مشاوره کنکور تجربی 1403

مشاوره کنکور تجربی

محتوای جدول

صدها هزار داوطلب در گروه آزمایشی علوم تجربی هر ساله در آزمون سراسری با یکدیگر به رقابت می پردازند.

عموم این داوطلب ها هدفمند و امیدوار به پذیرش در قبولی در رشته های محبوب این گروه می باشند.

همین مسئله نشان از رقابت سنگین و دشواری را می دهد که موفقیت در آن را بدون داشتن یک روند دقیق در برنامه ریزی برای کنکور تجربی پیش روی، غیر ممکن می نماید.

برای این امر لازم است از بهترین روش ها و استاندارد ها در مشاوره کنکور تجربی 1403 بهره مند شوید که در ادامه سعی داریم این نکات را برای شما بازگو نمائیم.

مشاوره کنکور تجربی

مشاوره کنکور تجربی 1403 مناسب چه افرادی است؟

مرکز مشاوره الو سلام مشاور طی سالیان، برای داوطلبان کنکور سراسری، برنامه های اختصاصی و شخصی سازی شده ای با توجه به شرایط هر یک از داوطلبان، ارائه کرده است.

برای سال پیش روی نیز با توجه به تغییر کردن شرایط کنکور و پایه های تحصیلی، برنامه های مختص هر داوطلب را در تمام گروه های زیر ارائه خواهند داد تا هیچ یک از آن ها از مشاوره کنکور تجربی 1403 بی بهره نمانده و از این بابت دچار استرس نشوند.

برنامه ریزی های صورت گرفته و نکات مطرح شده در این مطلب، می تواند برای داوطلبان مختلفی مورد استفاده قرار گیرد که با مطرح کردن شرایط خود، به بهترین برنامه ها و مشاوره کنکور تجربی 1403 دسترسی خواهند یافت.

این دسته بندی ها از قرار زیر است:

  1. داوطلبان و دانش آموزان سال آخری (نظام جدید پایه دوازدهم)
  2. داوطلبان کنکور مجدد نظام قدیم (پشت کنکوری ها و دانش آموزان سابق سال چهارمی و پیش دانشگاهی)
  3. داوطلبان کنکور مجدد نظام جدید (پشت کنکوری های سال 1400)
  4. داوطلبان دارای مدارک بالاتر مختلف اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای، که تمایل دارند شانس خود را مجدد در کنکور سراسری و رشته تجربی امتحان کنند.
  5. داوطلبانی که سال ها از درس و کنکور به دور بوده اند و قصد دارند، شانس خود را در کنکور تجربی 1403 امتحان کنند.
  6. داوطلبان پایه های دهم و یازدهم که اهداف بلند مدت خود را از امسال شروع کرده اند و برای آن برنامه ریزی می کنند و قصد کسب تجربه در این زمینه را دارند.

برنامه ریزی برای کنکور تجربی 1403

مهم ترین عاملی که باید در مشاوره کنکور تجربی 1403 برای داوطلبان و متقاضیان مطرح گردد، نحوه برنامه ریزی، ویژگی های برنامه استاندارد، نحوه درست عمل کردن به برنامه ریخته شده و در نهایت شخصی سازی برنامه مورد نیاز برای هر داوطلب است، که توسط مشاوران مرکز ما، این اتفاق می افتد.

نداشتن یک برنامه درسی مختص خود داوطلب، سبب می شود که نتواند به درستی از آن پیروی کند، چرا که شرایط، سطح، سرعت مطالعه و راندمان مطالعه آن داوطلب، در برنامه ریخته شده مورد توجه قرار نگرفته است.

لذا در وهله اول باید شرایط خود را بشناسید!

  • چه قدر توان مطالعه در طول روز را دارید؟
  • حافظه بلند مدت و کوتاه مدت شما به چه نحوی عمل می کند؟
  • با این وجود برنامه های مروری شما باید به چه نحوی باشد؟

و تمام نکات ریز و درشت دیگر که تاثیر مستقیمی بر این روال دارند که این بخش ها از اصلی ترین نکاتی است که باید در مشاوره کنکور تجربی 1403 در رابطه با آن ها با مشاور خود صحبت کنید.

برنامه های ریخته شده نیز خود باید با هدف باشند!

داوطلبان در وهله اول و پیش از شروع روند برنامه ریزی برای کنکور تجربی 1403 باید هدف خود در انتخاب رشته و ادامه تحصیل را انتخاب کنند.

چرا که:

هدف داوطلب بسیار در روند مطالعه آن تأثیر خواهد داشت، چرا که زیر گروه های رشته علوم تجربی از ضرایب بسیار متفاوتی برخوردار است که وزنه مطالعاتی داوطلبان را می تواند جا به جا کند.

به طور مثال:

داوطلبی که تنها هدف آن رشته پزشکی یا دندان پزشکی می باشد و مطمئن است رشته های دیگر را انتخاب نخواهد کرد، درس زمین شناسی را کنار گذاشته و این درس از برنامه مطالعاتی وی حذف خواهد شد، چرا که ضریب این درس برای رشته های مذکور صفر خواهد بود.

نکته مهمی که باید به آن توجه داشت این است که:

داوطلبی که به جز رشته های پزشکی و دندان پزشکی، هدف سوم خود را رشته داروسازی قرار داده است، ملزم به مطالعه درس زمین شناسی خواهد بود، چرا که در این زیر گروه دیگر ضریب این درس صفر نخواهد بود.

بسیاری از رشته های دیگر نیز این شرایط را خواهند داشت و ممکن است اهمیت درسی در برخی پر رنگ تر و در برخی دیگر کم رنگ باشد. به همین دلیل لازم است با زیر گروه های گروه آزمایشی علوم تجربی آشنا شوید.

مشاوره کنکور تجربی

 

مشاوره کنکور تجربی 1403 زیر گروه های رشته علوم تجربی

آشنایی با زیر گروه ها یکی از اصلی ترین بخش هایی است که داوطلب باید پیش از شروع روند مطالعه و برنامه ریزی خود به آن ها توجه نماید.

داوطلبانی که از طریق مشاوره کنکور تجربی تلفنی و حضوری با ما در ارتباط هستند، عموما از این دسته بندی ها و تفاوت درسی آن ها بی خبر هستند، لذا در ادامه می توانید به راحتی با تمام آن ها آشنا شوید:

زیر گروه اول رشته علوم تجربی (زیر گروه زیست شناسی)

این زیر گروه در مقاطع مختلفی امکان ادامه تحصیل دارد.

در مقطع کاردانی:

کاردانی تکنولوژی پرتو درمانی، کاردانی ساخت پروتز های دندانی، کاردانی علوم آزمایشگاهی، کاردانی مامایی، کاردانی هوشبری، کاردانی اتاق عمل، کاردانی تکنیسین سلامت دهان، کاردانی دامپزشکی، کاردانی فوریت های پزشکی

در مقطع کارشناسی:

بهداشت مواد غذایی، اعضای مصنوعی، دبیری زیست شناسی، زیست شناسی، روانشناسی، زیست شناسی سلولس و مولکولی، شنوایی شناسی، علوم آزمایشگاهی، علوم آزمایشگاهی دامپزشکی، علوم تربیتی، علوم تغذیه، علوم و صنایع غذایی، فیزیوتراپی، کاردرمانی، کارشناسی تکنولوژی پرتودرمانی، کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی، کارشناسی ساخت پروتز های دندانی، گفتار درمانی، مامایی، هوشبری، اتاق عمل، بهداشت و بازرسی گوشت، بینایی سنجی، پرستاری، روانشناسی، زیست فناوری

در مقطع دکتری پیوسته:

پزشکی، دندان پزشکی، دام پزشکی، بیو تکنولوژی

زیر گروه دوم رشته علوم تجربی (زیر گروه شیمی)

رشته های دارو سازی، شیمی محض و کاربردی، دبیری شیمی، کاردانی شیمی کاربردی، کاردانی شیمی ناوبری، فرماندهی کشتی

زیر گروه سوم رشته علوم تجربی

تنها رشته های زمین شناسی و دبیری زمین شناسی در این زیر گروه هستند.

زیر گروه چهارم رشته علوم تجربی

فنون هوانوردی، ناوبری هوایی، خلبانی، خلبانی هلیکوپتری، مهندسی نگهداری هواپیما هوانوردی، حسابداری، مدیریت (تمام گرایش ها)، معارف و علوم سیاسی، الاهیات و معارف اسلامی، معارف اسلامی و مدیریت، مدیریت امور بانکی، امورگمرکی، اقتصاد نظری، علوم اقتصادی، حسابداری، فلسفه، علوم اقتصادی، اقتصاد حمل و نقل، اقتصاد صنعتی، معارف اسلامی و حقوق، معارف اسلامی، علوم حدیث، ادبیات و زبان عربی، ریاضی و فیزیک، کاردانی امور بیمه، کاردانی صنایع چوب، اطلاعات نظامی، علوم و مهندسی سیستم، علوم قرآنی، تربیت معلم قرآن مجید، کتابداری، فقه و علوم حنفی، فقه و علوم امامی، فقه و علوم شافعی، علوم پایه انتظامی، خدمات مسافری و جهانگردی

زیر گروه پنجم رشته علوم تجربی

کارشناسی تربیت مربی عقیدتی سیاسی، کارشناسی تولید سیما، اطلاعات و ضد اطلاعات، حقوق، کاردانی تولید و. بهره برداری، کارشناسی گیاهان دارویی و معطر، کاردانی ناپیوسته ی علمی-کاربردی پرورش زنبور عسل، تکنولوژی تولیدات دامی، تکنولوژی تولیدات گیاهی، تکنولوژی شیلات، تکنولوژی جنگل داری، تکنولوژی چوب، تکنولوژی محیط زیست، تکنولوژی مرتع و آبخیز داری، مهندسی کشاورزی، کتابداری در شاخه ی پزشکی، مهندسی فضای سبز، تربیت بدنی و علوم ورزشی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، روابط سیاسی، علوم سیاسی، مددکاری اجتماعی، علوم سیاسی (گرایش امنیت ملی)، علوم اسلامی، کارشناسی خبرنگاری.

به کمک اطلاعات بالا می توانید از زیر گروه رشته یا رشته های هدف خود مطلع و متناسب با ضرایب درسی آن زیر گروه ها برنامه ریزی خود را انجام دهید. ضرایب این زیر گروه ها به شکل زیر است:

عناوین دروس ضرایب دروس در زیر گروه 1 ضرایب دروس در زیر گروه 2 ضرایب دروس در زیر گروه3 ضرایب دروس در زیر گروه 4 ضرایب دروس در زیر گروه 5
زبان و ادبیات فارسی 4 4 4 4 4
فرهنگ و معارف اسلامی 3 3 3 3 3
زبان عربی 2 2 2 2 2
زبان انگلیسی 2 2 2 2 2
زمین شناسی 0 1 4 1 1
زیست شناسی 4 4 2 2 2
ریاضیات 2 3 3 4 3
فیزیک 2 2 2 3 2
شیمی 3 4 2 2 2

به علاوه فراموش نکنید که:

دروس اختصاصی نسبت به دروس عمومی ضریب تاثیر 3 برابر بیش تری دارند.

به این منظور که:

اگر در زیر گروه اول، ضریب درس عربی 2 باشد، در واقع ضریب درس زیست شناسی 12 خواهد بود و اثر 6 برابر بیش تری خواهد داشت.

از جدول فوق کاملا مشهود است که این امر می تواند بسیار در روند برنامه ریزی برای کنکور داوطلبان موثر باشد. لذا از گام اول نیز باید هدفمند حرکت کنید.

اصلی ترین اهداف دنبال شده در مشاوره کنکور تجربی 1403 مرکز الوسلام مشاور

همان طور که بارها گفته شد، مشاوران این مرکز که خدمات خود را در قالب طرح مشاوره کنکور تجربی تلفنی و حضوری برای داوطلبان ارائه می دهند، اصلی ترین و بیش ترین تمرکز آن ها بر موضوع شخصی سازی و ارائه خدمات ویژه برای هر داوطلب است.

به علاوه؛

داوطلبان به کمک یک پشتیبان ویژه اختصاصی برای اجرای هر چه بهتر این برنامه و عبور از چالش های حتمی پیش روی، در طول سال تحصیلی منتهی به کنکور همراهی خواهند شد.

لذا می توان روال این پروسه را که منجر به انجام یک برنامه ریزی برای کنکور تجربی خواهد شد، به صورت زیر مطرح کرد:

* برنامه ریزی برای کنکور تجربی با توجه به سطح داوطلب، میزان میانگین مطالعه، هدف داوطلب، مشکلات احتمالی پیش روی، نوع کنکور و دیگر فاکتور ها.

* بررسی منابع مطالعاتی در کنار خود داوطلب و انتخاب گزینه های مناسب برای شرایط وی

* با توجه به نحوه برگزاری کنکور سراسری در سال 1403 ، که داوطلب می تواند نوع کنکور خود را انتخاب کند، این موضوع که داوطلبان سال های گذشته (پشت کنکوری ها)، بهتر است در کدام نوع کنکور (نظام قدیم و یا نظام جدید) ثبت نام کنند بررسی خواهد شد.

* بررسی شرایط داوطلبان دارای سهمیه های خاص و بررسی استفاده یا عدم استفاده از آن ها با توجه به شرایط داوطلب، چرا که بعضا ممکن است برخی از داوطلبان با استفاده از برخی سهمیه ها در انتخاب رشته و پذیرش دانشگاه، متضرر شوند.

* بررسی اهداف داوطلب و نحوه پذیرش آن ها اعم از بومی، ناحیه ای، منطقه ای و کشوری که تأثیر به سزایی در روند مشاوره کنکور تجربی 1403 خواهد داشت.

* بررسی منابع سوالات کنکورهای سراسری سال های نزدیک و پیش بینی روند طراحی سوالات

* انتخاب آزمون های آزمایشی متناسب و معتبر برای داوطلب

* امکان برقراری ارتباط با مشاوران و ادامه روند مشاوره کنکور تجربی تلفنی و حضوری در طول سال به صورت روزانه

* مشاوره برای جمع بندی های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تا آخرین ماه مانده به کنکور

* برنامه ریزی برای ماه آخر و نحوه برگزاری کنکورهای شبیه سازی شده در این ماه جهت جمع بندی

و…

داوطلبان برای استفاده از تمام این امکانات و بهره بردن از تمام ویژگی های طرح مشاوره کنکور تجربی 1403 ، می توانند با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشند. در این طرح به کمک برنامه ریزی های صورت گرفته که مختص شما و متناسب با بودجه بندی های هدفتان طراحی شده است، می توانید در رسیدن به اهداف خود در این مسیر، سریع تر و مطمئن تر حرکت کنید.

شماره تماس

محتوای جدول

پیمایش به بالا