مشاوره کنکور دکتری

 

مشاوره کنکور دکتری

شرکت در کنکور دکتری می تواند یکی از مراحل مهم زندگی شما باشد.
کوچکترین اشتباه در این مسیر منجر به متوقف شدن مسیر پیشرفت شما می شود.
با بهره گیری از مشاوره کنکور دکتری می توانید پیشرفت خود را تضمین کنید.

از آن جایی که کنکور دکتری با کنکور مقاطع تحصیلی دیگر بسیار متفاوت است و علاوه بر آزمون بخش مهمی از آن را مصاحبه دکتری در بر می گیرد.
توصیه ما به متقاضیان شرکت در این آزمون بهره گیری از مشاوره کنکور دکتری است.
کسب راهنمایی از افراد با تجربه درباره آزمون و مصاحبه دکتری، به شما کمک می کند تا آگاه تر و با دیدی بازتر خود را برای این آزمون آماده کنید.

مشاوره کنکور دکتری

اغلب افراد در زمان شرکت در آزمون دکتری شاغل هستند و یا کارهای همزمان بسیاری برای انجام دادن دارند و جدا از نیاز به تظیم وقت و انرژی نیاز دارند بدانند در چه رشته محل هایی می توانند شرکت کنند و با توجه به شرایطشان چه امکاناتی دارند.
صرف نظر کردن از امکاناتی که ممکن است داشته باشید اشتباهی است که ممکن است مسیر زندگی شما را تغییر دهد.
چرا که اغلب افراد برای شرکت در دکتری زودتر از مقاطع دیگر نا امید می شوند.
بنابراین لازم است از تمام شرایط و امکانات مطلع باشید و استفاده کنید.

برنامه ریزی برای کنکور دکتری

همانطور که می دانید از سال 96 به بعد کنکور دکتری دانشگاه آزاد اسلامی با کنکور دکتری دانشگاه سراسری با هم ادغام شده و داوطلبان هر دو دانشگاه  میبایست در یک کنکور شرکت کنند.

زمان ثبت نام در کنکور دکتری همه ساله در آذر ماه بوده و زمان قطعی ثبت نام اعلام خواهد شد.

ماهیت سوالات عمومی در همه رشته ها یکی است و داوطلبین همه رشته ها برای دروس عمومی باید منابع مشترکی را مطالعه نمایند.

 ضریب دروس عمومی (زبان و آزمون استعداد تحصیلی) برای همه داوطلبین یک است. تعداد سوالات عمومی آزمون دکتری 60 عدد است. 30 سوال مربوط به درس زبان و 30 سوال مربوط به درس استعداد تحصیلی دکتری است.

دروس تخصصی با توجه به رشته هر فرد متفاوت است و داوطلبین گروه های مختلف از جمله علوم انسانی، علوم پایه، گروه فنی و مهندسی، گروه کشاورزی و منابع طبیعی، گروه هنر، گروه دامپزشکی و گروه زبان باید با توجه به رشته خود منابع تخصصی را تهیه کنند. ضریب دروس تخصصی 4 است.

نحوه امتیاز دهی در دکتری آموزشی-پژوهشی و پژوهش محور به شرح زیر است:

آموزشی-پژوهشی :

50 درصد آزمون متمرکز- 20 درصد سوابق آموزشی و پژوهشی-30 درصد مصاحبه علمی و سنجش علمی

پژوهش محور:

30 درصد آزمون متمرکز-20 درصد سوابق آموزشی و پژوهشی- 30درصد مصاحبه علمی و سنجش علمی- 20 درصد تهیه طرح واره

مشاهده می کنید که سهم آزمون متمرکز در هر دو روش دکتری، سهم قابل توجهی است و برای پذیرش در مقطع دکتری می بایست برای مطالعه منابع و کسب رتبه و نمره و تراز مطلوب برنامه ریزی کنید.

کسب رتبه مطلوب در آزمون متمرکز، نیازمند مطالعه هدفمند و با برنامه است. توصیه می شود برای برنامه ریزی برای کنکور دکتری و مطالعه منابع عمومی و اختصاصی حتما به مشاورین تحصیلی مراجعه کنید و  راهنمایی های کاربردی و مشاوره کنکور دکتری را از کارشناسان تحصیلی بخواهید.

مشاوره مصاحبه دکتری

بعد از این که نتایج اولیه اعلام شد و بعد از اتمام فرایند انتخاب رشته، نتایج  دعوت به مصاحبه دکتری اعلام می شود.

در سال گذشته، برای شرکت در مصاحبه دکتری محدودیتی وجود نداشته و اگر داوطلب حد نصب نمره و تراز کد رشته محل های انتخاب شده را کسب کرده بود، می توانست در مصاحبه علمی همان دانشگاه شرکت کند.

اگرمی خواهید در مورد فرایند مصاحبه دکتری، نحوه برگزاری آن، سوالاتی که پرسیده می شود و  دیگر اطلاعات مربوط به مصاحبه دکتری اطلاعات بیشتری کسب کنید، می توانید با مشاورین تحصیلی مشورت کنید و اطلاعات مورد نیاز در مورد مشاوره کنکور دکتری را از کارشناسان تحصیلی دریافت کنید.

مشاوره کنکور دکتری

مشاوره پذیرش دکتری بدون آزمون

برای ورود به مقطع دکتری بدون آزمون، دو روش وجود دارد.

یا این که داوطب استعداد درخشان شناخته شود و از این طریق بدون آزمون وارد مطقع دکتری شود و یا برای پذیرش بدون آزمون پردیس های پولی اقدام نماید.

برای پذیرش بدون کنکور در دانشگاه های سراسری باید به وب سایت دانشگاه مراجعه کنید و اطلاعات مربوطه را از این طریق کسب کنید و برای پذیرش دکتری بدون آزمون در دانشگاه های آزاد نیز باید به پایگاه اطلاع رسانی سنجش و پذیرش دانشگاه های آزاد اسلامی مراجعه نمایید.

برای این که در مورد پذیرش بدون کنکور دکتری اطلاعات کامل تری دریافت کنید می توانید با مشاورین و کارشناسان تحصیلی ما در الو سلام مشاور تماس بگیرید و اطلاعات کامل تر در مورد مشاوره کنکور دکتری  بدون آزمون را از آن ها بخواهید.

مشاوره کنکور دکتری

  • آیا می توان به نمونه سؤال های کنکور دکتری دست یافت؟
  • آیا در مصاحبه های دکتری، سؤال های مشخص و ثابتی پرسیده می شود؟
  • چگونه امتیاز پژوهشی هر دانشجو را محاسبه می کنند؟
  • آیا امکان قبولی در کنکور، بدون آزمون وجود دارد؟

برای آگاهی از:

ثبت نام آزمون دکتری

پذیرش دکتری پژوهش محور

منابع آزمون دکتری

این مقالات را مطالعه فرمایید.

مشاوران ما در این خصوص به عنوان نخبگانی که سال هاست در جریان جزئیات آزمون دکتری قرار دارند می توانند شما را برای شرکت در آزمون های مختلف دانشگاه های دولتی و غیردولتی و یا شرکت در مصاحبه دانشگاه های بدون کنکور راهنمایی کنند تا به ار شکل ممکن در جایی که مدنظرتان باشد پذیرفته شوید.

کافیست با این شماره ها از سراسر کشور با مشاوران “الو سلام مشاور” در ارتباط باشید.

شماره تماس

پیمایش به بالا