فوریت های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی – سختی و بازار کار آن

فوریت های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی - سختی و بازار کار آن
محتوای جدول

یکی از برنامه‌های جامع و هدفمند گروه‌های پزشکی، تربیت کاردان‌های فوریت‌های پزشکی است.

مسئولیت اصلی این کاردان‌ها که به عضویت در تیم‌های سلامت، خدمات و امداد رسانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و اورژانسی در می‌‌آیند، امداد رسانی و حفظ ثبات وضعیت بیماران در مرحله پیش بیمارستانی است.

گستره این خدمات، به تمام گروه‌های بیماران جامعه بسط داده می‌شود.

فوریت های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی - سختی و بازار کار آن

دوره کاردانی رشته فوریت های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی که برنامه تحصیلی آن بر همین اساس که در بالا گفته شد، در کنار اساس‌نامه‌های علمی-اسلامی تهیه و تدوین شده است.

آموزش کاردانان در فوریت های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی ، با هدف تربیت متخصصین و تکنسین‌های حرفه‌ای در این زمینه است تا بتوانند با اطلاعات و دانش عملی به روز خود در کنار تجربه و تخصص، در قالب تیم‌های سلامت خود را نشان داده و بتوانند به آحاد جامعه و نیاز‌های آن‌ها پاسخگو باشند.

شاغلان به کار در این رشته، عموما از آن به عنوان مشاغل دشوار یاد کرده و محیط‌های پر استرس و لزوم آمادگی کامل همیشگی را از دلایل اصلی این موضوع نیز می‌دانند.

هم چنین محیط‌های دشوار برای کار در این زمینه که اصلی ترین بخش‌های این رشته‌ هم می‌توانند باشند، مانند دریا، کوهستان و تمام جاده‌ها در تمام ایام حتی تعطیلات، مزید بر این علت نیز شده‌ است.

دروس پایه رشته فوریت های پزشکی

  • تشریح
  • فیزیولوژی
  • میکروب‌شناسی
  • انگل‌شناسی
  • بهداشت عمومی
  • زبان تخصصی

دروس اصلی رشته فوریت های پزشکی

  • داروشناسی
  • اخلاق و مقررات حرفه‌ای
  • آشنایی با سازمان‌های امدادی
  • اصول و فنون و  مراقبت‌ها

دروس تخصصی رشته فوریت های پزشکی

  • فرایند عملیات و اطلاعات فنی
  • نشانه‌شناسی و معاینات بدنی
  • جا به جایی و حمل بیمار
  • بهداشت روان و فوریت‌ های روان پزشکی
  • احیای قلبی ریوی پایه
  • احیای قلبی ریوی پیشرفته (نظری_عملی)
  • فوریت‌ های داخلی 1 و 2
  • ترومای 1 و 2
  • فوریت ‌های پزشکی در گروه ‌های خاص
  • فوریت‌های پزشکی در شرایط خاص
  • فوریت ‌های پزشکی در بلایا
  • فوریت ‌های محیطی

لیست این دروس از گستردگی و دشواری ‌های دیگر این رشته پرده برمی‌دارد که باید از سوی متقاضیان حتما لحاظ گردد.

 

ثبت نام فوریت های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی

برای ثبت نام فوریت های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی لازم است تا از شرایط مهم و اصلی این دانشگاه و به‌ویژه این رشته مطلع شوید.

اولین شرط اساسی در این راستا جنسیت است. فوریت های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی تنها برای داوطلبین آقا امکان ثبت نام دارد.

عدم ابتلا به بیماری‌های مزمن و صعب العلاج نیز در این راستا دارای اهمیت است. هم‌ چنین نداشتن محدودیت‌ها و معلولیت‌‌های فیزیکی نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

قدرت بینایی خوب، توانایی انجام کارهای تیمی، مهارت‌های بدنی، روانی و کلامی و هم چنین دارای حداقل قد 170 سانتی متر بودن نیز از فاکتورهای مهم محسوب می‌شوند.

تنها داوطلبین دارای مدرک دیپلم یکی از رشته‌های علوم تجربی، علوم انسانی و ریاضی و فیزیک می‌توانند برای ثبت نام فوریت های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی اقدام کنند.

در انتها برای ورود به بازار کار این رشته، داشتن گواهی‌نامه نیز الزامی است. لازم به ذکر است که تحت شرایط خاصی که در اطلاعیه‌های سالانه منتشر می‌شود، فارغ‌ التحصیلان این رشته می‌توانند از امتیاز معافیت دائمی بهره‌مند شوند.

در صورت داشتن شرایط لازم در این رشته و دانشگاه می‌توانید برای ثبت نام فوریت های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی در شروع هر ترم اقدام نمائید.

فوریت های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی - سختی و بازار کار آن

ثبت نام رشته فوریت های پزشکی بدون کنکور

برای ادامه تحصیل در رشته فوریت های پزشکی می‌توانید از دانشگاه‌ها و مجتمع‌های آموزش عالی نیز بهره‌مند شوید. این دانشگاه‌ها هر ساله اقدام به ثبت نام رشته فوریت های پزشکی بدون کنکور می‌کنند که با توجه به شرایط و زمان درنظر گرفته شده برای ثبت نام می‌توانید اقدام نمائید.

نکته بسیار مهم برای داوطلبین ثبت نام در رشته فوریت های پزشکی بدون کنکور و دیگر رشته‌های پیراپزشکی لزوم شرکت در آزمون سراسری علوم تجربی است. بعد از اعلام نتایج و به کمک بخش پذیرش در رشته‌های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در دفترچه انتخاب رشته انتخاب های 150گانه خود را وارد نمایند.

بعد از بررسی شرایط و پیشینه تحصیلی شما به کمک معدل کتبی دیپلم ، در صورت پذیرش در بخش اولیه از سوی دانشگاه‌های انتخابی داوطلبین و سازمان سنجش ، به علت غیر متمرکز بودن رشته فوریت های پزشکی بدون کنکور ، به مصاحبه دعوت شده و به بررسی شرایط ثانویه داوطلب می‌پردازند.

موضوع اصلی در مصاحبه رشته فوریت های پزشکی بدون کنکور شامل هدف از انتخاب این رشته، میزان علاقه، و نحوه آشنایی داوطلب با این رشته خواهد بود. در صورتی که پاسخ‌های شما از نظر داوران مورد قبول باشد و نمره لازم و مد نظر را کسب کرده باشید، ثبت نام شما قطعی خواهد شد و از بهمن ماه سال 98 می‌توانید به تحصیل در این رشته مشغول شوید.

از دیگر شرایط مهم در این زمینه نیز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

حداقل سن مجاز برای ثبت نام فوریت های پزشکی بدون کنکور 18 سال و حداکثر 24 سال می‌باشد. برای داوطلبینی که بعد از اتمام خدمت سربازی اقدام به ثبت نام می‌کنند حداکثر سن مجاز 26 سال خواهد بود.

دانشجویان بعد از اتمام تحصیل خود موظف به انجام خدمت تعهدیشان به مدت 3 برابر زمان تحصیل در دانشگاه خواهند بود.

برای داوطلبین متأهل در هنگام انتخاب رشته، لازم است تا رضایت رسمی همسر خود را برای تحصیل و به دنبال آن تعهد کاری را، جلب کنند.

برای داوطلبینی که در حین تحصیل متأهل می‌شوند نیز لازم است تا رضایت همسر خود را جلب کنند. چرا که  در هرحال پذیرفته شدگان طبق تعهد نامه محضری جهت انجام خدمت به مدت ۳ برابر طول دوره تحصیل حق هرگونه درخواست انتقال به تبعیت از همسر را از خود سلب می‌کند.

عموما مراکز آموزش عالی و دیگر دانشگاه‌های پذیرش رشته‌های بدون کنکور در زمینه پیراپزشکی و فوریت‌ های پزشکی، حق ثبت نام را فقط برای ساکنان ناحیه و بومی‌های آن منطقه محفوظ می‌دارند. لذا به این نکته نیز هنگام انتخاب رشته توجه فرمائید.

برای پاسخ به هرگونه ابهام در زمینه ثبت نام فوریت های پزشکی دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه‌های بدون کنکور می‌توانید با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در تماس باشید. مشاوران این مرکز با سال‌ها تجربه در زمینه ثبت نام ‌های بدون کنکور و انتخاب رشته می‌توانند شما را برای انتخاب مسیر مناسب مختص شما با توجه به شرایطتان و شرایط دانشگاه‌های مدنظرتان، به بهترین شکل راهنمایی و همراهی کنند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
7 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مژده
1 سال قبل

با سلام
خواستم بدونم میشه دانشگاه علمی کاربردی برای رشته فوریت های پزشکی بدون کنکور ثبت نام کرد؟

فرشته
2 سال قبل

سلام برای رشته فوریت های پزشکی تویه دانشگاه علمی کاربردی تا کی مهلت داره ؟بعدا اگه مدرک گرفتیم چ بازارهای کاری داره؟

اما
3 سال قبل

سلام امسال خانم ها رو هم پذیرش میکردن که امسال خانمم میگیرین برای این رشته

گروه الو سلام مشاور
3 سال قبل
پاسخ به  اما

سوالتونو کامل بپرسید دوست عزیز.کدام رشته؟

عسل
4 سال قبل

باسلام میخواستم بدونم رشته فوریت های پزشکی در سال ۹۹ هم برای دانشگاه علمی کاربردی هست یا خیر ممنون

مژده
1 سال قبل
پاسخ به  عسل

با سلام
خواستم بدونم میشه دانشگاه علمی کاربردی برای رشته فوریت های پزشکی بدون کنکور ثبت نام کرد؟

رها بهرامی
1 سال قبل
پاسخ به  مژده

سلام در رشته های مرتبط با مهندسی پزشکی می توانید ثبت نام کنید.

پیمایش به بالا