منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت + ضرایب

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت
محتوای جدول

شناسایی منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت یکی از مهم ترین دغدغه داوطلبان رشته روانشناسی است. با توجه به حجم و تنوع زیادی که برای کتاب های ارشد روانشناسی بالینی وجود دارد انتخاب منابع مفید و مرتبط با کنکور بسیار حائز اهمیت است.

نکته ای که برای متقاضیان رشته روانشناسی بالینی وجود دارد این است که کلیه ی کتاب های این رشته تالیف کنکوری ندارند و صرفا جهت افزایش اطلاعات دانشجویان هستند.

بنابراین دانشجویان پس از ثبت نام  کنکور ارشد 1402 می بایست منابع مناسب و مرتبط با رشته خود را شناسایی و تهیه نمایند و براساس این منابع برنامه ریزی برای آمادگی کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی را تنظیم کنند.

ما در این مقاله می خواهیم منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت معرفی کنیم و بازار کار این رشته را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

روانشناسی بالینی یکی از رشته های امتحانی وزارت بهداشت می باشد که با هدف تامین افراد متخصص و متعهد انجام می گیرد.

دانشجویان می بایست رشته کارشناسی مرتبط با این گرایش داشته باشند تا بتوانند در کنکور ارشد رشته روانشناسی بالینی وزارت بهداشت را به عنوان رشته اصلی خود انتخاب کنند و برنامه ریزی برای کنکور ارشد 1402 این رشته را براساس منابع آن انجام دهند.

برای انتخاب منابع روانشناسی داوطلبان می بایست به منابع اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان توجه کنند و دروسی که دارای اهمیت و ضرایب بیشتری می باشد در اولویت بالاتری برای مطالعه قرار دهند. روانشناسی بالینی یکی از رشته هایی است که هر ساله داوطلبان زیادی سودای پذیرفته شدن در رشته محل مورد علاقه خود را در سر می پرورانند.

اما این عمل تنها با برنامه ریزی صحیح و مطالعه منابع مفید میسر می شود. افرادی که دارای توانایی برقراری ارتباط با دیگران، قدرت تکلم، توانایی تاثیر گذاری و کنترل وضعیت شرایط حساس و برخورد با افراد مختلف را دارند می توانند در این رشته موفق باشند.

لازمه موفقیت در این رشته تلاش مستمر و افزایش اطلاعات و آگاهی در این زمینه است.

توجه داشته باشید کلیه کتب معرفی شده توسط وزارت بهداشت نیازی به مطالعه برای کنکور ندارند زیرا برخی فقط برای افزایش اطلاعات می باشد و باید دروسی که دارای ضرایب بالا هستند انتخاب کنید تا بتوانید در کنکور به بهترین نتیجه دست یابید.

روانشناسی بالینی وزارت بهداشت شامل دروس و ضرایب زیر می باشد:

ضرایب دروس ارشد روانشناسی بالینی

مجموعه روانشناسی وزارت بهداشت
 

گرایش

دروس امتحانی و ضرایب در هر گرایش
روانشناسی بالینی نظریه های شخصیت و رواندرمانی روانشناسی عمومی و رشد کلیات روانپزشکی و فیزیولوژیک اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان آمار و روش تحقیق زبان
روانشناسی بالینی 3 2 1/5 2 0 1/5 3
بهداشت روان 2 1 1/5 2 2 1/5 3
روانشناسی سلامت 3 1/5 1/5 1/5 1 1/5 3
روانشناسی بالینی کودک و نوجوان 3 2 2 1/5 0 1/5 3

با توجه به اینکه داوطلبان دانشگاه آزاد  همزمان با آزمون سراسری جامع در کنکور شرکت می کنند. منابع معرفی شده می تواند برای این دسته از متقاضیان نیز مناسب و مفید باشد.

بنابراین ما در ادامه بهترین منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت را معرفی می کنیم.

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

روانشناسی بالینی جز رشته های پر متقاضی در کنکور کارشناسی ارشد 1402 است که زیر نظر وزارت بهداشت و درمان گزینش دانشجویان انجام می گیرد.

بنابراین منابع معرفی شده از سوی این سازمان می بایست مورد مطالعه قرار گیرد. سازمان سنجش در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد منابع کنکور ارشد روانشناسی بالینی را به صورت کلی معرفی می کند و به جزئیات آن اشاره ای نمی کند.

از این رو بهترین منابع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی بالینی وزارت بهداشت به شرح زیر است:

عناوین دروس امتحانی منابع
 آمار و روش تحقیق 1- روش تحقیق در علوم رفتاری، دکتر دلاور 2- احتمال و آمار کاربردی، دکتر دلاور

منابع توصیه شده جعبه سیاه آمار و روش تحقیق در علوم پزشکی- حمیدرضا صادقی

كتاب جامع روش تحقيق در علوم پزشكي- دکتر صادقی گندمانی

نظریه های شخصیت و نظریه های روان درمانی 1- کاربست مشاوره و رواندرمانی تألیف کری – ترجمه سید محمدی 2- نظریه های شخصیت تألیف فیست و فیست ترجمه یحیی سید محمدی

منابع توصیه شده صفر تاصد نظریههای شخصیت- میثم شفیعی

تست آموز سنا (تاس): نظریه های شخصیت فیست – مجید حیدری

تست آموز سنا (تاس): سنجش ورانی مارنات – مجید حیدری

 زبان عمومی منابع اعلام شده توسط وزارت بهداشت – کتاب زبان انگلیسی 90 پلاس – منبع توصیه شده صفر تا صد زبان انگلیسی – جعبهی سیاه زبان ارشد علوم پزشکی
 روانشناسی بالینی
(شامل روانشناسی بالینی، نابهنجاری، آسیب شناسی، ارزیابی روانشناختی)
1- روانشناسی بالینی جفری پی کرامر، داگلاس ای برستاین و ویکی پرز مهرداد فیروز بخت 2- اصول مصاحبه بالینی بر مبنای DSM-IV-R تألیف اکهارت اوتمر، زیگلیند اوتمر، ترجمه دکتر مهدی نصر اصفهانی، جلد 1 3- راهنمای سنجش روانی جلد 1 و 2 تألیف گری گریت – مارنات ترجمه دکتر حسن پاشا شریف 4- آسیب شناسی روانی جلد 1 و 2 تألیف دکتر دیوید سون مترجم دکتر حمید شمسی پور 5- خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک آخرین ویراست 6- Diagnostic and Statistical Manual of Mental Disorders (DSM-5)
 اصول خدمات بهداشتی و بهداشت روان 1- کیت تودر (1382)ارتقای سلامت روان، ترجمه دکتر خواجوی، مهین درستی،…، لواسانی و همکاران 2- جفری پی کرامر، داگلاس ای برستاین و ویکی پرز (آخرین چاپ) روانشناسی بالینی، ترجمه مهرداد فیروز بخت 3- کاپلان و سادوک (آخرین چاپ) خلاصه روانپزشکی – ترجمه مظاهر رضاعی 4- کی پارکر، جان اورت پارک (1393) کلیات خدمات بهداشتی، جلد دوم مترجم دکتر شجاعی 5- رابرت کائین (1389) مشاوره پیشگیرانه – ترجمه دکتر سهرایی و همکاران شرکت
روانشناسی عمومی و رشد 1- زمینه روانشناسی هیلگارد ترجمه دکتر براهنی 2- خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک آخرین ویراست 3- روانشناسی رشد جلد 1 و 2 لورابرک یحیی سید محمدی 4- منابع توصیه شده تست آموز سنا (تاس): روانشناسی رشد– مجید حیدری 5- تست آموز سنا (تاس): آسیب شناسی روانی کاپلان– مجید حیدری
 کلیات روانپزشکی و روانشناسی فیزیولوژیک 1- روانشناسی فیزیولوژیکی جیمز کالات یحیی سید محمدی 2- مقدمات نوروسایکولوژی تألیف دکتر داود معظمی 3- خلاصه روانپزشکی کاپلان و سادوک آخرین ویراست

منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت طیف وسیعی را شامل می شوند که ما سعی کردیم از جمله مهم ترین و مناسب ترین آن ها را معرفی کنیم.

توجه داشته باشید بهترین منابع برای مطالعه کنکور کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی مطالعه تست های، سال های گذشته است.

در این صورت شما با نحوه تست زنی و طرح سوالات و سطح آزمون آشنا می شوید و راحت تر می توانید به سوالات پاسخ دهید. به طور کلی مرور سوالات سال های گذشته کنکور مرور مباحث مطالعه شده نیز محسوب می شود.

بازار کار رشته روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

رشته روانشناسی بالینی وزارت بهداشت از بازار کار خوبی برخوردار است و افراد می توانند پس از فارغ التحصیلی در مراکز دولتی مانند نیروی انتظامی، شهرداری، آموزش و پرورش، کانون اصلاح تربیت و یا به عنوان معلم یا مشاور مدرسه، مهد کودک و یا حتی به عنوان مربی مهد کودک مشغول به کار شوند.

همچنین میتوانند به عنوان روانشناس در کلینیک های بازپروری و اعتیاد و مراکز مشاوره ای مشغول اشتغال شوند و حتی با اخذ مجوز از بهزیستی اقدام به تاسیس مهد کودک و سرای سالمندان نمایند.

گرایش روانشناسی بالینی طرفداران زیادی دارد اما قبل از انتخاب این رشته باید از شرایط فردی، پتانسیل شخصی  و شرایط جامعه نیز اطلاع پیدا کنید و ببینید شخصیت شما با چنین شرایطی تطابقت دارد یاخیر، اگر  علاقه به این رشته دارید و توانایی انجام مسئولیت هایش را در خود می بینید می توانید برای هدف خود تلاش کنید.

در صورتی که در رشته روانشناسی بالینی وزارت بهداشت فارغ التحصیل شوید می توانید در بیمارستان های تابع و یا در دانشگاه های وزارت بهداشت مشغول به کار شوید. زیرا وزارت بهداشت و بیمارستان ها و مراکز درمانی زیرمجموعه آن، اکثر از فارغ التحصیلان روانشناسی بالینی که خود تربیت کرده است را استخدام می کند.

فارغ التحصیلان روانشناسي باليني با اخذ مجوز از سازمان نظام روانشناسی می توانند کلینیک مشاوره تاسیس کنند و یا بعد از ادامه تحصیل در مقطع دکترا بعنوان هیئت علمی دانشگاه ها مشغول به کار شود.

جمع بندی

روانشناسی بالینی یکی از رشته هایی است که در راه کمک وبهبود روح و روان افراد می کشد و افراد می توانند در این مسیر به جامعه و مردم کمک زیادی کنند. مشاغل زیادی برای فارغ التحصیلان این رشته وجود دارد و تنها کاری که افراد باید انجام دهند مطالعه منابع مفید و مناسب جهت ورود به دانشگاه های معتبر و کسب دانش و تخصص در این زمینه است، تا بتوانند دانش خود را در مسیر رشد و بهبود روح و روان افراد به کار بگیرند.

ما در این مقاله سعی کردیم منابع ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت را معرفی کنیم و بازار کار آن را مورد بررسی قرار دهیم. در صورت هرگونه سوال و راهنمایی درباره انتخاب منابع و یا برنامه ریزی برای کنکور 1401 با شماره های مندرج تماس بگیرید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا