مشاوره انتخاب رشته رایگان

مشاوره انتخاب رشته رایگان

محتوای جدول

هر ساله در بازه انتخاب رشته کنکور سراسری داوطلبان بسیاری به دنبال مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشند. انتخاب رشته یکی از مهم ترین بخش های پذیرش در دانشگاه هاست که تاثیر بسیار زیادی در قبولی و آینده تحصیلی داوطلبان خواهد داشت.

مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری همانطور که از نامش پیداست به صورت رایگان انجام می شود و مزایا و معایبی به همراه دارد. در این مقاله ما ضمن آشنایی با اهمیت پروسه انتخاب رشته در ارتباط با انتخاب رشته رایگان کنکور صحبت می کنیم.

چنانچه به دنبال مشاوره حرفه ای کنکور سراسری هستید و می خواهید با مشاوره رایگان انتخاب رشته بیشتر آشنا شوید، در ادامه با موضوعات زیر همراه ما باشید:

مشاوره انتخاب رشته رایگان

اهمیت انتخاب رشته کنکور 

بسیاری از دانش آموزان برای کسب رتبه ی مورد نظر خود در کنکور سراسری ساعت های زیادی به مطالعه و گذراندن دوره های آموزشی می پردازند. آنچه اکثر دانش آموزان نمی دانند اهمیت انتخاب رشته در قبولی رشته و دانشگاه مد نظرشان می باشد که به اندازه ی کسب رتبه ی مناسب با اهمیت است.

برای درک بیشتر اهمیت انتخاب رشته اصولی باید بگوییم که گاهی یک داوطلب با رتبه ای عالی با اشتباهی کوچک در انتخاب رشته، در رشته و دانشگاه مورد نظر خود قبول نمی شود در حالی که فرد دیگری با رتبه ای بالاتر اما انتخاب رشته ای دقیق قبولی همان رشته و دانشگاه را به دست می آورد.

مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از انتخاب های پر طرفدار داوطلبان می باشد که طیف وسیعی از داوطلبان در هر یک از گروه های ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان به دنبال آشنایی با این نوع مشاوره و مزایا و معایب آن می باشند.

انتخاب رشته رایگان کنکور سراسری

مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری یکی از گزینه های در دسترس داوطلبان کنکور برای انتخاب رشته می باشد و می توان گفت تنها مزیت آن رایگان بودنش است. با در نظر داشتن اینکه مشاوره انتخاب رشته تجربی از پر تعداد ترین میزان داوطلب برخودار است ما به مشاوره رایگان انتخاب رشته تجربی در کنار دیگر گروه های آزمایشی نیز می پردازیم.

برای آشنایی با جزییات مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری ابتدا بایست پاسخ این سوال را بدانید که مشاوران انتخاب رشته کنکور سراسری غالبا چه کسانی هستند؟ بخش کثیری از مشاوران کنکور سراسری تخصص خاصی در این حوزه ندارند و اغلب رتبه های برتر کنکور سال های گذشته بدون شرکت در هیچ دوره تخصصی مشاوره ای به عنوان مشاور کنکور فعالیت می کنند.

این بزرگترین مشکل مشاوران کنکور سراسری می باشد تصور کنید مشورت گرفتن از رتبه برتر کنکور ریاضی برای شما که در کنکور تجربی شرکت می کنید چه سودی خواهد داشت؟ اصول مشاوره انتخاب رشته ریاضی با مشاوره انتخاب رشته انسانی و دیگر گروه های آزمایشی بسیار متفاوت است و شما بایست مشاور مناسب خودتان را پیدا کنید.

با این توضیح دانستیم که اهمیت انتخاب مشاوری متخصص و راه بلد بسیار بیشتر از رایگان بودن یا نبودن پروسه انتخاب رشته می باشد چرا که نهایتا این انتخاب رشته است که قبولی شما و آینده تحصیلی تان را مشخص کرده و تحت تاثیر قرار می دهد.

معایب مشاوره انتخاب رشته رایگان کنکور سراسری

همچنان که پیشتر گفتیم از معدود مزایای مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور، همین رایگان بودن آن است در حالی که معایب آن بسیار بیشتر از این مورد می باشد.

همینطور که گفتیم بسیاری از مشاوران کنکور سراسری و انتخاب رشته افرادی هستند که از تخصص کافی در حوزه ی مشاوره برخودار نمی باشند و در بهترین حالت از رتبه های برتر کنکور سالهای گذشته هستند.

شما در انتخاب چنین مشاورانی باید به این موضوع دقت کنید که هر ساله متد برگزاری کنکور تغییر کرده و روند انتخاب رشته را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. علاوه بر این موفقیت یک فرد در کنکور به این معنی نیست که او می تواند در انتخاب رشته به شما کمک کند.

بسیاری از مشاوران انتخاب رشته رایگان حتی آشنایی کاملی با رشته های گوناگون، دانشگاه های معتبر در هر رشته و رتبه و تراز مورد نیاز برای قبولی در هر یک از آنها ندارند. مسلم است که انتخاب رشته هنر با انتخاب رشته زبان متفاوت است و مشاور انتخاب رشته بایست با جزییات هر یک از اینها کاملا آشنا باشد.

نکته ی دیگری که در ارتباط با مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور و معایب آن اهمیت دارد در نظر داشتن این موضوع است که هیچ فرد متخصصی، تخصص خود را به رایگان در اختیار دیگران قرار نمی دهد.

اغلب مشاوران رایگان کنکور سراسری در کمترین زمان بدون توجه به علاقه مندی ها، اولویت ها و اهداف شما روند انتخاب رشته شما را مشخص می کند. در واقع شما با انتخاب رشته رایگان آینده تحصیلی خود را به دست کسی می سپارید که با کمترین تخصص بدون داشتن هیچ اطلاعی از رشته مورد علاقه شما و جزییات انتخاب رشته در گروه آزمایشی تان؛ آینده تحصیلی شما را تعیین می کند.

با این توضیح اگرچه مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری انتخابی وسوسه کننده به نظر می رسد، فراموش نکنید که داشتن یک مشاور بد اما رایگان نه تنها هیچ سودی نخواهد داشت بلکه ساعت ها زحمت شما را نیز بر باد خواهد داد.

معایب انتخاب رشته با مشاوره نزدیکان

یکی دیگر از انتخاب های داوطلبان در انتخاب رشته کنکور سراسری کمک گرفتن از نزدیکان، دوست و آشنا و… می باشد. معایب این مورد اگر بیشتر از مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری نباشد، کمتر نیست.

دقیقا همان دلایلی که برای مشاوران رایگان بر شمردیم می توانند در انتخاب رشته شما توسط نزدیکان اختلال ایجاد کنند. نداشتن تخصص، آشنا نبودن با تغییرات هر دوره، آشنا نبودن با گروه های آزمایشی مختلف و رشته های آنها، نداشتن تسلط کافی و… همگی از معایب انتخاب رشته با مشورت نزدیکان است.

دقت کنید که اهمیت انتخاب رشته به قدری است که اشتباه در آن یک سال تلاش شما را از بین می برد و حتی آینده شما را تا سالها تحت الشعاع قرار می دهد. اگر در انتخاب رشته تان بی دقتی کنید و در رشته ای که هیچ علاقه ای به آن ندارید قبول شوید زمان زیادی از دست خواهید داد یا حتی بدتر در رشته ای که علاقه ای به آن ندارید مشغول به تحصیل می شوید.

مزایای مشاوره انتخاب رشته الو سلام مشاور

چنانچه هنوز به مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری فکر می کنید ما در این بخش به راه حل این موضوع می پردازیم. مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری در مرکز مشاوره الو سلام مشاور در دو مرحله انجام می شود که بخش ابتدایی آن به صورت رایگان انجام می شود و شما می توانید از مزایای آن بهره مند شوید.

در این نوع مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری شما در مکالمه ای کوتاه با مشاوران ما آنها را از گروه آزمایشی، رتبه و شرایط خود مطلع می کنید. سپس مشاوران ما شما را با توجه به شرایط اختصاصی خودتان به افراد متخصص در این حیطه متصل می کنند.

با این شیوه بهترین مشاوری که می تواند در انتخاب رشته تان شما را همراهی کند به شما معرفی می شود و دیگر نگرانی های موجود در مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری وجود نخواهد داشت.

چنانچه تمایل دارید برای برخورداری از مشاوره حرفه ای انتخاب رشته کنکور سراسری می توانید با تیم خبره ی ما در الو سلام مشاور در تماس باشید.

درخواست مشاوره انتخاب رشته کنکور سراسری 1403

جمع بندی

با توجه به اینکه بسیاری از داوطلبان کنکور در پی بهترین انتخاب رشته برای خود هستند ما در این مقاله با بررسی روند مشاوره رایگان انتخاب رشته کنکور سراسری، عواقب احتمالی این انتخاب را بر شمرده و معایب آن را به دقت مورد بررسی قرار دادیم.

در نهایت بعد از بررسی نواقص مشاوره انتخاب رشته رایگان، راهکاری در ارتباط با این موضوع معرفی کردیم و اکنون آن را در دسترس شما قرار دادیم.

تیم مشاوره انتخاب رشته الو سلام مشاور در دو مرحله مجزا در انتخاب رشته کنکور سراسری شما را راهنمایی می کنند که مرحله اول آن به صورت کاملا رایگان انجام می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با انتخاب رشته کنکور سراسری کافی است با شماره تماس های ذیل با مشاوران ما در ارتباط باشید.

محتوای جدول

پیمایش به بالا