مشاوره کنکور انسانی 1403

مشاوره کنکور انسانی

محتوای جدول

رشته های گروه آزمایشی علوم انسانی در سال های اخیر، توانسته اند با رشد چشمگیری در جذب داوطلبین و دانش آموزان، از رشته ریاضی و فیزیک نیز پیشی بگیرند و در جایگاه دوم از لحاظ تعداد شرکت کننده در کنکور سراسری قرار بگیرند.

این امر نشان می دهد که هر ساله سیل عظیمی از داوطلبین با هدف پذیرش در رشته های محبوب گروه آزمایشی علوم انسانی، در کنکور سراسری رقابت تنگاتنگی را رقم می زنند.

این موضوع بر اهمیت مشاوره کنکور انسانی 1403 برای کنکور سال جاری تاکید می کند. 

چرا که؛

مسلما بدون برنامه ریزی برای کنکور دقیق و استفاده از یک مشاوره عالی، سرعت پیشرفت شما در این مسیر از رقیبان کم تر خواهد بود و روز به روز فاصله شما با آن ها افزایش می یابد.

مشاوره کنکور انسانی

برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1403 نیز بسیار مهم تر از گذشته شده است، چرا که تغییرات اتفاق افتاده در روال کنکور و آزمون آن ممکن است داوطلبین را گمراه و سرگردان بکند و اگر در این برهه کوتاه نتواند بر این موضوع غلبه کنند، ممکن است تمام زحماتشان هدر برود.

اما اگر از یک برنامه و مشاوره کنکور انسانی 1403 متناسب با این شرایط و مختص خود بهره ببرید، جای هیچ نگرانی وجود ندارد و می توانید موفقیت خودتان را تضمین کنید.

فراموش نکنید که عموم داوطلبین از مطالعه طبق برنامه و اهمیت آن بی اطلاع هستند و علت سکون و عدم پیشرفت خود را هنوز یافت نکرده اند.

تنها پیروی از یک برنامه هدفمند که به صورت پلکانی با هدف های کوتاه و بلند مدت برای شخص شما تهیه شده باشد؛ می تواند شما را از دیگران متمایز کند.

مشاوره کنکور انسانی 1403 برای چه گروه هایی می باشد؟

مشاوره و برنامه ریزی برای کنکور انسانی پیش روی، که در مرکز الو سلام مشاور ارائه می گردد، برای افراد زیر قابل استفاده می باشد:

  • دانش آموزان سال آخری پایه دوازدهم و شرکت کننده در کنکور نظام جدید
  • داوطلبین کنکور مجدد که سال 1400 دانش آموز بوده اند و در کنکور نظام جدید شرکت می کنند.
  • داوطلبین کنکور مجدد که از دانش آموزان دوره های نظام قدیم می باشند و قصد اسم نویسی در کنکور چه نظام قدیم و چه نظام جدید را دارند.
  • داوطلبین دارای مدارک بالاتر از قبیل کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا، که قصد دارند در رشته های علوم انسانی بار دیگر ادامه تحصیل داده و به دنبال علایق خود بروند.
  • داوطلبینی که سال ها از کنکور و مباحث درسی دور بوده اند و قصد یک بازگشت سریع در مسیر درس و کنکور را دارند.
  • داوطلبین پایه های پایین تر (دهم و یازدهم انسانی) که برای کسب تجربه از چند سال قبل به فکر آزمایش خود در محیط کنکور و آشنایی با نحوه طراحی سوالات و لمس آن ها را در جلسه کنکور دارند.

لذا این برنامه ها به دلیل انطباق بالا و تغییر جزئیات آن متناسب با ویژگی ها و فاکتور های هر داوطلب، می تواند یک جامعیت کلی در میان داوطلبین کنکور سراسری داشته باشد. برای این منظور می توانید از مشاوره کنکور انسانی تلفنی و حضوری نیز بهره مند شوید.

برنامه ریزی برای کنکور انسانی 1403

مهم ترین عاملی که باید در مشاوره کنکور انسانی 1403 برای داوطلبین این گروه آزمایشی مفروض گردد، نحوه برنامه ریزی و روند مطالعاتی داوطلبین، با در نظر گرفتن ویژگی های این گروه می باشد.

به علاوه؛

به دلیل وجود انواع مختلف دروس اختصاصی در این گروه، شخصی سازی کردن برنامه داوطلبین بسیار اهمیت ویژه ای دارد.

از آن جایی که عموم دروس اختصاصی این گروه آزمایشی از دروس حفظی است و با حافظه که یک امر کاملا منحصر به هر فرد می باشد، درگیر است، این موضوع اهمیت دوچندانی دارد.

برای فردی که حافظه بلند مدت خوبی دارد، با در نظر گرفتن مرور های چند مرحله ماهانه می توان موضوع را در ذهن وی تثبیت کرد، اما بر عکس برای فردی با حافظه کوتاه مدت خوب، باید برنامه به نحوی دیگر نوشته شود تا این حجم انبوه مطالب حفظ کردنی و درک کردنی از یاد وی فراموش نشود.

به علاوه در این گروه دروس اختصاصی تحلیلی، مانند ریاضیات انسانی، تاثیر به سزایی در تمایز داوطلب از رقیبانش دارد، که با توجه به قدرت تحلیل، درک مباحث ریاضی و قدرت پیاده کردن روش های آموخته شده در تست های این درس، از فاکتورهای مهم شخصی برای در نظر گرفتن ساعات مورد نیاز مطالعه برای این درس در برنامه هر شخص می باشد.

توجه نمایید که ممکن است اهمیت برخی دروس نیز برای داوطلبین متفاوت باشد، چرا که هدف های متفاوت آن ها با یکدیگر عامل این تمایز خواهد بود.

هدف آینده هر داوطلب باید پیش از برنامه ریزی برای کنکور انسانی مشخص گردد، چرا که این انتخاب تاثیر مستقیمی بر وزن دروس و اهمیت آن ها خواهد داشت که باید حتما در جلسه های مشاوره کنکور انسانی تلفنی و حضوری برای برنامه ریزی درسی آن ها لحاظ گردد.

برای آشنایی با این موضوع بهتر است با زیر گروه های رشته علوم انسانی آشنا شوید که این دسته بندی عامل اصلی همین تمایز اهمیت دروس خواهد بود.

بهترین رشته های انسانی در دانشگاه کدامند؟

بهترین دانشگاه های علوم انسانی در ایران کدامند؟

 

مشاوره کنکور انسانی

مشاوره کنکور انسانی 1403 – آشنایی با زیر گروه های رشته علوم انسانی

همان طور که اشاره شد، آشنایی با این زیر گروه ها و رشته های هر یک از آن ها، که می توانند از اهداف شما باشند، می تواند بسیار در روند برنامه ریزی برای کنکور انسانی پیش روی شما تاثیر گذار باشد. لذا آشنایی با آن ها بسیار حیاتی می باشد.

زیر گروه اول رشته علوم انسانی

رشته های این زیر گروه شامل موارد ذیل می باشد:

زبان و اد‌بیات فارسی،زبان و اد‌بیات عرب، د‌بیری زبان و اد‌بیات فارسی، د‌بیری زبان و اد‌بیات عرب، د‌بیری الهیات و معارف اسلامی، د‌بیری علوم د‌ینی، کارشناسی تربیت مربی عقید‌تی و سیاسی، مترجمی زبان عربی، اد‌بیات و زبان عربی، الهیات و معارف اسلامی، کارد‌انی تربیت معلم قرآن، علوم د‌ینی و معارف اسلامی، فقه و حقوق حنفی، فقه و حقوق امامی، فقه و حقوق شافعی، علوم اسلامی، علوم قرآنی، معارف اسلامی و حقوق، الهیات و معارف اسلامی و ارشاد‌، فقه و حقوق اسلامی، علوم قرآن و حد‌یث، معارف اسلامی و علوم سیاسی، حکمت اسلامی و فلسفه، فلسفه، معارف اسلامی و الهیات، حقوق، علوم قضایی، کارشناس فقه، کارد‌انی امور حقوقی و کنسولی، پلیس قضایی.

زیر گروه دوم رشته علوم انسانی

علوم اجتماعی، د‌بیری علوم اجتماعی، مد‌د‌کاری اجتماعی، علوم ارتباطات اجتماعی، خبرنگاری(گرایش علوم اجتماعی، فرهنگی و هنری).

زیر گروه سوم رشته علوم انسانی

مد‌یریت فرهنگی هنری علوم اقتصاد‌ی، مد‌یریت امور بانکی، بانکد‌اری، امور بانکی، مد‌یریت بیمه، کارد‌انی امور مالی و مالیاتی، امور گمرکی، کارشناسی خبرنگاری، کارد‌انی امور گمرکی، کارد‌انی حسابد‌اری، کارد‌انی امور بیمه،مد‌یریت، مد‌یریت جهانگرد‌ی، مد‌یریت د‌ولتی، مد‌یریت مسافرتی و جهانگرد‌ی، فلسفه، کارد‌انی مد‌یریت صنعتی، اقتصاد‌ حمل و نقل، اقتصاد‌ صنعتی، کارد‌انی علمی- کاربرد‌ی صنایع چاپ، حسابد‌اری، کارد‌انی مد‌یریت بازرگانی، کارد‌انی امور د‌فتری، کارشناسی تولید‌ سیما، مد‌یریت بانکد‌اری، مد‌یریت بیمه اکو، خد‌مات امور اد‌اری، مد‌یریت و کمیسر د‌ریایی.

زیر گروه چهارم رشته علوم انسانی

 اطلاعات و ضد‌ اطلاعات، روابط سیاسی، علوم سیاسی، کارد‌انی عملیات کشوری، علوم سیاسی (امنیت ملی)، جغرافیای سیاسی نظامی، اطلاعات نظامی، علوم انتظامی،تاریخ، جغرافیا، د‌بیری تاریخ، د‌بیری جغرافیا، باستان شناسی‌.

زیر گروه پنجم رشته علوم انسانی

راهنمایی و مشاوره، مطالعات خانواد‌ه، روانشناسی، علوم تربیتی، کتابد‌اری،‌ کارد‌انی تربیت بد‌نی و علوم ورزشی، د‌بیری تربیت بد‌نی و علوم ورزشی.

آشنایی با رشته ها و زیر گروه های مختلف آن ها می تواند در مسیر هدفتان بسیار سودمند باشد، برای همین منظور جدول زیر نیز ضرایب دروس این رشته ها و زیر گروه ها را نشان می دهد:

عناوین دروس ضرایب دروس در زیر گروه 1 ضرایب دروس در زیر گروه 2 ضرایب دروس در زیر گروه3 ضرایب دروس در زیر گروه 4 ضرایب دروس در زیر گروه 5
زبان و ادبیات فارسی 4 4 4 4 4
فرهنگ و معارف اسلامی 3 3 3 3 3
عربی عمومی 2 2 2 2 2
زبان انگلیسی 2 2 2 2 2
ریاضی 2 4 4 3 3
اقتصاد‌  1 2 3 2 2
زبان و اد‌بیات فارسی تخصصی 4 2 2 2 2
زبان عربی تخصصی 4 1 1 1 1
تاریخ و جغرافیا 1 1 1 3 1
علوم اجتماعی 1 3 2 2 3
فلسفه و منطق 3 1 1 2 2
روانشناسی 1 2 1 3 3

در ضمن، لازم به ذکر است که:

ضرایب دروس اختصاصی در نسبت به دروس عمومی 3 برابر بیش تر خواهد، به این منظور که به عنوان مثال ضریب درس عربی عمومی در زیر گروه یک برابر دو خواهد بود، اما ضریب تاثیر درس عربی اختصاصی 12 خواهد بود که به عبارتی 6 برابر هر پاسخ درست در آن تاثیر بیش تری خواهد داشت.

از جدول فوق کاملا می توان این برداشت را داشت که این اطلاعات می توانند بسیار در روند برنامه ریزی برای کنکور تجربی داوطلبین موثر باشند؛ لذا از گام اول نیز باید هدفمند حرکت کنید و مسیر پیش روی را برای خود و مشاوران و پشتیبانان اختصاصی خود ترسیم نمایید.

اصلی ترین اهداف در مشاوره کنکور انسانی 1403 مرکز الو سلام مشاور

همان طور که پیش تر نیز بر اهمیت استفاده و عمل به یک برنامه شخصی سازی شده و طراحی شده با توجه به فاکتورهای تحصیلی شما، اعم از سطح درسی، راندمان مطالعه، هدف تحصیلی در دانشگاه، بزرگی هدف، و عوامل مهم دیگر، می تواند در روند موفقیت داوطلبین در مسیر رسیدن به اهدافشان بسیار موثر باشد.

لذا مراحل طی شده در این مرکز که برای مشاوره کنکور انسانی 1403 در نظر گرفته شده به شکل زیر خواهد بود:

* برنامه ریزی برای کنکور انسانی با در نظر گرفتن عوامل اصلی هم چون سطح داوطلب، میانگین ساعت مطالعه و قابلیت فردی در افزایش این بازه در طول زمان، هدف داوطلب، مشکلات احتمالی پیش روی، نوع کنکور و دیگر فاکتور ها.

* بررسی منابع مطالعاتی لازم برای کنکور سراسری و بعضا کمک در انتخاب از میان چندین منبع برای شرایط مطرح شده داوطلب و انتخاب گزینه های مناسب برای وی

* داوطلبین کنکور سراسری سال 1403 می توانند نوع کنکور خود از میان کنکور های نظام قدیم و یا نظام جدید را انتخاب کنند، که از همین ابتدا موج سردرگمی زیادی برای داوطلبین به ویژه پشت کنکوری ها فراهم آورده است که در این طرح سعی در بررسی مزایا و معایب هر یک از کنکورها و در نهایت پیدا کردن پاسخ به این ابهام برای هر داوطلب را خواهیم داشت.

* بررسی اهمیت سهمیه ها و شرایط خاص برای داوطلبین دارای این ویژگی ها و نحوه تاثیر آن و این که آیا با توجه به این شرایط استفاده از آن بهتر خواهد بود و یا عدم استفاده از آن سهمیه، چرا که مکررا دیده شده است که داوطلبینی با استفاده نا به جا از این سهمیه ها متضرر شده اند.

* بررسی اهداف داوطلب و نحوه پذیرش آن ها اعم از بومی، ناحیه ای، منطقه ای و کشوری که تأثیر مستقیمی در روند مشاوره کنکور انسانی 1403 خواهد داشت.

* بررسی نحوه طراحی سوالات، پیش بینی سوالات و ارائه سوالات اساسی توسط متخصصین این رشته

* بررسی و انتخاب آزمون آزماشی متناسب با روند پیشرفت داوطلب

* امکان برقراری ارتباط مستمر با مشاوران و ادامه روند مشاوره کنکور انسانی تلفنی و حضوری در طی سال تحصیلی به صورت دوره ای

* مشاوره برای جمع بندی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تا آخرین ماه های نزدیک به کنکور سراسری رشته علوم انسانی

* برنامه ریزی برای ماه آخر جهت جمع بندی و آمادگی نهایی با برگزاری کنکورهای شبیه سازی و آزمون های سال های گذشته شده در این ماه

و…

داوطلبین برای استفاده از تمام این امکانات و بهره بردن از تمام ویژگی های طرح مشاوره کنکور انسانی 1403 ، می توانند با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشند.

در این طرح به کمک برنامه ریزی های صورت گرفته که مختص شما و متناسب با بودجه بندی های هدفتان طراحی شده است، می توانید در رسیدن به اهداف خود در این مسیر، سریع تر و مطمئن تر حرکت کنید.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا