مشاوره برای شغل برنامه نویسی

مشاوره برای شغل برنامه نویسی
محتوای جدول

تحصیل در رشته های مختلف لزوما به این معنا نیست که شما می توانید در آن موفق شوید. بنابراین قبل از این که مسیر تحصیلی و کاریتان را تعیین کنید، ابتدا از این مسئله مطمئن شوید که در چه زمینه ای استعداد دارید و چگونه می توانید در آن موفق شوید.
برنامه نویسی شاید برای بسیاری از افراد جالب به نظر برسد چرا که در بیشتر موارد منجر به خلق برنامه کامپویتری، بازی و … می شود. اما آیا این مسئله این معنا است که هرکس که در این رشته تحصیل کرده است، می تواند در آن موفق باشد؟

در این مقاله همراه ما باشید تا با استفاده از مواردی که در در زمینه مشاوره برای شغل برنامه نویسی مطرح می شود، متوجه شوید شما گزینه مناسبی هستید یا نه!

بازار کار شغل برنامه نویسی چگونه است؟

اولین مسئله ای که در مشاوره برای شغل برنامه نویسی باید به آن پرداخته شود، بررسی شرایط بازار کار حرفه مورد نظر است. خوشبختانه شغل برنامه نویسی به گونه ای است که امکان فعالیت به عنوان فریلنسر و یا دورکاری را برای شما فراهم می کند.
بنابراین اگر در محل زندگیتان شغلی پیدا نکردید ناراحت نباشید چرا که می توانید از هرکجایی که هستید چه در ایران و چه در خارج از کشور، کاری برای خود دست و پا کنید.

در آمد شغل برنامه نویسی چقدر است؟

دومین سوالی که در مشاوره برای شغل برنامه نویسی مطرح می شود، میزان درآمد این کار است. با توجه به این که روز به روز وابستگی زندگی انسان به دنیای دیجیتال بیشتر و بیشتر می شود، انتظار می رود که برنامه نویسی درآمد بالایی داشته باشید.
اما با توجه به بازخوردی که از عزیزان فعال در این زمینه گرفته می شود، درآمد این شغل به نسبت پیچیدگی و گرفتاری هایی که دارد چندان مطلوب به نظر نمی رسد. با این وجود اگر قصد مهاجرت به کشورهای خارجی خصوصا کشورهای عربی را دارید، تحصیل در این رشته می تواند به نفعتان باشد.

البته نمی توان این مسئله را یک حالت کلی در نظر گرفت چرا که اگر بتوانید در انجام کاری تخصص داشته باشید و به بهترین حالت آن را به سرانجام برسانید، می توانید درآمد خوبی هم داشته باشید.

مشاوره برای شغل برنامه نویسی

تحصیلات و تواناییهای لازم برای ورود به شغل برنامه نویسی

برای ورود به این حرفه می توانید هم از طریق تحصیل در یکی از رشته های علوم کامپیوتر، مهندسی فناوری اطلاعات یا همان آی تی ، مهندسی کامپیوتر (گرایش نرم افزار) دانشگاه اقدام کنید و هم موسسه های آموزشی که برگزار کننده دوره های آموزشی برنامه نویسی هستند.
به خاطر داشته باشید که برای موفقیت در هر کاری نیاز به مدرک بالا نیست، تنها چیزی که از اهمیت زیادی برخوردار است تخصص و تجربه کاری شماست.

وظایف یک برنامه نویس چیست؟

  • نوشتن برنامه های مختلف برای سیستم عامل های مختلف به زبان های مختلف
  • به روز رسانی برنامه های قبلی
  • عیب یابی از برنامه های کنونی
  • همکاری با افرادی که در زمینه تحلیل داده فعالیت دارند
  • همکاری با افرادی که در حوزه طراحی گرافیکی فعال هستند.

چه کسانی نباید برنامه نویس شوند؟

هنگامی که به مشاوره برای شغل برنامه نویسی مراجعه می کنید، یکی از کارهایی که انجام می شود، آنالیز شخصیت شما و میزان تطابقش با شغل مد نظرتان است. بنابراین اگر شما در یکی از دسته های زیر قرار داده شوید، بهتر است که به فکر رشته ای دیگر برای ادامه تحصیل باشید چرا که در غیر این صورت در زندگی کاریتان با میزان زیادی نارضایتی و سرخوردگی مواجه می شود.

  • خلاقیت ندارید.
  • خودانگیخته نیستید و نمی توانید در هنگام برخورد با مشکل انگیزه ادامه دادن را در خود ایجاد کنید.
  • علاقه ای به پیدا کردن مشکل و حل آن ندارید.
  • نمی توانید برای مدت زیادی روی یک مسئله خاص تمرکز کنید.
  • کار کردن را در ساعت مشخص را ترجیح می دهید.
  • برای یادگیری برنامه نویسی به چه مهارت هایی نیاز است؟
  • کدام زبان های برنامه نویسی امروزه توجه بسیاری را به خود جلب کرده اند؟
  • برای پیدا کردن شغل برنامه نویسی چه باید کرد؟

همراهان عزیز اگر به دنبال مشاوره برای شغل برنامه نویسی هستید، می توانید از طریق شماره های موجود در سایت با مشاوران تلفنی ما در ارتباط باشید.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
حمیدرضا
2 سال قبل

سلام تشکر فراوان

پیمایش به بالا