منابع ارشد حقوق بین الملل

منابع ارشد حقوق بین الملل
محتوای جدول

مطالعه منابع ارشد حقوق بین الملل برای پذیرش در کنکور کارشناسی ارشد 1400 امری ضروری است. شناسایی منابع درست و مطالعه صحیح آن ها در مسیر آمادگی برای کنکور ارشد حقوق بین الملل حائز اهمیت می باشد.

درصورتی که منابع مورد مطالعه به درستی گزینش شوند، داوطلبان را به هدف خود یعنی پذیرش در آزمون کنکور نزدیک خواهند کرد و بالعکس مطالعه منابعی که مطالب آن ها در کنکور تاثیری ندارد، کاری جز تلف کردن زمان نیست.

بنابراین افراد می توانند با گزینش صحیح منابع مورد مطالعه خود و برنامه ریزی اصولی قدم بزرگی برای هدف خود بردارند. ما در این مقاله می خواهیم منابع ارشد حقوق بین الملل را معرفی کنیم و بازار کار این گرایش از رشته حقوق را مورد بررسی قرار دهیم.

برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

منابع ارشد حقوق بین الملل

کنکور کارشناسی منابع ارشد حقوق بین الملل

حقوق بین الملل جز رشته های مجموعه امتحانی علوم انسانی کنکور ارشد است. دانشجویانی که در هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد گرایش حقوق بین الملل از رشته حقوق را انتخاب کرده می توانند با برنامه ریزی کنکور ارشد 1401 و کسب رتبه قابل قبول در رشته محل های مورد علاقه خود در گرایش حقوق بین الملل به تحصیل بپردازند.

این رشته میان گرایش های مجموعه حقوق در زیر گروه 2 قرار گرفته است. داوطلبان در هنگام برنامه ریزی برای مطالعه کنکور می بایست به ضرایب دروس هر رشته در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد دقت داشته باشند و برنامه ریزی خود را براساس آن تدوین نمایند.

بنابراین دانشجویان برای قبولی در گرایش حقوق بین الملل در رشته حقوق باید بعد از انتخاب رشته گرایش مورد نظر خود، دروسی را که ضرایب بالاتری برای آن گرایش وجود دارد را در اولویت قرار داده و منابع مربوط به آن ها را با دقت بیشتری مطالعه نمایند.

رشته حقوق بین الملل از زیر گروه علوم انسانی به مجموعه قوانین، اصول و مقررات، مربوط به روابط اختصاصی جامعه بین المللی به خصوص تابعان حقوق بین الملل مانند سازمان های بین المللی و دولت ها در مباحثی همچون، صلح و امنیت، مباحث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ملی، حقوقی و … می پردازد.

این رشته را می توان علمی برای بررسی اصول، تکالیف و قواعدی که بر روی بر روی رفتار و روابط میان سازمان ها و دولت ها و اشخاص در زمینه های مختلف تاثیر می گذارد، در نظر گرفت.

این گرایش در صدد تربیت کارشناس حقوق بین الملل برای موسساتی مانند وزارت امور خارجه و یا نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و نهادها و سازمانهای بین المللی است. باتوجه به اهمیت مباحث این رشته، دروس آن به شرح زیر است.

  • زبان عمومی و تخصصی (انگلیسی، فرانسه) با ضریب 2
  • حقوق بین الملل عمومی با ضریب 3
  • حقوق اساسی با ضریب 1
  •  حقوق سازمان های بین المللی با ضریب 2

لازم به ذکر است با توجه به اینکه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در یک آزمون جامع با دانشگاه های سراسری که توسط سازمان سنجش کشور برگزار می شود شرکت می کنند، منابع معرفی شده برای آن ها نیز می تواند مفید و مثمر ثمر واقع شود. ما در ادامه منابع کارشناسی ارشد حقوق بین الملل را معرفی خواهیم کرد.

منابع ارشد حقوق بین الملل

حقوق بین الملل در کنکور ارشد شامل مجموعه گرایش های رشته حقوق در کد ضریب 2 (کد 1126) می باشد. این رشته یکی از مهم ترین و اصلی ترین گرایش های رشته حقوق در کارشناسی ارشد محسوب می شود.

بدین معنی داوطلبان رشته حقوق بین الملل علاوه بر شرکت در این رشته، امکان شرکت در سایر رشته های شناور را در آزمون کنکور خواهند داشت.

بنابراین علاقه مندان تحصیل در گرایش حقوق بین الملل بدون توجه به رشته کارشناسی خود می توانند هنگام ثبت نام این رشته را به عنوان گرایش اصلی خود انتخاب کرده و با مطالع منابع ارشد آن در دانشگاه مورد نظر خود پذیرفته شوند.

داوطلبان می بایست پیش از تهیه منابع مطالعه کنکور خود براساس دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1401 دروس مربوط به هر گرایش را مورد بررسی قرار دهند. در ادامه مهمترین منابع ارشد حقوق بین الملل را معرفی خواهیم کرد.

عناوین دروس امتحانی منابع
حقوق اساسی 1 – بایسته های حقوق اساسی، دکتر سید ابوالفضل قاضی، نشر میزان 2 – حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران (جلد دوم) حاکمیت و نهادهای سیاسی، دکتر سید محمد هاشمی، نشر میزان 3 – قانون اساسی، نشر ریاست جمهوری (همراه با نظرات تفسیری شورای نگهبان) 4 – آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی
حقوق بین الملل خصوصی 1 -حقوق بین الملل خصوصی، دکتر محمد نصیری، نشر آگه 2 – حقوق بین الملل خصوصی، نجادعلی الماسی، نشر میزان 3 – مواد 5 تا 9 ، 961 تا 991 ، 1002 تا 1010 ، 1060 تا 1061 ، 1295 تا 1296 از قانون مدنی 4 – مواد 305 ، 306 ، 590 و 591 از قانون تجارت 5 – مواد 10 تا 25 و 144 تا 148 و 291 تا 294 از قانون آیین دادرسی مدنی 6 – ماده 169 قانون اجرای احکام مدنی و اصل 41 قانون اساسی
متون حقوق به زبان ( انگليسي ، فرانسه )  1 – Law made simple ، ترجمه اسماعیل صغیری ( نشر میزان ) 2 – A level and AS level law ، ترجمه محمد تقی رفیعی  ( انتشارات مجد ) ، 3 – Law texts ، دکتر گودرز افتخار جهرمی  4 – Oxford’s law dictionary
5 – 504 words
6 – Essential words for Toefl
حقوق مدنی ( تعهدات ) 1 – اعمال حقوقی ، دکتر کاتوزیان، شرکت سهامی انتشار 2 – وقایع حقوقی دکتر کاتوزیان 3 – مواد 183 تا 463 از روی کتاب قانون مدنی در نظم حقوق کنونی، دکتر کاتوزیان، نشر میزان
حقوق بین الملل عمومی 1 – حقوق بین الملل عمومی دکتر محمدرضا ضیایی بیگدلی 2 – حقوق بین الملل عمومی ربکا والاس، ترجمه و تحقیق از دکترسیدقاسم زمانی 3 – حقوق معاهدات بین المللی دکتر محمدرضا ضیایی بیگدلی 4 – منشور سازمان ملل متحد 5 – اعلامیه جهانی حقوق بشر6 – حقوق سازمانهای بین المللی دکتر سید قاسم زمانی  7- عهدنامه معاهدات بین المللی وین 1969  8 –  اساسنامه دیوان بین المللی دادگستر ی 9 –  طرح پیش نویس مسئولیت بین المللی دولتها 10 –   کنوانسیون 1982 حقوق دریاها 11 –  حقوق مخاصمات مسلحانه دکتر محمدرضا ضیایی بیگدلی 12 –  حقوق بین الملل هوایی دکتر منصور جباری قره باغ 13 –  قطعنامه های مهم شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد 14 –  حقوق بین الملل دریاها دکتر فرهاد طلایی 15 –  عهدنامه حقوق کنسولی 1963 و دیپلماتیک وین 1961

منابع ارشد حقوق بین الملل طیف وسیعی دارند که ما به اختصار سعی کردیم بهترین ها را معرفی کنیم. لازم به ذکر است علاوه بر مباحث فوق، بهترین منابع کنکور، مطالعه و مرور سؤالات کنکور کارشناسی ارشد سال‌ های گذشته است.

زیرا داوطلبان با نحوه طرح سؤالات از سوی طراحان آشنا می شوند و احتمال تکرار سؤالات سال‌ های گذشته دور از ذهن نیست. علاوه بر این، مرور سؤالات کنکور سال های گذشته به نوعی مرور مباحث مطالعه‌ شده نیز می‌باشد.

 

منابع ارشد حقوق بین الملل

بازار کار رشته حقوق بین الملل

حقوق بین الملل یکی از گرایش های موردنیاز برای جامعه است. بنابراین افرادی که در این گرایش فارغ التحصیل می شوند می توانند در سمت های شغلی قابل توجه و با حقوق مناسبی به اشتغال بپردازند.

لازم به ذکر است:

صرف مدرک برای این کار کافی نمی باشد و تخصص حرفه ای و تسلط به مباحث بسیار حائز اهمیت است.

دانشجویانی که در این رشته فارغ التحصیل می شوند می توانند در شهرداری ها، وزارت امور خارجه، وزارت خانه ها و شرکت ها، وکالت دادگستری و به عنوان مشاور حقوقی بانک یا نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور و نهادها و سازمانهای بین المللی به اشتغال بپردازند.

جمع بندی

رسیدن به وکالت آرزوی بسیاری از افرادی است که سودای وکیل شدن در سر دارند. حقوق بین الملل یکی از مهم ترین رشته های رشته حقوق است که علاوه بر بعد مالی بسیار خوب و موقعیت اجتماعی که می تواند برای فارغ التحصیلان این رشته داشته باشد.

می تواند به برقراری صلح و امنیت، مباحث اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، ملی، حقوقی را میان ملت ها کمک زیادی کند. بنابراین برای رسیدن به هدف وکالت در این رشته باید برنامه ریزی درست و مطالعه مناسبی را در پیش گرفته شود.

مطالعه درست منابع کارشناسی ارشد حقوق بین الملل می تواند به موفقیت داوطلبان در کنکور سراسری کمک زیادی کند.

ما در این مقاله سعی کردیم منابع کارشناسی ارشد رشته حقوق بین الملل را معرفی کنیم و بازار کار این رشته را مورد بررسی قرار دهیم. در صورت هرگونه سوال و برنامه ریزی برای مطالعه دروس رشته ارشد با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا