شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع لیسانس

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع لیسانس

محتوای جدول

دانشگاه غیر انتفاعی، جز دانشگاه های غیر دولتی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هستند که ملزم به پرداخت شهریه می باشند. شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع لیسانس یا سایر مقاطع در صورت پذیرش با کنکور یا بدون کنکور برای کلیه دانش آموزان الزامی است.

از جمله مزایای این دانشگاه ها را می توان ارائه اکثر رشته های تحصیلی کلیه مقاطع تحصیلی از جمله کارشناسی اشاره کرد. شهریه دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی شامل شهریه ثابت و متغیر است که میزان شهریه ثابت برای هر ترم ثابت می باشد و شهریه متغیر هر ترم تغییر می کند.

ما در ادامه شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع لیسانس را بررسی خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع لیسانس

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع لیسانس

دانشگاه غیر انتفاعی در کلیه مقاطع تحصیلی از کاردانی تا دکترا دانشجو می پذیرد. دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه می توانند با کنکور یا بدون کنکور اقدام کنند.

لازم به ذکر است پذیرش با کنکور یا بدون کنکور هر دو شامل پرداخت شهریه خواهد شد. میزان شهریه پرداخت شده در دانشگاه های غیرانتفاعی معمولا از دانشگاه های آزاد کمتر است، به همین دلیل دانشجویان زیادی علاقه مند به تحصیل در این دانشگاه ها هستند.

اگرچه شهریه سال تحصیلی 1400–1401 به تازگی اعلام نشده است اما داوطلبان باید خود را برای ثبت نام انشگاه های غیر انتفاعی آماده کنند ما در ادامه شهریه سال گذشته را شرح خواهیم داد تا آشنایی کلی با میزان شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع لیسانس پیدا کنید.

لازم به ذکر است شهریه دانشگاه ها سالانه افزایش 10 الی 15 درصدی دارد که امکان این افزایش برای مبالغ سال جدید نیز تخمین زده می شود.

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی کارشناسی

ددانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی را دارند، می بایست به ازای هر یک از واحد های درسی اخذ شده، مبلغ معینی را پرداخت کنند. دانشگاه غیر انتفاعی، یک موسسه غیردولتی و شهریه پرداز به شمار می رود که زیر نظر هئیت امنا دانشگاه اداره می شود.

دانشجویان این دانشگاه لازم است در هر ترم شهریه مصوب هئیت امنا دانشگاه را پرداخت نموده تا مجاز به حضور در کلاس درس باشند. شهریه های دریافت شده توسط این دانشگاه ساالانه افرایش 10 الی 15 درصدی دارد و برای رشته های با آزمون و بدون آزمون آن شهریه یکسان دریافت می شود.

دانشجویان پذیرش شده در دانشگاه غیرانتفاعی می توانند با مراجعه به آئین نامه ها و شیوه نامه های موجود در سایت دانشگاه مذکور از میزان شهریه رشته، دانشگاه و نحوه پرداخت آن اطلاع پیدا کنند.

بدیهی است اگر دانشجو در زمان تعیین شده اقدام به پرداخت شهریه نکند، مشمول جریمه خواهد شد و واحد های درسی او ثبت نمی شود.

میزان شهریه کارشناسی ناپیوسته دانشگاه غیرانتفاعی 99–1400
گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی 1 میلیون و 250 هزار الی 1 میلیون و 700 هزار تومان
فنی و مهندسی 1 میلیون و 750 هزار الی 2 میلیون و 200 هزار تومان
علوم پایه 1 میلیون و 500 هزار الی 2 میلیون تومان
علوم پزشکی
هنر 1 میلیون و 400 هزار الی 1 میلیون و 850 هزار تومان
میزان شهریه کارشناسی پیوسته دانشگاه غیرانتفاعی 99–1400
گروه آزمایشی مبلغ شهریه
علوم انسانی 1 میلیون و 400 هزار الی 1 میلیون و900 هزار تومان
فنی و مهندسی 1 میلیون و 800 هزار الی 2 میلیون و 300 هزار تومان
علوم پایه 1 میلیون و 700 هزار الی 2 میلیون و 100 هزار تومان
علوم پزشکی 2 میلیون و 100 الی 2 میلیون و 900 هزار تومان
هنر 1 میلیون و 600 هزار الی 2 میلیون تومان

نحوه محاسبه شهریه کارشناسی دانشگاه های غیرانتفاعی برای 17 واحد درسی

شهریه ثابت + (8 واحد شهریه متغیر نظری تخصصی+7 واحد شهریه متغیر واحد نظری عمومی+2 واحد شهریه نظری عملی)

  • حداقل شهریه گروه آموزشی فنی و مهندسی مقطع کارشناسی: 16,468,761 (ریال)
  • حداکثر شهریه گروه آموزشی فنی و مهندسی مقطع کارشناسی: 16,627,078(ریال)

نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیرانتفاعی

دانشجویان دانشگاه غیرانتفاعی پس از ثبت نام و دریافت اطلاعات کاربری خود باید از قسمت پنل کاربری خود در سایت دانشگاه مذکور، بخشی از شهریه خود را به صورت الکترونیکی پرداخت کنند تا امکان دسترسی به انتخاب واحد به آن ها داده شود.

مابقی شهریه را می توانند پس از حذف و اضافه و مشخص شدن تعداد کل واحد ها درسی و مانده بدهی در سایت تسویه کنند.

از ترم دو به بعد دانشجویان باید شهریه ثابتی را پرداخت نمایند تا مجاز به اخذ واحد های درسی شوند. امکان تسویه با واحد دانشگاهی شهریه متغیر دانشگاه غیر انتفاعی تا زمان امتحانات پایان ترم میسر است.

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع لیسانس

نکات مربوط به پرداخت شهریه

  • داوطلبانی که می خواهند شهریه خود را به صورت اقساطی تسویه کنند، باید برای تضمین پرداخت شهریه، یک فرقه چک به مبلغ کل شهریه ترم به دانشگاه ارائه دهند.
  • چنانچه دانشجو درخواست مرخصی تحصیلی نماید، موظف است شهریه ثابت نیم سال تحصیلی جاری را پرداخت کند.
  • شهریه دوره های تابستانی معادل 50 درصد شهریه ثابت و شهریه متغیر واحد های اخذ شده می باشد.
  • دانشجویانی که دوره تابستانی خود را در دانشگاه دیگری سپری می کنند باید شهریه واحد های درسی را به دانشگاه مقصد پرداخت کنند.
  • اگر دانشجو از فرصت معرفی به استاد استفاده کند، باید نصف شهریه ثابت را پرداخت کند.
  • اگر دانشجویی درخواست معادل سازی داشته باشد، به ازای هر واحد درسی معادل شده، باید 5 درصد شهریه ثابت همان نیمسال تحصیلی را پرداخت کند.

جمع بندی

شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع لیسانس یکی از مواردی است که بسیاری از دانشجویان کارشناسی باید از آن اطلاع پیدا کنند تا تصمیم خود را مبنی بر تحصیل در دانشگاه غیرانتفاعی قطعی نمایند.

میزان شهریه این دانشگاه سالانه به مبلغ 10 الی 15 درصد افزایش می یابد و هر شهریه شامل شهریه ثابت و متغیر است که برای هر کدام شرایط خاصی مدنظر است که به صورت مختصر شرح داده شد.

در این مقاله شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع لیسانس را مورد بررسی قرار دادیم درصورت داشتن هر گونه سوال در خصوص زمان ثبت نام و نحوه پرداخت شهریه دانشگاه غیر انتفاعی در مقطع لیسانس با شماره های مندرج تماس حاصل فرمایید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

محتوای جدول

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا