شرایط شرکت در کنکور انسانی با دیپلم فنی نظام جدید و قدیم

شرکت در کنکور انسانی با دیپلم فنی

محتوای جدول

دغدغه بسیاری از افرادی که دیپلم فنی یا کاردانش دارند شرکت در کنکور سراسری یا همان آزمون ورودی رشته‌های نظری است. سوال اصلی بسیاری از افراد این است که ایا با دیپلم کاردانش میشود کنکور انسانی داد؟ آیا با دیپلم فنی می توان کنکور انسانی داد؟ شرایط شرکت در کنکور انسانی با دیپلم فنی یا کاردانش و همچنین تاثیر سوابق تحصیلی دارای بندها و قوانین مختلفی است.

افرادی که دارای دیپلم فنی یا کاردانش هستند در آزمون اختصاصی کنکور فنی می توانند شرکت کنند. اما برای شرکت در کنکور انسانی علاوه بر واجد شرایط بودن، اگاهی از نحوه پذیرش نیز ضروری می باشد. 

پس جواب سوال آیا با دیپلم فنی می‌توان کنکور انسانی داد این است که در صورتی که واجد شرایط لازم برای آن باشید امکان این امر محقق خواهد شد. اما بررسی شرایط شرکت در کنکور انسانی با دیپلم فنی نیاز به داشتن اطلاعات و ضوابط از پیش تعیین شده‌ای دارد که در این مقاله می‌خواهیم به طور دقیق به آنها بپردازیم.

پس برای اطلاع از شرایط شرکت در کنکور سراسری انسانی با مدرک دیپلم فنی در ادامه با ما همراه باشید.

شرکت در کنکور انسانی با دیپلم فنی

آیا با دیپلم فنی می توان کنکور انسانی داد؟

برای شرکت در کنکور سراسری داشتن دیپلم 12 ساله الزامی است. افرادی که دارای دیپلم نظام آموزشی 6 3 3 هستند مشکلی بابت شرکت در کنکور انسانی ندارند. اما داوطلبانی که فارغ التحصیل نظام قدیم هستند و در واقع دیپلم 11 ساله باید برای گرفتن پیش دانشگاهی اقدام کنند.

در اولین مرحله برای پاسخگویی به این سوال باید گفت امکان حضور در کنکور انسانی با دیپلم فنی نظام قدیم بدون پیش دانشگاهی، غیر ممکن است. اما داوطلبان نظام جدید که دیپلم 12 ساله دارند میتوانند در هرکدام از کنکور های نظری شرکت کنند. البته افرادی که دارای مدرک کاردانی هستند می توانند در کنکور شرکت کنند.

بدین منظور داوطلبان باید شرایط شرکت در کنکور انسانی با دیپلم فنی را به دقت مورد ارزیابی قرار داده و نسبت به دستیابی شرایط مورد نظر اقدامات لازم را انجام دهند.

شرایط شرکت در کنکور انسانی با دیپلم نظام جدید

افرادی که دیپلم نظام جدید یا 6 3 3 دارند می توانند در کنکور رشته انسانی شرکت کنند. با توجه به تغییرات قوانین کنکور و نحوه پذیرش در سال 1403 شرایط به نسبت سال های قبل متفاوت است. از مهمترین تغییرات ایجاد شده میزن تاثیر سوابق تحصیلی به صورت قطعی است.

میزان تاثیر سوابق تحصیلی برابر 50 درصد قطعی است. داوطلبان باید سابقه مورد نظر در دروس عمومی و اختصاصی را ایجاد کنند.

بر اساس اطلاعیه سازمان سنجش افرادی که سابقه تحصیلی دروس عمومی نداشته باشند حتما باید برای ایجاد سوابق اقدام کنند در غیر این صورت نمره دروس عمومی صفر در نظر گرفته می شود. برای دروس اختصاصی در صورت نداشتن سوابق تحصیلی از نمره آزمون کنکور محاسبه می شود.

از سال 1402 به بعد میزان تاثیر سوابق تحصیلی به صورت پلکانی افزایش می یابد و در سال های بعد علاوه بر دروس پایه دوازدهم دورس پایه یازدهم و دهم نیز به مرور در سهم سوابق تحصیلی در نظر گرفته خواهد شد. برای افرادی که نمره سوابق تحصیلی خوبی ندارند امکان ترمیم معدل برای جبران نمرات در نظر گرفته شده است. 

شرایط شرکت در کنکور برای داوطلبان نظام قدیم

از جمله شرایط شرکت در کنکور انسانی با دیپلم فنی نظام قدیم موارد زیر است:

  • مراجعه به آموزش و پرورش منطقه تحصیلی داوطلب: بنابر منطقه جغرافیایی که هر داوطلب در آن دوران تحصیل خود را گذرانده و پرونده تحصیلی اش در اداره بایگانی آموزش و پرورش آن منطقه وجود دارد می‌بایست برای اطلاع از شرایط مذکور کسب اطلاع کرد.
  • اقدام در جهت اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی انسانی برای داوطلبان نظام قدیم: مهمترین پارامتر اساسی که به منزله حکم مجوز برای شرکت در کنکور انسانی است، گرفتن مدرک پیش‌دانشگاهی این رشته است. تنها با داشتن مدرک پیش‌دانشگاهی و بدون نیاز به ایجاد سابقه تحصیلی در رشته انسانی در سالهای دبیرستان می‌توان در کنکور سراسری شرکت کرد.
  • شرکت در کلاسهای غیر حضوری یا مدارس بزرگسالان: در بسیاری از موارد به سبب صرفه جویی در زمان داوطلبان دارای مدرک فنی برای شرکت در کنکور انسانی، کلیه دروس به صورت غیر حضوری و تنها از طریق رفع اشکال و حضور در جلسه امتحان به داوطلبان ارائه می‌شود. تمامی این شرایط بر حسب مکان مورد تحصیل قابل بازیابی است.
  • مطالعه موازی درس ها به صورت دو گانه: همراه کردن آزمون‌های تستی و تشریحی در کنار هم می‌تواند آمادگی بیشتری را برای داوطلبان فنی شرکت در آزمون انسانی فراهم آورد.

پیشنهاد مشاوران ما به این سری از افراد این است که در هنگام مطالعه دروس پیش‌دانشگاهی برای آمادگی در امتحانات پایانی آن و اخذ مدرک پیش دانشگاهی انسانی، تست‌های این دروس را هم فراموش نکرده و همزمان هر دو را انجام دهند. 

شرایط شرکت در کنکور سراسری با دیپلم فنی

هر ساله داوطلبانی وجود دارند که تمایل زیادی برای شرکت در کنکور سراسری گروه‌های آموزشی متفاوت با رشته مورد تحصیل خود در دبیرستان دارند.

این سری از افراد بنابر دلایل شخصی می‌خواهند شانس خود را برای قبولی در سایر رشته‌های تحصیلی دانشگاهی امتحان کنند. اما توصیه‌ای که مشاوران ما به این داوطلبان می‌کنند این است که بدون دلیل محکم و از سر تنوع اقدام به تغییر رشته نکنند و تمامی جوانب و ضوابط آن را به طور دقیق در نظر بگیرند.

همواره افت رتبه‌ای در چنین افرادی مشهود است و این به دلیل عدم تسلطی است که داوطلبان بر روی محتواها و مواد درسی غیر مرتبط با رشته اصلی خود دارند.

قانون دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی در رشته مورد نظر داوطلبان نظام قدیم برای شرکت در کنکور آن نیز برای این مورد نیز صادق است و داوطلب باید قبل از ثبت نام برای کنکور رشته مورد نظرش حتما مدرک پیش‌دانشگاهی آن را دریافت کرده باشد

تاثیر سوابق تحصیلی در آزمون سراسری 1403

به طور کلی سوابق تحصیلی شامل نمرات دروس تخصصی و عمومی دوره دوم متوسطه در نظام آموزشی 3 3 6 و دیپلم و پیش دانشگاهی در نظام آموزشی قبلی هر رشته در دوره‌ی دوم متوسطه است .

همانطور که گفته شد سهم نمره کل سابقه تحصیلی پایه دوازدهم در نظام 3 3 6 در گروه آزمایشی انسانی برای کنکور 1403، با تاثیر قطعی 50 درصد است .همچنین میزان تاثیر سوابق تحصیلی دبپلم در نظام قدیم 37/5 درصد و میزان تاثیر سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی در نظام قدیم 12/5 درصد با تاثیر قطعی در نظر گرفته شده است. سهم نمره کل آزمون سراسری نیز 50 درصد میباشد .

شرایط ایجاد سوابق تحصیلی 

همان طور که در مطالب فوق ذکر شد افرادی که دارای دیپلم فنی هستند به دلیل تاثیر قطعی سوابق تحصیلی باید جهت ایجاد آن اقدام کنند. داوطلبانی که در امتحانات نهایی که وزارت آموزش و پرورش برای ایجاد سوابق تحصیلی پیش بینی میکند شرکت نکنند و اقدام به ایجاد سوابق تحصیلی در رشته مورد نظر ننمایند ، نمره خام آن درس که سابقه ی تحصیلی ندارد، (صفر) لحاظ و سپس تراز میشود. در نظر داشته باشید که طبق مصوبه جدید شورای سنجش سهم نمره کل سوابق تحصیلی به هیچ عنوان قابل جایگزینی با نمره کل آزمون سراسری نیست.

دروسی که باید سوابق تحصیلی ایجاد شود شامل دروس عمومی و اختصاصی است. که در ادامه میزان تاثیر و دروس مورد نظر معرفی می شوند.

دروس عمومی و اختصاصی الزامی برای دارندگان دیپلم نظام 6 3 3

نوع درس ادبیات و علوم انسانی ضریب
عمومی فارسی (۳) ۱۸.۶۴
تعلیمات دینی ۳ (دینی، اخلاق و قرآن) ۱۴.۲۳
زبان خارجی (۳) ۱۰.۱۷
سلامت و بهداشت ۲.۹۶
تخصصی ریاضی و آمار (۳) ۷.۳۶
علوم و فنون ادبی (۳) ۹.۵۷
عربی ۳ (زبان تخصصی رشته) ۶.۲۶
تاریخ (۳) ۸.۵۹
جغرافیا (۳) ۷.۳۶
جامعه شناسی (۳) ۸.۵۹
فلسفه (۲) ۶.۲۶

دروس عمومی و اختصاصی الزامی برای دارندگان دیپلم نظام قدیم

سابقه تحصیلی نوع درس ضریب امتحانات برای ایجاد سابقه تحصیلی
دیپلم عمومی ۱۳.۰۲ فارسی ۳
۱۱.۸۶ تعلیمات دینی ۳ (دینی، اخلاق و قرآن)
۹.۶۲ زبان خارجی ۳
تخصصی ۵.۹۶ ریاضی و آمار ۳
۲.۹۰ فارسی ۳
۲.۹۰ علوم و فنون ادبی ۳
۳.۸۰ عربی، ۳ (زبان تخصصی رشته)
۶.۹۵ تاریخ ۳
۵.۹۶ جغرافیا ۳
۶.۹۵ جامعه‌شناسی ۳
۵.۰۷ فلسفه ۲
پیش دانشگاهی عمومی ۷.۸۶ فارسی ۳
۶.۱۴ تعلیمات دینی ۳ (دینی، اخلاق و قرآن)
تخصصی ۷.۲۶ علوم و فنون ادبی ۳
۳.۷۴ عربی ۳ (زبان تخصصی رشته)

دروس امتحانی و ضرایب کنکور انسانی 1403

نام درس ضرایب
ریاضی 6
اقتصاد 2
ادبیات اختصاصی 8
عربی اختصاصی 5
تاریخ و جغرافیا 5
علوم اجتماعی 5
فلسفه و منطق 5
روان شناسی 2

همچنین می‌توانید برای دریافت برنامه ریزی دقیق و منسجم برای آمادگی پیرامون شرکت در کنکور سراسری در رشته متفاوت و کسب نمرات مورد نظر در آزمون پایانی پیش‌دانشگاهی در رشته انسانی از مشاوران با تجربه ما کمک بگیرید.

عللامت تعجببه نکات زیر توجه فرمایید:

  • نمرات خام مربوط به دو نوبت آزمون سراسری 1403 به داوطلبان اطلاع رسانی خواهد شد. درصورت یکسان بودن گروه آزمایشی در هر دو نوبت، بیشترین نمره کل آزمون سراسری بین حداکثر 4 نمره آزمون سراسری با تاثیر 50 درصد در نمره کل نهایی لحاظ و در کارنامه ملاک انتخاب رشته اطلاع رسانی میشود.به زبان ساده تر نمره کل نهایی حاصل 50 درصد نمره کل سابقه تحصیلی مربوط به گروه آزمایشی درخواستی و 50 درصد بیشترین نمره کل آزمون سراسری گروه آزمایشی درخواستی است.
  • ملاک علمی برای پذیرش متقاضیان به دانشگاه در سال 1403 نمره نهایی مزبوط به سال 1403 است و رتبه در سهمیه و رتبه کشوری  بر اساس نمره کل نهایی ساخنه میشود.

در صورتی که نیاز به مشاوره و راهنمایی دقیق‌تری پیرامون شرکت در کنکور انسانی با دیپلم فنی دارید، کارشناسان تحصیلی ما همواره آماده اطلاع رسانی‌های دقیق و کامل به شما در سایت الو سلام مشاور هستند. با شماره‌های درج شده تماس بگیرید و از زمان و شرایط شرکت در کنکور انسانی با دیپلم فنی به صورت دقیق و مستند آگاه شوید.

شماره تماس

محتوای جدول

اشتراک در
اطلاع از
230 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
زینب
3 ماه قبل

سلام من دیپلم کاردانش نظام جدید دارم ایا باید سوابق تحصیلی ایجاد کنم برا کنکور انسانی؟

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  زینب

سلام بله

امیر
3 ماه قبل

سلام
خسته نباشی
میخواستم بدونم من مردودی دارم رشتم انسانی هستش
بعد نتونستم دی پاس کنم درسمو
میخواستم بدونم میتونم رشتمو عوض کنم به رشته فنی برم و کنکور انسانی بدم یا نه ؟
میشه جواب بدید بگید

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  امیر

سلام سلامت باشید.
بله می توانید.

ماریا
3 ماه قبل

سلام خسته نباشید، من رشتم فنی حرفه ای هستم رشته انیمیشن میتونم برای دروس عمومی سوابق تحصیلی رو ایجاد نکنم؟
یعنی مثلا ما خودمون هم تاریخ ، دینی ، عربی و… داشتیم یعنی دوباره اینارو امتحان بدم بعد کنکور انسانی شرکت کنم؟
نمیشه اینکارو نکنم کنکور شرکت کنم و اگه قبول شدم میتونم بدون ایجاد سوابق تحصیلی برم دانشگاه رشته انسانی؟

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  ماریا

سلام سلامت باشید.
فارغ التحصیلان رشته های فنی باید سوابق تحصیلی ایجاد کنند.

ماریا
3 ماه قبل
پاسخ به  رها بهرامی

خوب پس باید قبل کنکور سوابق تحصیلی ایجاد کنم یا بعدش؟، و اینکه همه‌ی کتابای انسانیو باید امتحان بدم یا اونایی که تو کنکور تاثیر دارن؟

مدیر
3 ماه قبل
پاسخ به  ماریا

همزمان هم می توانید برای ایجاد سوابق اقدام کنید.

مهدیه
4 ماه قبل

سلام ببخشید من دیپلم حسابداری دارم و الان ترم دوم هستم
الان میخوام کنکور انسانی بدم آیا میشه؟؟؟
و چه کتاب هایی رو باید بخونم

مدیر
4 ماه قبل
پاسخ به  مهدیه

سلام
بله می توانید شما برای دروس عمومی و تخصصی باید سابقه تحصیلی ایجاد کنید و دروس تخصصی در کنکور شرکت کنید.

نگار
5 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر خسته نباشید
ببخشید من امسال دیپلم حسابداری گرفتم(کارودانش)میتونم تو کنکوری سراسری انسانی شرکت کنم ؟

مدیر
4 ماه قبل
پاسخ به  نگار

سلام وقت بخیر
بله می توانید برای سهم سوابق تحصیلی باید در دروس که در کنکور تاثیر دارند امتحان دهید.

بهار
5 ماه قبل

سلام من سال ۱۳۹۲دیپلم فنی معماری گرفتم میتونم فقط با دیپلمم کنکور سراسری شرکت کنم ؟؟؟

مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  بهار

سلام
درصورتی که پیش دانشگاهی داشته باشید بله می توانید. برای سوابق تحصیلی باید دروس معرفی شده را خرداد ماه امتحان دهید.

کیمیا
5 ماه قبل

سلام من دیپلم تربیت بدنی دارم برای شرکت در کنکور انسانی باید امتحانات انسانی رو هم شرکت کنم؟یعنی سوابق تحصیلی رشته خودم تاثیر نداره حتما باید انسانی باشه؟

مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  کیمیا

سلام
بله باید سوابق تحصیلی مرتبط با رشته انسانی را ایجادکنید.

متین
5 ماه قبل

سلام من دیپلم صنایع غذایی دارم میتونم کنکور انسانی بدم سوابق تحصیلی من چون تخصصی درسام با همون لحاظ میشه نمی‌خواد دیپلم انسانی داشته باشم؟

مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  متین

سلام
بله می توانید شرکت کنید برای دروس اعلام شده باید سوابق تحصیلی ایجاد کنید.

متین
5 ماه قبل
پاسخ به  رها بهرامی

هنوز دیپلم نگرفتم امسال میگیرم

احسان
5 ماه قبل

سلام . من دوازدهم فنی هستم و تو کنکور انسانی شرکت کردم برای گرفتن اون ۵۰ درصد من امتحان های نهایی انسانی رو بدم ولی از اون درس ها قبول نشم بازم ۵۰ درصد رو میدن یا نه؟؟

مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  احسان

سلام
شما به نسبت نمره کسب شده امتیاز کسب می کنید.

سایه
5 ماه قبل

سلام دیپلم نظام جدید حسابداری فنی، اگه نخوای دروسی که بالا نوشتید رو پاس کنه نمیشه کنکور انسانی داد؟ یعنی پاس کردن دروس بالا الزامی هستش؟؟

مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  سایه

سلام
بله پاس کردن دروس الزامی است.

فاطمه
5 ماه قبل

سلام.
برای این که در کنکور انسانی شرکت کنیم چه شرایطی لازم است؟
من خودم رشته کامپیوتر میخونم و بهم گفتن که برای کنکور انسانی باید مدرک انسانی رو بگیرم و سه سال درس انسانی رو پاس کنم‌.‌‌.ایا درسته؟ لطفاً بیشتر راهنمایی کنید

مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  فاطمه

سلام
خیر شما باید صرفا سوابق تحصیلی مورد نظر را ایجاد کنید. برای ایجاد سوابق درازمون خردادماه باید شرکت کنید.

احسان
5 ماه قبل
پاسخ به  رها بهرامی

اونوقت امتحانات خود رشته دیپلم چی میشه

مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  احسان

شما باید امتحانات دیپلم را شرکت کنید.

یاسمن
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من دیپلم و کاردانی فتوگرافیک دارم (کاردانش) میخوام کنکور سراسری انسانی شرکت کنم برای رشته علوم تربیتی میتونم شرکت کنم؟؟

مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  یاسمن

سلام سلامت باشید.
بله می توانید.

زهرا
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید

من دیپلم و کاردانی(مدیریت خانواده کاردانش)رو دارم

دوست دارم درکنکور انسانی شرکت کنم و برای اینکه مدرک دیپلمم واسه کاردانش هستش باید سوابق تحصیلی داشته باشم که شامل من نمیشه اگه همینطوری بخوام کنکورشرکت کنم آیا بایداول دیپلم مجدد رشته انسانی رو بگیرم بعد کنکور شرکت کنم یامیشه همزمان خردادماه یا دی ماه واسه امتحان نهایی دیپلم مجدد شرکت کنم وهمچنین کنکورشرکت کنم؟

مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

سلام سلامت باشید شما برای ترمیم معدل می توانید اقدام کنید. نیازی به گرفتن دیپلم مجدد نیست.

زهرا
5 ماه قبل
پاسخ به  رها بهرامی

خیلی ممنون از راهنماییتون
ترمیم معدل یعنی چه؟

مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

دروسی که نمرات کم دارید یا تمایل به افزایش تاثیر هستید می توانید مجدد امتحان دهید.

زهرا
5 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

سلام
خسته نباشید
شما میگید برای ترمیم معدل اقدام کنم پس سوابق تحصیلی چی میشه
شامل من نمیشه
درسته؟
چون من رشته کاردانش هستم امامیخوام کنکورعلوم انسانی شرکت کنم
چه کاری باید انجام بدم که سوابق تحصیلی شاملم بشه
واینکه گفتید نیازی به دیپلم مجدد نیست پس اگه همینطور برای کنکورشرکت کنم وهمزمان برای ترمیم معدل اقدام کنم توی سایت سازمان سنجش معلوم میشه یابایداول ترمیم معدل بگیرم بعد واسه کنکور ثبت نام کنم؟

مدیر
5 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

سلام شما باید به اموزش پرورش منطقه ای که دیپلم گرفتید مراجعه کنید و خرداد ماه در امتحانات شرکت کنید.

زهرا
5 ماه قبل

سلام خسته نباشید
من دیپلم و کاردانی مدیریت خانواده کاردانش رو دارم
دوست دارم درکنکو انسانی شرکت کنم و برای اینکه مدرک دیپلمم واسه کاردانش هستش باید سوابق تحصیلی داشته باشم که شامل من نمیشه اگه همینطوری بخوام کنکورشرکت کنم آیا بایداول دیپلم مجدد رشته انسانی رو بگیرم بعد کنکور شرکت کنم یامیشه همزمان خردادماه یا دی ماه واسه امتحان نهایی دیپلم مجدد شرکت کنم هم کنکورشرکت کنم؟

خدائی
6 ماه قبل

سلام من دیپلم فنی دارم نظام جدید ولی میخوام رشته های پیام نور رو برم از اونجایی که همه رشته های پیام نور با سوابق هست ایا باید حتما برم دروس انسانی رو شرکت کنم برای سوابق تحصیلی

مدیر
6 ماه قبل
پاسخ به  خدائی

سلام
برای پذیرش در رشته های بر اساس سوابق تحصیلی نیازی به گذراندن دروس نیست و با معدل کل برای پذیرش می توانید شرکت کنید. معدل شما ضریب خواهد داشت..

نرگس
6 ماه قبل

سلام من دیپلم حسابداری فنی حرفه ای دارم
برای اینکه کنکور انسانی بدم باید فقط برای دروس عمومی سوابق تحصیلی ایجاد کنم؟دروس اختصاصی لازم است امتحان داده بشه؟

مدیر
6 ماه قبل
پاسخ به  نرگس

سلام
برای دروس عمومی و اختصاصی باید سوابق تحصیلی ایجاد کنید.

سعید
6 ماه قبل

سلام وقتتون بخیر.
من دیپلم فنی نظام جدید رشته مکانیک خودرو دارم. میتونم کنکور انسانی بدم و فرهنگیان قبول شم؟

مدیر
6 ماه قبل
پاسخ به  سعید

برای آذر ماه شرایط جدید پذیرش دانشگاه فرهنگیان اعلام می شود.

زهرا
6 ماه قبل

سلام من دیپلم انسانی دارم
میتونم بدون پیش دانشگاهی کنکور تربیت معلم وفرهنگیان شرکت کنم

مدیر
6 ماه قبل
پاسخ به  زهرا

سلام
باید دیپلم 12 ساله داشته باشید.

Mobin
6 ماه قبل

سلام من دیپلم کاردانش دارم میتونم کنکور انسانی بدم؟

مدیر
6 ماه قبل
پاسخ به  Mobin

سلام بله می توانید.

سیدمتین نامور
6 ماه قبل

سلام خسته نباشید من دیپلم کامپیوتر دارم برای ورود به دانشگاه وزارت اطلاعات با کنکور انسانی میتوانم وارد بشم یا خیر

مدیر
6 ماه قبل

سلام سلامت باشید
بله می توانید.

پیمایش به بالا