اما شما باید با دقت تمام مواردی که برای آن بیان کردیم را به آن ها توضیح دهید.

ممکن است کارکنان آموزش و پرورش زمان صدور آن را حدود 5 الی 6 ماه به شما بگویند اما شما باید مصمم باشید و با ارائه دلایل موجه تسریع در کار خود را اولویت قرار دهید.

برای مراجعه به آموزش و پرورش حتما برگ کتبی درخواست صدور مدرک المثنی دیپلم را به همراه داشته باشید و به قسمت دایره امتحانات آموزش پرورش شهر خود مراجعه فرمایید.

احتمالا در اداره آموزش پرورش به شما خواهند گفت که یک استشهاد محلی برای گواهی تایید گذراندن مراحل تحصیل و دریافت مدرک دیپلم جمع کنید. شما باید یک استشهاد محلی شامل متنی که گواهی داده شود شما در تاریخ مقرر و مشخصات مورد نظر مراحل تحصیل دوران متوسطه خود را گذرانده و مدرک خود را دریافت کرده اید.

البته با ذکر دلیل مفقودیت مدرک دیپلم خود باید همه ی افراد گواهی دهنده برگه مورد نظر را به همراه نام، نام خانوادگی، اثر انگشت و کد ملی امضا کنند.

شما موظف هستید از برگه گواهی مورد نظر و کارت ملی افراد مورد نظر برای ارائه به آموزش و پرورش اسکن جمع اوری کنید. سپس برگه مورد نظر را باید به نزدیکترین محل شورای حل اختلاف برده و با توضیح موارد مورد نظر تایید آن ها را بگیرید.

تایید آن ها توسط یک نامه پلمپ شده می باشد که به همراه ریز نمرات مدرسه و کارت ملی و شناسنامه باید به بخش متوسطه اداره آموزش و پرورش منطقه خود ببرید.

در این بخش یک برگه برای بررسی کمیسیون به شما ارائه می شود که باید آن را با دقت تکمیل کنید.بعد از تکمیل برگه مورد نظر باید به همراه مدارک، استشهاد محلی، اسکن کارت ملی، ریز نمرات مدرسه، و مدارک شخصی خود به آموزش و پرورش ارائه دهید.

درخواست شما در کمیسیونی که هر دو هفته برگذار می شود بررسی شده و رای کمیسیون به وزارت خانه ارسال می شود. این تاییدیه در جلساتی که هر دو هفته یک بار در وزارت خانه برگذار می شود بررسی شده، ادارات بین خود مکاتباتی رد و بدل میکنن که در صورت تایید مدرک المثنی شما صادر می شود.

توجه داشته باشید در تمام مراحل حتما شماره ادارات را داشته باشید تا به مراحل کارتان رسیدگی و پیگیری کنید اگر شما در این کار پیگیر باشید در تسریع روال انجام کار موثر خواهد بود.

شرایط دریافت دیپلم المثنی

شرایط عدم تایید آموزش پرورش برای صدور مدرک المثنی دیپلم

در صورت عدم تایید دلایل شما برا صدور مدرک المثنی دیپلم به دفاتر پیشخوان موجود در شهر خود مراجعه کرده و برای مقاطع هنرستان دبیرستان، پیش دانشگاهی تقاضای تاییدیه تحصیلی به صورت الکترونیکی (کارتابلی) نمایید.

تاییدیه های تحصیلی توسط اداره کل اسناد برابر با اصل می شوند در صورت تایید اطلاعات این نسخه برابر اصل شده و مدرک دیپلم المثنی صادر میشود.

جمع بندی شرایط دریافت دیپلم المثنی

مفقود شدن مدرک دیپلم دغدغه همه ی افرادی است که به مدرک دیپلم برای ارائه به دانشگاه ها یا برای مهاجرت به آن نیاز دارند.

تمام مراحلی که بیان شد برای سهولت کار شما می باشد و توجه کنید قبل از مراجعه برای دریافت مدرک دیپلم المثنی خود تمام مراحل را در نظر بگیرید تا به مشکل بر نخورید زیرا به دلیل حساسیت و اعتبار این مدرک اخذ آن چندان ساده نمی باشد و باید تمام شرایط و ضوابط را رعایت کنید.

ما در این مقاله سعی کردیم هر آنچه که برای دریافت مدرک دیپلم المثنی نیاز بود را بیان کنیم امید آنکه برای شما موثر بوده باشد و با رعایت این مراحل بتوانید در کمترین زمان مدرک المثنی خود را دریافت کنید. اگر در انجام هر کدام از مراحل و یا نحوه دریافت مدرک خود نیاز به مشاوره و راهنمایی داشتید مشاورین الو سلام مشاور پذیرای شما عزیزان برای راهنمایی می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا