منابع ارشد حسابداری – ضرایب گرایش ها و بازار کار

منابع ارشد حسابداری
محتوای جدول

شناسایی منابع ارشد حسابداری یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور است. مطالعه منابع مفید موفقیت افراد در رشته محل مورد نظر را تضمین می کند.

بسیاری از افراد با مطالعه منابع نامطلوب و بی ربط به کنکور ارشد حسابداری زمان خود را تلف می کنند. بنابراین یکی از بخش های برنامه ریزی برای کنکور ارشد 1400 انتخاب منابع مناسب، مفید و مطالعه اصولی آن ها است.

از این رو ما در این مقاله می خواهیم بهترین منابع ارشد حسابداری را معرفی کنیم و بازار کار این رشته محبوب، پرطرفدار را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید:

منابع ارشد حسابداری

منابع کنکور کارشناسی ارشد حسابداری

رشته حسابداری یکی از زیر رشته های مجموعه گروه علوم انسانی است. دانشجویانی که هنگام ثبت نام کنکور ارشد 1400 رشته حسابداری را به عنوان مجموعه امتحانی خود انتخاب می کنند، اجازه تحصیل در هر کدام از گرایش های این رشته در مقطع کارشناسی ارشد را خواهند داشت.

رشته حسابداری شامل گرایش هایی می باشد که در کد ضریب 3 دسته بندی شده است. نیازی نیست داوطلبان کلیه منابع و دروس رشته حسابداری را برای کنکور مطالعه نمایند، بلکه دانشجویان در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد می بایست به ضرایب دروس هر گرایش در این رشته دقت کنند و برنامه ریزی مطالعه خود را براساس آن تدوین کنند.

به این معنی پس از ثبت نام کنکور ارشد حسابداری و انتخاب گرایش مورد نظر، دروس دارای ضرایب بالا را مورد توجه قرار داده و مطالعه آن ها را در اولویت بالاتری قرار دهند.

از آنجایی که کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با کنکور سراسری برگزار می شود، مطالعه منابع معرفی شده می تواند برای متقاضیان دانشگاه آزاد نیز مفید واقع شود.

رشته حسابداری شامل مباحث و دروس ذیل می باشد:

  • حسابداری صنعتی با ضریب 2
  • حسابرسی با ضریب 2
  • ریاضی و آمار با ضریب 2
  • زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی) با ضریب 2
  • حسابداری مالی با ضریب 3

منابع کنکور کارشناسی ارشد حسابداری 1400

مجموعه حسابداری شامل گرایش های مختلفی است که بسیاری از داوطلبان برای پذیرفته شدن در هر کدام در کنکور کارشناسی ارشد به رقابت می پردازند. گرایش های رشته حسابداری شامل موارد ذیل است:
کد ضریب 1: رشته حسابداری

کد ضریب 2: رشته حسابرسی

کد ضریب 3: رشته حسابداری مدیریت

 کلیه علاقه مندان به تحصیل در این رشته بدون توجه به رشته کارشناسی خود می توانند هر یک از گرایش های رشته حسابداری را به عنوان رشته اصلی خود انتخاب کرده و با مطالعه منابع مفید به صورت صحیح برای پذیرش در رشته محل مورد علاقه خود تلاش کنند.

در ادامه بهترین منابع ارشد حسابداری را معرفی می کنیم. داوطلبان پیش از تهیه منابع رشته کارشناسی ارشد حسابداری باید براساس دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 دروس امتحانی مربوط به هر گرایش و ضرایب آن ها را بررسی کنند.

عناوین دروس امتحانی منابع
حسابداری مالی  1- حسابداری مالی: (صورت های مالی تلفیقی)، تالیف یداله تاری وردی، انتشارات یداله تاری وردی 2- مروری جامع بر حسابداری مالی، تالیف جمشید اسکندری، انتشارات کتاب فرشید 3- حسابداری مالی (حسابداری میانه)، تالیف یداله تاری وردی، انتشارات یداله تاری وردی
حسابداری صنعتی 1- حسابداری صنعتی، تالیف چارلز هورن گرن، جورج فاستر، سریکانت داتار،ترجمه علی پارسائیان، انتشارات ترمه 2- حسابداری صنعتی جمشید اسکندری جلد ۱و۲و۳، انتشارات کتاب فرشید 3- حسابداری صنعتی، تالیف علی مصدر، آترین پارسه 4-حسابداری صنعتی جمشید اسکندری جلد ۱و۲و۳، انتشارات کتاب فرشید
زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی ) 1 -کتاب زبان تخصصی دکتر عبدالرضا تالانه، داوود اقوامی 2- کتاب ۵۰۴ واژه ضروری تافل، انتشارات جنگل. 3- کتابهای واژگان ضروری برای تافل ( 400 واژگان یا 800 واژگان و ….) برای زبان عمومی (لغات)
حسابرسی 1- استانداردهای حسابرسی، تالیف کمیته تدوین استانداردهای حسابرسی، انتشارات سازمان حسابرسی 2- اصول حسابرسی جلد (۱ و ۲)، تالیف والتر میگز، ترجمه عباس ارباب سلیمانی و محمود نفری، انتشارات سازمان حسابرسی 3- بیانیه مفاهیم بنیادی حسابرسی، تالیف علی نیکخواه آزاد، انتشارات سازمان حسابرسی 4- نقش اقتصادی حسابرسی در بازارهای آزاد و تحت نظارت، تالیف واندا والاس، ترجمه امیر اصلانی، انتشارات سازمان حسابرسی
ریاضی و آمار 1- ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت (ریاضیات پایه و کاربردی)، تالیف محمد فاریابی باسمنج و اکبر عالم تبریز، انتشارات اشراقی، صفار 2- ریاضیات عمومی: رشته های اقتصاد، مدیریت و حسابداری، تالیف امید محمودیان، انتشارات نگاه دانش 3- مجموعه تست ریاضیات، تالیف کمال حسن نژاد، انتشارات سبزان 4-  ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری، تالیف هادی رنجبران، انتشارات اثبات
حسابداری و حسابرسی دولتی  1- حسابداری و حسابرسی دولتی، تالیف جعفر باباجانی، انتشارات دانشگاه پیام نور 2- حسابداری و حسابرسی دولتی، تالیف مجید نوریان و علی شفیع زاده، انتشارات دانشگاه پیام نور 3- حسابداری و حسابرسی دولتی (نسل سوم)، تالیف فرحناز بالش زر و فریده صدیقی، انتشارات مولفین طلایی
اصول تنظیم و کنترل بودجه 1- اصول تهیه و تنظیم و کنترل بودجه، تالیف دکتر مهدی ابراهیم نژاد و اسفندیار فرج وند، انتشارات سازمان سمت 2- اصول تنظیم و کنترل بودجه، تالیف حاجیه رجبی فرجاد 3- اصول تنظیم و کنترل بودجه دولتی، تالیف محمود کاوه، عماد الدین شهریاری و امیرحسن ملکی، انتشارات فرهنگ آوران

منابع رشته ارشد حسابداری طیف گسترده ای را شامل می شود که ما به اختصار بهترین آن ها را معرفی کردیم.

اما باید به این نکته توجه داشته باشید که:

مهم ترین منابع ارشد رشته کارشناسی ارشد حسابداری مطالعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد حسابداری سال های پیشین است.

از طرفی متقاضیان با نحوه طرح سوالات آشنا می شوند و از سوی دیگر احتمال تکرار سوالات کنکور سال های گذشته دور از انتظار نیست و تکرار سوالات بسیار دیده شده است. به طور کلی مرور سوالات سال های گذشته کنکور مرور مباحث مطالعه شده نیز محسوب می شود.

بازار کار رشته حسابداری

حسابداری جز رشته هایی است که پیدا کردن شغل مناسب برای فارغ التحصیلان کار بسیار ساده ای است.

پبا توجه به نیاز جامعه در عرصه های مختلف به افراد آگاه و کاردان در شاخه های مختلف حسابداری بازار کار برای فارغ التحصیلان محیا می باشد تا با برخورداری از تخصص بتوانند به شغل مناسبی دست پیدا کنند.

پاین رشته شامل شاخه های مختلف است که دانشجویان حسابداری در هر کدام از شاخه های ذیل می توانند عهده دار امور مالی باشند:

شاخه حسابداری

  • حسابداری صنعتی:فعالیت در واحدهای صنعتی
  • حسابداری بیمه: فعالیت در موسسات بیمه
  • حسابداری مالیاتی:فعالیت در ادارات دارایی
  • حسابداری دولتی:فعالیت در سازمان ها و ادارات دولتی
  • حسابداری بانک ها: فعالیت به عنوان حسابدار در شعبه ها و سرپرستی بانک ها
  • حسابداری مالی: فعالیت در شرکت و موسسات تجاری

شاخه حسابرسی 

افراد فارغ التحصیل در رشته حسابداری می توانند علاوه بر تحصیل در رشته حسابداری در حرفه حسابرسی نیز مشغول به کار شوند که به شرح ذیل است:

  • حسابرسان داخلی: رابط میان هئیت مدیره و شرکت
  • حسابرسان مستقل: فعالیت در موسسات حسابرسی

جمع بندی

انتخاب منابع درست و مفید برای داوطلبان همیشه یکی از دغدغه های مهمی است که اگر به درستی صورت نگیرد امکان دارد آن ها را از هدف پیش رو دور نماید.

دانشجویان ارشد حسابداری می توانند با انتخاب درست منابع کارشناسی ارشد گرایش حسابداری پذیرش خود را در رشته محل های مورد علاقه با مطالعه صحیح این منابع تضمین کنند. از این رو مشاوره با افراد متخصص در برنامه ریزی برای نحوه مطالعه، زمانبندی مطالعه و تکنیک های مطالعه موثر خواهد بود.

ما در این مقاله سعی کردیم منابع ارشد حسابداری را معرفی کنیم و بازار کار آن را مورد بررسی قرار دهیم. در صورت هرگونه سوال و راهنمایی درباره انتخاب منابع و یا برنامه ریزی برای کنکور 1400 با شماره های مندرج تماس بگیرید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا