منابع ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

منابع ارشد حقوق جزا و جرم شناسی
محتوای جدول

مطالعه منابع ارشد حقوق جزا و جرم شناسی برای پذیرفته شدن در رشته محل موردنظر، از اهمیت زیادی برخوردار است.

یکی از مهم ترین بخش های آمادگی برای کنکور ارشد 1402-1403 انتخاب منابع مناسب و درست است و داوطلبان می بایست برنامه ریزی اصولی برای مطالعه منابع خود داشته باشند.

اگرچه بسیاری افراد به این موضوع توجه نمی کنند و هر نوع منبعی را برای مطالعه مناسب می دانند، اما باید به این نکته توجه داشت که انتخاب منابع مناسب و برنامه ریزی صحیح برای مطالعه می تواند برگ برنده شما در کنکور باشد. 

ما در این مقاله می خواهیم منابع کارشناسی ارشد گرایش حقوق جزا و جرم شناسی، رشته حقوق را معرفی کنیم و بازار کار آن را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید:

منابع ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

کنکور کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

طبق اعلام سازمان سنجش کشور داوطلبان فارغ التحصیل از تمامی رشته های حقوق، فقه و مبانی حقوق می توانند در زمان ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد گرایش حقوق جزا و جرم شناسی را به عنوان رشته مقطع کارشناسی ارشد انتخاب کنند.

جزا و جرم شناسی به مطالعه پدیده های مجرمانه می پردازد. با توجه به وجود انواع مختلف جرایم و مرتکبان جرم، سیستم عدالت کیفری برای حل چنین مشکلاتی به افراد متخصص در این زمینه نیاز دارد.

تشکیل دادگاه های جرایم اقتصادی، جرایم اجتماعی، جرایم اطفال بزهکار و … الزام رسیدگی کارشناسان تخصصی را نشان می دهد. حقوق جرم و جزا به دو بخش ماهوی (حقوق جزای عمومی و اختصاصی) و شکلی (آیین دادرسی کیفری) تقسیم بندی می شود.

جزای اختصاصی  و آیین دادرسی کیفری

مطالعه قواعد کلي و مشترک جرايم و مجازات ها بر عهده حقوق عمومی می باشد. مطالعه روی جرایم خاص با شرایط اختصاصی و مجازات های مخصوص آن بر عهده حقوق جزای اختصاصی است.

به مجموعه قوانینی که برای تعقیب متهمان و تحقیق درباره آن ها، کشف جرم، تعیین صلاحیت مراجع، روش های اعتراض به آرا، بيان تکاليف مسئولان قضايی و انتظامي در طول رسيدگي به دعوای کيفری و اجرای احکام از يک سو و حقوق آزادی های متهمان از سوی دیگر تدوین شده است، آیین دادرسی کیفری گویند.

زیرگروه آموزشی

بنابراین کلیه داوطلبان با آگاهی به هر کدام از موارد فوق می توانند با مطالعه منابع مرتبط ارشد حقوق جزا و جرم شناسی در این رشته پذیرش شده و به تحصیل در آن بپردازند.

این گرایش در مجموعه رشته حقوق در زیر گروه 3 قرار گرفته است. داوطلبان برای پذیرش در این گرایش باید به ضرایب دروس مرتبط به آن، که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد درج شده است توجه داشته باشند. بنابراین پس از انتخاب رشته، برنامه ریزی تحصیلی خود را براساس دروسی که ضرایب بالاتری دارند انجام دهند.

از آنجایی که آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد نیز همزمان با کنکور سراسری برگزار می شود، مطالعه این منابع می توانید برای آن ها نیز مثمر ثمر و مفید واقع خواهد شد. با توجه به اهمیت این موضوع ما در ادامه منابع کارشناسی ارشد رشته حقوق جزا و جرم شناسی را معرفی خواهیم کرد.

منابع ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

منابع ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

گرایش جزا و جرم شناسی در کنکور شامل کد ضریب 3 مجموعه رشته حقوق خواهد بود.کد ضریب سه شامل رشته های، رشته جزا و جرم شناسی، رشته حقوق كیفری اطفال و نوجوانان، رشته مدیریت اصلاح و كیفرهای قضایی و رشته مدیریت ثبت اسناد و املاک می باشد.

تمامی داوطلبان برای ادامه تحصیل در این رشته در مقطع کارشناسی ارشد می توانند منابع مخصوص به این گرایش را مطالعه کرده و گامی بزرگ برای موفقیت در آن بردارند. در ادامه منابع ارشد حقوق جزا و جرم شناسی را معرفی می کنیم.

داوطلبان باید قبل از تهیه منابع بر اساس دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1403 1402 دروس امتحانی مربوط به گرایش مورد نظر خود و ضرایب آن را بررسی نمایند. منابع گرایش کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی به شرح زیر می باشد.

منابع پیشنهادی

عناوین دروس امتحانی منابع
آیین دادرسی کیفری 1- آیین دادرسی کیفری 1و 2 (دکتر خالقی) ( 2 جلد) 2- نکته ها در قانون آیین دادرسی کیفری (دکتر خالقی)
متون فقه 1- لمعه دمشقیه (دو جلد شهید اول) 2-تحریر الروضه فی شرح اللمعه المشقیه به همراه کتاب فقه استدلالی
حقوق جزای عمومی 1- حقوق جزای عمومی، دکتر محمد علی اردبیلی ( 3 جلد) منبع تکمیلی: محشای قانون مجازات اسلامی (دکتر گلدوزیان) از ماده 1 تا 216
متون حقوق به زبان (انگليسي، فرانسه)  1- Law made simple ، ترجمه اسماعیل صغیری (نشر میزان) 2 – A level and AS level law ، ترجمه محمد تقی رفیعی (انتشارات مجد) ، 3 -Law texts ، دکتر گودرز افتخار جهرمی 4-Oxford’s law dictionary
5-504 words
6- Essential words for Toefl
حقوق جزای اختصاصی 1- حقوق جزای اختصاصی (1): جرائم علیه اشخاص (دکتر میرمحمد صادقی) 2-حقوق جزای اختصاصی (2): جرائم علیه اموال و مالکیت (دکتر میر محمد صادقی) 3-حقوق جزای اختصاصی (3): جرائم علیه آسایش و امنیت (دکتر میر محمد صادقی) 4-مباحث حدود و دیات از کتاب محشای قانون مجازات اسلامی (دکتر گلدوزیان)
منبع تکمیلی: کتاب محشای قانون مجازات اسلامی (دکتر گلدوزیان)

منابع ارشد حقوق جزا و جرم شناسی دارای طیف گسترده ای می باشند که ما به اختصار سعی کردیم بهترین ها را معرفی کنیم.

لازم به ذکر است علاوه بر مباحث فوق، بهترین منابع کنکور مطالعه و مرور سؤالات کنکور کارشناسی ارشد سال‌ های گذشته است. زیرا داوطلبان با نحوه طرح سؤالات از سوی طراحان آشنا می شوند و احتمال تکرار سؤالات سال‌ های گذشته دور از ذهن نیست.

علاوه بر این، مرور سؤالات کنکور سال های گذشته به نوعی مرور مباحث مطالعه‌ شده نیز می‌باشد.

بازار کار رشته حقوق جزا و جرم شناسی

فارغ التحصیلان در این رشته می توانند ضمن شرکت در آزمون وکالت، در صورت پذیرش، وکیل شدن را به عنوان شغل آینده خود برگزینند و یا در موسسات حقوقی مشغول به کار شوند.

همچنین می توانند به عنوان مشاورهای حقوقی و همچنین سر دفتر اسناد رسمی اشتغال داشته باشند. در صورت تمایل به کار آموزشی یا پژوهشی می توانند در دانشگاه ها و یا مراکز پژوهشی به فعالیت بپردازند.

با توجه به نیاز جامعه به افرادی که دارای علم کافی برای حل مشکلات حقوقی مجرمین و مرکتبان جنایی هستند. این رشته از بازار کار بسیار خوبی برخوردار است به نحوی که افراد پس از فارغ التحصیل شدن می توانند صاحب شغل شده و علم خود را در این زمینه به همگان اثبات کنند.

منابع ارشد حقوق جزا و جرم شناسی

جمع بندی

جزا و جرم شناسی از جمله رشته های پرداوطلبی است که علاوه بر بعد اقتصادی که برای متقاضیان می تواند در پی داشته باشد پذیرش در آن می تواند برای رسیدن به شغل وکالت بسیار موثر باشد. حل مشکلات جنایی برای تمام دانشجویان بسیار حائز اهمیت است بنابراین برای رسیدن به هدف وکالت در این رشته باید برنامه ریزی درست و مطالعه مناسبی را در پیش بگیرند. مطالعه منابع درست رشته حقوق جزا و جرم شناسی می تواند در موفقیت افراد بسیار موثر باشد.

ما در این مقاله سعی کردیم منابع کارشناسی ارشد رشته جزا و جرم شناسی را معرفی کنیم و بازار کار این رشته را مورد بررسی قرار دهیم. در صورت هرگونه سوال و برنامه ریزی برای مطالعه دروس رشته ارشد با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا