ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

محتوای جدول

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی هر ساله متناسب با نوع شرایط و امکانات متفاوت است. بیشتر شدن ظرفیت این مدارس به نسبت سال های گذشته به دلیل گستردگی فضای مدرسه ها و ایجاد و تاسیس مدارس جدید بوده است.

تمامی ظرفیت ها مطابق با امکانات این مدارس و تعدادشان در سطح استان، هر ساله توسط سازمان سنجش به اطلاع دانش آموزان می رسد.

مدارس نمونه دولتی دارای امکانات بیشتر و سطح آموزشی بالاتری به نسبت سایر مدارس دولتی هستند و همین امر سبب می شود تا بسیاری از دانش آموزان علاقمند به تحصیل در این مدارس باشند.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی آشنا کنیم و پیرامون موضوعات زیر اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم:

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

معرفی مدارس نمونه دولتی

مدارس نمونه دولتی از جمله مدارسی هستند که با کمترین میزان شهریه، بالاترین سطح کیفی آموزشی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد.

سطح تحصیل در این مدارس بالاتر از مدارس عادی و دولتی است و این امر در برابر شهریه های این مدارس، سبب می شود تا دانش آموزان بیشتری علاقمند به تحصیل در مدرسه نمونه دولتی باشند.

از جمله ویژگی های مدارس نمونه دولتی موارد زیر است:

  • مدارس نمونه دولتی دارای امکانات برتر آموزشی در مقایسه با مدارس دولتی هستند.
  • دانش آموزان مدارس نمونه دولتی از زمره دانش آموزان مستعد و دارای معدل های بالا هستند.
  • پیشرفت و ارتقاء تحصیلی در مدارس نمونه دولتی بیشتر از مدارس عادی است.
  • استعداد یابی در مدارس نمونه دولتی برای تمامی دانش آموزان انجام می شود و نقش مهمی در جهت دهی های تحصیلی دارد.
  • امکانات تحصیلی مدارس نمونه دولتی در حد مدارس غیر انتفاعی است اما میزان شهریه آن بسیار کمتر از این مدارس است.

شرایط پذیرش در مدارس نمونه دولتی

علاوه بر ظرفیت های مدارس نمونه دولتی برای پذیرش دانش آموزان، داشتن معدل مورد نظر و قبولی در آزمون ورودی ملاک محسوب می شود.

کسب تراز و رتبه مورد نظر این مدارس شرط لازم برای پذیرفته شدن است و اولویت با کسانی است که موفق به کسب بالاترین رتبه در آزمون های ورودی شده اند.

با توجه به رقابت شدید دانش آموزان برای جذب در این مدارس، بررسی این شرایط به صورت دقیق و انجام اقدامات لازم و به موقع در این زمینه می تواند پارامتر مهمی در مسیر موفقیت باشد.

از مهمترین شرایط مورد نیاز برای پذیرش در مدارس نمونه دولتی موارد زیر است:

  • شرایط پذیرش مدارس نمونه دولتی متناسب با ظرفیت هر شهرستان و مدارس آن تعیین می شود.
  • تمامی قوانین مبتنی بر جذب دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی از سوی مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان انجام می شود.
  • افزایش ظرفیت مدارس توسط مدیران و موسسان این مدارس امری غیر قانونی است و می بایست تحت نظر سازمان دانش پژوهان جوان انجام شود.
  • تمامی دانش آموزانی که در آزمون ورودی موفق به کسب تراز لازم شده اند، در این مدارس بر اساس اولویت رتبه ای پذیرفته می شوند.
  • در صورتی که ظرفیت خالی در مدرسه وجود داشته باشد، کسانی که کمتر از رتبه مورد نظر را کسب کرده اند می توانند بر اساس صلاحدید مدیر جذب شوند.
  • پس از جذب در مدارس نمونه دولتی هیچ دانش آموزی حق تغییر رشته را در سال اول ندارد.
  • تمامی تغییر رشته ها در مدارس نمونه دولتی می بایست مطابق با قوانین وضع شده و بر اساس رضایت و مجوز کادر مدرسه انجام شود.
  • در صورتی که دانش آموز در آزمون ورودی حائز رتبه لازم شود اما سایر شروط جذب در مدرسه نمونه دولتی را نداشته باشد، در این مدارس پذیرفته نخواهد شد.
  • تمامی ظرفیت های مدرسه نمونه دولتی برای پایه های هفتم و دهم در همان ابتدای ثبت نام مشخص شده و به صورت ثابت باقی خواهد ماند.

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

شرایط مورد نیاز برای تحصیل در مدرسه نمونه دولتی

داشتن معیار ها و ملاک های مورد نیاز برای جذب دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی ملاک مهمی در پذیرش این مدارس محسوب می شود.

در صورتی که دانش آموزان نتوانند تمامی شرایط مندرج در دفترچه ثبت نامی را ارائه دهند، از پذیرششان در مدارس نمونه دولتی خودداری می شود.

در صورتی که دانش آموز موفق به کسب تراز لازم در آزمون ورودی نیز شود اما سایر شرایط را نداشته باشد، مدرسه از پذیرش او امتناع می کند.

از جمله مهمترین پارامترهای موثر در جذب و پذیرش دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی موارد زیر است:

  • برخورداری از معدل ۱۷ در سال گذشته تحصیلی
  • داشتن تابعیت ایرانی و مقیم ایران بودن
  • تکمیل فرم های ثبت نام در آزمون به صورت کامل و دقیق
  • مراجعه به سایت آزمون medu.ir و تکمیل فرم های ثبت نام
  • برخورداری و کسب تراز و نمره مورد نظر در آزمون ورودی
  • پرداخت هزینه آمزون ورودی و سایر هزینه های ورود به جلسه

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

حوزه های امتحانی در میزان ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی در پایه های هفتم و دهم تاثیری ندارند و انتخاب حوزه کاملا بر اساس سلیقه دانش آموز و سهولت او در نحوه حضور در جلسه امتحانی است.

ملاک پذیرش در مدارس نمونه دولتی بر اساس تراز اولیه و درصد هایی است که هر دانش آموز در آزمون ورودی کسب می کند. علاوه بر این موارد داشتن معدل حداقل ۱۷ نیز پارامتر مهمی در این زمینه است.

از جمله شرایطی که ارتباط مستقیم با ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی دارد موارد زیر است:

  • از امسال تمامی پذیرش ها در مدارس نمونه دولتی تنها در پایه نهم به دهم و با آزمون ورودی انجام می شود.
  • سایر دانش آموزانی که قصد ورود به مدارس نمونه دولتی در پایه های هفتم دارند بدون آزمون می توانند با داشتن شرایط لازم پذیرفته شوند.
  • تفاوت در میزان امکانات مدارس نمونه دولتی در پایه های نهم به بعد سبب تغییر ظرفیت آن ها در یک استان می شود.
  • امکان مشاهده ظرفیت مدارس نمونه دولتی در دفترچه های راهنمای ثبت نام آزمون این مدارس وجود ندارد.
  • پس از ثبت نام هر دانش آموز می تواند از طریق مدرسه و اطلاع رسانی های آن از ظرفیت های موجود مطلع شود.

زمان اعلام ظرفیت مدارس نمونه دولتی

به طور کلی می توان گفت زمان دقیقی برای اطلاع از ظرفیت های پذیرش دانش آموز در مدارس نمونه دولتی وجود ندارد و حتی دانش آموزان در هنگام ثبت نام برای آزمون نیز نمی توانند از میزان این ظرفیت ها مطلع شوند.

اما تجربه ثابت کرده است که دانش آموزان ساعی و هدفمند متناسب با میزان تلاش خود و مانور گسترده بر روی سوالات سال های قبل توانسته اند در این مدارس به راحتی پذیرفته شوند.

برای اطلاع از ظرفیت حدودی مدارس نمونه دولتی هر دانش آموز و یا اولیای او می توانند با مراجعه حضوری به مدرسه مورد نظر از این ظرفیت مطلع شوند.

 

ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

لزوم استفاده از مشاوره تحصیلی برای اطلاع از ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی

همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم اطلاع از ظرفیت های جذب دانش آموز در مدارس نمونه دولتی در زمان ثبت نام آزمون ورودی امکان پذیر نیست و همین امر سبب می شود تا برخی از ابهامات در این زمینه ایجاد شود.

برخورداری از مشاوره های تخصصی در این زمینه و بهره مندی از قوانین و اخبار می تواند دانش آموزان را در دستیابی به موفقیت در این زمینه همراهی و مساعدت کند.

همچنین هر ساله شرایط و ظرفیت های پذیرش مدارس نمونه دولتی تغییر می کند و برخورداری از اطلاعات دقیق و اخبار به روز می تواند کمک بزرگی در این زمینه برای دانش آموزان علاقمند کند.

رقابت زیادی برای جذب دانش آموزان در مدارس نمونه دولتی وجود دارد و مشاوران و کارشناسان با داشتن تجربه کافی می توانند زمینه های مناسب برای پذیرش دانش آموزان را در این مدارس فراهم کنند.

همچنین داشتن اطلاعات کافی پیرامون نحوه طرح سوال و آگاهی از سوالات پر تکرار نیز شانس موفقیت دانش آموزان را در آزمون ورودی بیشتر می کند.

به همین دلیل است که دانش آموزانی که از مشاوره های تخصصی در این زمینه برخوردار می شوند با سهولت و آرامش بیشتری به موفقیت می رسند.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف مدارس نمونه دولتی و ظرفیت پذیرش مدارس نمونه دولتی آشنا کنیم و پیرامون زمان اعلام ظرفیت و شرایط جذب دانش آموز در این مدارس اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه اید می توانید با کارشناسان و متخصصان ما در مرکز الو سلام مشاور تماس حاصل فرمایید.

الو سلام مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما عزیزان را در دستیابی به موفقیت های تحصیلی و شغلی هدایت و حمایت می کند.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا