مشاوره شغلی رشته عمران

مشاوره شغلی رشته عمران
محتوای جدول

مهندسی عمران یکی از رشته های پر طرفدار در میان دختران و پسران است که قصد ورود به دانشگاه دارند. با این وجود به دلیل عدم آگاهی کافی در رابطه با این رشته مهندسی و شرایط بازار کار، بسیاری از آنها بعد از فارغ التحصیلی نمیتوانند به آنچه که می خواهند برسند. اگر شما هم دانشجوی این رشته هستید و یا قصد ادامه تحصیل در این زمینه دارید، در این مقاله با موضوع مشاوره شغلی رشته عمران همراه ما باشید.

برای اینکه متوجه شوید که ادامه تحصیل در این رشته و اشتغال به شغل های مربوط به مهندسی عمران مناسب شما و روحیات شما هست یا خیر میتوانید از انواع تست روانشناسی انتخاب رشته کمک بگیرید.

در مشاوره شغلی رشته عمران به چه مباحثی پرداخته می شود؟

زمانی که شما برای مشاوره شغلی رشته عمران به متخصص این کار مراجعه می کنید، باید حتما در رابطه با مسائل زیر با وی مشورت نمایید :

مشاوره شغلی رشته عمران

شرایط ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر

بسیاری از افراد تصور می کنند که هرچه مدرک تحصیلیشان بالاتر باشد، شانس بیشتری برای پیدا کردن کار دارند. هرچند که این تصور تا اندازه ای درست است اما نمی توان به همه افراد تعمیم داد. چرا که ممکن است شما تا مقطع دکتری رشته ای ادامه دهید، اما نتوانید شغل مورد نظرتان را پیدا کنید چرا که مهارتهای لازم برای کار را ندارید. پس حتما در جلسه مشاوره شغلی رشته عمران از مشاور بخواهید شرایط ادامه تحصیل در این رشته را به شما توضیح دهد و همچنین بیان کند در چه صورتی با ادامه تحصیل می توانید شرایط کاریتان را بهتر کنید.

وظایف مهندس عمران

قطعا برای شما هم پیش آمده است که با خود بگویید چه فکر میکردیم، چی شد! اگر نمی خواهد همچین نظری در رابطه با رشته دانشگاهیتان داشته باشید، قبل از اینکه دوره تحصیلیتان را آغاز کنید، ببینید آیا به دروس ارائه شده در این رشته علاقه دارید یا نه. بعد از آن بررسی کنید که با مدرک تحصیلی این رشته در چه زمینه ای می توانید فعالیت داشته باشید. آیا کاری که باید انجام دهید همان چیزی است که تصور می کنید یا نه. پس بهتر است با استفاده از مشاوره شغلی رشته عمران واقع بینانه به همه چیز نگاه کنید.

به طور کلی یک مهندس عمران در حوزه های زیر فعالیت می کند :

·       طراحی و مشاوره (در حوزه نقشه برداری و مشاوره برای ساخت و ساز)

·       نظارت (فعالیت به عنوان مهندس ناظر بر اساس آنچه که کارفرما دستور داده است.)

·       پیمانکاری و اجرا (دریافت نقشه و اجرای طرح بر اساس آنچه که کارفرما مد نظر دارد.)

بررسی بازار کار رشته مهندسی عمران

رشته مهندسی عمران مانند مهندسی برق و مهندسی مکانیک از گرایشهای مختلفی تشکیل شده است. معمولا فارغ التحصیلان این رشته می تواندد در انواع شرکتهای مشاوره و عملیاتی شروع به کار کنند به شرط آنکه در کنار بالا بردن سطح علمیشان، مهارت های لازم را هم یاد گرفته باشند و بتوانند از آن برای پیشرفت پروژه استفاده کنند.
به خاطر داشته باشید، هرچه هم که سواد علمی شما بالا باشد اما قادر به انجام کاری به بهترین شکل نباشید، نمی توانید در هیچ کاری موفق شوید. برخی از سازمانهایی که مهندس عمران می تواند در آن مشغول به کار شود، عبارت است از :

·       شرکت مدیریت منابع آب

·       راه سازی و ترافیک شهری

·       شرکت آب و فاضلاب

·       تصفیه خانه

·       ساخت پل و سد

·       ساخت آشیانه های هواپیما

·       ساخت سکوهای نفتی

شرایط استخدام مهندس عمران در خارج کشور

در میان کشورهای خارجی، آلمان همیشه بهترین گزینه برای مهاجرت از طریق کار بوده است. با این وجود دو کشور آمریکا و استرالیا برای فعالیت در زمینه رشته مهندسی عمران بهترین انتخاب هستند چرا که هرسال به تعداد افراد متخصصی که در این زمینه به عنوان مهاجر قبول می کنند، اضافه می شود.

درآمد مهندس عمران

درآمد مهندسی عمران به شرکتی بستگی دارد که در آن فعالیت می کنید. به این معنا که حقوق مهندسین در شرکتهای خصوصی خیلی بیشتر از شرکتهای دولتی است. چرا که این نوع شرکتها بدون وابستگی به قوانین محدود کننده دولتی، به کارمندانشان به اندازه ای حقوق می دهند که اما می توان گفت که در حالت کلی درآمد مهندسان فعال در این زمینه به نسبت سایر رشته های مهندسی بهتر است.

  • مهندس عمران چه مهارتهایی باید بلد باشد؟
  • نرم افزارهای ضروری رشته مهندسی عمران کدامها هستند؟

همراهان عزیز شما می توانید با استفاده از شماره های موجود در سایت، برای مشاوره شغلی رشته عمران با ما در ارتباط باشید.شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا