منابع ارشد حقوق عمومی – ضرایب دروس، بازار کار این گرایش و …

منابع ارشد حقوق عمومی
محتوای جدول

شناسایی منابع ارشد حقوق عمومی برای آمادگی کنکور کارشناسی ارشد سال 1400 ضروری می باشد. برنامه ریزی اصولی، انتخاب منابع مناسب و مطالعه صحیح از مهم ترین ارکان آمادگی کنکور است.

 در صورتی که منابع متناسب با گرایش مربوطه انتخاب شود شانس قبولی در رشته محل های مورد نظر افزایش می یابد. بنابراین داوطلبان می بایست با منابع درست و متناسب با رشته خود آشنا شوند و برنامه ریزی درستی برای مطالعه آن تدوین نمایند.

ما در این مقاله می خواهیم منابع ارشد حقوق عمومی را معرفی کنیم و بازار کار این رشته را مورد بررسی قرار دهیم. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

منابع ارشد حقوق عمومی

کنکور کارشناسی ارشد حقوق عمومی

حقوق عمومی جز رشته های گروه امتحانی علوم انسانی است. کلیه متقاضیانی که هنگام انتخاب رشته کنکور کارشناسی ارشد، گرایش حقوق عمومی را از رشته حقوق انتخاب کرده اند می توانند با مطالعه منابع این گرایش در مقطع ارشد به تحصیل در رشته حقوق عمومی بپردازند.

مجموعه حقوق دارای گرایش های مختلفی است که حقوق عمومی در زیر گروه 4 قرار می گیرد. دانشجویان در هنگام برنامه ریزی برای مطالعه کنکور می بایست به ضرایب دروس گرایش مورد نظر خود که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد درج می شود دقت کنند و برنامه ریزی تحصیلی خود را براساس آن تدوین کنند، بدین ترتیب، دروسی که از ضرایب بیشتری برخوردارند، ارجعیت بیشتری به سایر دروس برای مطالعه داشته باشند.

حقوق عمومی از جمله محبوب ترین و پرطرفدارترین گرایش های رشته حقوق است که داوطلبان زیادی برای قبولی در این رشته تلاش می کنند.

 این رشته به حقوق و روابط بین مردم و دولت می پردازد و اصول مربوط به تنظيم روابط دولت و دستگاه هاي دولتي با اشخاص حقيقي و حقوقي جامعه را بررسی و تبیین می کند. از جمله مهم ترین دروس این رشته به شرح زیر است:

  • حقوق اداری
  • حقوق اساسی
  • حقوق مالی

با توجه به شرکت داوطلبان دانشگاه آزاد به صورت همزمان در آزمون سراسری جامع سازمان سنجش کشور، مطالعه منابع معرفی شده می تواند برای این دسته از متقاضیان مفید و موثر باشد.

منابع ارشد حقوق عمومی

حقوق عمومی در آزمون جامع سراسری کنکور در زیر گروه 4 مجموعه علوم انسانی در رشته حقوق قرار گرفته است. کد ضریب 4 شامل رشته های، رشته مدیریت دادگستری، رشته حقوق دادرسی اداری، رشته مدیریت نظارت و بازرسی و رشته حقوق عمومی می باشد.

دانشجویانی که می خواهند در گرایش حقوق عمومی رشته حقوق تحصیل نمایند، بدون توجه به رشته کارشناسی، می توانند هنگام ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد این رشته را به عنوان رشته اصلی خود انتخاب کنند.

از آنجایی که رشته حقوق عمومی را به عنوان رشته اصلی می توان انتخاب کرد، در صورت تمایل می توان رشته های شناور را نیز به عنوان رشته دوم خود انتخاب نمود. داوطلبان باید قبل از تهیه منابع حقوق عمومی، به ضرایب دروس هر درس در دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 دقت کنند.

ما در ادامه منابع ارشد حقوق عمومی را معرفی می کنیم:

عناوین دروس امتحانی منابع
حقوق بین الملل عمومی 1- حقوق بین الملل عمومی دکتر محمدرضا ضیایی بیگدلی 2- حقوق بین الملل عمومی ربکا والاس، ترجمه و تحقیق از دکترسیدقاسم زمانی 3- حقوق معاهدات بین المللی دکتر محمدرضا ضیایی بیگدلی 4- منشور سازمان ملل متحد 5- اعلامیه جهانی حقوق بشر6 – حقوق سازمانهای بین المللی دکتر سید قاسم زمانی  7- عهدنامه معاهدات بین المللی وین 1969  8-  اساسنامه دیوان بین المللی دادگستر ی 9 –  طرح پیش نویس مسئولیت بین المللی دولتها 10-   کنوانسیون 1982 حقوق دریاها 11-  حقوق مخاصمات مسلحانه دکتر محمدرضا ضیایی بیگدلی 12-  حقوق بین الملل هوایی دکتر منصور جباری قره باغ 13-  قطعنامه های مهم شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد 14-  حقوق بین الملل دریاها دکتر فرهاد طلایی 15-  عهدنامه حقوق کنسولی 1963 و دیپلماتیک وین 1961
حقوق اساسی 1- بایسته های حقوق اساسی، دکتر سید ابوالفضل قاضی، نشر میزان 2- حقوق اساسی جمهوری اسلامی ایران (جلد دوم) حاکمیت و نهادهای سیاسی، دکتر سید محمد هاشمی، نشر میزان 3- قانون اساسی، نشر ریاست جمهوری (همراه با نظرات تفسیری شورای نگهبان) 4- آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی
متون فقه 1- لمعه دمشقیه (دو جلد  شهید اول) 2- تحریر الروضه فی شرح اللمعه المشقیه به همراه کتاب فقه استدلالی
متون حقوق به زبان ( انگليسی، فرانسه )  1- Law made simple ، ترجمه اسماعیل صغیری ( نشر میزان ) 2- A level and AS level law ، ترجمه محمد تقی رفیعی  ( انتشارات مجد ) ، 3- Law texts ، دکتر گودرز افتخار جهرمی  4- Oxford’s law dictionary
5- 504 words
6- Essential words for Toefl
حقوق اداری 1 – حقوق اداری، منوچهر مؤتمنی، انتشارات سمت 2 – کلیات حقوق اداری ایران، رضا موسی زاده، انتشارات میزان 3 – حقوق اداری، جواد رضایی زاده، جلد یک، انتشارات میزان 4 – حقوق اداری ایران، محمد امامی، کوروش استوار سنگری، انتشارات میزان 

منابع حقوق عمومی طیف وسیعی را شامل می شوند که ما به صورت مختصر بهترین منابع کارشناسی ارشد حقوق را سعی کردیم معرفی کنیم.

توجه داشته باشید علاوه بر مباحث فوق، بهترین منابع کنکور مطالعه و مرور سؤالات کنکور کارشناسی ارشد سال‌ های گذشته است.

به این دلیل که، داوطلبان با نحوه طرح سؤالات از سوی طراحان آشنا می شوند و احتمال تکرار سؤالات سال‌ های گذشته دور از ذهن نیست.

 علاوه بر این، مرور سؤالات کنکور سال های گذشته به نوعی مرور مباحث مطالعه‌ شده نیز می‌باشد.

بازار کار رشته حقوق عمومی

حقوق عمومی جز رشته های محبوب و قدیمی در جامعه است. به همین دلیل داوطلبان زیادی علاقمند به تحصیل و اشتغال در این رشته می باشند.

 این گرایش به رابطه دولت و مردم می پردازد بنابراین با توجه نیاز هر دو طرف به افراد حقوق دان، بازار کار بسیار خوبی دارد.

اگرچه در سال های اخیر با افزایش فارغ التحصیلان بازار کار رشته حقوق نیز اشباع شده است اما، افرادی که دارای تخصص و تبحر بالایی در این حوزه باشند پیداکردن کار برای آن ها کارسختی نخواهد بود.

 فارغ التحصیلان این رشته می توانند در محل هایی مانند، دستگاه های دولتی، قضاوت در ديوان عدالت اداری،‌ مشاوره‌ی حقوقی در ادارات قوانين و معاونت‌ های مجلسی وزارت خانه‌ ها، ساختار قوای سه گانه و … فعالیت داشته باشند که از درآمد قابل توجهی نیز برخوردار است.

جمع بندی

رشته حقوق جز رشته هایی است که بسیاری از دانشجویان علاقه مند به تحصیل در گرایش های آن هستند.

در این بین گرایش حقوق عمومی از قدیمی ترین رشته های حقوق است که کاربرد بسیاری در جامعه دارد و با حل مشکلات بین دولت و مردم در راستای بهبود روابط جامعه می کوشد.

برای پذیرفته شدن در این رشته برنامه ریزی اصولی و مطالعه منابع مفید و مرتبط با دروس گرایش مورد نظر الزامی است. با مطالعه صحیح منابع مفید شانس موفقیت داوطلبان در کنکور چندین برابر خواهد شد.

ما در این مقاله منابع ارشد حقوق عمومی معرفی کردیم و بازار کار آن را مورد بررسی قرار دادیم. در صورتی که سوالی در این مورد و یا برنامه ریزی تحصیلی برای مطالعه دروس کارشناسی ارشد حقوق عمومی دارید با شماره های مندرج در سایت تماس بگیرید. کارشناسان الو سلام مشاور آماده راهنمایی و کمک به شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا