مشاوره کنکور هنر 1403

مشاوره کنکور هنر 1400

محتوای جدول

علاوه بر این که هر ساله دانش‌ آموزان هنرستان ها و مدارس دارای رشته‌ های هنر با یکدیگر به رقابت می پردازند، به علت شناور بودن این گروه آزمایشی، داوطلبین زیادی از دیگر رشته ها نیز در این کنکور شرکت می کنند و رقابت را دشوار تر می کنند.

این مسئله باعث شده تا کنکور رشته هنر، نسبت به دیگر رشته ها غیر قابل پیش بینی تر شده و کار را برای داوطلبین اصلی این گروه آزمایشی که تنها در این گروه آزمون می دهند پیچیده سازد.

لذا داوطلبینی که قصد دارند در این کنکور موفق عمل کنند نیاز مبرمی به برنامه ریزی برای کنکور سراسری و مشاوره کنکور هنر 1403 خواهند داشت.

مشاوره کنکور هنر 1400

 

داوطلبین کنکور هنر نیاز به یک برنامه بسیار دقیق مطالعاتی دارند که باید طبق استانداردهای خاصی نوشته شده باشد.

رشته هنر در بیش تر دروس تخصصی اش، منبع ثابت و محدود شده به کتب درسی ندارد، لذا این امر سبب گستردگی کتب لازم برای مطالعه خارج از مباحث درسی برای این داوطلبین شده است که باید به طور دقیقی در روند برنامه ریزی برای کنکور هنر لحاظ گردد.

برای مثال بهتر است کتاب های زیر را تمام این داوطلبین مطالعه کنند:

تاريخ هنر جهان، عکاسي 2، خوشنويسي، علم مناظر و مرايا، پايه و اصول صفحه‌آرايي، هنر و ادب فارسي، نمايش، آشنايي با موسيقي، تاريخ هنر ايران، آشنايي با مکاتب نقاشي  و…

به علاوه بسیاری از داوطلبینی که در دیگر رشته ها در حال تحصیل می باشند و قصد شرکت در این آزمون را دارند، قصد جدی در پذیرش در رشته های خاص در این گروه را دارند.

لذا

برای این داوطلبین نیز لازم است برنامه دوگانه ای تهیه کرد که در کنار دیگر درس های اصلی رشته خودشان، برای این کنکور نیز آماده شوند، که این امر زمان مفید این داوطلبین برای مطالعه در راستای رشته هنر را کاهش می دهد و برنامه ریزی برای کنکور هنر را بسیار دشوار می کند.

بررسی این چالش ها حتما باید برای این دو دسته از داوطلبین در مشاوره کنکور هنر 1403 لحاظ گردد. اما این طرح تنها برای داوطلبین مذکور نخواهد بود و جامعیت آن در زیر قابل مشاهده است:

مشاوره کنکور هنر 1403 مناسب چه افرادی می باشد؟

نکاتی بسیار مهمی که در برنامه ریزی برای کنکور هنر باید لحاظ گردد، شرایط داوطلبین است که می تواند بسیار متفاوت با یکدیگر باشد، لذا پیش از این باید داوطلبین بدانند که مشاوره کنکور هنر 1403 که توسط مشاوران این مرکز ارائه می شود، مناسب چه داوطلبینی است:

* داوطلبین و دانش آموزان سال آخر هنرستان ها و مدارس دارای رشته های هنر (کنکور نظام جدید)

* داوطلبین و دانش آموزان سال آخر پایه دوازدهم که به صورت شناور دراین کنکور شرکت خواهند کرد. (کنکور نظام جدید).

* داوطلبین کنکور مجدد (پشت کنکور) هنرستانی (کنکور نظام جدید و یا نظام قدیم)

* داوطلبین کنکور مجدد (پشت کنکور) سایر رشته ها (کنکور نظام جدید و یا نظام قدیم)

* داوطلبین دارای مدارک بالاتر اعم از کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری که قصد ادامه تحصیل در رشته های مورد علاقه خود در این گروه آزمایشی را دارند.

* داوطلبینی که مدت طولانی از فضای درس و کنکور فاصله گرفته اند و قصد دارند شانس خود را در کنکور هنر 1403 امتحان کنند، فارغ از رشته و مدرک تحصیلی پیشینشان.

* دانش آموزانی که قصد کسب تجربه برای کنکور اصلی سال های آینده خود جهت آشنایی با برنامه ریزی برای کنکور هنر را دارند. به ویژه دانش آموزان پایه های دهم و یازدهم و هنرستانی های پایه.

مشاوره کنکور هنر

مشاوره کنکور هنر 1403 – برنامه ریزی برای کنکور هنر

مهم ترین نقطه تمایز کنکور هنر با دیگر رشته ها، لزوم شرکت در آزمون عملی بعد از کنکور سراسری می باشد، در حالی که این اتفاق پیش از انتشار جواب اولیه می افتد و هنگامی که از رتبه و عملکرد خود تنها حدس و گمان های بعد از کنکور را دارید.

این امر همواره در مشاوره کنکور هنر تلفنی و حضوری به طور دقیق برای داوطلبین شکافته می شود تا شک و شبهه ای در این راستا برای آن ها باقی نماند.

وجود رشته های زیادی در لیست رشته های کنکور هنر، که به صورت نیمه متمرکز اقدام به جذب دانشجو می نمایند (همراه با آزمون عملی جدای از آزمون علمی)، عامل دیگری است که از زمان مطالعاتی داوطلبین این گروه آزمایشی، می کاهد.

چرا که:

آزمون عملی برای پذیرش آن ها بسیار بسیار با اهمیت خواهد بود و بیش تر وقت آن ها جهت تمرین در این امر در گیر خواهد بود.

این اهمیت ویژه آزمون عملی در کنار این نکته مهم که هر داوطلب تنها حق شرکت در 2 آزمون عملی را دارد، نشان می دهد:

داوطلبین این گروه آزمایشی بیش تر از هر گروه آزمایشی دیگری نیاز دارند تا از مدت ها قبل از شروع برای مطالعه و تمرین، رشته مد نظر خود و هدف نهاییشان را انتخاب کنند تا وقت محدود خود را برای این دو رشته اختصاص دهند.

هر چند رشته هایی در این گروه دارای جذب به صورت متمرکز نیز می باشند، اما عموم رشته های محبوب در این گروه آزمایشی رشته هایی هستند که به علت اهمیت کیفیت کار عملی، آزمون عملی وزنه سنگینی برای پذیرش به حساب می‌ آید.

بعد از انتخاب هدف و رشته های مد نظر داوطلبین، می توان فرآیند مشاوره کنکور هنر 1403 را با قدرت آغاز کرد و در گام اول به بررسی شرایط کلی داوطلب پرداخته شود.

چرا که:

این شرایط متفاوت داوطلبین است که تغییرات اساسی در روند برنامه ریزی برای کنکور هنر را به وجود می آورد.

برخی از داوطلبین در کار عملی رشته هدف خود، ضعیف هستند، لذا این موضوع سبب خواهد شد تا تمرکز اصلی در برنامه وی بر این امر باشد.

به علاوه:

این تخصیص زمان نباید به گونه ای باشد که به مطالعه برای کنکور علمی وی نیز آسیب وارد کند، چرا که باید در صورت نیاز به کمک این آزمون ضعف خود را جبران کند.

و یا بر عکس:

داوطلبی با قدرت دست قوی در کارهای عملی در رشته های مد نظرش، باید برای تقویت این نقطه قوت تلاش کند و با مطالعه دقیق و به موقع برای آزمون علمی خود نیز نقاط قوت خود در این بخش را نیز تکمیل کند.

هر چند داوطلبین بعد از کنکور سراسری، حدود یک ماه برای انجام  آزمون عملی فرصت خواهند داشت، اما برای داوطلبینی که نقطه ضعفی در این زمینه دارند، زمان بسیار کوتاهیست و نباید به امید این یک ماه، از تمرین مکرر در طول سال دست بکشند.

به علاوه:

بعد از انتخاب رشته های هدفی که در ابتدای مسیر از اهمیت آن ها گفته شد، داوطلبین باید در پی شناخت دروس مهم و پر ضریب این رشته ها بر آیند.

برای این منظور لازم است تا از زیرگروه های مختلف و رشته های مطرح در آن مطلع باشند و ضرایب آن ها را بشناسند که در ادامه آن ها را خواهید دید:

مشاوره کنکور هنر 1403 – زیر گروه های رشته هنر

آشنایی با زیر گروه ها و رشته های زیر مجموعه آن می تواند بسیار در برنامه شخصی سازی شده شما موثر باشد و زمان های مطالعاتی و وزن آن ها را بسیاز جا به جا خواهد کرد.

زیر گروه اول رشته هنر

مقطع کاردانی:  کاردانی گرافیک، کاردانی  هنر سفالگری، کاردانی هنرهای سنتی، کاردانی  فرش دستباف، کاردانی  گرافیک رایانه، کاردانی هنرهای تجسمی،کاردانی عکاسی خبری

مقطع کارشناسی: آموزش ارتباط تصویری، چاپ، صنایع دستی، طراحی و ساخت طلا و جواهر، طراحی لباس، فرش، هنر های صناعی، طراحی پارچه، طراحی صحنه، عکاسی، کتابت و نگارگری، هنر های تجسمی، مجسمه سازی، نقاشی،، ارتباط تصویری، تلویزیون و هنرهای دیجیتالی

زیر گروه دوم رشته هنر

مقطع کاردانی:  کاردانی  طراحی صنعتی، کاردانی باستان شناسی

مقطع کارشناسی: باستان شناسی، مرمت و احیای بناهای تاریخی، مرمت بناهای تاریخی، طراحی صنعتی، هنر اسلامی، علوم اجتماعی (گرایش امنیت ملی)، علوم سیاسی (گرایش‌های امنیت ملی و مطالعات امنیتی)،

زیر گروه سوم رشته هنر

مقطع کاردانی  کاردانی موزه،: کاردانی حفاظت و مرمت آثار تاریخی

مقطع کارشناسی: موزه، مرمت آثار تاریخی

زیر گروه چهارم رشته هنر

مقطع کاردانی: کاردانی هنرهای نمایشی، کاردانی  انیمیشن

مقطع کارشناسی: بازیگری، سینما، نمایش عروسکی، ادبیات نمایشی، کارگردانی تلویزیون

زیر گروه پنجم رشته هنر

مقطع کارشناسی: آهنگسازی ،  نوازندگی موسیقی جهانی، موسیقی نظامی، نوازندگی موسیقی ایرانی

ضرایب دروس در هر یک از این زیر گروه ها نیز مطابق جدول زیر خواهد بود:

 

 

 

دروس اختصاصي

گروه آزمایشی هنــــر

درس ضرايب دروس به تفکيک زيرگروه‌هاي آزمايشي
زيرگروه 1 زيرگروه 2 زيرگروه 3 زيرگروه 4 زيرگروه 5
1- درک عمومي هنر 4 3 3 3 3
2- درک عمومي رياضي- فيزيک 1 3 1 1 1
3- ترسيم فني 1 2 2 1 1
4- خلاقيت تصويري و تجسمي 4 4 2 2 1
5- خلاقيت نمايشي 1 1 1 4 1
6- خلاقيت موسيقي 1 1 1 1 4
7- خواص مواد 1 1 1 1 1

 

ضرایب دروس عمومی میز در میان تمام زیر گروه ها ثابت و مطابق زیر خواهد بود:

  • ادبیات و زبان فارسی 4
  • زبان عربی 2
  • دین وزندگی 3
  • زبان 2

مشاوره کنکور هنر 1400

به علاوه لازم به ذکر است:

دروس اختصاصی نسبت به دروس عمومی تاثیر سه برابری دارند.

به این منظور که اگر ضریب تاثیر درسی به عنوان مثال زبان انگلیسی 2 باشد، ضریب تاثیر درس عمومی هنر در زیر گروه یک در واقع 12 خواهد بود و اثر 6 برابری نسبت به درس زبان انگلیسی دارد.

عموم داوطلبین هنگام مشاوره کنکور هنر تلفن و حضوری، این سوال را در ذهن خود دارند که آیا مطالعه دروس با ضرایب 1 نیز موثر خواهد بود، همین نکته را باید یاد آوری کرد که این دروس در واقع ضریب سه برابری دارند و درست زدن حتی یک تست در آن ها می تواند تأثیر به سزایی در تراز شما در مقایسه با خالی گذاشتن آن ها بگذارد.

رشته های دارای آزمون عملی که به صورت نیمه متمرکز دانشجو می پذیرند و ضریب اثر آزمون عملی آن ها نیز در جدول زیر آورده شده است که می تواند کمک شایانی برای درک اهمیت آن ها بکند.

ضرایب امتحان عملی برای رشته‌های نیمه متمرکز گرایش هنر
نام رشته ضرایب
ارتباط تصویری، نقاشی، هنرهای تجسمی و طراحی پارچه و طراحی لباس 4
طراحی صنعتی 4
نمایش 4
مجسمه‌سازی 4
ساز ایرانی، ساز جهانی و موسیقی نظامی 6
آهنگسازی 4

 

اصلی ترین اهداف دنبال شده در مشاوره کنکور هنر 1403 مرکز الوسلام مشاور

 همان طور که اشاره شد، در این طرح تأکید بر خصوصی سازی برنامه های نوشته شده برای داوطلبین داریم، چرا که یک برنامه ثابت و بدون در نظر گرفتن شرایط و فاکتورهای داوطلب از قبیل سطح داوطلب، راندمان مطالعاتی وی، نقاط ضعف و قوت داوطلب و..، نه تنها به داوطلب کمکی نخواهد کرد، بلکه با گذشت زمان و عدم موفقیت در اجرای آن برنامه، داوطلب را سرخورده و نا امید خواهد کرد.

لذا روند برنامه ریزی برای کنکور هنر در طرح مشاوره برای کنکور هنر 1403 در این مرکز به صورت زیر خواهد بود:

  • بررسی تمام شرایط داوطلب، نقاط قوت، توانایی مطالعاتی، زمان اختصاص داده شده با توجه به رشته تحصیلی (شناور بودن و یا اصلی بودن) و…
  • بررسی توانایی های عملی داوطلب در رشته های هدف و مدنظر، جهت موفقیت در کنکور عملی
  • بررسی روند ثبت نام در کنکور با توجه به شرایط و صلاح دید برای داوطلب؛ چرا که در کنکور امسال داوطلبین می توانند از میان کنکورهای نظام قدیم و جدید، به صورت اختیاری انتخاب کنند.
  • بررسی اثرات سهمیه ها برای داوطلبین مشمول سهمیه
  • بررسی منابع درسی و غیر درسی (مطالعه های آزاد) حیاتی جهت موفقیت در مسیر آزمون های علمی و یا عملی
  • پشتیان ویژه شخصی برای داوطلب که روند پیشرفت وی را در طول سال بررسی خواهد کرد
  • مشاوره برای نحوه جمع بندی، در طول سال، میان دوره و پایان دوره
  • آزمون های شبیه سازی نزدیک به کنکور
  • و…

لذا داوطلبین این گروه آزمایشی، می توانند برای استفاده از این ویژگی های منحصر به فرد و انجام مراحل مشاوره کنکور هنر 1403 ، در اسرع وقت با مشاوران مرکز الو سلام مشاور در ارتباط باشند. فراموش نکنید، هر چه زود تر برنامه ریزی خود را انجام دهید زمان بیش تری در مشت خود خواهید داشت.

تماس با ما

محتوای جدول

پیمایش به بالا