محرومیت های ثبت نام آزمون دکتری 1403

محرومیت های ثبت نام آزمون دکتری
محتوای جدول

محرومیت های ثبت نام آزمون دکتری 1403 شامل پذیرفته شدگان دوره روزانه سال های گذشته است. هر ساله برطبق اطلاعیه های مندرج در دفترچه ثبت نام آزمون دکتری شرایط محرومیت آزمون دکتری اعلام می شود.

دانشجویان مقطع دکتری می بایست به شرایط اعلام شده توجه داشته باشند زیرا در صورت مغایرت اطلاعات آن ها با شرایط اعلام شده زمان آن ها برای شرکت در آزمون دکتری تلف شده و تلاشی بیهوده خواهند داشت.

ما در این مقاله می خواهیم محرومیت های ثبت نام آزمون دکتری 1403 را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

محرومیت های ثبت نام آزمون دکتری

محرومیت های ثبت نام آزمون دکتری 1403

دانشجویانی که در دوره روزانه آزمون دوره روزانه دکتری سال 1402، پذیرفته شده باشند، شامل محرومیت از آزمون دکتری خواهند شد. این افراد محرومیت ثبت نام آزمون دکتری را تجربه خواهند کرد و به مدت یک سال از شرکت و ثبت نام در کنکور سراسری محروم می شوند.

همچنین داوطلبان دوره روزانه آزمون دکتری سال 1401 و ماقبل در صورت داشتن شرایط مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری 1403 می بایست تا پایان آخرین روز ثبت‌نام آزمون دکتری سال 1403، انصراف از تحصیل در رشته و دانشگاه مربوطه را قطعی نمایند در غیر اینصورت عواقب محرومیت از آزمون دکتری را باید بپذیرند.

بدیهی است که در صورت عدم قطعیت انصراف از تحصیل دانشجویان پذیرفته شده در زمان تعیین شده، اگر در آزمون دکتری سال جدید پذیرفته شوند. قبولی آنان در آزمون لغو و هیچگونه اقدامی نسبت به درخواست آنان، امکان‌پذیر نخواهد بود.

محرومیت های ثبت نام آزمون دکتری

عوامل محرومیت از آزمون دکتری

عوامل محرومیت از آزمون دکتری شامل مواردی همچون دانشجویان انصرافی، اخراجی، ترک تحصیل تا پایان خدمت دوره ضرورت می شود. همچنین سقف سنوات تحصیلی دوره دکتری، حداکثر 5 سال است.

دانشجویانی که در طی این مدت موفق به اتمام تحصیل نشوند، شرایط ادامه تحصیل را از دست خواهند داد.

دانشجویان مرد در صورتی که از تحصیل در دانشگاه انصراف دهند. چهار ماه فرصت دارند برای رسیدگی به وضعیت مشمولیت، خود را به وظیفه عمومی معرفی کنند.

سربازان در حال انجام خدمت، مجاز به تحصیل همزمان با انجام خدمت دوره ضرورت نیستند و در صورت قبولی در دانشگاه و نداشتن غیبت، برای برخورداری از معافیت تحصیلی، از خدمت ترخیص خواهند شد.

محرومیت ثبت نام آزمون دکتری شامل مشمولان غایب می شود و به هیچ عنوان حق شرکت در آزمون کنکور را ندارند. اگر این افراد در کنکور ثبت نام و قبول شوند، مجوز تحصیل برای آن ها صادر نمی شود و دانشگاه ‌ها نیز اجازه ثبت نام آن ها را ندارند.

کانال تلگرام الو سلام مشاور

جمع بندی

محرومیت های ثبت نام آزمون دکتری 1403 برای برخی دانشجویان مشکل ساز می شود. بنابراین مطالعه شرایط آن می تواند به  صرفه جویی در زمان آن ها و تصمیم در شرکت و عدم شرکت در کنکور دکتری تاثیر  داشته باشد.

تمامی شرایط محرومیت از آزمون دکتری در دفترچه ثبت نامی که توسط آموزش و پرورش منتشر می شود درج خواهد شد. ما سعی کردیم مهمترین آن ها را شرح دهیم.

ما در این مقاله سعی کردیم محرومیت ثبت نام آزمون دکتری را شرح دهیم و عوامل آن را مورد بررسی قرار دهیم در صورت هرگونه سوال و ابهام در این زمینه کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا