شهریه ارشد دانشگاه آزاد – پیراپزشکی، فنی مهندسی، علوم انسانی و …

شهریه ارشد دانشگاه آزاد
محتوای جدول

داوطلبانی که در کنکور کارشناسی ارشد، رشته محل های دانشگاه آزاد را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند ملزم به پرداخت شهریه ارشد دانشگاه آزاد با توجه به مصوبات این دانشگاه می باشند.

بسیاری از دانشجویان با آگاهی از شهریه های دانشگاه آزاد که یکی از مهمترین علل ادامه تحصیل در دانشگاه آزاد است تصمیم خود را برای ادامه تحصیل علنی می کنند.

شهریه ارشد دانشگاه آزاد از دو بخش ثابت و متغیر تشکیل شده است که هر ساله افزایش 10 تا 15 درصدی دارد

. برای اطلاع از شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد با الو سلام مشاور همراه باشید.

شهریه ارشد دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد برای چه افرادی مناسب است؟

دانشگاه آزاد برای افراد شاغلی که زمان کافی برای مطالعه دروس کنکور ندارند و به دنبال کسب مدارک علمی معتبر هستند یک انتخاب عالی و گزینه مناسبی می باشد.

بسیاری از دانش آموزان و یا دانشجویان در مقاطع مختلف که به دلایلی همچون استرس یا سایر مشکلات نتوانسته اند نتیجه قابل قبولی در کنکور کسب نمایند و یا افرادی که قادر به شرکت در آزمون سراسری کنکور نبوده اند، نمی خواهند یک سال برای کنکور سال بعد صبر کنند می توانند با پرداخت شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد به مهارت ها و مدارک برابر با دانشگاه های سراسری دست پیدا کنند.

لازم به ذکر است:

تمامی اساتیدی که در دانشگاه های آزاد تدریس می کنند، اساتید دانشگاه های دولتی می باشند و تفاوت زیادی در دروس و سر فصل های ارائه شده با سایر دانشگاه ها وجود ندارد.

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 – 1400

ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد همزمان با ثبت نام کنکور ارشد سراسری آغاز می شود، بنابراین تمام افرادی که در کنکور سراسری شرکت نمایند و گزینه دانشگاه آزاد را انتخاب نمایند، می توانند در این دانشگاه ها در صورت مجاز شدن، بعد از اعلام نتایج کنکور کارشناسی ارشد، حضور داشته باشند.

داوطلبانی که به هر دلیل در کنکور پذیرفته نشده اند یا علاقه مند به تحصیل در دانشگاه آزاد هستند نگرانی هایی درمورد شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد خواهند داشت و با اطلاع از هزینه آن می توانند با دید بهتری از تحصیل در این دانشگاه ها و تطبیق شرایط خود نسبت به هزینه های آن مسیر خود را انتخاب نمایند.

دانشگاه آزاد اسلامی عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی و پژوهشی در ایران و جهان را به خود اختصاص داده است. این دانشگاه سومین دانشگاه در جهان از لحاظ تعداد دانشجو می باشد.

تفاوت دانشگاه آزاد با دانشگاه های سراسری، پرداخت شهریه در این دانشگاه است. در ادامه لیستی از میزان شهریه رشته های مختلف در دانشگاه آزاد را شرح خواهیم داد.

جدول ارائه شده مربوط به شهریه ارشد دانشگاه آزاد با احتساب افزایش 10 تا 15 درصدی می باشد.

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 99 – 1400
گروه آموزشی شهریه ثابت شهریه متغیر نظری ( هر واحد )
حداقل حداکثر حداقل حداکثر
پیراپزشکی 54,730,909 57,218,677 6,336,000 6,624,000
علوم انسانی 25,551,935 26,713,386 1,798,964 1,880,735
سایر گروه ها 27,914,150 29,182,975 1,798,964 1,880,735

نکته:

دانشجویانی که ورودی جدید باشند علاوه بر پرداخت هزینه های فوق می بایست 31,500 ریال به عنوان حق بیمه حوادث دانشجویی و مبلغ 1,500,000 ریال برای هزینه خدمات آموزشی پرداخت کنند.

مزایای تحصیل در دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد اسلامی به ساختمان‌های تازه ساخت و مدرن و غذاهای با کیفیت، امکانات رفاهی و تحصیلی مناسب معروف است.

از جنبه تدریس نیز اکثر دروس تخصصی دانشگاه آزاد و دولتی یکسان است بنابراین دروس یکسان با سطح علمی برابر به دانشجویانی کارشناسی ارشد بدون کنکور تحصیل می کنند ارائه می شود.

شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد که دانشجویان ملزم به پرداخت آن هستند، کیفیت، کمیت و شرایط تحصیلی و امکانات رفاهی آن ها را در طول تحصیل تحت تاثیر قرار می دهد. تعداد واحد هایی که در دانشگاه آزاد برای دانشجویان کارشناسی ارشد و یا سایر مقاطع ارائه می شود در مقایسه با سایر دانشگاه ها کمتر می باشد، و این خود یک مزیتی است که دانشجویان سریع تر می توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را اخذ نمایند.

در بسیاری از موارد دانشجویان از شهرستان های دور برای تحصیل در رشته های دولتی تلاش می کنند و سختی دوری از خانواده یا هزینه های وارده بر خانواده، هزینه های رفت و برگشت را به جان می خرند در حالی که با یک حساب کلی می توانند در دانشگاه آزاد با سطح علمی و مدرک معتبر تقریبا برابر با دانشگاه های سراسری تحصیل کنند.

لازم به ذکر است:

مدرک اخذ شده از دانشگاه آزاد تفاوتی با دانشجویان دانشگاه های سراسری ندارد و تنها تفاوت آن این است که دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد حق انتقالی و مهمان بودن در سایر مراکز مرتبط آموزشی را ندارند.

جمع بندی

اطلاع از شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد برای داوطلبانی که خواستار تحصیل در این دانشگاه ها می باشند لازم و ضروری است.

هر ساله شهریه دانشگاه آزاد دستخوش تغییراتی می شود که دانشجویان با آگاهی از آن ها می توانند هزینه ها خود را مطابق با آن تنظیم نمایند.

دانشگاه آزاد اسلامی یکی از محبوب ترین دانشگاه ها است که افراد زیادی علاقه مند به ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه می باشند.

ما در این مقاله سعی کردیم به سوالات کاربران در مورد، شهریه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی پاسخ روشنی بدهیم تا در مسیر تحصیلی آن ها قدم کوچکی برداشته باشیم در صورتی که برای انتخاب رشته برای دانشگاه آزاد و پرداخت شهریه نیاز به راهنمایی دارید با شماره های مندرج تماس بگیرید. متخصصان الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا