منابع ارشد مدیریت بازرگانی – منابع گرایش های مختلف مدیریت بازرگانی

منابع ارشد مدیریت بازرگانی
محتوای جدول

شناخت منابع ارشد مدیریت بازرگانی و مطالعه برنامه ریزی شده آن ها برای قبولی در رشته مدیریت بازرگانی امری ضروری می باشد.

اگر دانشجویان کارشناسی ارشد بخواهند در رشته محل مورد علاقه خود پذیرفته شوند، می بایست رتبه خوبی به دست آورند و کسب رتبه خود جز مطالعه صحیح نزدیک ترین منابع مرتبط میسر نمی شود.

این رشته پرطرفدار دارای گرایش های مختلفی می باشد و برای قبولی در هر کدام باید منابع مربوط به آن گرایش مطالعه شود از این رو ما می خواهیم گرایش های مختلف کارشناسی ارشد مدیریت بازارگانی به همراه منابع درسی برای مطالعه کنکور را معرفی کنیم.

اگر می خواهید یک قدم به کسب رتبه خود و قبولی در دانشگاه مورد علاقه خود بردارید پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا آخر مطالعه کنید. برای آشنایی بیشتر با الو سلام مشاور همراه باشید.

منابع ارشد رشته مدیریت بازرگانی

کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی جز رشته های گروه علوم انسانی محسوب می شود. هدف این رشته تربیت و تفهیم نیروی انسانی متخصص در راستای ارتقای سطح اقتصادی و بازرگانی است.

فارغ التحصیلان این رشته پرطرفدار و کاربردی بعد پایان دوره تحصیلات خود مهارت های لازم را برای اداره نبض بازار از سود و زیان ها را فرا می گیرند.

رشته مدیریت بازرگانی جز ارکان مهم نهاد ها و شرکت های تجاری محسوب می شود. داوطلبان برای قبولی ارشد رشته مدیریت بازرگانی ابتدا باید گرایش مورد نظر را در این رشته تعیین کنند.

گرایش های این رشته در زیر گروه یک مجموعه مدیریت قرار می گیرد، بنابراین دانشجویان ارشد مدیریت اگر می خواهند نتایج مطلوبی را در رتبه کنکور کسب کنند، می بایست به ضرایب هر رشته گرایش که در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی درج شده است دقت کنند و برنامه ریزی تحصیلی خود را با توجه به آن تدوین کنند.

ارشد رشته مدیریت بازرگانی در مجموعه زیر گروه یک شامل گرایش های زیر می باشد:

زیر گروه یک: رشته مدیریت بازرگانی گرایش های بازاریابی ، بازرگانی داخلی و کارآفرینی، مدیریت استراتژیک، تجارت الکترونیکی، بازاریابی بین المللی

تمامی داوطلبان برای قبولی ارشد رشته مدیریت بازرگانی بدون توجه به رشته کارشناسی خود می توانند در برنامه ریزی برای کنکور ارشد 1401  منابع گرایش های مورد علاقه خود در رشته مدیریت بازرگانی را مطالعه کرده و در مجموعه این رشته در کنکور شرکت کنند.

در ادامه منابع ارشد مدیریت بازرگانی را معرفی کرده و منابع مربوط به هر گرایش را مورد بررسی قرار می دهیم.

عناوین دروس امتحانی منابع
بازاریابی 1- اصول بازاریابی کاتلر، ترجمه فروزنده 2- کتاب مدیریت بازاریابی، دکتر ونوس – ابراهیمی – روستا – مدیریت بازاریابی کاتلر 4- کتاب اصول مدیریت بازاریابی، لنکستر و مسینگهام
اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام 1- مدیریت ما، مدیریت اسلامی در پرتو نهج البلاغه امام علی، علی اصغر پورعزت، بنیاد نهج البلاغه 2- مبانی مدیریت اسلامی، رضا نجاری 3 -مدیریت اسلامی، علی اکبر افجه ای، جهاد دانشگاهی دانشگاه علامه طباطبایی 4- مدیریت اسلامی و الگوهای آن، لطف الله فروزنده دهکری، دانشگاه پیام نور 5- اصول مدیریت اسلامی و الگوهای آن، ولی الله نقی پورفر، مرکز آموزش مدیریت دولتی
اقتصاد خرد و کلان اقتصاد خرد: 1- کتاب اقتصاد خرد دکتر نظری 2- کتاب اقتصاد خرد سالواتوره
اقتصاد کلان: 1- کتاب اقتصاد کلان دکتر نظری 2- کتاب اقتصاد کلان یوسف فرجی
زبان عمومی و تخصصی ( انگلیسی ) 1- زبان تخصصی و متون درك مطلب مدیریت، دکتر ونوس و دکتر پرچ 2- زبان عمومی و تخصصی ، آرمان اشراقی
ریاضی و آمار ریاضی: ۱-کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت،تالیف اکبر عالم تبریز و محمد فاریابی باسمنج،انتشارات صفار-اشراقی ۲-کتاب ریاضیات و کاربرد آن در مدیریت و حسابداری،تالیف هادی رنجبران,انتشارات اثبات

آمار: ۱-کتاب آمار و کاربرد آن در مدیریت، تالیف عادل آذر و منصور مؤمنی و سعید جعفری، انتشارات سمت. ۲-کتاب آمار کاربردی، دکتر وحید ناصحی فر، انتشارات ترمه.

تئوری های مدیریت 1- مبانی سازمان و اصول مدیریت، علی رضائیان، تهران، انتشارات سمت 2- مدیریت عمومی، سیدمهدی الوانی 3- منابع
تحقیق در عملیات 1- کتاب خانم دکتر فدوی – پژوهش عملیاتی مهرگان 2- تحقیق در عملیات، خانم عقیله حیدری

از جمله مهم ترین منابع برای قبولی ارشد رشته مدیریت بازرگانی مطالعه سوالات کنکور کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی سال های گذشته است.

از طرفی متقاضیان با نحوه طرح سوالات آشنا می شوند و از سوی دیگر احتمال تکرار سوالات کنکور سال های گذشته دور از انتظار نیست و تکرار سوالات بسیار دیده شده است.

به طور کلی مرور سوالات سال های گذشته کنکور مرور مباحث مطالعه شده نیز محسوب می شود.

ضرایب دروس امتحانی برای گرایش مدیریت بازرگانی

 اطلاع از ضرایب و تعداد سوال طرح شده دروس امتحانی مدیریت بازرگانی ضروری است که داوطلبان با اطلاع از آن می توانند برنامه ریزی درسی و مطالعات خود را بهتر انجام دهند.  ضرایب دروس برای گرایش مدیریت بازرگانی به شرح زیر است:

  • زبان عمومی و تخصصی ضریب 3
  • اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام  ضریب 2
  • ریاضی و آمار ضریب 2
  • تئوری اهی مدیریت ضریب 3
  • اقتصاد خرد و کلان ضریب 2
  • تحقیق در عملیات ضریب 2 
  • بازاریابی ضریب 4

عناوین دروس امتحانی کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی 

نکته که داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد رشته مدیریت باید به آن توجه داشته باشند اطلاعات از تعداد سوالات هر درس در آزمون است. در واقع افراد برای برنامه ریزی درسی باید ضرایب هر درس و تعداد سوالات طرح شده را مد نظر قرار دهند. 

ردیف دروس امتحانی تعداد سؤالات
۱ زبان عمومی و تخصصی انگلیسی ۳۰
۲ تئوری‌های مدیریت ۳۰
۳ دانش مدیریت بازرگانی و حمل‌ونقل ۳۰
۴ ریاضی و آمار ۲۰
۵ اقتصاد خرد و کلان ۲۰
۶ مالیه عمومی و بودجه ۱۵
۷ مدیریت منابع انسانی ۱۵
۸ تحقیق در عملیات ۱۵
۹ مدیریت مالی ۱۵
۱۰ مدیریت تولید ۱۵
۱۱ بازاریابی ۱۵
۱۲ مدیریت سرمایه‌گذاری و ریسک ۱۵
۱۳ مبانی کارآفرینی ۱۵
۱۴ حسابداری مالی و صنعتی ۱۵
۱۵ دانش حمل‌ونقل ۱۵
۱۶ اصول و مبانی مدیریت از دیدگاه اسلام ۱۵

گرایش های کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

  • مدیریت بازرگانی بازاریابی
  • بازاریابی بین‌المللی
  • تجارت الکترونیک
  • مدیریت استراتژیک
  • بازرگانی داخلی
  • کارآفرینی
گرایش عناوین دروس امتحانی
دروس اجباری گرایش بازاریابی مدیریت استراتژیک بازاریابی، مدیریت ارتباط مشتری و عملکرد بازاریابی، اصول مذاکرات، مکاتبات و قراردادهای تجاری، بازاریابی صنعتی و خدمات، پایان نامه
دروس اجباری گرایش مدیریت استراتژیک مدیریت تفکر و تحلیل استراتژیک، اجرا و کنترل استراتژی، طرح ریزی کسب و کار، مدیریت استراتژیک در شرکت های مادر هلدینگ، پایان نامه
دروس اجباری گرایش بازرگانی داخلی مدیریت زنجیره تأمین، مدیریت فروش و تحویل، مدیریت ارتباط با سازمان ها، اصول مذاکرات، مکاتبات و قراردادهای بازرگانی، پایان نامه
دروس اجباری گرایش کارآفرینی مبانی و نظریه های کارآفرینی، بازاریابی نوآورانه و کار آفرینی، کارآفرینی در بستر فناوری اطلاعات و ارتباطات، مدیریت کسب و کارهای کوچک، پایان نامه
دروس اجباری گرایش تجارت الکترونیک تجارت و بازاریابی الکترونیکی پیشرفته، طراحی و مدیریت کسب و کار الکترونیکی، قوانین و مسائل حقوقی تجارت بازاریابی الکترونیکی، مدیریت خرد فروشی و فروشگاه تجارت الکترونیکی، پایان نامه

منابع و سر فصل های دروس گرایش های کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی

منابع بازاریابی سرفصل ها
· بازاریابی دکتر عباس رفیعی امیرهنده- انتشارات ماهان

· اصول مدیریت بازاریابی،ترجمه حسین نوروزی-نیماسلطانی نژاد،انتشارات مهربان نشر

· مدیریت بازاریابی : تالیف کاتلر / ترجمه فروزنده، انتشارات آموخته

· مدیریت بازاریابی: تالیف و ترجمه دکتر احمد روستا – دکتر داور ونوس – دکتر عبدالحمید ابراهیمی( کتاب سه استاد )

 

اصول و مبانی بازاریابی(مفاهیم بازاریابی-ابعاد بازاریابی-انواع تقاضا-فلسفه‌های مدیریت بازاریابی- سیستم بازار- روش‌های رقابتی- تجزیه و تحلیل رقبا)

برنامه ریزی استراتژیک بازاریابی(سیستم اطلاعات بازاریابی- فرآیند تحقیقات بازاریابی- روش‌های نمونه‌گیری

رفتار مصرف کننده(فرآیند تصمیم گیری خریدار مصرف کننده-فرآیند تصمیم گیری درباره خرید کالای جدید-عوامل موثر بر فرآیند تصمیم گیری خرید-انواع خریدار سازمانی-عوامل موثر بر رفتار خریدار صنعتی—تفاوت خریداران مصرف کننده و سازمانی)

بازاریابی هدف‌دار(انواع تقسیم بازار-روشها و متغیرهای تقسیم بازار-استراتژی‌های انتخاب بازار هدف-عوامل موثر در انتخاب استراتژی‌های هدف‌گیری بازار- معیارهای انتخاب بازار هدف-تعیین جایگاه در بازار-خط‌مشی‌های تعیین جایگاه)

پیش‌بینی فروش(عوامل موثر در اندازه بازار- برآورد فروش واقعی- روش‌های کمی و کیفی پیش بینی فروش)

مدیریت محصول(آمیخته محصول-مشخصات محصولات جدید- مراحل ایجاد و عرضه محصول جدید- مراحل عمر محصولPLC- سطوح سه‌گانه کالا-انواع کالا-علامت تجاری-کیفیت محصول-بازاریابی رابطه)

 

منابع کار آفرینی سرفصل ها
· مبانی کارآفرینی دکتر میثم مدرسی- انتشارات ماهان

· کتاب نظریه های کارآفرینی(دکترا )،نویسندگان: دکتراحمد پور،دکتر کریمی، الفت پور، انتشارات

· کارآفرینی(تعاریف ،الگوها، نظریات)-دکتر محمود احمدپور داریانی، انتشارات جاجرمی

· کارآفرینی پیشرفته، دکتر محمود احمدپور داریانی و علی ملکی، انتشارات راه دانش.

· مبانی کارآفرینی، دکتر محمود احمدپور داریانی و دکتر سید محمد مقیمی، انتشارات دانشگاه تهران

· نظریه‌های کارآفرینی،دکتر سید محمد مقیمی، دکتر یوسف وکیلی و دکتر مرتضی اکبری. انتشارات دانشگاه تهران

 

موفقیت،برنامه ریزی شغلی و مفاهیم اولیه،سیر تکاملی و تعاریف کارآفرینی، فرآیند کارآفرینی ، ایده فرصت، کارآفرینی در نظریه های اقتصادی، کارآفرینی از دیدگاه دانشمندان مدیریت

کارآفرینی از دیدگاه محققین علوم رفتاری، رهیافت جامعه شناسی، مدل های کارآفرینی رهیافت های جایگزین

کارآفرینی سازمانی، کارآفرینی اجتماعی،مدل های کارآفرینی، آموزش کارآفرینی

تحقیقات کارآفرینی،کارآفرینی دانشگاهی،انواع کسب و کار، روش های راه اندازی کسب و کار، برنامه کسب و کار، مدل کسب و کار، فعالیت های مدیریتی و تولیدی،فعالیت های بازرگانی و مدیریت ریسک، فعالیت حسابداری،دیده بان جهانی، توسعه کارآفرینی و محیط کسب و کار

1– کتاب نظریه های کارآفرینی(دکترا )،نویسندگان: دکتراحمد پور،دکتر کریمی، الفت پور، انتشارات ماهان

2-کتاب کارآفرینی(ارشد)،نویسنده: مدرسی،انتشارات ماهان فصول 1-7(سیر تکاملی و مکاتب اقتصادی)

 

جمع بندی

منابع ارشد مدیریت بازرگانی با توجه به گرایش های مختلف دارای طیف متنوعی است که انتخاب صحیح آن ها اهمیت زیادی دارد.

اولین قدم برای شروع یک مطالعه صحیح انتخاب منابع جامع و کامل است دقت داشته باشید که این راه با مشورت مشاورین برجسته هموارتر می شود و می توانید تصمیمات بهتری در انتخاب منابع مرتبط با گرایش خود بگیرید.

علاوه بر مطالعه منابع ذکر شده بهترین منبع کتاب های درسی مرتبط با گرایش مورد نظر می باشد که با مطالعه صحیح آن ها به طور کامل می توانید به مطالب مورد نظر تسلط پیدا کنید.

 

ما در این مقاله سعی کردیم منابع کنکور ارشد رشته مدیریت بازرگانی و سرفصل های مرتبط آن ها را معرفی کنیم تا قدم کوچکی در مسیر مطالعه شما عزیزان برداشته باشیم.

برای انتخاب منابع تخصصی و برنامه ریزی برای مطالعه اصولی مشاورین الو سلام مشاور آماده کمک و راهنمایی شما عزیزان می باشند.

شماره تماس

اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
پیمایش به بالا