رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور

رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور
محتوای جدول

اگر شما هم از علاقه‌مندان به رشته مترجمی زبان انگلیسی هستید و در کنکور سراسری نتوانستید به خواسته‌ دلخواه خود برسید و یا به هر دلیلی نتوانستید در آزمون شرکت کنید، نگران نباشید.

دانشگاه‌های زیادی در رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور اقدام به پذیرش می‌کنند. نکته جالب توجه این است که بیش تر ظرفیت‌های دانشگا‌ه‌های سراسری در دوره‌های روزانه و شبانه، آزاد، پردیس‌‌های خود گردان، پیام نور و غیرانتفاعی به پذیرش برای رشته‌های بدون کنکور تعلق گرفته است.

ازین رو بهتر است که در زمان انتخاب رشته، از جلسات مشاوره انتخاب رشته زبان استفاده کنید تا بهترین انتخاب رشته و به طبع آن پذیرش در دانشگاه را داشته باشید.

اما متاسفانه بر خلاف این ظرفیت زیادی که برای پذیرش‌های بدون کنکور (صرفا بر اساس سوابق تحصیلی) در نظر گرفته شده است، اطلاع رسانی در این زمینه بسیار کم و ضعیف است. به گونه‌ای که بیش‌تر داوطلبین و علاقه‌مندان به رشته‌های دلخواهشان از وجود این نوع پذیرش در آن رشته بی‌خبر ‌هستند.‌‌

لذا در این مقاله بر آن شده ایم تا اطلاعاتی در زمینه رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور برای داوطلبین گرد آوری کنیم.

رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور

نحوه ثبت نام برای رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور در دانشگاه‌های سراسری

با توجه به اطلاعیه منتشر شده از سوی سازمان سنجش، پذیرش بدون کنکور و صرفا بر اساس سوابق تحصیلی در رشته‌های زبان، تنها به صورت حضوری ممکن خواهد بود.

لذا قبل از مراجعه به دانشگاه مد نظر برای ثبت نام، از طریق اعلامیه‌های منتشر شده در صفحه‌های رسمی آن دانشگاه به صورت کامل از الزامات و مدارک مورد نیاز مطلع شوید و سپس اقدام به مراجعه حضوری نمائید. از الزامات این مدارک، مدارک دیپلم و پیش ‌دانشگاهی شما خواهد بود.

از آن‌جا که تحصیل در این دانشگاه‌ها همراه با شهریه‌های ترمی می‌باشد، لازم است از تمام جزئیات هزینه‌های خود مطلع شوید تا در آینده با مشکلی رو به رو نشوید. به صورت اجمالی برای برخی از این دانشگاه‌ها می‌توان به شهریه‌های بین 2 الی 4 میلیون تومان در هر ترم اشاره کرد.

برخی از دانشگاه‌های سراسری که در این راستا تا به حال اقدام به جذب بدون کنکور نموده اند از قبیل، دانشگاه بیرجند، دانشگاه کاشمر، چابهار دانشگاه علوم دریایی و دریانوردی، دانشگاه زابل، دانشگاه سیستان و بلوچستان- زاهدان ، دانشگاه ولایت- ایران شهر، دانشگاه رفسنجان ویژه خواهران و دانشگاه بم ، می‌باشند.

دانشگاه‌های پیام نور نیز از قبیل، اراک و دلیجان و ساوه در استان مرکزی، واحد بندرعباس و بین الملل کیش و واحد قشم در استان هرمزگان، و در دیگر استان‌ها از جمله : همدان، قم، خراسان‌های رضوی و جنوبی و شمالی، خوزستان، زنجان، فارس و قزوین نیز واحد‌های پرطرفدار زیادی در این زمینه اقدام به پذیرش می‌کنند.

در استا‌ن‌های کرمان، مازندران، کرمانشاه به علاوه استان‌های نام برده شده در واحد‌های غیرانتفاعی رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور پذیرش می‌شود.

ثبت نام رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور در دانشگاه‌ آزاد

دانشگاه آزاد نیز هر ساله با توجه به سوابق تحصیلی متقاضیان، اقدام به پذیرش بدون کنکور در اکثر رشته‌ها می‌کند. برای اطلاع از این‌ که رشته مترجمی زبان انگلیسی در کدام واحد‌های این دانشگاه به صورت بدون کنکور پذیرش می‌شود، با مراجعه به سایت رسمی دانشگاه آزاد، دفترچه مربوطه را دانلود کنید.

بعد از بررسی تمام شرایط و درصورت داشتن شرایط لازم می‌توانید مدارک مورد نیاز واحد مربوطه را در سایت بارگذاری کنید. در صورت داشتن تمام امتیازات و مدارک لازم، برای ثبت‌ نام نهایی دعوت خواهید شد. از مدارک لازم در کارشناسی ناپیوسته مترجمی زبان انگلیسی، مدرک فوق دیپلم است

واحد‌های پرطرفداری که در این رشته در مقطع کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی پیوسته اقدام به پذیرش می‌کنند عبارتند از واحدهای: تهران شمال، تهران مرکزی، اسلامشهر، پرند، مراغه، ارومیه، اصفهان، اراک، ملایر، قم، سنندج، رشت و …

برای ثبت نام در رشته‌های بدون کنکور دانشگاه‌های آزاد، با خرید کارت اعتباری تنها و تنها از سایت رسمی دانشگاه، www.Azmoon.org، می‌توانید مراحل ثبت نام را طی کنید.

دانشگاه‌های علمی کاربردی

دانشگا‌ه‌های علمی کاربردی یکی از اصلی ترین انتخاب‌های داوطلبین به ویژه شاغلین، برای ادامه تحصیل و پذیرش بدون کنکور است. اما تحصیل در این دانشگاه‌ها در تمام رشته‌هایی که پذیرش صوت می‌گیرد، بیش تر رنگ و بوی کاری را به خود گرفته است.

لذا در این زمینه نیز دانشگاه علمی کاربردی در زیر شاخه مترجمی زبان انگلیسی آثار دیداری و شنیداری اقدام به پذیرش می‌کند.

این زیر شاخه از رشته مترجمی زبان، بیش تر برای شاغلین دارالترجمه ها و سازمان‌های دولتی و غیر دولتی مطبوعاتی و رسانه‌ای و یا مترجم همزمان مکالمات مورد نیاز است.

برای اطلاع از وجود رشته مترجمی زبان بدون کنکور در دانشگا‌ه‌های علمی کاربردی مد نظر خود می‌توانید به سایت رسمی دانشگاه مراجعه کنید.

در صورتی که هر گونه ابهام و سوالی در زمینه رشته مترجمی زبان انگلیسی بدون کنکور از قبیل واحد‌های پذیرنده و نحوه دقیق ثبت نام و . . . می‌توانید با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشید.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
سمیه
4 سال قبل

عرض سلام و خسته نباشید دارم برای شما.
ممنون مطلب مفید و کاملی بود.

گروه الو سلام مشاور
4 سال قبل
پاسخ به  سمیه

خواهش میکنم
موفق باشید

فرزانه
3 سال قبل

سلام۔مترجمی زبان انگلیسی کارشناسی بدون کنکور ثبت نامش کی شروع میشه؟؟؟

گروه الو سلام مشاور
3 سال قبل
پاسخ به  فرزانه

سلام احتمالا از اوایل تیر ماه ثبت نام آغاز شود.

پیمایش به بالا