مصاحبه مجازی دکتری 1403 به چه صورت است؟

مصاحبه مجازی دکتری
محتوای جدول

مصاحبه مجازی دکتری 1403 به چه صورت است؟ این سوالی است که داوطلبان شرکت در دوره‌های مجازی دکتری با  تصویب برگزاری آن از مشاوران ما می‌پرسند و به دنبال کسب اطلاع پیرامون شرایط کامل و جامع شرکت در این دوره‌ها هستند.

با توجه به این که این مصاحبه‌ها از امسال تدوین شده‌اند و نکات و شرایط مخصوص به خود را دارند، اطلاع از تمامی شرایط و جوانب آن می‌تواند اطمینان بیشتری برای موفقیت در آن را به همراه داشته باشد.

بررسی نحوه برگزاری مصاحبه مجازی دکتری و تدوین برنامه ریزی برای مصاحبه دکتری از جمله اقدامات اولیه ای است که هر داوطلبی باید به آن ها توجه کند.

در پاسخ به سوالات پیرامون مصاحبه مجازی دکتری 1403 باید بگوییم که این سیستم به صورت مجازی و از طریق جمع‌آوری سوابق و مدارک دانشجویان و مصاحبه آنلاین انجام می‌شود.

برای اطلاع از مزایای مصاحبه دکتری مجازی و آمادگی قبل از روز مصاحبه دکتری مجازی سراسری 1403 و همچنین معایب مصاحبه دکتری مجازی به شما توصیه می‌کنیم با دقت موضوعات این مقاله و توضیحات آن را بخوانید و در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

مصاحبه مجازی دکتری

نحوه برگزاری مصاحبه مجازی دکتری

آزمون دکتری 1403 در مرداد ماه برگزار شد و داوطلبان شرکت کننده در این آزمون در یک امتحان کتبی با رقبای خود روبرو شدند.

علت تاخیر این آزمون در سال 1403 به سبب شیوع بیماری کرونا و تلاش برای زیرسازی اصولی پیرامون بهترین شرایط برای برگزاری این آزمون بود. اما پس از آزمون کتبی، امسال برای اولین بار مرحله دوم این آزمون که شامل مصاحبه اختصاصی است به صورت آنلاین و غیر حضوری برگزار می‌شود.

نحوه برگزاری مصاحبه مجازی دکتری از طریق ارتباط آنلاین است و این به سبب کاهش حداکثری برخوردهای حضوری به سبب شیوع بالای ویروس کرونا است. شورای سنجش و پذیرش تحصیلات تکمیلی با تصویب برگزاری مصاحبه مجازی دکتری و اطلاع رسانی به دانشگاه‌های مربوطه مقدمات این امر را در شرایط ابتدایی آن فراهم کرده‌است.

به طور معمول شرایط مصاحبه مجازی از طریق سیستم آموزش دانشگاه مورد نظر و با مراجعه داوطلبان به سایت‌های آنها و تکمیل فرم ها و ارسال مدارک مورد نیاز انجام خواهد شد.

بررسی دائمی و مرتب کلیه اخبار منتشره از سوی سازمان سنجش و در سایت رسمی این سازمان می‌تواند اطلاعات مفیدی پیرامون نحوه برگزاری مصاحبه مجازی دکتری به پذیرفته شدگان مرحله اول بدهد.

مزایای مصاحبه دکتری مجازی

  • بی نیازی به صرف وقت برای حضور در مکان مورد نظر برای مصاحبه و صرفه جویی در زمان به مقدار زیاد
  • برطرف شدن تداخلی که هر ساله از سوی چند دانشگاه برای دانشجویان در یک زمان پدید می آمد
  • امکان انتخاب کد رشته‌های متنوع با توجه به آزاد بودن زمان و مکان مصاحبه و وجود فضای بیشتر برای قبولی در رشته‌ ها
  • اطمینان خاطر بیشتر و کاهش چشمگیر استرس از حضور به موقع در مکان و زمان مشخص شده قبلی

معایب مصاحبه دکتری مجازی

  • عدم دسترسی به دیگر دانشجویان برای برخورداری از تجارب و اندوخته‌های مفید آنها
  • عدم درک صحیح از شرایط محیطی دانشگاه منتخب قبل از پذیرش قطعی در آن
  • سخت‌های زیاد در حین هماهنگ کردن زمان مورد نظر برای انجام مصاحبه مجازی

برنامه ریزی برای مصاحبه مجازی دکتری 1403       

برای انجام بهترین برنامه ریزی برای مصاحبه مجازی دکتری 1403 باید حتما از چند روز قبل تمامی شرایط و ضوابط آن را مورد بررسی قرار داد.

این امر سبب می شود تا از مواجهه با موارد ناخواسته در هنگام برگزاری مصاحبه که شرایط مساعد پذیرفته شدن در آن را مورد خطر قرار می دهد جلوگیری شود.

یک داوطلب آماده باید با مراجعه به موقع و مداوم به سایت اطلاع رسانی مربوطه پیرامون مطلع شدن از چگونگی شرایط و زمان مورد نظر آن به صورت دقیق اقدام کند. همچنین واگذاری تهیه مدارک و اسناد مورد نیاز به روزهای آخر می‌تواند استرس ناشی از عدم دسترسی برخی از ارگان های مرتبط و یا باز نشدن سایت های لازم را در بر داشته باشد.

پس یکی از اقدامات لازم برای برنامه ریزی مصاحبه مجازی دکتری 1403 که به طور میانگین دو یا سه هفته پس از آزمون کتبی انجام می‌شود تهیه کلیه مدارک اصلی مورد نیاز و پرونده سازی آنها به صورت الکترونیکی است. این اقدام سبب می شود تا در هنگام درخواست مبنی بر ارسال مدارک و اسناد مورد نیاز کمترین اشکال و خطایی رخ دهد.

آمادگی قبل از روز مصاحبه دکتری مجازی سراسری 1403

از آن جایی که شرایط برگزاری مصاحبه دکتری امسال هنوز در هاله‌ ای از ابهام قرار دارد، آمادگی حداکثری بر اساس شواهد موجود بر هر داوطلبی لازم و ضروری است.

آمادگی قبل از روز مصاحبه دکتری مجازی سراسری 1403 بدین صورت است که افراد باید در هنگام تعیین مکان مورد نظر برای انجام مصاحبه حتما توجه لازم را برای سکوت و نور کافی آن در نظر داشته باشند.

از جمله دیگر مواردی که برای روز مصاحبه باید در نظر داشته باشید موارد زیر است:

  • دسترسی به سیستم مجهز و اینترنت پر سرعت: داشتن یک سیستم مناسب و سالم و همچنین برخورداری از اینترنت پر سرعت تا حدود زیادی استرس ناشی از عدم برقراری ارتباط و یا قطع و وصل در حین مصاحبه را برطرف می‌کند. مشاوران ما به شما داوطلبان پیشنهاد می‌کنند که در صورتی که به این تجهیزات دسترسی ندارید حتما از کافی‌نت های مجهز برای این امر استفاده کنید.
  • آشنایی کافی با سیستم مصاحبه مجازی: آشنایی و تسلط بر برنامه لازم برای باز کردن صفحه مربوطه و تنظیم صدا و تصویر و شروع ارتباط از دیگر مواردی است که داوطلبان باید حتما قبل از برگزاری مصاحبه کار با آن را یاد گرفته باشند.
  • تهیه کلیه مدارک و اسناد: تهیه مدارک و اسنادی که در هنگام مصاحبه باید آنها را ارائه دهید یکی دیگر از موارد آمادگی قبل از روز مصاحبه دکتری مجازی سراسری 1403 است. تهیه نسخه‌های الکترونیکی به صورت پی دی اف و یا تصاویر با کیفیت از آنها به همراه اصلشان از جمله موارد لازم و ضروری در این زمان است.
  • رعایت شرایط سخنوری: به طور کلی رعایت ادب و صبر در هنگام پرسیده‌ شدن سوالات می‌تواند نتیجه خوبی در برقراری ارتباط با کارشناس مربوطه داشته باشد. همچنین نگاه مستقیم به دوربین و تنظیم زاویه دید و شیوایی و رسایی لحن و تن صدا نیز در مساعد بودن شرایط نقش مهمی دارد.

زمان اعلام نتایج مصاحبه دکتری 1403

بر اساس اعلامیه‌ های صادر شده از سوی رییس سازمان سنجش، نتایج قطعی آزمون دکتری امسال در اواخر مهرماه و اوایل آبان ماه از طریق سایت سازمان سنجش و سایت دانشگاه مربوطه پذیرفته شده دانشجو اعلام می شود.

داوطلبان پذیرفته شده در مرحله اول با مراجعه به سایت مورد نظر، در صورتی که پذیرفته شده قطعی باشند می توانند ادامه مراحل ثبت نام و حضور در کلاس ها را مبتنی بر قوانین و شرایط دانشگاه مورد نظر انجام دهند.

با توجه به پیچیدگی و عدم شفافیت لازم پیرامون مصاحبه مجازی دکتری 1403 برای داوطلبان، مشاوران و کارشناسان تحصیلی ما این امکان را برای شما فراهم آورده اند که در صورت وجود سوالات بیشتر و یا بروز ابهامات ناشی از این موضوع از طریق شماره های درج شده در سایت با این عوامل ارتباط بر قرار کرده و پاسخ های کاملی پیرامون سوال مصاحبه مجازی دکتری 1403 به چه صورتی است را دریافت کنید.

الو سلام مشاور مرجع معتبر و امین شما برای کلیه امور تحصیلی در هر مقطعی و با هر موضوعی است.

AsliCallBanner

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا